Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Γιατί όχι και στους άρχοντες;

Γιατί ο αναστημένος Χριστός δεν εμφανίστηκε απευθείας στους Εβραίους και Ρωμαίους άρχοντες, αλλά το έκανε μόνο στους μαθητές Του; Δεν θα ήταν πιο εύκολο να πιστέψουν αν Τον έβλεπαν προσωπικά;

Σ
υχνά τίθεται αυτό το ερώτημα, όμως υπάρχουν διάφορα πράγματα που πρέπει να εξεταστούν πριν δοθεί η απάντηση.


Αν μελετήσουμε προσεκτικά τα γεγονότα όπως παρουσιάζονται στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου (κεφ.κζ & κη), βλέπουμε ότι υπάρχουν άφθονα στοιχεία, που θα μπορούσαν να πείσουν τους Ρωμαίους και Ιουδαίους άρχοντες για την ανάσταση του Χριστού από τους νεκρούς.

1.   Καθώς οι φρουροί αγρυπνούσαν έξω από τον τάφο, ένας δυνατός σεισμός τάραξε την περιοχή.

2.   Άγγελος Κυρίου κατέβηκε από τον ουρανό και άνοιξε τον τάφο κυλώντας την μεγάλη πέτρα που σκέπαζε την είσοδο και, συνεπώς, έσπασε τη σφραγίδα των αρχιερέων.

3.  Ο άγγελος έλαμπε σαν αστραπή και δε μπορούσε να περάσει απαρατήρητος.

4.  Οι φρουροί ένιωσαν μεγάλο φόβο και έπεσαν ως νεκροί.

5.  Οι φρουροί ήρθαν στους αρχιερείς και διηγήθηκαν «πάντα τα γενόμενα».

6.   Οι Αρχιερείς θα έσπευδαν να ερευνήσουν την τύχη του σώματος και να ανατρέψουν εξ αρχής την υπόθεση της ανάστασης αν δεν είχαν πεισθεί οι ίδιοι για το γεγονός.

7.  Αν οι ιερείς είχαν την παραμικρή αμφιβολία για τη διήγηση των φρουρών, δεν θα τους έδιναν χρήματα για να κρύψουν αυτό που πραγματικά είχε συμβεί.

8.  Η ιστορία ότι οι μαθητές έκλεψαν το σώμα ενώ οι φρουροί κοιμόντουσαν, είναι γελοία επειδή κανένας κοιμισμένος δε μπορεί να είναι αξιόπιστος μάρτυρας.

9.    Οι φρουροί όχι μόνο δεν τιμωρήθηκαν, όπως π.χ. έγινε στην περίπτωση του Πέτρου (Πράξ.ιβ:19 & ις:27) αλλά αντίθετα πληρώθηκαν.

10. Αν είχε γίνει οποιαδήποτε αναζήτηση του σώματος του Χριστού, η διήγηση της ανάστασης θα είχε σβήσει για πάντα, όμως βλέπουμε μόλις πενήντα μέρες μετά το θαύμα της Πεντηκοστής και τη μαζική εισδοχή στην εκκλησία 3000 νέων πιστών.

11. Αν και οι μαθητές συνελήφθησαν και κρίθηκαν από το Συνέδριο, το μόνο που τους ζητήθηκε ήταν να μην κηρύττουν την ανάσταση ενώ λογικά θα έπρεπε να τους αποδείξουν το λάθος της πίστης τους, εάν δεν είχε αναστηθεί ο Χριστός.

12. Ο Λουκάς καταγράφει ότι «πολύ πλήθος των ιερέων υπήκουον εις την πίστιν» (Πράξ.ς:7). Ήταν όλοι αυτοί ανόητοι ή μήπως η διήγηση των στρατιωτών ήταν η αφορμή γι’ αυτή την ασυνήθιστη μεταστροφή;

Από αυτά και άλλα γεγονότα, που δεν γνωρίζουμε λεπτομερώς επειδή τα Ευαγγέλια είναι τόσο λιγόλογα, φαίνεται ότι τα αποδεικτικά στοιχεία για την ανάσταση του Χριστού ήταν επαρκή ακόμη και για τους εχθρούς Του.

Απαντώντας τώρα στο ερώτημα γιατί ο Κύριος δεν εμφανίστηκε προσωπικά στις ιουδαϊκές και ρωμαϊκές αρχές, φαίνεται ότι υπάρχουν επίσης σοβαροί λόγοι.

1.    Δεν υπήρχε λόγος να δοθούν περισσότερα πειστήρια σε ανθρώπους απρόθυμους να δεχθούν όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, όταν μάλιστα η πραγματικότητα της ανάστασής Του είχε ήδη επιβεβαιωθεί από αξιόπιστους, ακόμα και εχθρικούς, μάρτυρες.

2.  Προσωπικές, μεταναστάσιμες εμφανίσεις του Ιησού στους Ιουδαίους και Ρωμαίους άρχοντες μόνο περισσότερη ταραχή θα δημιουργούσαν, χωρίς να προσθέσουν τίποτα στο θείο σχέδιο.

3. Οι σκληροτράχηλοι Ιουδαίοι άρχοντες, που δεν συγκινήθηκαν ύστερα από την ανάσταση του Λάζαρου και ήθελαν να σκοτώσουν και το Λάζαρο και τον Ιησού, γιατί άραγε θα έδειχναν διαφορετική στάση τώρα;

4.    Μεταναστάσιμες εμφανίσεις του Ιησού ίσως σκλήραιναν περισσότερο τις καρδιές των ανθρώπων αυτών, που όμως, παρά την κακή διαγωγή τους, εξακολουθούσαν να είναι αντικείμενα της αγάπης του Θεού.

Η εκρηκτική αύξηση του χριστιανικού κινήματος κατά τον πρώτο αιώνα, είναι η καλύτερη απόδειξη για τη δύναμη και αξιοπιστία αυτών των στοιχείων, αφού οι χιλιάδες άνθρωποι της εποχής εκείνης που έγιναν οπαδοί του Ιησού, ήταν σε πολύ καλύτερη θέση να εκτιμήσουν την πραγματικότητα του γεγονότος της ανάστασης.