Κάθε χρόνο τέτοια εποχή με μεγαλοπρέπεια η μητρόπολη Κεφαλληνίας στον ναό της κοιμήσεως της θεοτόκου στο Μαρκόπουλο οργανώνει την λατρεία της παναγίας με τα φιδάκια, και πλήθος κόσμου προσκυνά την εικόνα με τα φιδάκια..
Η Μέδουσα στην μυθολογία αναφέρεται ως μία από τις τρεις γοργόνες. Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά. Στην αρχή ήταν κένταυρος (μισός άνθρωπος, μισός άλογο) , μέχρι που η Αθηνά την μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο πέτρωνε.
Η λέξη Μέδουσα είναι μετοχή του αρχ. ρήματος μέδω που σημαίνει: άρχω, κυριαρχώ, προστατεύω. Η μετοχή του θηλυκού του «μέδω» η «μέδουσα» σημαίνει την προστάτιδα, την κυρίαρχον, την φύλακα. Οι τρείς αδελφές δημιουργήθηκαν απο μία παράρχαια τάση να παρουσιάζονται τριαδικές θεότητες, όπως Οι Ωρες, οι Χάριτες, οι Ερινύες, οι Μοίρες, οι Γραίες, οι Άρπυες οι Πηγές, οι Κριτές του Αδη κλπ.
Το πρόσωπο της Μέδουσας έχει συνδεθεί και με τη σελήνη. Για τους αρχαίους το πρόσωπο της Σελήνης που βλέπει προς τη Γη είναι τόσο τρομακτικό για τους ανθρώπους που το παρομοίαζαν με το Γοργόνειο, δηλ. το κεφάλι της Μέδουσας. Μάλιστα στις μυστικιστικές τους παραδόσεις σε τελετές που γινόντουσαν για την ανύψωση της ψυχής ο μύστης πάντα φρόντιζε να τις πραγματοποιεί όταν το πρόσωπο της Σελήνης δεν φαινόταν από τη Γη.
Η σχέση με την Αθηνά είναι πάρα πολύ στενή, είναι σαν να πρόκειται για την αντίστοιχη αντίθετη συμπληρωματική αδερφή της. Αν κάποιος ψάξει την καταγωγή της λατρείας της Αθηνάς θα δει ότι συνδέεται άμεσα με μία άλλη τριάδα, αυτή της θεάς Ανάθας από τη Λιβύη, που αναδύθηκε από τη λιμνη Τριτωνίδα της Λιβύης σαν Ανάθα, Μεδουσα και Μητις . Η τριάδα αυτή βρήκε τη θέση της στο ελληνικό πάνθεον λίγο παραλλαγμένη.
Στην πραγματικότητα η λατρεία της Μέδουσας ποτέ δεν έπαψε να υπάρχει αλλά συνεχίζεται μέσω της θρησκείας. Η Παναγιά η Γοργόνα με τα φίδια..
O συσχετισμός των δύο θεοτήτων (παναγίας-μέδουσας), γοργόνες με φίδια είναι έντονος..Υπάρχει και εικόνα της Παναγίας της Φιδιώτισσας και τοιχογραφία που τη δείχνει με τα χέρια ανοικτά να κρατάει τον χριστό ενώ στα χέρια της έχει τυλιγμένα φίδια. Ακόμα το εκκλησάκι δίπλα στη μητρόπολη των Αθηνών λέγεται Παναγία Γοργοεπήκοος …
(πληροφορίες και από το terrapapers)
Η Μέδουσα στην μυθολογία αναφέρεται ως μία από τις τρεις γοργόνες. Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά. Στην αρχή ήταν κένταυρος (μισός άνθρωπος, μισός άλογο) , μέχρι που η Αθηνά την μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο πέτρωνε.
Η λέξη Μέδουσα είναι μετοχή του αρχ. ρήματος μέδω που σημαίνει: άρχω, κυριαρχώ, προστατεύω. Η μετοχή του θηλυκού του «μέδω» η «μέδουσα» σημαίνει την προστάτιδα, την κυρίαρχον, την φύλακα. Οι τρείς αδελφές δημιουργήθηκαν απο μία παράρχαια τάση να παρουσιάζονται τριαδικές θεότητες, όπως Οι Ωρες, οι Χάριτες, οι Ερινύες, οι Μοίρες, οι Γραίες, οι Άρπυες οι Πηγές, οι Κριτές του Αδη κλπ.
Το πρόσωπο της Μέδουσας έχει συνδεθεί και με τη σελήνη. Για τους αρχαίους το πρόσωπο της Σελήνης που βλέπει προς τη Γη είναι τόσο τρομακτικό για τους ανθρώπους που το παρομοίαζαν με το Γοργόνειο, δηλ. το κεφάλι της Μέδουσας. Μάλιστα στις μυστικιστικές τους παραδόσεις σε τελετές που γινόντουσαν για την ανύψωση της ψυχής ο μύστης πάντα φρόντιζε να τις πραγματοποιεί όταν το πρόσωπο της Σελήνης δεν φαινόταν από τη Γη.
Η σχέση με την Αθηνά είναι πάρα πολύ στενή, είναι σαν να πρόκειται για την αντίστοιχη αντίθετη συμπληρωματική αδερφή της. Αν κάποιος ψάξει την καταγωγή της λατρείας της Αθηνάς θα δει ότι συνδέεται άμεσα με μία άλλη τριάδα, αυτή της θεάς Ανάθας από τη Λιβύη, που αναδύθηκε από τη λιμνη Τριτωνίδα της Λιβύης σαν Ανάθα, Μεδουσα και Μητις . Η τριάδα αυτή βρήκε τη θέση της στο ελληνικό πάνθεον λίγο παραλλαγμένη.
Στην πραγματικότητα η λατρεία της Μέδουσας ποτέ δεν έπαψε να υπάρχει αλλά συνεχίζεται μέσω της θρησκείας. Η Παναγιά η Γοργόνα με τα φίδια..
O συσχετισμός των δύο θεοτήτων (παναγίας-μέδουσας), γοργόνες με φίδια είναι έντονος..Υπάρχει και εικόνα της Παναγίας της Φιδιώτισσας και τοιχογραφία που τη δείχνει με τα χέρια ανοικτά να κρατάει τον χριστό ενώ στα χέρια της έχει τυλιγμένα φίδια. Ακόμα το εκκλησάκι δίπλα στη μητρόπολη των Αθηνών λέγεται Παναγία Γοργοεπήκοος …
Οι Ολύμπιες θεότητες αν και προήλθαν από
τις προγενέστερες λατρείες είναι μεταμορφωμένες σε πολλές τριάδες με διαφορετικά ονόματα. Μια
τέτοια τριάδα ήταν η Αθηνα-Μητις-Μεδουσα.
Είναι καλό για σένα να ξέρεις όταν μπαίνεις σε ναούς τι λατρεύεις, σε ποιούς δίνεις δύναμη ύπαρξης, ποιούς προσκυνάς, σε ποιούς ανάβεις κεριά και κάνεις λιτανείες..
Είναι καλό για σένα να ξέρεις όταν μπαίνεις σε ναούς τι λατρεύεις, σε ποιούς δίνεις δύναμη ύπαρξης, ποιούς προσκυνάς, σε ποιούς ανάβεις κεριά και κάνεις λιτανείες..