Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

Ο ΣΑΟΥΛ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟ ΒΑΡΝΑΒΑ

Μερικοί απ’ τους αγίους που έφυγαν απ’ την Ιερουσαλήμ, πήγαν Βόρεια στην Εθνική πόλη της Αντιόχειας. Εκεί κήρυξαν τον Ιησού, όχι μόνο στους Εβραίους, αλλά και στους Έλληνες, από τους οποίους πολλοί δέχτηκαν τον Ιησού σαν Κύριό τους. Πραξ.ια:19-21.

Η εκκλησία της Ιερουσαλήμ έστειλε το Βαρνάβα στην Αντιόχεια, να ηγηθεί και να φροντίσει αυτή τη συνάθροιση. Ο Κύριος ευλόγησε και πολλοί πίστεψαν με τη διακονία του (Πραξ.ια:22-24).

Μετά, ο Βαρνάβας πηγαίνει στην Ταρσό, βρίσκει το Σαούλ και τον φέρνει στην Αντιόχεια. Ο Σαούλ βοηθάει το Βαρνάβα στο κήρυγμα και τη διδασκαλία για ένα χρόνο. Οι μαθητές στην Αντιόχεια για πρώτη φορά ονομάζονται Χριστιανοί, ένα παρατσούκλι που σημαίνει, ακόλουθοι του Χριστού. Η βοήθεια του Παύλου αποδείχτηκε μεγάλη και στο Βαρνάβα και στους πιστούς της πόλης (Πραξ.ια:25-26).


Προφήτες έρχονται απ’ την Ιερουσαλήμ στην Αντιόχεια. Ένας απ’ αυτούς, ο Αγαβος, μιλάει για μια μεγάλη πείνα που θα ερχόταν σύντομα στον κόσμο. Επειδή οι αδελφοί στην Ιουδαία ήταν πολύ φτωχοί, η εκκλησία της Αντιόχειας στέλνει μια αυτοπροαίρετη προσφορά γι’ αυτούς. Ο Βαρνάβας κι ο Σαούλ μεταφέρουν αυτά τα χρήματα  στην Ιερουσαλήμ και τα δίνουν στους πρεσβυτέρους της εκκλησίας. Πραξ.ια:27-30. Όταν οι δύο άντρες επιστρέφουν απ’ την Ιερουσαλήμ παίρνουν μαζί τους ένα νεαρό μαθητή που λεγόταν Ιωάννης Μάρκος.

Αυτό τον καιρό η εκκλησία της Αντιόχειας είναι επανδρωμένη πολύ καλά με πνευματικούς δασκάλους. Αυτοί έχουν βάρος για περιοχές που ο Χριστός δεν έχει ακόμα κηρυχτεί. Ο Θεός τους αποκαλύπτει το θέλημά Του, όταν αυτοί μένουν σε νηστεία και προσευχή. Επιθέτουν χείρας στο Βαρνάβα και τον Σαούλ και τους αποστέλλουν. Αυτοί παίρνουν μαζί τους και τον Ιωάννη Μάρκο. Οδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, αποπλέουν για την Κύπρο (Πραξ.ιγ:1-5).

Ενώ βρίσκονται στην Κύπρο, ο Σαούλ αλλάζει το Εβραϊκό όνομά του σε Παύλος (Ρωμαϊκό). Αυτό γίνεται για το καλό του Ευαγγελίου, γιατί οι Ρωμαίοι θα δεχτούν καλλίτερα το Λόγο από κάποιον δικό τους (Πραξ.ιγ:9).

Για μερικά χρόνια ο Βαρνάβας και ο Παύλος ταξιδεύουν και κηρύττουν μαζί. Αφού κήρυξαν στις πόλεις της Κύπρου, μετά διαπερνάνε τη Μ. Ασία ομολογώντας το θάνατο και την ανάσταση του Ιησού Χριστού και ιδρύουν αρκετές εκκλησίες (Πραξ.ιγ:14-ιδ:28). Τελικά επιστρέφουν στην Αντιόχεια. Όταν ξεκινούν για το δεύτερο ιεραποστολικό τους ταξίδι, οι δρόμοι τους χωρίστηκαν. Ο Βαρνάβας πήρε τον Ιωάννη Μάρκο και πήγαν στην Κύπρο (Πραξ.ιε:35-39).

Ο Παύλος παίρνει το Σίλα και πηγαίνουν ξανά προς τη Μ. Ασία καταλήγοντας στην Τρωάδα, ακτή ανατολικά της Μακεδονίας. Εδώ ενώνονται με το Λουκά που αργότερα έγραψε το ευαγγέλιο που φέρει το όνομά του και το Βιβλίο των Πράξεων. Πραξ.ιε:40-41,  ις:4-10,  Λουκ.α:1-4,  Πραξ.α:1,  Κολ.δ:14,  Β’ Τιμ.δ:11.

Ο Θεός δι’ οράματος καλεί τον Παύλο να κηρύξει το Ευαγγέλιο στη Μακεδονία, κι έτσι οι Ευρωπαίοι έρχονται στη γνώση του Ιησού Χριστού.