Οι υποσχέσεις του
Θεού είναι γι’ αυτούς που νικάνε. Ο «νικών» θα κληρονομήσει τα πάντα. Αντίθετα,
αυτός που δεν θα νικήσει θα χαθεί. Για όλη τη διάρκεια της εκκλησίας, είναι
δοσμένες 7 υποσχέσεις στους νικητές και βρίσκονται στην Αποκ.β:7, 11, 17, 26-28 γ:5, 12,
21.
Αποκ.
β:7 Όστις έχει ωτίον ας ακούση τι λέγει το
Πνεύμα προς τας εκκλησίας. Εις τον νικώντα θέλω δώσει εις αυτόν να φάγη εκ του
ξύλου της ζωής, το οποίον είναι εν μέσω του παραδείσου του Θεού.
Αποκ.
β:11 Όστις έχει ωτίον ας ακούση τι λέγει το
Πνεύμα προς τας εκκλησίας. Ο νικών δεν θέλει αδικηθή εκ του θανάτου του
δευτέρου.
Αποκ.
β:17 Όστις έχει ωτίον, ας ακούση τι λέγει το
Πνεύμα προς τας εκκλησίας. Εις τον νικώντα θέλω δώσει εις αυτόν να φάγη από του
μάννα του κεκρυμμένου, και θέλω δώσει εις αυτόν ψήφον λευκήν, και επί την ψήφον
όνομα νέον γεγραμμένον, το οποίον ουδείς γνωρίζει ειμή ο λαμβάνων.
Αποκ.
β:26 Και όστις νικά και όστις φυλάττει μέχρι
τέλους τα έργα μου, θέλω δώσει εις αυτόν εξουσίαν επί των εθνών,
Αποκ. β:27 και
θέλει ποιμάνει αυτούς εν ράβδω σιδηρά, θέλουσι συντριφθή ως τα σκεύη του
κεραμέως, καθώς και εγώ έλαβον παρά του Πατρός μου,
Αποκ. β:28 και
θέλω δώσει εις αυτόν τον αστέρα τον πρωϊνόν.
Οι πρώτοι
νικητές.
Το πνεύμα της περιόδου της Εφέσου.
Αυτός που θα
νικήσει το πνεύμα που υπάρχει στην εκκλησία της Εφέσου «θέλω δώσει εις αυτόν να φάγη εκ του ξύλου της ζωής, το οποίον είναι εν
μέσω του παραδείσου του Θεού».
Η διατήρηση της
πρώτης αγάπης είναι το μυστικό της ζωής.
Ο Θεός μας καλεί
να διατηρήσουμε την πρώτη μας αγάπη κι έτσι θα φάμε από το δέντρο της ζωής.
Δεύτεροι νικητές.
Το πνεύμα της περιόδου της Σμύρνης.
Σ’ αυτούς που θα
νικήσουν το πνεύμα της περιόδου της Σμύρνης, το πνεύμα των διωγμών, των
θλίψεων, των παθημάτων και της φτώχειας θα δοθεί «στέφανος της ζωής» και «δεν θέλουσι αδικηθή εκ του θανάτου του δευτέρου».
Αυτοί
που υποφέρουν εδώ με το Χριστό έχουν την υπόσχεση ότι θα συμβασιλεύσουν (Β’
Τιμ.β:12) κι αυτή η βασιλεία είναι βασιλεία ζωής (Ρωμ.ε:17).
Όποιος
δεν αποκάμει τις ώρες των παθημάτων και των θλίψεων, αλλά νικήσει, θα του δοθεί
στέφανος ζωής κι έτσι δεν θα γευθεί το δεύτερο θάνατο.
Όποιος
ζητά να σώσει τη ζωή του, θα τη χάσει, αλλά αυτός που θα την χάσει θα κερδίσει
την αιώνια ζωή (Ματθ.ι:39).
Για
να νικήσουμε, δεν πρέπει ν’ αποφεύγουμε τις σκληρές δοκιμασίες και τους
διωγμούς. Αυτός που θα υπομείνει μέχρι τέλους θα σωθεί.
Μην
δειλιάζεις και μην αποκάμεις αυτές τις δύσκολες ώρες. Θυμήσου στο παρελθόν,
όταν ήσουν γεμάτος με το Πνεύμα του Θεού, μπορούσες και υπέφερες μεγάλες
θλίψεις. Γι’ αυτό μην χάνεις την εμπιστοσύνη σου. Θα ανταμειφθείς γι’ αυτό.
Εβρ. ι:38 Ο δε δίκαιος θέλει ζήσει εκ πίστεως· και εάν τις
συρθή οπίσω, η ψυχή μου δεν ευαρεστείται εις αυτόν.
Με τη χάρη του Θεού θα νικήσουμε.
Τρίτοι
νικητές
Το πνεύμα της Περγάμου
Το πνεύμα της
εκκλησίας της Περγάμου ήταν η καθιέρωση ανθρώπινων διδασκαλιών, μια σατανική
πρόκληση, καθόσον ο διάβολος είχε καταφέρει να εξασφαλίσει ένα «θρόνο» μέσα
στην εκκλησία.
Αντί οι άνθρωποι
να τρέφονται με τις αλήθειες του λόγου του Θεού, έτρωγαν πράγματα που είχαν
θυσιαστεί στα είδωλα και διέπρατταν πνευματικές πορνείες.
Αυτό το πνεύμα
κυριαρχεί σήμερα στον κόσμο.
Όμως, αυτός που
θα νικήσει όλα αυτά, θα του δοθεί να φάει από το κεκρυμμένο μάνα καθώς και
ψήφος λευκή στην οποία είναι γραμμένο ένα καινούριο όνομα που κανείς δεν το
ξέρει παρά μόνο αυτός που το παίρνει.
Το κεκρυμμένο
μάννα είναι ο αληθινός άρτος από τον ουρανό, ο Ιησούς Χριστός (Ιωάν.ς:41,
48-51, 58).
Στο Χριστό είναι
κεκρυμμένοι όλοι οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσης (Κολ.β:3).
Το μυστήριο του
Θεού είναι κρυμμένο από τους σοφούς και τους συνετούς αλλά έχει αποκαλυφθεί στα
νήπια (Λουκ.ι:21,22).
Το όνομα που
είναι γραμμένο πάνω στην λευκή ψήφο (που την εποχή εκείνη ήταν μια λευκή
πέτρα), ήταν άγνωστο στους ανθρώπους προγενέστερων εποχών. Όμως, στις έσχατες
μέρες, έρχεται η αποκάλυψη και η γνώση αυτών των μυστηρίων.
Το νέο όνομα
είναι Ιησούς, αλλά κανείς δεν το ξέρει παρά μονάχα όποιος το έχει λάβει κι
αυτός είναι ο νικητής.
Αν κι αυτή η
αποκάλυψη είναι για τον καθένα, δεν την δέχονται όλοι. Έτσι, γι’ αυτούς
παραμένει ένα αποκεκρυμμένο μυστήριο, αλλά για τους νικητές όλα αυτά είναι
γνωστά.
Η διδαχή του
Βαλαάμ ήταν το πνεύμα του κηρύγματος με σκοπό ν’ αποκτήσεις πλούτο και δόξα.
Τον Βαλαάμ δεν τον
ενδιέφερε και τόσο να μιλήσει τα λόγια του Θεού, όσο να κερδίσει τιμή και
προβολή από τον Βαλάκ.
Επειδή πολλοί
αποτυγχάνουν να νικήσουν αυτό το πνεύμα της εκζήτησης δόξας κα τιμής, δεν
μπορούν να πιστέψουν την αποκάλυψη του ονόματος του Ιησού (Ιωάν.ε:44).
Ο Ιησούς
υπόσχεται αμοιβή σε κάθε νικητή χωριστά. Σαν εκκλησία θα νικήσουμε μόνο όταν
είμαστε εν Χριστώ, γιατί ο μόνος που νίκησε είναι Αυτός και λέει: «θαρσείτε Εγώ ενίκησα τον κόσμο». Ο
Ιησούς νίκησε τον κόσμο με τη μάχαιρα του λόγου και με το ίδιο όπλο κατατρόπωσε
το διάβολο όταν Τον πείραξε στην έρημο.
Όπως Εκείνος
νίκησε με τη ρομφαία του λόγου Του, έτσι κι εμείς αν πάρουμε το ίδιο όπλο, δια
του Πνεύματός Του θα νικήσουμε.
Ησ.μθ:1-3 μιλάει για τον Ιησού Χριστό ο οποίος
είναι ο δούλος του Κυρίου, ο Ισραήλ, ο νικητής και πρίγκιψ μετά του Θεού. Μαζί Του είμαστε κι εμείς νικητές.