Η
ΡΩΜΗ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ
ΤΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (325 - 800 μ.Χ.)
- Η Ρωμαϊκή Καθολική εκκλησία σταδιακά κερδίζει δύναμη εξουσίας.
- Η θέση της Ρώμης σαν πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, βοηθά αυτή την αξίωση
- Οι επίσκοποι της Ρωμαϊκής εκκλησίας αξιούν ότι ο απόστολος Πέτρος τους έχει μεταδώσει πνευματική εξουσία.
- Η εξουσία του Πάπα της Ρώμης αναγνωρίζεται απ’ το Ρωμαίο Αυτοκράτορα το 445 μ.Χ. Αποκ.β:12-17 Λουκ.ιβ:13-15
- Η διδασκαλία της τριάδας - τρία πρόσωπα στη θεότητα - εδραιώνεται. Ιωαν.ιζ:3,11
- Οι καλόγεροι ήταν άνθρωποι της εκκλησίας που έφυγαν σε απομονωμένα μέρη όπου δημιούργησαν ομάδες, για να ξεφύγουν απ’ την κακία του κόσμου. Ιωαν.ιζ:14-16
- Τρεις όρκοι που έπαιρναν οι καλόγεροι: 1.Φτώχεια 2. Αγνότητα 3. Υπακοή
- Θεσπίστηκε η συνήθεια της αγαμίας, της άρνησης γάμου
- Οι καλόγεροι έκαναν αντίγραφα της Γραφής διατηρώντας την μ’ αυτό τον τρόπο. Αυτή ήταν μια δουλειά που άξιζε σ’ αυτό το δύσκολο, ολέθριο καιρό.
- Ο Ιερώνυμος μετάφρασε τη Γραφή απ’ τα Εβραϊκά στα Λατινικά (Βουλγάτα) γύρω στο 390 μ.Χ. Η Καθολική εκκλησία ακόμα χρησιμοποιεί αυτή τη μετάφραση.
- Η Παρθένος Μαρία διακηρύσσεται σαν «Θεοτόκος».
- Αυτή η αξίωση υποστηρίχτηκε απ’ τη σύνοδο της Χαλκηδόνας (451 μ.Χ.)
- Όσοι διαφώνησαν διώχτηκαν στην Περσία και σ’ άλλες μακρινές χώρες. Ματθ.α:23 Λουκ.α:26,35
- Τρία δόγματα θεσπίστηκαν απ’ τον Πάπα Γρηγόριο το Μέγα (590 - 604).
- Το Πουργατόριο, ένα ενδιάμεσο τόπο μεταξύ ουρανού και κόλασης (593 μ.Χ.). Ρωμ.β:7-11
- Είπε ότι το ψωμί και το κρασί που χρησιμοποιούνται στο δείπνο του Κυρίου μετουσιώνονται σε πραγματικό σώμα και αίμα του Χριστού. Α’ Κορ.ια:23-26
- Είπε ότι οι νεκροί άγιοι μπορούν να βοηθήσουν στη σωτηρία. Α’ Τιμ.β:5
- Η προσευχή αντικαταστάθηκε από μηχανικούς τρόπους (γραμμένες ή αποστηθισμένες προσευχές). Ιωαν.δ:23,24
- Θεσπίζεται η χρήση ιερών λειψάνων στις εκκλησίες. Άγιες εικόνες, σταυροί και Ευαγγέλια γίνονται αντικείμενα λατρείας και σεβασμού.
- Διατάχθηκε απ’ την 7η Γενική Σύνοδο της Νικαίας (787 μ.Χ.)
- Αργότερα μπήκαν τα είδωλα μέσα στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία. Εξ.κ:4 Α’ Κορ.ι:14.
- Η εκκλησία αρχίζει ν’ ασχολείται με πολιτικοοικονομικά θέματα (756 μ.Χ.).
- Δημιουργείται συμμαχία ανάμεσα στον Πάπα Στέφανο ΙΙ και τον Πιπίνο, βασιλιά των Φράγκων
- Ο Πάπας παίρνει στην κατοχή του μέρος γης στην κεντρική Ιταλία. Ματθ.κς:51,52