Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Σας αρέσουν οι Παροιμίες;



Μου αρέσει να διαβάζω τις Παροιμίες της Βίβλου, επειδή αυτό το βιβλίο έχει πολλά πράγματα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην καθημερινή μας ζωή. Ένα εδάφιο που διαβάζω καθημερινά, επειδή το έχω κολλήσει στο χώρο της εργασίας μου, είναι το Παρ.ιθ:11 «Η φρόνησις του ανθρώπου συστέλλει τον θυμόν αυτού· και είναι δόξα αυτού να παραβλέπη την παράβασιν».
Θα πρέπει να έχει μια επίδραση επάνω μου επειδή πλέον ξέρω ότι δεν εξοργίζομαι εύκολα. Είναι ένα καλό εδάφιο να το έχετε κι εσείς κατά νου, ειδικά όταν ασχολείστε με ανθρώπους της μουτζούρας.
Αυτό το βιβλίο έχει πολλές συμβουλές για το τι να πεις και τι όχι! Ο Αβραάμ Λίνκολν παρέφρασε το χωρίο Παρ.ιζ:28, όταν είπε, «Είναι καλύτερα να σιωπάς και ας σε πουν ανόητο, παρά ανοίγοντας το στόμα σου να πείσεις τους άλλους για την ανοησία σου». Αυτό επίσης μπορεί να είναι μια καλή οδηγία ζωής!

Τα εδάφια Παρ.ι:19-21 μιλάνε για τους κινδύνους στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα λόγια μας. Μας θυμίζουν την αυτοσυγκράτηση. Αυτό μας βοηθάει όταν χρησιμοποιούμε το Facebook ή τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Θυμηθείτε: Αν δεν θα λέγατε κάτι σε κάποιον προσωπικά, μην το δημοσιεύσετε στο Facebook. Πάντα να έχετε τον έλεγχο του λόγου σας.
Σκεφτείτε μια δεύτερη φορά τι θέλετε να πείτε. Χαίρομαι που δεν είμαι πάντα "γρήγορος", διότι υπάρχουν πολλές φορές που σκέφτομαι κάτι που θα μπορούσα να είχα πει μέσα σε μια αγχωτική κατάσταση και χαίρομαι που δεν είπα τελικά τις σκέψεις μου.
Υπάρχουν επίσης πολλά εδάφια που δίνουν συμβουλές για το πώς να ακούμε μια συμβουλή. Ίσως σαν γονείς θα πρέπει να λέμε το χωρίο Παρ.ιγ:1-2 «Ο σοφός υιός δέχεται την διδασκαλίαν του πατρός· ο δε χλευαστής δεν ακούει έλεγχον. Εκ των καρπών του στόματος αυτού ο άνθρωπος θέλει φάγει αγαθά· η δε ψυχή των ανόμων αδικίαν».
Τα παιδιά εξακολουθούν να μαθαίνουν τι είναι σωστό και τι λάθος, γι' αυτό χρειάζεται να βεβαιωθούμε ότι ακούνε αυτά που λέμε και έχουν κατανοήσει ότι ενδιαφερόμαστε για το δικό τους καλό. Άκουγα τους γονείς μου αλλά δεν καταλάβαινα πάντα ότι είχαν το δικό μου συμφέρον στην καρδιά τους. Δεν το συνειδητοποίησα αυτό μέχρι να γίνω αρκετά μεγάλος.
Υπάρχουν επίσης πολλοί στίχοι που μας λένε πώς να εργαζόμαστε. Ένας τέτοιος στίχος είναι το Παρ.ιβ:24 «Η χειρ των επιμελών θέλει εξουσιάζει· οι δε οκνηροί θέλουσιν είσθαι υποτελείς». Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που το είδα να επαληθεύεται καθώς βοηθήθηκα στη σκληρή δουλειά μου.
Οι Παροιμίες δεν είναι μια συλλογή από σοφά λόγια, αλλά ένα βιβλίο γεμάτο με σπουδαίες συμβουλές που γράφτηκαν για χάρη μας, για να μας βοηθούν την ώρα που το χρειαζόμαστε.