"..Μάρκος 10:46 Και έρχονται εις Ιεριχώ. Και ενώ εξήρχετο από της Ιεριχώ αυτός και οι μαθηταί αυτού και όχλος ικανός, ο υιός του Τιμαίου Βαρτίμαιος ο τυφλός εκάθητο παρά την οδόν ζητών. Ο Κύριος στην Ιεριχώ μάλλον μοναδική φορά. Δεν είναι κακό να πας στην Ιεριχώ. Κακό η καλό είναι αυτό που κάνεις. Αυτό σε χαρακτηρίζει.
Ο τυφλός Βαρτίμαιος
'Ανθρωπος που πιστεύει , ποθεί, εκζητά κάτι παραπάνω από το φυσικό φως. Καταπληκτικό το αίτημα του.
Ζητά έλεος. Ελέησε μας Κύριε εσύ ξέρεις τι χρειαζομαι. Όχι μόνο το αίτημα μου Κύριε, αλλά και καρδιά που θέλει να σε ακολουθήσει. Ζητά τo φως του, όχι για να γυρίσει στη παλιά του ζωή αλλά για να ακολουθεί το Κύριο πλέον.
'Ανθρωπος που πιστεύει , ποθεί, εκζητά κάτι παραπάνω από το φυσικό φως. Καταπληκτικό το αίτημα του.
Ζητά έλεος. Ελέησε μας Κύριε εσύ ξέρεις τι χρειαζομαι. Όχι μόνο το αίτημα μου Κύριε, αλλά και καρδιά που θέλει να σε ακολουθήσει. Ζητά τo φως του, όχι για να γυρίσει στη παλιά του ζωή αλλά για να ακολουθεί το Κύριο πλέον.
«Υιέ του Δαβίδ»
Πιστεύει ότι είναι ο Μεσσίας για να τον σώσει και ζητά το έλεος Του.Ας συγκρίνουμε τη συμπεριφορά του με τους 9 λεπρούς . Όχι αυτός θέλει και ακολουθεί το Χριστό. Δεν τον παρατάει εύκολα. Δεν γυρνά πίσω. Μοιάζει με το Σαμαρείτη λεπρό που γυρνά να ευχαριστήσει το Χριστό.Μέσα σε αυτό το μεγάλο πλήθος δυο πρόσωπα ξεχωρίζουν. Σαν να είναι πλασμένοι ο ένας για τον άλλο. Ο Χριστός και ο Βαρτίμαιος. Έτσι είναι η ψυχή που γνήσια εκζητά το Κύριο. Είναι πλασμένη να κοινωνεί με τον Πλάστη.
Όχλος
Οι άλλοι, όχλος απλά ακολουθούν. Δεν είναι οι κακοί της ιστορίας. Απλοί ίσως άνθρωποι που κάτι ψάχνουν. Γρήγορα αλλάζουν γνώμη. Ανθρωποι συνήθως χωρίς προσωπικότητα που ψάχνουν αρχηγούς που πειθήνια θα τους υποταχτούν εφοσον εκπληρούν τις προυποθεσεις που θετουν. Βάζουν στόχους που συνήθως δεν θα βοηθήσουν τους ιδιους να αναπτυχθούν και να φτάσουν στο ύψος του Βαρτιμαιου που αναζητα αγωνιζεται διεκδικει και επιτυγχανει. Απλα ακολουθούν και αυτό τους αρκει. Χωρίς διάθεση για την υπερβαση, για την υποστηριξη στο τυφλό και στις ανάγκες του. Αντε καμια ελεημοσύνη και αυτό ήταν. Και μεσα σε αυτούς και κάποιοι άλλοι με σκοτεινό ρόλο. Δεν ειναι λίγοι . Πολλοί λέει το Ευαγγελιο ότι είναι.
Η περιεργεια, τα θαύματα, το φαγητό η προσμονή για απελευθέρωση από τους Ρωμαίους . Οι φίλαυτοι. Μην χαλάσει κανείς το πρόγραμμα τους. Μη πειράξει κανείς τις ιδέες τους. Αυτό που αυτοί πιστεύουν ότι είναι σωστό. Θρησκευόμενοι φορτισμένοι και αυτοί με τη δική τους αλήθεια , Ιουδαίοι , αλλά όμως ο καρπός σάπιος. Ακολουθούν αλλά δεν βλέπουν.
Τυφλοί μέσα στο φως τους. Αγάπη για το δικό τους συμφέρον αλλά αδιαφορία που ειναι ισοδύναμο του μίσους για το πόνο του άλλου. Αντί να πάρουν σηκωτό το τυφλό και να τον φέρουν στα πόδια του Ιησού όπως αυτοί οι 4 φίλοι στην Καπερναούμ, ή να φωνάξουν και αυτοί στο Ιησού να σταματήσει και να τον θεραπεύσει, όχι μόνο προσπερνούν αδιάφορα τον τραυματισμένο στη παραβολή του καλού Σαμαρείτη αλλά τον προτρέπουν με έντεχνο και σατανικό τρόπο να σταματήσει να ζητά το έλεος του Θεού. Και αυστηρά, με βλοσυρό ύφος τους φαντάζομαι με έπαρση και κακία να μαλλώνουν το ανύμπορο τυφλό να σταματήσει να ζητά το έλεος του Θεού. (και επετιμων αυτω πολλοι ινα σιωπηση ). Θέλουν να του στερησουν το δικαίωμα στο όνειρο . Στην αλήθεια, στη χαρά, στη ζωή, στο ΦΩΣ που είναι ο Χριστός.
Ανατριχιαστική η εισήγηση τους, που δεν φαίνεται και τόσο διαβολική με την πρώτη ματιά. Μια φορά φαίνεται ο Κύριος να διαβαίνει στην Ιεριχώ και αυτοί τον προτρέπουν υποχθόνια - έστω και χωρίς συναίσθηση (;) τι κάνουν, να αφήσει την ευκαιρία να περάσει . Το απόλυτο σκότος η μοχθηρία και η κακία δεν φαίνεται τόσο εύκολα. Πρέπει κανείς με πολύ προσοχή να την διακρίνει. Συνήθως την γεύεσαι σε καταστρέφει και δεν ξέρεις από πού σου ήρθε. Και βέβαια με κομμένη την ανάσα ας ψάξουμε να δούμε μήπως διατρέχει την δική μας ύπαρξη και δηλητηριάζει τις δικές μας σκέψεις και πράξεις με τελικο θύμα τον εαυτό μας αλλά και αυτούς που μας περιτρυγυρίζουν. Ας σκάψουμε και ας ψάξουμε μέσα μας να βρούμε το κίνητρο της ζωής μας. Τα κίνητρα των πράξεων μας. Τα κίνητρα των σκέψεων μας. Τα κίνητρα του τι λέμε, πως χαιρετάμε, πως μιλάμε, πως δεν μιλάμε. Γιατί δεν μιλάς όταν πρέπει; Γιατί διεκδικείς; Τι διεκδικείς ; Το να μείνει ο Βαρτίμαιος τυφλός; τι φοβάσαι; μήπως σε προσπεράσει; Μήπως έρθει πιο κοντά από σένα στο Χριστό; Γιατί θέλεις να μένει τυφλός ο Βαρτίμαιος; Τι φοβάσαι να δει; Φοβάσαι μηπως σε προσπεράσει;
Οι άλλοι, όχλος απλά ακολουθούν. Δεν είναι οι κακοί της ιστορίας. Απλοί ίσως άνθρωποι που κάτι ψάχνουν. Γρήγορα αλλάζουν γνώμη. Ανθρωποι συνήθως χωρίς προσωπικότητα που ψάχνουν αρχηγούς που πειθήνια θα τους υποταχτούν εφοσον εκπληρούν τις προυποθεσεις που θετουν. Βάζουν στόχους που συνήθως δεν θα βοηθήσουν τους ιδιους να αναπτυχθούν και να φτάσουν στο ύψος του Βαρτιμαιου που αναζητα αγωνιζεται διεκδικει και επιτυγχανει. Απλα ακολουθούν και αυτό τους αρκει. Χωρίς διάθεση για την υπερβαση, για την υποστηριξη στο τυφλό και στις ανάγκες του. Αντε καμια ελεημοσύνη και αυτό ήταν. Και μεσα σε αυτούς και κάποιοι άλλοι με σκοτεινό ρόλο. Δεν ειναι λίγοι . Πολλοί λέει το Ευαγγελιο ότι είναι.
Η περιεργεια, τα θαύματα, το φαγητό η προσμονή για απελευθέρωση από τους Ρωμαίους . Οι φίλαυτοι. Μην χαλάσει κανείς το πρόγραμμα τους. Μη πειράξει κανείς τις ιδέες τους. Αυτό που αυτοί πιστεύουν ότι είναι σωστό. Θρησκευόμενοι φορτισμένοι και αυτοί με τη δική τους αλήθεια , Ιουδαίοι , αλλά όμως ο καρπός σάπιος. Ακολουθούν αλλά δεν βλέπουν.
Τυφλοί μέσα στο φως τους. Αγάπη για το δικό τους συμφέρον αλλά αδιαφορία που ειναι ισοδύναμο του μίσους για το πόνο του άλλου. Αντί να πάρουν σηκωτό το τυφλό και να τον φέρουν στα πόδια του Ιησού όπως αυτοί οι 4 φίλοι στην Καπερναούμ, ή να φωνάξουν και αυτοί στο Ιησού να σταματήσει και να τον θεραπεύσει, όχι μόνο προσπερνούν αδιάφορα τον τραυματισμένο στη παραβολή του καλού Σαμαρείτη αλλά τον προτρέπουν με έντεχνο και σατανικό τρόπο να σταματήσει να ζητά το έλεος του Θεού. Και αυστηρά, με βλοσυρό ύφος τους φαντάζομαι με έπαρση και κακία να μαλλώνουν το ανύμπορο τυφλό να σταματήσει να ζητά το έλεος του Θεού. (και επετιμων αυτω πολλοι ινα σιωπηση ). Θέλουν να του στερησουν το δικαίωμα στο όνειρο . Στην αλήθεια, στη χαρά, στη ζωή, στο ΦΩΣ που είναι ο Χριστός.
Ανατριχιαστική η εισήγηση τους, που δεν φαίνεται και τόσο διαβολική με την πρώτη ματιά. Μια φορά φαίνεται ο Κύριος να διαβαίνει στην Ιεριχώ και αυτοί τον προτρέπουν υποχθόνια - έστω και χωρίς συναίσθηση (;) τι κάνουν, να αφήσει την ευκαιρία να περάσει . Το απόλυτο σκότος η μοχθηρία και η κακία δεν φαίνεται τόσο εύκολα. Πρέπει κανείς με πολύ προσοχή να την διακρίνει. Συνήθως την γεύεσαι σε καταστρέφει και δεν ξέρεις από πού σου ήρθε. Και βέβαια με κομμένη την ανάσα ας ψάξουμε να δούμε μήπως διατρέχει την δική μας ύπαρξη και δηλητηριάζει τις δικές μας σκέψεις και πράξεις με τελικο θύμα τον εαυτό μας αλλά και αυτούς που μας περιτρυγυρίζουν. Ας σκάψουμε και ας ψάξουμε μέσα μας να βρούμε το κίνητρο της ζωής μας. Τα κίνητρα των πράξεων μας. Τα κίνητρα των σκέψεων μας. Τα κίνητρα του τι λέμε, πως χαιρετάμε, πως μιλάμε, πως δεν μιλάμε. Γιατί δεν μιλάς όταν πρέπει; Γιατί διεκδικείς; Τι διεκδικείς ; Το να μείνει ο Βαρτίμαιος τυφλός; τι φοβάσαι; μήπως σε προσπεράσει; Μήπως έρθει πιο κοντά από σένα στο Χριστό; Γιατί θέλεις να μένει τυφλός ο Βαρτίμαιος; Τι φοβάσαι να δει; Φοβάσαι μηπως σε προσπεράσει;
Και στους 12 μαθητές συμβαίνει.
Να πέσει φωτιά Κύριε να τους κάψει. Ισως εύκολα καταλαβαίνουμε ποίου πνεύματος είναι οι μαθητές και εύκολα το διακρίνουμε. Λυπήσου τον εαυτό σου Κύριε. Εκει πιο δύσκολα διακρινεις το Εωσφόρο να κινείται. Ο Κύριος με την απόλυτη διάκριση διασαφηνιζει τα πράγματα. Στην περίπτωση εδώ των πολλών εκ του όχλου, πόσο εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει το ψεύδος και το εωσφορικό πνεύμα της καταστροφής της αδράνειας της ασπλαχνίας ; Να δει την μεγάλη αμαρτία των ανθρώπων αυτών. Οποιος ξέρει να κάνει το κακό είναι αμαρτία λέει ο Λόγος του Θεού. Εδω όχι μόνο δεν κάνουν το καλό άλλά προσπαθούν να το εμποδίσουν.
Κάτι τέτοιο δεν έκανε και ο διάβολος στην Ευα; Με έντεχνο τρόπο καλά λόγια χωρίς να φαίνεται κάτι κακό, σε αποτρέπει από το εκζητάς και να πράττεις το καλό και να γεύεσαι τις δωρεές του Θεού. Το φοβερό είναι ότι αυτοί φαίνονται ότι αγαπούν το Κύριο ενδεχομένως έχουν παρατήσει δουλειές υποχρεώσεις για να τον ακολουθήσουν. Θυσιάζουν ώρες η μέρες από τη προσωπική τους ζωή. Αλλά τελικά ο Θεός σε όλους μας σπρώχνει δίπλα μας την ώρα που νομίζουμε ότι αγαπάμε το Θεό και ένα Βαρτίμαιο που κράζει. Ποιος θα τον ακούσει; Ποιανού η καρδιά θα σκιρτήσει και να φύγει από την υποτιθεμένη εκζήτηση και λατρεία του Θεού και να πάει να βρει το στόχο που είναι η αγάπη η υπηρεσία η ελεημοσύνη τα σπλάχνα και το έλεος; Μεγάλες ιδέες μεγάλα οράματα για το έργο του Θεού και το τραυματισμένο πρόσωπο δίπλα μας αθόρυβα μαρτυρεί για την υποκρισία και την ψευτιά μας. Όχι μόνο δεν τον βοηθούν , αλλά τους ενοχλεί και τον σπρώχνουν μακριά από το Χριστό.
Θρησκεία χωρίς αγάπη χωρίς σπλάχνα χωρίς Χριστό. Προσπαθούν να εμποδίζουν τον Βαρτίμαιο να πλησιάσει το Χριστό. Έχουν τα επιχειρήματα.
Αλλοίμονο στην Εκκλησία , στη θρησκεία ,που αντί να διευκολύνει τον άνθρωπο να πλησιάσει το Χριστό του βάζει εμπόδια
Αλλίμονο σε μας αν είμαστε σε αυτή τη κατηγορία και αντι να βοηθούμε το πλησίον μας να αναπτυχθει και να σταθει στα πόδια του, τον χρησιμοποιούμε σαν άλλοθι της υπεροχής μας, της ευσπλαχνίας μας, της καλοσύνης μας και της αυθεντιντικότητας μας. Η θεραπεία του κακού και επικράτηση του καλού ξεκινά ψάχνοντας και θεραπεύοντας πρώτα το κακό που βρίσκεται μέσα μας και μετά αν φωτισθεί η καρδιά μας και η ψυχή μας θα μπορέσουμε να θεραπεύσουμε και τους άλλους. Το «πρόσεχε εις εαυτόν» είναι ενα κυρίαρχο μήνυμα στη Καινή Διαθήκη.
Σύνδεση Καλού Σαμαρείτη με τη Ιστορία αυτή.
Ο μοναδικός Καλός Σαμαρείτης σταματά στο αίτημα του τυφλού και ανταποκρίνεται. Πολλοί Λευίτες και ιερείς μέσα στον όχλο .
Ο Βαρτιμαιος καλείται να τα ξεπεράσει όλα. Θα τα καταφέρει; Μα φυσικά. Τα πάντα είναι δυνατά εις τον πιστεύοντα. Αυτός που πιστεύει ξεπερνά όλα τα εμπόδια .
Αυτός που διψά θα ξεδιψάσει. Αυτός που πεινάει θα χορταστεί. Αυτός που ζητά με επιμονή θα του δοθεί. Και ας είναι μόνος . Και ας φαίνεται ότι δεν εχει ελπίδα.Για μια ακόμη φορά το πλήθος δεν έχει δίκαιο. Δεν σκέφτονται σωστά. Δεν ξέρουν να ερμηνεύουν το νου του Κυρίου. Ο Κύριος δεν θα κάνει αυτό που αυτοί νομίζουν. Θα σταματήσει την πορεία θα «αγνοήσει» τους χιλιάδες για τον ένα που γνήσια τον ποθεί και τον έχει ανάγκη.Σταματάει λοιπόν και τον φωνάζει.
Και αυτός αναπηδά, πετάει το παλιό του παλτό . Και ότι αυτό συμβολίζει. Η παλιά ζωή. Οι δικαιολογίες μας , αυτό που μας συντροφεύει , μας δίνει άλλοθι , στηριζόμαστε πάνω του, ο τρόπος ζωής μας κλπ.
Δεν γυρνά ποτέ να το πάρει. Όταν ο Κύριος σε καλεί μη γυρνάς πίσω. Μη παίρνεις τίποτα μαζί σου Προχώρα μπροστά.
Τι θέλεις; τον ρωτά. Να αναβλέψω Κύριε. Ας μου συγχωρεθεί να προσθέσω κάτι.
Για να μπορώ να σε βλέπω. Μόνο για σένα έχω μάτια Κύριε. Για να σε ακολουθώ. Μα δεν τα πε . Να αλλά αυτό έκανε. Από το καρπό θα γνωρίσετε το δέντρο έλεγε ο Κύριος. Εσύ και εγώ τι βλέπουμε; Που έχουμε στραμμένα τα μάτια μας; μήπως δεν μπορούν να δουν τα ματάκια μας το Κύριο; Το Λόγο Του; Τις εντολές του; Μήπως έχουν αμαυρωθεί οι οφθαλμοί μας; Και ας τον ακολουθούμε . Μήπως είμαστε μέρος του όχλου;
Και να η απάντηση στη λαχτάρα του τυφλού. Η πίστη σου, η δικιά σου πίστη , η εμπιστοσύνη σε μένα, σε έσωσε . Ο δίκαιος θα ζήσει εκ πίστεως. Αν εσύ δεν θέλεις κανείς δεν μπορεί να σε σώσει. Ο Κύριος σε άλλη περίπτωση δεν μπόρεσε να κάνει θαύματα λόγω της απιστίας τους. Δεν παραβιάζει όρια ελευθερίας ο Θεός. Εαν πάλι εσύ θέλεις τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει.
Δεν εστιάζει ο Κύριος στη θεραπεία αλλά στη σωτηρία. Γιατί τα σημεία που κάνει ο Θεός τα κάνει για να μας σώσει και όχι να μας χάσει. Πολλές φορές ο Θεός αρνείται τα θαύματα γιατί θα συμβάλουν στη καταστροφή μας. Το θαύμα αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο τυφλός να ακολουθεί πλέον το Χριστό. Τι καταπληκτική ιστορία. Ακολουθεί τα ίχνη του Χριστού .
Πως; Μα στην εκτέλεση των εντολών ακολουθώντας το παράδειγμα του . Ο οποίος τι κάνει; διέρχεται και ευεργετεί. Αυτό καλούμαστε να κάνουμε και εμείς. Δώσε ένα ποτήρι νερό. Μια φέτα ψωμί. Ένα πιάτο φαγητό. Ένα χαμόγελο . Μια θερμή χειραψία. Πες σε κάποιον την αλήθεια. Δώσε ένα Ευαγγέλιο. Ένα ρούχο που δεν έχει. Μια επίσκεψη σε ένα ασθενή. Και αυτό είναι αρκετό. Δες τις συνέπειες αυτών στο κε κεφάλαιο του Ματθαίου.
Κάνε εσύ αυτό που θέλεις να κάνει ο άλλος. Και ξεκίνα από τα μικρά . Δεν μου μιλά η γυναικά μου. Μιλά της εσύ. Δεν μου χαμογελά. Χαμογέλασε της εσύ. Δεν με ακούν τα παιδιά μου. 'Ακουσε τα εσύ . Και δες τι σου ζητούν . Δεν με εκτιμάνε και δεν μου δίνουν σημασία. Δείξε εσύ τι εκτίμηση σου και δώσε τους εσύ σημασία.
Έχω παράπονο δεν με υπολογίζουν στο σπίτι. Υπολόγισε τους εσύ. Κάνε εσύ αυτό που θέλεις να σου κάνουν. Και έτσι θα τους το διδάξεις και έχεις εκπληρώσει όλο το Ευαγγέλιο και θα γίνει μεγάλη ευλογιά σε σένα και σ αυτούς.
Όταν ο Κύριος έρθει στη ζωή σου και σε οδηγήσει μέσα στην οδό Του ο τρόπος για να συνεχίζεις να τον γεύεσαι είναι να εκτελείς τις εντολές . Η ύψιστη η αγάπη. Και για να μην ξεγελιόμαστε ο Κύριος ζητά εμπράκτως να τη δείξουμε στο πλησίον. Με αυτό το τρόπο ο αληθινός μαθητής θα εξακολουθεί να βιώνει και αυξάνει σε γνώση και Χάρη τον Χριστό, που κάποτε ξεκίνησε μαζί του ένα θαυμαστό έργο. Σχετικές και οι δύο εντολές περίληψη όλων των εντολών του Ευαγγελίου.
Ο Βαρτιμαιος καλείται να τα ξεπεράσει όλα. Θα τα καταφέρει; Μα φυσικά. Τα πάντα είναι δυνατά εις τον πιστεύοντα. Αυτός που πιστεύει ξεπερνά όλα τα εμπόδια .
Αυτός που διψά θα ξεδιψάσει. Αυτός που πεινάει θα χορταστεί. Αυτός που ζητά με επιμονή θα του δοθεί. Και ας είναι μόνος . Και ας φαίνεται ότι δεν εχει ελπίδα.Για μια ακόμη φορά το πλήθος δεν έχει δίκαιο. Δεν σκέφτονται σωστά. Δεν ξέρουν να ερμηνεύουν το νου του Κυρίου. Ο Κύριος δεν θα κάνει αυτό που αυτοί νομίζουν. Θα σταματήσει την πορεία θα «αγνοήσει» τους χιλιάδες για τον ένα που γνήσια τον ποθεί και τον έχει ανάγκη.Σταματάει λοιπόν και τον φωνάζει.
Και αυτός αναπηδά, πετάει το παλιό του παλτό . Και ότι αυτό συμβολίζει. Η παλιά ζωή. Οι δικαιολογίες μας , αυτό που μας συντροφεύει , μας δίνει άλλοθι , στηριζόμαστε πάνω του, ο τρόπος ζωής μας κλπ.
Δεν γυρνά ποτέ να το πάρει. Όταν ο Κύριος σε καλεί μη γυρνάς πίσω. Μη παίρνεις τίποτα μαζί σου Προχώρα μπροστά.
Τι θέλεις; τον ρωτά. Να αναβλέψω Κύριε. Ας μου συγχωρεθεί να προσθέσω κάτι.
Για να μπορώ να σε βλέπω. Μόνο για σένα έχω μάτια Κύριε. Για να σε ακολουθώ. Μα δεν τα πε . Να αλλά αυτό έκανε. Από το καρπό θα γνωρίσετε το δέντρο έλεγε ο Κύριος. Εσύ και εγώ τι βλέπουμε; Που έχουμε στραμμένα τα μάτια μας; μήπως δεν μπορούν να δουν τα ματάκια μας το Κύριο; Το Λόγο Του; Τις εντολές του; Μήπως έχουν αμαυρωθεί οι οφθαλμοί μας; Και ας τον ακολουθούμε . Μήπως είμαστε μέρος του όχλου;
Και να η απάντηση στη λαχτάρα του τυφλού. Η πίστη σου, η δικιά σου πίστη , η εμπιστοσύνη σε μένα, σε έσωσε . Ο δίκαιος θα ζήσει εκ πίστεως. Αν εσύ δεν θέλεις κανείς δεν μπορεί να σε σώσει. Ο Κύριος σε άλλη περίπτωση δεν μπόρεσε να κάνει θαύματα λόγω της απιστίας τους. Δεν παραβιάζει όρια ελευθερίας ο Θεός. Εαν πάλι εσύ θέλεις τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει.
Δεν εστιάζει ο Κύριος στη θεραπεία αλλά στη σωτηρία. Γιατί τα σημεία που κάνει ο Θεός τα κάνει για να μας σώσει και όχι να μας χάσει. Πολλές φορές ο Θεός αρνείται τα θαύματα γιατί θα συμβάλουν στη καταστροφή μας. Το θαύμα αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο τυφλός να ακολουθεί πλέον το Χριστό. Τι καταπληκτική ιστορία. Ακολουθεί τα ίχνη του Χριστού .
Πως; Μα στην εκτέλεση των εντολών ακολουθώντας το παράδειγμα του . Ο οποίος τι κάνει; διέρχεται και ευεργετεί. Αυτό καλούμαστε να κάνουμε και εμείς. Δώσε ένα ποτήρι νερό. Μια φέτα ψωμί. Ένα πιάτο φαγητό. Ένα χαμόγελο . Μια θερμή χειραψία. Πες σε κάποιον την αλήθεια. Δώσε ένα Ευαγγέλιο. Ένα ρούχο που δεν έχει. Μια επίσκεψη σε ένα ασθενή. Και αυτό είναι αρκετό. Δες τις συνέπειες αυτών στο κε κεφάλαιο του Ματθαίου.
Κάνε εσύ αυτό που θέλεις να κάνει ο άλλος. Και ξεκίνα από τα μικρά . Δεν μου μιλά η γυναικά μου. Μιλά της εσύ. Δεν μου χαμογελά. Χαμογέλασε της εσύ. Δεν με ακούν τα παιδιά μου. 'Ακουσε τα εσύ . Και δες τι σου ζητούν . Δεν με εκτιμάνε και δεν μου δίνουν σημασία. Δείξε εσύ τι εκτίμηση σου και δώσε τους εσύ σημασία.
Έχω παράπονο δεν με υπολογίζουν στο σπίτι. Υπολόγισε τους εσύ. Κάνε εσύ αυτό που θέλεις να σου κάνουν. Και έτσι θα τους το διδάξεις και έχεις εκπληρώσει όλο το Ευαγγέλιο και θα γίνει μεγάλη ευλογιά σε σένα και σ αυτούς.
Όταν ο Κύριος έρθει στη ζωή σου και σε οδηγήσει μέσα στην οδό Του ο τρόπος για να συνεχίζεις να τον γεύεσαι είναι να εκτελείς τις εντολές . Η ύψιστη η αγάπη. Και για να μην ξεγελιόμαστε ο Κύριος ζητά εμπράκτως να τη δείξουμε στο πλησίον. Με αυτό το τρόπο ο αληθινός μαθητής θα εξακολουθεί να βιώνει και αυξάνει σε γνώση και Χάρη τον Χριστό, που κάποτε ξεκίνησε μαζί του ένα θαυμαστό έργο. Σχετικές και οι δύο εντολές περίληψη όλων των εντολών του Ευαγγελίου.
ΟΙ ΔΥΟ ΕΝΤΟΛΕΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ - ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ματθ. 7:12 Λοιπόν πάντα όσα αν θέλητε να κάμνωσιν εις εσάς οι άνθρωποι, ούτω και σεις κάμνετε εις αυτούς
· διότι ούτος είναι ο νόμος και οι προφήται.
Ρωμ. 13:9 Επειδή το, Μη μοιχεύσης, μη φονεύσης, μη κλέψης, μη ψευδομαρτυρήσης, μη επιθυμήσης, και πάσα άλλη εντολή, εν τούτω τω ψευδομαρτυρήσης, μη επιθυμήσης, και πάσα άλλη εντολή, εν τούτω τω λόγω συμπεριλαμβάνεται, εν τώ
· διότι ούτος είναι ο νόμος και οι προφήται.
Ρωμ. 13:9 Επειδή το, Μη μοιχεύσης, μη φονεύσης, μη κλέψης, μη ψευδομαρτυρήσης, μη επιθυμήσης, και πάσα άλλη εντολή, εν τούτω τω ψευδομαρτυρήσης, μη επιθυμήσης, και πάσα άλλη εντολή, εν τούτω τω λόγω συμπεριλαμβάνεται, εν τώ
· Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου ως σεαυτόν...."
(Απο το μπλογκ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ )