Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Σας παρακαλώ ...

.....καταλάβετε ότι οι απόστολοι ποτέ δεν δίδαξαν, ούτε οι Γραφές υπονοούν σε καμία περίπτωση, ότι υπάρχουν τρία χωριστά πρόσωπα στη θεότητα.

Κανένα κεφάλαιο ή εδάφιο δεν υπήρξε, ούτε θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει, που να συνηγορεί σ’ αυτή την άποψη.

Οι απόστολοι ήταν μονοθεϊστές Εβραίοι που δεν σκέφτηκαν ποτέ ν’ ασχοληθούν με μια δραματική νέα αποκάλυψη πολλαπλότητας στη θεότητα.

Ούτε οι συγγραφείς ούτε οι αναγνώστες σκεφτόταν με τριαδική ορολογία. Αυτή η έννοια «της Χριστιανικής Τριάδας» ήταν ξένη σ’ αυτούς, επειδή δεν υπήρχε σαν έννοια ή ορολογία ακόμα.

Αν και η ιδέα της τριάδας δεν δημιουργήθηκε με το χριστιανισμό, ήταν ένα σημαντικό χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών αρχαίων ειδωλολατρικών θρησκειών και φιλοσοφιών πριν από τη χριστιανική εποχή.

Ο τριαδικός μελετητής, Αλέξανδρος Χίσλοπ, βεβαιώνει ότι οι Βαβυλώνιοι λάτρευαν έναν Θεό σε τρία πρόσωπα και χρησιμοποίησαν το ισόπλευρο τρίγωνο σαν σύμβολο αυτής της τριάδας. Η θεωρία της τριάδας δεν πέτυχε τη σημερινή μορφή της μέχρι το τέλος του 4ου αιώνα, και τα οριστικά δόγματά της δεν πήραν την τελική μορφή τους μέχρι τον πέμπτο αιώνα.

Η Γραφή διδάσκει ότι το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί σωματικά σ’ ένα άνθρωπο, τον Ιησού Χριστό (Κολ.β:9).

Τα προβλήματα γίνονται αξεπέραστα όταν υποτίθεται ότι η θεότητα αποτελείται από τρία ξεχωριστά πρόσωπα. Κάθε πρόσωπο είναι είτε πλήρης Θεός, οπότε έχουμε τρεις Θεούς, είτε κάθε πρόσωπο είναι το 1/3 του Θεού. Ποια είναι η δική σου γνώμη;

(1) Η Βίβλος διδάσκει ότι υπάρχει μόνο ένας Θεός. Ο Θεός είναι απόλυτα και αδιαίρετα ένας χωρίς διάκριση προσώπων. Πολλές φορές οι Γραφές ονομάζουν το Θεό «ο Άγιος» (Ψαλμ.οα:22, οη:41 Ησ.α:4, ε:19, 24), αλλά ποτέ «οι Άγιοι».

(2) Η Βίβλος πουθενά δεν απεικονίζει τη θεότητα αποτελούμενη από τρία πρόσωπα. Πώς τρία πρόσωπα που συνυπάρχουν στη θεότητα, κάθε ένα από αυτά είναι Θεός, και κάθε ένα είναι ξεχωριστό και διαφορετικό από το άλλο, θα μπορούσε λογικά να αναφερθούν σαν ένας και όχι τρεις Θεοί;
 
(3) Είναι σαφές ότι οι όροι πατέρας, γιος, και Άγιο Πνεύμα δεν υπονοούν τρία χωριστά πρόσωπα, προσωπικότητες, θέλω ή όντα. Μπορούν μόνο να δείξουν τους πολλαπλάσιους ρόλους, τις εκδηλώσεις, τους τίτλους και τα έργα του ενός Θεού.
 
(4) Ο Θεός είναι θεία ύπαρξη με μια προσωπικότητα, ένα θέλω και ένα νου. Έχει ένα ορατό σώμα - το δοξασμένο ανθρώπινο σώμα του Ιησού Χριστού.