Προκειται για έργο αγνώστου που η συγγραφή του τοποθετείται τον 1ο ή 2ο αιώνα ,και χρησιμοποιείται για να δικαιολογηθούν ποικίλες θρησκευτικές παρεκτροπές , καθώς μιλάει για νηστεία Τετάρτης-Παρασκευής , και για τριαδικό βάπτισμα σε τρία ονόματα , με τρείς καταδύσεις .
Η "Διδαχή" χρησιμοποιείται σαν να είναι έγκυρο έγγραφο , βέβαιης προελεύσης και περιόδου όχι μόνο από καθολικούς και ορθοδόξους αλλά (ακόμα πιο πεισματικά) από τους προτεστάντες που το ονομάζουν αλφαβητάρι της αρχαίας εκκλησίας.
Η πραγματικότητα είναι οτι :
(1) Ολοι ανεξαιρέτως οι μελετητές συμφωνούν οτι τα πρώτα 6 κεφάλαια της "Διδαχής" αποτελούν επανάληψη γνωστικού κειμένου που έχει γραφεί πρό Χριστού , ενώ τα επόμενα 9 κεφάλαια που περιέχουν τα επίμαχα (τριαδικό βάπτισμα-τυποποιημένη νηστεία κλπ) δεν γνωρίζει κανείς με βεβαιότητα πότε προστέθηκαν..
(2) Ενώ το ονομάζουν "αλφαβητάρι" της εκκλησίας έχει βρεθεί μόνο ένα "πλήρες" αντίγραφο το 1883 στην Συριακη γλωσσα που δεν εξετάστηκε ούτε για την αυθεντικότητα του ούτε για την χρονολογία συγγραφής του, και φυλάσεται μακριά από την αδιάκριτη έρευνα στο πατριαρχείο της Ιερουσαλήμ.
(3)Το αντίγραφο ανακάλυψε(;) ο μητροπολιτης Νικομηδειας Βρυένιος ο οποίος "ανακαλυψε" και την ονομαζόμενη ως β επιστολη του Κλήμη Ρώμης (η οποια χαρακτηριστηκε ψευδεπιγραφη) .
O Βρυένιος βρήκε την "Διδαχή" στο..πατριαρχείο Κων/λης..!!
(4) Ακόμα αν η ΔΙΔΑΧΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ (το αυθεντικο κειμενο) μιλουσε πράγματι για τριαδικό βάπτισμα ,τοτε γιατι οι οπαδοί της θεολογίας των υποστάσεων (Ιππολυτος, Τερτυλιανος, Αθανασιος) το θεωρούν αντικανονικό ; Γιατί ο Ευσέβιος και όλοι οι συγγραφείς (που οι εκκλησίες τους ονομάζουν "πατέρες") το θεωρούν ψευδεπίγραφο ;
(5)Το ίδιο το κείμενο αντιφάσκει διότι γράφει σε άλλο σημείο οτι στη θεία ευχαριστία μπορούν να συμμετέχουν μόνο όσοι ειναι βαπτισμενοι στο ΟΝΟΜΑ του Κυρίου.
(6)Το πράγμα γίνεται φανερό από ένα δεύτερο αντίγραφο της "Διδαχής" που βρεθηκε μεταγενέστερα στα ερείπια αρχαίας πόλης στην κοπτικη γλωσσα και ΔΕΝ περιέχει τα επίμαχα κεφάλαια . Το κείμενο αυτό χρονολογηθηκε απο Γαλλους αρχαιολογους και εχει γραφει τον 4ο αιωνα..Επομένως αποδείχθηκε οριστικά οτι τα περί τριαδικού βαπτίσματος κλπ που περιέχονται στο "αντίγραφο" του Βρυένιου έχουν προστεθεί μετά τον τέταρτο αιώνα .