Οι σύγχρονοι πατρολάγνοι ίσως αγνοούν ότι οι πατέρες της (καθολικής) εκκλησίας υποστήριξαν την απάτη των λειψάνων.
Σύμφωνα με τον Αμβρόσιο «πολλοί θεραπεύτηκαν σαν από μια σκιά (umbra quadam) των ιερών σορών». Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος θεωρεί ότι «όχι μόνο οι σοροί των αγίων, αλλά και οι τάφοι τους είναι γεμάτοι πνευματική χάρη». Ο "άγιος "Θεοδώρητος μας πληροφορεί ότι και ένα σπασμένο λείψανο διατηρεί τις ίδιες θαυματουργές ιδιότητες. "Τεμαχισμένα σώματα—ολόκληρη η δράση της θείας χάριτος!" (Deschner). Ο Βασίλειος αποκαλύπτει ότι το λείψανο της αγίας Ιουλίττης «αγιάζει μεν το τόπον, αγιάζει δε και τους εις αυτόν συνόντας».







































