Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (9)

Εβρ.γ:1 Εδώ ο απόστολος Παύλος σκιαγραφεί την υπεροχή του Ιησού απέναντι στο Μωυσή. Καλεί τους Εβραίους να κατανοήσουν τον Ιησού ο Οποίος είναι ο Απόστολος και Αρχιερέας της ομολογίας μας.

Από τον ουρανό κληρονομούμε τον ίδιο το Θεό. Γι’ αυτό βλέπουμε στην Αποκάλυψη τους 24 πρεσβυτέρους και τα 4 ζώα μέσα στο θρόνο. Μέσα στο θρόνο κάθεται ο Θεός, το Αρνίο και η εκκλησία του Θεού.


Αποκαλεί το Χριστό Απόστολο, γιατί αποστάλθηκε από το Θεό, να ζήσει τέλεια, να διδάξει και να γίνει η θυσία.

Η ομολογία μας είναι η πίστη μας στον Ιησού Χριστό και το έργο που έκανε μέσα μας. Αυτός είναι ο Αρχιερέας, και δεν έχουμε άλλο.

Ας δούμε μερικά πράγματα για τη στολή των «αρχιερέων». Αυτή τη χρυσοποίκιλτη στολή με τους δικέφαλους αετούς, τις φούντες και τα τετράγωνα που κρέμονται. Αυτή τη στολή τη φορούσε ο μέγας αρχιερέας των ειδωλολατρών, ο Maximus Pontificus. Την ίδια στολή φορούσε ο αυτοκράτορας την ώρα της ενθρόνισης του. Ο μ. Κων/νος δέχτηκε να φορέσει αυτή τη στολή για να μη χάσει τους ειδωλολάτρες υπηκόους του. Φορούσε λοιπόν αυτή τη στολή, αλλά έκανε και το χριστιανό. Όμως, ο Γρατιανός, επειδή πίστεψε στο Χριστό, όταν ήταν να στεφθεί αυτοκράτορας αρνήθηκε να φορέσει αυτή τη στολή. Οι μεταγενέστεροι όμως άρχισαν να την φορούν πάλι. Επειδή μέσα στην Αγ. Σοφία χοροστατούσε πάντοτε ο αυτοκράτορας σαν Μάξιμους Ποντίφικους, όταν έπεσε το Βυζάντιο από τους Τούρκους τη στολή την πήρε ο πατριάρχης κι απ’ αυτόν οι ιερείς και τους βλέπομε σήμερα έτσι.

Αυτά είναι τα δεσίματα της Βαβυλώνας, του ψευδοεκκλησιαστικου αυτού συστήματος που λέει ο Ιωάννης στην Αποκ.ιη:7, 9

Εβρ.γ:2 Ο Μωυσής εθεωρείτο σωτήρας και οδηγός του λαού Ισραήλ και σαν τέτοιος κατείχε τη θέση του αποστόλου του Θεού προς αυτούς. Δεύτερος σε σπουδαιότητα ερχόταν ο αρχιερέας Ααρών, που λειτουργούσε σαν μεσίτης ανάμεσα σ’ αυτούς και το Θεό.

Ο καταστήσας είναι ο Πατέρας και ο Χριστός ήταν πιστός σ’ αυτόν που τον κατέστησε. Όπως ο Μωυσής ήταν πιστός στο έργο που ο Θεός του έδωσε να κάνει, να βγάλει τους Ισραηλίτες από την Αίγυπτο να τους στηρίξει και να τους κάνει άξιους να μπουν στη γη Χαναάν, έτσι και ο Χριστός σαν Αρχιερέας.

Ο Ιησούς δεν αγανάκτησε ούτε μία φορά, ενώ ο Μωυσής αγανάκτησε και χτύπησε το βράχο δύο φορές. Ο Χριστός πέθανε και για το Μωυσή, το έργο του οποίου δεν είχε αίσιο τέλος. Ο Θεός μπορεί να φανέρωνε συνέχεια τη δύναμή Του, αλλά αυτοί δεν μπήκαν στη γη της επαγγελίας.

Εβρ.γ:3 Ο Μωυσής έσωσε τους Ισραηλίτες από τη δουλεία και φυσικό θάνατο, ο Ιησούς σώζει τους πιστούς από πνευματικό θάνατο. Ο Ααρών μια φορά το χρόνο έμπαινε μέσα στα Άγια των Αγίων, χωρίς να μπορεί να πάρει το λαό εκεί μέσα. Ο Ιησούς άνοιξε το δρόμο για να μπορούμε να μπούμε μέσα στην παρουσία του Θεού.

Ο Μωυσής ήταν πιστός υπηρέτης στον οίκο του Θεού, ο Ιησούς είναι ο Κύριος αυτού του οίκου. Ακόμα είναι Αυτός που οικοδομεί αυτό το σπίτι κι έτσι είναι άξιος περισσότερης τιμής

Τόσο μεγαλύτερη τιμή αξιώθηκε ο Χριστός απ’ το Μωυσή όσο πιο μεγάλη αξία έχει αυτός που κατασκευάζει το σπίτι, από το ίδιο το σπίτι.

Ο Παύλος βάζει τον καθένα στη θέση του, γιατί ο Μωυσής ήταν πολύ ψηλά μέσα στη συνείδηση των Εβραίων, και σε ορισμένους ήταν πολύ πιο ψηλά από το Χριστό.