Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (7)

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ

Το «4» συμβολίζει παγκοσμιότητα σημαίνει ότι το ευαγγέλιο είναι για όλο τον κόσμο και για όλες τις εποχές. Ο λόγος του Θεού είναι ο ίδιος, και μιλάει στην καρδιά του ανθρώπου πάντοτε όπου και να είναι.

Τα 3 απ’ αυτά είναι συνοπτικά περιγράφοντας τη ζωή του Χριστού από την αρχή μέχρι το τέλος. Το ευαγγέλιο του Ιωάννη πλησιάζει το θέμα διαφορετικά και καλύπτει διαφορετικά γεγονότα.


Ο Ματθαίος και ο Ιωάννης ήταν συνεχώς αυτόπτες μάρτυρες της ζωής του Χριστού.

Ο Λουκάς πήρε τις πληροφορίες από αυτόπτες μάρτυρες και από «άνωθεν».

Ο Μάρκος ίσως ήταν αυτόπτης μάρτυρας - οι πρώτοι εκκλησιαστικοί συγγραφείς αναφέρουν ότι ο Μάρκος έγραφε ενώ ο Πέτρος υπαγόρευε.

Κατά ένα ιδιαίτερο τρόπο τα Ευαγγέλια καλύπτουν ένα μικρό χρονικό διάστημα και λίγα από τα γεγονότα της ζωής του Χριστού.  Ορισμένοι λένε ότι τα γεγονότα που περιγράφονται στα 4 Ευαγγέλια από τη ζωή του Χριστού, αναφέρονται μόνο σε 35 μέρες (Ιωάν.κ:30 &κα:25). Παρόλο που γράφτηκαν και έγιναν τόσα πολλά, ήρθε η ώρα που αρνήθηκαν τον Κύριο.

Και έτσι είναι κάθε άνθρωπος που θέλει να βλέπει, να ακούει, και να μην αφήνει να μπει μέσα στην καρδιά του τίποτα. Να μην αφήνει το Πνεύμα του Θεού να τον αγγίξει και να τον αναγεννήσει.

Πως 4 αφηγήσεις που δεν είναι ακριβώς ίδιες είναι θεόπνευστες;

Και όμως είναι δυνατόν, και ευχαριστούμε το Θεό που δεν είναι ίδιες οι αφηγήσεις γιατί τότε θα είχαμε 4 επαναλήψεις του ίδιου γεγονότος, ενώ έτσι έχουμε όλα τα γεγονότα από 4 διαφορετικές όψεις.  Τα 4 ευαγγέλια δεν είναι λέξη προς λέξη ιστορίες.

Οι διαφορετικές αφηγήσεις εξυπηρετούν ώστε να δοθούν απλοποιημένα και με την κατάλληλη έμφαση τα γεγονότα. Καθένας ευαγγελιστής είχε ένα ξεχωριστό κίνητρο από το Πνεύμα του Θεού, κι έτσι ο καθένας έδωσε έμφαση σε διαφορετικά γεγονότα με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές όψεις του ίδιου πράγματος.

Το Άγιο Πνεύμα χρησιμοποιεί ανθρώπους και χρησιμοποιεί το λεξιλόγιο του ανθρώπου που μιλά η γράφει, τις γνώσεις του, το παρελθόν του κτλ.

Είναι όλα η αλήθεια του Θεού που δίδεται με ολοκληρωμένη ροή σε κάθε βιβλίο.

Βλέπουμε τις διαφορετικές πτυχές του κάθε συγγραφέα, όμως όλα είναι η αλήθεια του Αγίου Πνεύματος (σύγκρινε γραπτά Παύλου, Πέτρου, Ιάκωβου, Ιωάννη).

Ο Θεός μπορεί να χρησιμοποιεί διαφορετικά αγγεία, αλλά το «νερό» που τρέχει είναι το ίδιο.

Στις αποστηθίσεις της Π.Δ. που βρίσκονται στην Κ.Δ. βλέπουμε ότι δεν είναι λέξη προς λέξη ίδιες, και μάλιστα πολλές αλλάζουν.  Και θα πει κανείς: Μα, δεν το ήξερε το εδάφιο να το πει σωστά;

Μην ξεχνάμε ότι Αυτός που «γράφει» είναι το Πνεύμα το Άγιο, το ίδιο Πνεύμα που έγραψε τότε το εδάφιο εκείνο, το παίρνει τώρα και βάζει μέσα κάποια άλλη αλήθεια η παραλείπει κάτι και δίνει έμφαση σε κάτι άλλο, μεγαλύνει η απλοποιεί την αλήθεια που είναι η ίδια και την εφαρμόζει για καινούριες καταστάσεις.  Ο Θεός γνωρίζει τι εννοεί και τι θέλει, ο ίδιος Θεός είναι.

Δεν βρίσκονται όλα στα 4 ευαγγέλια (Ιωάν.κα:25)

Μαθαίνουμε κι άλλα πράγματα για τον Ιησού από τις ΠΡΑΞΕΙΣ και τις ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ (Πράξ.α:4-8 κ:35, Α' Κορ.ια:20-26, Β' Κορ.ι:1, η:9, Εβρ.ιγ:12, Α' Πέτρ.γ:18-20, Β' Πέτρ.α: 16-18).

Όμως, σχεδόν όλα είναι μέσα στα ευαγγέλια, ότι αφορά τη σωτηρία μας, να γνωρίσουμε τον Κύριό μας, την ιστορία Του, το περιβάλλον Του, πώς διάλεξε και πώς δίδαξε τους μαθητές Του.