Καὶ τῷ ἀγγέλω τῆς ἐν Φιλαδελφείᾳ ἐκκλησίας γράψον·
Τάδε λέγει ὁ ἅγιος, ὁ ἀληθινός, ὁ ἔχων τὴν κλεῖν Δαυὶδ, ὁ ἀνοίγων καὶ οὐδεὶς κλείσει
καὶ κλείων καὶ οὐδεὶς ἀνοίγει·
ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Αυτή η
εκκλησιαστική περίοδος αναφέρεται σε μας που ζούμε στους καιρούς που αυτή η
προφητική γραφή πρόκειται να εκπληρωθεί. Η περιγραφή αυτής της περιόδου
βρίσκεται στα εδάφια 7-13.
Ζούμε λοιπόν
μαζί με όλο το λαό του Θεού, σ’ όλο τον κόσμο, στην περίοδο της Φιλαδέλφειας
που αρχίζει με την έκχυση του Αγίου Πνεύματος στις αρχές του 19ου αιώνα και
πρόκειται να τελειώσει με την αρπαγή.
Είναι αδύνατον
να ορίσουμε την ημερομηνία λήξεως αυτής της περιόδου διότι ουδείς γνωρίζει την
ημέρα και την ώρα ειμί ο Κύριος.
Φιλαδέλφεια
σημαίνει «η αδελφική αγάπη» κι αυτό
ακριβώς είναι το πνεύμα της εκκλησίας της αρπαγής. Η έκχυση του Αγίου Πνεύματος
μέσα μας φέρνει την ενότητα και την αγάπη μεταξύ των αδελφών και πρόκειται να
μας φέρει στην ενότητα της πίστεως. Ας ανοίξουμε λοιπόν τις καρδιές μας για να
αγαπήσουμε ο ένας τον άλλον «ενθέρμως, εκτενώς» όπως λέει ο απόστολος Παύλος.
Οι μεγάλες
αναζωπυρώσεις τους περασμένου αιώνα ήταν περισσότερο κινήσεις αποχωρισμού από
την παράδοση και το σκοτάδι, που κατά μέρος ενεργείται ακόμα και σήμερα.
Βρίσκουμε όμως ότι οι μέρες που ζούμε είναι αυτές που ο Θεός υποσχέθηκε ότι θα
τελειοποιήσει τη Νύμφη Του και θα μας φέρει όλους στην ενότητα της πίστης
(Εφεσ.δ:13). Είμαστε λοιπόν κάπου στη μέση αυτής της περιόδου της Φιλαδέλφειας.
Μέρος της πέρασε και είναι ήδη παρελθόν, και μέρος της πρόκειται να εκπληρωθεί που σημαίνει ότι
αυτές οι συμβουλές που δίνει το Πνεύμα σε μας είναι γεμάτες αλήθεια που μας
αφορά άμεσα.
Η φιλαδέλφεια
αναφέρεται σε πολλά μέρη της Καινής Διαθήκης. Ρωμ.ιβ:10 Εβρ.ιγ:1
Α’ Πετρ.α:22 Β’ Πετρ.α:7 Αποκ.α:11, γ:7
Προφητικά
λοιπόν, τα κύρια σημεία αυτής της περιόδου είναι ν’ αγαπάμε και να ανεχόμαστε
τους αδελφούς έστω και αν δεν συμπίπτουν 100% τα πιστεύω μας, γιατί ο Κύριος
εργάζεται ανάμεσά μας, μας τελειοποιεί και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε ανεκτικοί
και γεμάτοι από αγάπη για τους αδελφούς.
Ένα άλλο
σημείο είναι η ενότητα. Υπάρχει υπερβολική δόση διαχωρισμού μεταξύ των αδελφών
που είναι πληρωμένοι με το Πνεύμα το Άγιο, όμως μας υπόσχεται ότι θα μας φέρει
στην ενότητα της πίστεως.
Ακόμα,
βλέπουμε αυτή την περίοδο, ζήλο αναζωπύρωσης και σωτηρίας ψυχών.
Τάδε λέγει ο άγιος
Αν υπάρχει
κάτι που χρειάζεται να γνωρίζουμε αυτές τις ημέρες, είναι ότι ο Ιησούς είναι
Άγιος. Προσκαλεί ένα λαό ο οποίος θα
περιπατήσει άγια μπροστά Του και θα ζήσει χώρια από την αμαρτία και το πνεύμα
του κόσμου, από τους συμβιβασμούς και τους πειρασμούς που κλιμακώνονται με το
πέρασμα του χρόνου. Εβρ.ιβ:14 Α’ Πετρ.α:16
ο αληθινός
Αυτό δεν
σημαίνει απλά ότι δεν είναι ψευδής, αλλά ότι είναι ο πραγματικός δεν είναι πια
συμβολικός, τυπικός (όπως τον βλέπουμε στην Π.Δ.). Παρουσιάζεται σαν ο αληθινός,
ο πραγματικός, η εκπλήρωση του λόγου του Θεού, η εκπλήρωση όλων των τύπων και
των σκιών. Στην Π.Δ. ο λαός στην έρημο έτρωγε μάννα που κατέβαινε απ’ τον
ουρανό, όμως στο Ιωάν.ς:48-51 ο Ιησούς είπε
«εγώ είμαι (το μάνα) ο άρτος ο
καταβάς εκ του ουρανού». Τώρα βλέπουμε
μπροστά μας όχι τον τύπο ή την σκιά των μελλόντων, αλλά την εκπλήρωσή
τους που είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Ο Ισραήλ ονομάζεται από τον Κύριο
άμπελος (Ησ.ε:1-7), ο Ιησούς όμως είπε «εγώ
είμαι η άμπελος η αληθινή» (Ιωάν.ιε:1-5).
Όσο αφορά τον
αληθινό, διαβάζουμε στην Α’ Ιωάν.ε:20 ότι ο Πατήρ είναι ο αληθινός, που δεν
είναι άλλος από τον Ιησού, γιατί Αυτός είναι ο Θεός ο αληθινός και η ζωή η
αιώνιος. Με άλλα λόγια, αν είμαστε εν Χριστώ, γνωρίζουμε την πραγματικότητα.
Φεύγουμε από το γλοιώδες, ψεύτικο και απατηλό φρόνημα του κόσμου και μπαίνουμε
στην πραγματικότητα, στην αλήθεια, στον Αληθινό, την αιώνια ζωή. Όπως λοιπόν
Εκείνος είναι αληθινός, έτσι κι εμείς πρέπει να είμαστε ειλικρινείς απέναντί
Του, γιατί αυτή είναι η αποκάλυψή Του σήμερα για μας.
ο έχων την κλείν του Δαβίδ
Το κλειδί
φανερώνει εξουσία να μπεις κάπου ή να βγεις από κάπου. Εάν έχεις το κλειδί
μπορείς να μπεις και βγεις όποτε θέλεις. Φανερώνει λοιπόν δύναμη και εξουσία
πάνω σ’ ένα σπίτι ή οποιοδήποτε κτίριο του οποίου έχεις το κλειδί.
Λέει ότι έχει
το κλειδί του Δαβίδ. Με άλλα λόγια ο Ιησούς έχει εξουσία επάνω στον οίκο του
Δαβίδ. Ο Θεός υποσχέθηκε στο Δαβίδ ότι θα ανάσταινε βασιλιά από την οσφύ του ο
οποίος θα είχε βασιλεία αιώνια και Αυτός ο Βασιλιάς είναι ο Ιησούς Χριστός.
Ησ.κβ:20-23 Ο Θεός επιθέτει στους ώμους του Ελιακείμ αυτό
το κλειδί που είναι μια εικόνα του Ιησού Χριστού. Ελιακείμ σημαίνει: «Ο Θεός θα
εδραιώσει», και αυτό το βασίλειο που χτίζεται ακόμη και στις μέρες μας, το πνευματικό
αυτό βασίλειο είναι έργο Θεού και πρόκειται να εδραιωθεί και να τελειοποιηθεί
γιατί ο Ιησούς έχει απόλυτη εξουσία σ’ αυτό.
Αν Αυτός ανοίγει, ποιος μπορεί να κλείσει;
Ο Ελιακείμ που
ήταν υπηρέτης του βασιλιά Εζεκία ήταν τύπος του Ιησού Χριστού και το κλειδί που
ετέθη στους ώμους του ανταποκρίνεται στο Ησ.θ:6 που λέει για τον Ιησού: «και εξουσία θέλει είσθαι επί των ώμων Αυτού».
Η εξουσία και η διακυβέρνηση του βασιλείου του Θεού είναι στα χέρια του Ιησού «εδόθη εις εμέ πάσα η εξουσία εν ουρανών και
επί γής..» Ματθ.κη:18
Το κλειδί αυτό
είναι επίσης το κλειδί της πύλης της πόλεως του Δαβίδ και επομένως είναι το
κλειδί της εισόδου στο θρόνο του Δαβίδ. Ο Ιησούς είναι ο μεγαλύτερος Δαβίδ. Ο
Ιησούς είναι ο Βασιλιάς στον οποίο απέβλεπε και ο ίδιος ο Δαβίδ. Ιερ.λ:9 Ιεζ.λζ:24,25.
Αποκ.α:18 «έχων τας κλείς του θανάτου και του Αδου».
Όταν ο Ιησούς εδραιώσει τη φυσική βασιλεία του Δαβίδ ανάμεσα στους Ισραηλίτες
κατά την διάρκεια της Χιλιετούς Βασιλείας , θα κλείσει έξω το θάνατο και τον
Άδη γιατί οι άνθρωποι θα ζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμη ο διάβολος θα
κλειστεί στην άβυσσο για να μην πλανά τους ανθρώπους.
Στην εκκλησία,
το πνευματικό βασίλειο του Θεού, βλέπουμε ότι ο Ιησούς έχει απόλυτη εξουσία να
εδραιώσει θεοκρατία, ένα Βασίλειο που θα κυβερνάται από τον Ίδιο και το οποίο
πρόκειται να εξαπλωθεί, να αυξηθεί, και να πολλαπλασιαστεί σ’ αυτή την
εκκλησιαστική περίοδο της Φιλαδέλφειας, να ευλογηθεί και να γίνει πανίσχυρο
πνευματικά. Ακόμη και εν όψει των τρομερών εχθρών που θα το απειλούν - Α/Χ και
το Σατανικό του σύστημα με την βοήθεια της πόρνης εκκλησίας - ο Θεός θα φέρει
αναζωπύρωση που ο κόσμος δεν έχει γνωρίσει ποτέ πριν.
Αυτό το
γεγονός είναι παράλληλο με τον τρόπο και την κατάσταση που ο Δαβίδ εδραιώνει τη
βασιλεία του. Η Γραφή μας λέει ότι είχε εχθρούς από παντού. Απ’ έξω οι
Φιλισταίοι, Μωαβίτες, Αμμωνίτες, Εδωμίτες και από μέσα είχε τον Σαούλ. Σαν τον
Δαβίδ, ο Ιησούς θα δώσει μάχες όχι με σαρκικά όπλα αλλά μάχες πνευματικές δια
μέσου του λαού Του, θα νικήσει κατά κράτος και θα εξαπλώσει τη Βασιλεία Του όσο
ποτέ άλλοτε, αυτές τις τελευταίες μέρες. Έθεσε μπροστά μας μια θύρα ανοικτή, θα περάσουμε μέσα και θα νικήσουμε!
Ο Ιησούς έχει
ακόμα το κλειδί της ξεχωριστής και ιδιαίτερης σχέσης που είχε ο Δαβίδ με το
Θεό. Ο Θεός είπε για τον Δαβίδ ότι «είναι άνθρωπος κατά την καρδία μου» και
πόσο περισσότερο ο Κύριος Ιησούς ήταν κατά την καρδίαν του Θεού! Δαβίδ
σημαίνει: αγαπητός! Όταν ο Ιησούς πήγε στον Ιορδάνη για να βαπτιστεί, ο Θεός μαρτύρησε
στον Ιωάννη και είπε: «Ούτος εστί ο Υιός
μου ο αγαπητός είς τον οποίον ευηρεστήθην». Ο Ιησούς ήταν τέλειος και
ευαρέστησε τον Πατέρα κατά πάντα. Γι’ αυτό αποκαλύπτεται τώρα σε μας κατ’ αυτό
τον τρόπο. Μας λέει ότι θέλει να γίνουμε άνθρωποι αγαπητοί κατά την καρδίαν του
Θεού και τότε θα μας δώσει το κλειδί του Δαβίδ. Θα έχουμε την ίδια εξουσία
γιατί είμαστε εν Χριστώ Ιησού, είμαστε δικοί Του!!
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Η πόλη ήταν
κτισμένη πάνω σε μια όμορφη πεδιάδα περικυκλωμένη από 4 κόκκινους λόφους με
πεπλατυσμένες κορυφές, ο ένας κοντά στον άλλο. Ήταν τόπος με πολλούς αμπελώνες
και φυτείες ζαχαροκάλαμου. Είχε καλούς Ρωμαϊκούς δρόμους και με λίγα λόγια ήταν
ένα όμορφο μέρος της εποχής εκείνης.
Η Φιλαδέλφεια
υπάρχει και σήμερα και έχει περίπου 10.000 κατοίκους. Ξανακτίστηκε το 70 μ.Χ.
μετά από ένα τρομερό σεισμό.