Β’ Κορ.γ:3
Μια επιστολή, είναι κάτι που έγραψε ένας για να μεταδώσει τα
αισθήματα του, τις πληροφορίες του, τις ιδέες του, σ’ αυτόν που θα την
διαβάσει. Υπάρχουν όμως και επιστολές που δεν χρειάζονται ούτε μελάνι ούτε
χαρτί, για να γραφτούν ή και να διαβαστούν. π.χ., η ορατή δημιουργία του Θεού
είναι μια τέτοια επιστολή, στην οποία διαβάζουμε - ξέρουμε γράμματα ή όχι - την
πανσοφία και την παντοδυναμία του Θεού - Δημιουργού. Ο Σταυρός του Χριστού
επίσης για τον οποίο γράφει ο Παύλος στο Γαλ.γ:1 «έμπροσθεν
των οφθαλμών
σας ο Ιησούς Χριστός διεγράφη
εσταυρωμένος». Όμως
το θέμα
μας τώρα
είναι για μια άλλη επιστολή,
που πολύς κόσμος διαβάζει. Πρόκειται, για
τη χριστιανική μας ζωή.
1. Η επιστολή γράφεται σε υλικό που ’χει κατάλληλα προετοιμαστεί.
Έτσι, για να ’ναι ο χριστιανός μια σωστή επιστολή στον κόσμο, πρέπει η καρδιά
του να ’χει «καθαριστεί και ανανεωθεί από το Θεό» (Ιεζεκ.λς:26, Ψαλμ.να:10).
Πρέπει, ο «νόμος του Θεού να 'ναι γραμμένος σ’ αυτή» (Ιερεμ.λα:33).
2. Η επιστολή μεταφέρει το μήνυμα του συντάκτη της. «Είσθε επιστολή
Χριστού». Η ζωή μας δεν πρέπει να κηρύττει τον εαυτό μας, αλλά το Χριστό (Β’ Κορ.δ:5).
Αυτό πρέπει ιδιαίτερα να το προσέχουμε.
3. Η επιστολή έχει αξία μόνον όταν φέρνει την υπογραφή του
συντάκτη της. Μια ανυπόγραφη επιστολή, είναι αναξιόπιστη (Β’ Θες.β:2). Η
υπογραφή σ’ ό,τι καλό κάνουμε και ζούμε, πρέπει να ’ναι ο Κύριος. Αυτός υπογράφει
και δίνει κύρος στη χριστιανική μας ζωή. Είμαστε επιστολή, που ο Χριστός γράφει
και υπογράφει.
4. Η επιστολή πρέπει να ’ναι ευανάγνωστη. Πολλών χριστιανών
η ζωή, είναι... πολύ δυσανάγνωστη. Δεν ξέρεις τι σου λέει, ποιο μήνυμα σου
στέλνει, αν σου στέλνει κάποιο. Ποια η ευθύνη, όταν οι άνθρωποι μπερδεύονται
αντί να οδηγούνται από τη ζωή μας. Πόσο ευανάγνωστη ήταν του Πέτρου και του
Ιωάννη η ζωή (Πράξ.δ:13)!
5. Η επιστολή δεν πρέπει να ’χει μουντζούρες. Όσο πιο καθαρογραμμένη
είναι μια επιστολή, τόσο πιο χτυπητή είναι μια μουντζούρα σ’ αυτή. Η αμαρτία
στη ζωή του χριστιανού, φαίνεται περσότερο απ’ ό,τι στη ζωή του άπιστου. Δεν
είναι ανάγκη όμως, να 'χουμε μουντζούρες, αφού... ο Θεός μας προμήθευσε τη
γομολάστιχα (Α’ Ιωάν.α:7).
6. Η επιστολή αναγνωρίζεται από το γραφικό της χαρακτήρα.
Όταν στο ανάκτορο του Βαλτάσαρ γράφτηκε το «μενέ, μενέ, θεκέλ, ουφαρσίν» (Δαν.ε:24-26),
ήτανε σ’ όλους γνωστό ποιος έστειλε το μήνυμα. Κι αν είμαστε γνήσιες επιστολές
Χριστού, οι άνθρωποι θα διακρίνουν το γραφικό χαρακτήρα του Θεού σε κάθε
πρόταση, λέξη και γράμμα της ζωής μας.
Συμπέρασμα
Το «γινωσκόμενη και αναγιγνωσκομένη υπό πάντων ανθρώπων»,
μας ανοίγει μια μεγάλη και υπεύθυνη θύρα ευαγγελισμού. Ας τη χρησιμοποιήσουμε.
Ας γίνουμε, μια γνήσια και ευλογημένη «επιστολή Χριστού».