Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 4 Ιουλίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αποκ.η:8,9  Και ο δεύτερος άγγελος σάλπισε, και ως όρος μέγα καιόμενον με πυρ ερρίφθη εις την θάλασσαν και το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα και απέθανε το τρίτον των εμψύχων κτισμάτων των εν τη θαλάσση, και το τρίτον των πλοίων διεφθάρη.

Το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα.

Σ’ αυτή την πληγή, το 1/3 της θάλασσας γίνεται αίμα, το 1/3 των εμψύχων ζώων μέσα στη θάλασσα πεθαίνουν, και το 1/3 των πλοίων καταστρέφεται. Αυτή είναι η δεύτερη πληγή που είναι η ίδια με τη δεύτερη φιάλη του κεφ. ις: 3


και ως όρος μέγα καιόμενον με πυρ ερρίφθη εις την θάλασσαν

Όταν ηχεί η δεύτερη σάλπιγγα, ο Ιωάννης βλέπει κάτι σαν όρος μέγα καιόμενο με πυρ, να ρίχνεται στη θάλασσα. Δεν λέει ότι ήταν όρος, αλλά κάτι που φαινόταν σαν όρος μέγα. Μπορεί να ήταν ένας τεράστιος μετεωρίτης που φαινόταν σαν να ήταν μεγάλο όρος καιόμενο με πυρ.

Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι αυτό που είδε ο Ιωάννης σαν όρος καιόμενο, το αποστέλλει ο Θεός και είναι η αιτία που η θάλασσα γίνεται αίμα. Ο Θεός έχει ένα τέλειο σχέδιο τόσο για τη σωτηρία των ευσεβών, όσο για την κρίση των ασεβών. Αυτό το σχέδιο είναι δίκαιο και άγιο και βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη. Επομένως δεν χρειάζεται ν’ ανησυχούμε και να διερωτόμαστε πως είναι δυνατόν να συμβεί, πως είναι δυνατόν κάτι σαν όρος καιόμενο με πυρ να ρίχνεται στη θάλασσα και να γίνεται αίμα. Ο Θεός μπορεί να κάνει ότι θέλει. Τίποτα δεν είναι αδύνατον σ’ Αυτόν. Το γεγονός της έκχυσης των πληγών δεν είναι κάτι ευχάριστο για το Θεό. Ο Θεός δεν θέλει να χαθεί κανείς, αλλά όλοι να έλθουν σε μετάνοια. Λυπάται για το κατάντημα του ανθρώπου, για το δρόμο που έχει πάρει, αλλά η κρίση του πρέπει να έρθει, για να καταδικαστεί η αμαρτία και ο Θεός να δοξαστεί.

Για 6000 χρόνια ο Θεός είχε αφήσει τον άνθρωπο ελεύθερο να κάνει τις εκλογές του και να ζει όπως θέλει. Τώρα όμως ήρθε η ώρα του Θεού. Είναι η ημέρα του Κυρίου. Η έβδομη χιλιετηρίδα, που κανείς πλέον δεν μπορεί να πει στον κεραμέα γιατί κάνει ότι κάνει. Η γη είναι κάτω από την απόλυτη εξουσία του Θεού.

Όταν ανοίχτηκε η 7η σφραγίδα και πριν να εκχυθούν αυτές οι πληγές έγινε σιωπή στον ουρανό για μισή ώρα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο Θεός δεν είπε τίποτα κατά την διάρκεια αυτής της μισής ώρας. Απλά θέλει να δείξει ότι η καρδιά του Θεού λυπάται για τον κόσμο που απέρριψε την αγάπη Του, και Τον αναγκάζει τώρα να κάνει κρίση.

Ακόμα, αυτή η σιωπή, θέλει να δείξει την τρομακτικότητα των γεγονότων που πρόκειται ν’ ακολουθήσουν.

και το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα.

Ο λόγος του Θεού δεν λέει ότι η θάλασσα έγινε σαν αίμα, αλλά ότι το 1/3 της θάλασσας έγινε αίμα, που σημαίνει ότι έγινε πράγματι αίμα. Μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι φαινόταν σαν αίμα ή ότι άλλαξε η σύστασή της. Δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι δεν έγινε αίμα, γιατί οι Γραφές λένε ότι έγινε.

Το 1/3 της θάλασσας έγινε αίμα. Αυτό σημαίνει το 1/3 της επιφάνειας των ωκεανών, μια μεγάλη περιοχή της γης κτυπήθηκε.

Αποκ.ις:3  Εδώ αναφέρεται η δεύτερη πληγή από διαφορετική άποψη και λέει ότι η θάλασσα έγινε αίμα σαν νεκρού. Στο 8ο κεφ. λέει ότι το 1/3 της θάλασσας έγινε αίμα, το 1/3 των ζώων πέθανε και το 1/3 των πλοίων καταστράφηκε, ενώ στο ις:3 λέει ότι πάσα ψυχή ζώσα απέθανε.

Εξ.ζ:20  Εδώ ο λόγος του Θεού περιγράφει μια από τις πληγές του Φαραώ και λέει ότι τα νερά του ποταμού Νείλου έγιναν αίμα. Εδώ είναι μια άλλη γραφή που λέει ότι τα νερά έγιναν αίμα και όχι σαν αίμα. Στην Αποκ.ις:3 μας είπε ότι η θάλασσα έγινε αίμα ως νεκρού που είναι κάτι σαν πηγμένο αίμα πυκνό σε περιεκτικότητα.

Πάλι στην Αποκ.ις:3 λέει ότι πάσα ψυχή ζώσα απέθανεν εν τη θαλάσση. Αυτό σημαίνει ότι πέθανε κάθε τι που βρισκόταν στο 1/3 της επιφάνειας της θάλασσας που κτυπήθηκε από την πληγή αυτή. Αυτή είναι η πιο σωστή ερμηνεία. Όπου η θάλασσα έγινε αίμα, κάθε ζωντανή ύπαρξη που βρισκόταν σ’ αυτό το τμήμα της επιφάνειάς της πέθανε.

Αυτό σημαίνει ότι δισεκατομμύρια ψάρια πέθαναν. Αυτό το 1/3 της θάλασσας, για παράδειγμα είναι ολόκληρη η επιφάνεια του Ατλαντικού ωκεανού από την Αρκτική μέχρι την Ανταρκτική. Όλη αυτή η επιφάνεια έγινε αίμα.

Ένα άλλο παράλληλο κείμενο βρίσκεται στον Ψαλμ.ρε:29 όπου αναφέρεται η ιστορία του λαού Ισραήλ και στο 29 εδάφιο λέει για την πληγή πάνω στην Αίγυπτο που τα νερά του ποταμού έγιναν αίμα και τα ψάρια θανατώθηκαν.


Αποκ.η:10,11  Και ο τρίτος άγγελος εσάλπισε, και έπεσεν εκ του ουρανού αστήρ μέγας καιόμενος ως λαμπάς και έπεσεν επί το τρίτον των ποταμών, και επί τας πηγάς των υδάτων, και το όνομα του αστέρος λέγεται Αψινθος, και έγεινεν το τρίτον των υδάτων άψινθος, και πολλοί άνθρωποι απέθανον εκ των υδάτων, διότι επικράνθησαν.


Η τρίτη πληγή επιδρά και προσβάλλει τώρα τα καθαρά και πόσιμα νερά, γιατί αναφέρει πηγές υδάτων από τις οποίες οι άνθρωποι προμηθευόταν νερό για τις ανάγκες τους. Όταν σάλπισε ο τρίτος άγγελος, έπεσε από τον ουρανό ένα μεγάλο αστέρι καιγόμενο σαν λαμπάδα.

Αποκ.ις:4- 7  Εδώ είναι το παράλληλο εδάφιο που αναφέρεται στην τρίτη φιάλη ή πληγή και λέει ότι οι ποταμοί και οι πηγές των υδάτων έγιναν αίμα.

Πρέπει ν’ αναφέρεται πάλι στο 1/3 της επιφάνειας της γης, που σημαίνει ότι το 1/3 των πηγών των υδάτων και των ποταμών σ’ αυτή την περιοχή έγιναν πικρά σαν άψινθος. Οι άνθρωποι δεν θα έπιναν απ’ αυτά τα νερά και δεν θα πέθαιναν αν υπήρχαν καλύτερα νερά κάπου εκεί κοντά. Εδώ όμως φαίνεται ότι αναγκάστηκαν να πιουν απ’ αυτό το νερό που πικράθηκε, γιατί ήταν σ’ αυτό το τμήμα της επιφάνειας της γης που προσβλήθηκε και οι άνθρωποι έγιναν τόσο τρελοί από δίψα, ώστε ήπιαν από αυτά τα πικρά νερά και πέθαναν.

Άψινθος

Το όνομα του αστέρος ήταν Άψινθος, και λέει ότι το 1/3 των υδάτων έγιναν άψινθος και πολλοί άνθρωποι πέθαναν γιατί ήπιαν από τα νερά που πικράθηκαν. Ο άψινθος είναι ένα πικρό δηλητηριώδες φυτό.

Το άστρο αυτό έκανε τα νερά των ποταμών και τις πηγές των υδάτων να γίνουν πικρά. Αν ήταν κάποιος μετεωρίτης ή κομήτης ή κάτι υπερφυσικής προέλευσης δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα. Όμως εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι προσέβαλε τα νερά με σκοπό να τα κάνει πικρά.

Ιερ.θ:3-15  Αναφέρεται στους Ισραηλίτες που δεν υπάκουσαν στη φωνή του Θεού, αλλά και σε όλους τους ασεβείς που έχουν στραφεί μακριά από το Θεό.

Σοφ.α:3  Ο Κύριος θα αφανίσει άνθρωπο και κτήνος, τα πετεινά του ουρανού και τα ψάρια της θάλασσας.

Στην Αποκ.ις λέει ότι τα νερά έγιναν αίμα, ενώ στο η κεφ. λέει ότι έγιναν άψινθος. Αυτό σημαίνει είτε ότι τα νερά έγιναν πράγματι αίμα, το οποίο ήταν πικρό και δηλητηριώδες, ή είχαν την εμφάνιση αίματος, αλλά ήταν πικρά και δηλητηριώδη όπως ο άψινθος. Επίσης είναι πιθανόν το αίμα να συμβολίζει το θάνατο των ανθρώπων που ήπιαν απ’ αυτά τα πικρά νερά και πέθαναν.

Ψαλμ.ρε:29 & Εξ.ζ:20  Αναφέρονται στην πληγή της Αιγύπτου που τα νερά του ποταμού έγιναν αίμα.

Αποκ.η:12  Και ο τέταρτος άγγελος εσάλπισε και εκτυπήθη το τρίτον του ηλίου, και το τρίτον της σελήνης, και το τρίτον των αστέρων, δια να σκοτισθή το τρίτον αυτών και η ημέρα να χάση το τρίτον του φωτισμού αυτής, και η νύξ ομοίως.

Η εξήγηση αυτού του εδαφίου είναι ότι επειδή σκοτίσθηκε το 1/3 του ήλιου και το 1/3 της σελήνης και το 1/3 των αστέρων, αυτό σημαίνει μάλλον ότι σκοτίσθηκε η ημέρα κατά το 1/3 της χρονικής διάρκειάς της και όχι ότι η ημέρα έχασε λίγο από τον φωτισμό της, το 1/3. Μας λέει ότι κτυπήθηκε και σκοτίσθηκε το 1/3 του ήλιου, της σελήνης και των αστέρων και όχι ότι έχασαν το 1/3 του φωτισμού τους.

Το αποτέλεσμα λοιπόν ήταν να γίνει σκότος κατά το ένα τρίτο, και η ημέρα να χάσει το 1/3 του φωτισμού της. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρχε καθόλου φως και δεν έλαμψε ο ήλιος κατά το 1/3 της χρονικής διάρκειας τόσο της ημέρας όσο και της νύχτας. Παράλληλα εδάφια : Εξ. ι:21-23  Ιεζ.λβ:7-9  Ησ.ιγ:9

Αποκ.ις:8, 9  Εδώ αναφέρεται η τέταρτη πληγή από διαφορετική σκοπιά και λέει ότι εδόθη εις αυτόν να καυματίσει τους ανθρώπους με πυρ. Και εκαυματίσθησαν οι άνθρωποι καύμα μέγα.

Αυτό εδώ το εδάφιο συμπληρώνει αυτό που διαβάσαμε στο η κεφάλαιο και δείχνει ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν ο ήλιος έλαμπε, έλαμπε με τέτοια δύναμη και ένταση, ώστε οι άνθρωποι εκαυματίσθησαν. Αυτά που αναφέρονται στο ις: 8, 9 αποτελούν μέρος της 4ης πληγής.