Σύμφωνα με την Αποκάλυψη του Ιωάννη, η ρωμαιοκαθολική
εκκλησία χαρακτηρίζεται σαν «Μυστήριον,
Βαβυλών η μεγάλη, η μήτηρ των πορνών και των βδελυγμάτων της γης» Αποκ.ιζ:5.
Σαν μητέρα, θα περιμέναμε και οι κόρες της να έχουν
παρόμοιες διδασκαλίες και πράγματι έχουν γιατί τόσο η μητέρα όσο και οι κόρες
προσκυνούν τον ίδιο τριαδικό θεό.
Η μεγάλη πλειονότητα των προτεσταντικών
εκκλησιών δέχονται κι αυτές το πιστεύω που προήλθε από τη σύνοδο της Νίκαιας.
Οι προτεσταντικές εκκλησίες, που διαχωρίστηκαν από τη
ρωμαιοκαθολική κατά τη διάρκεια της Μεταρρύθμισης τον 16ο αιώνα,
ακόμα πιστεύουν σε αρκετούς από τους τύπους και τις αιρέσεις του παπισμού. Το
δόγμα της τριάδας αποδεικνύει ότι ακόμα βρίσκονται κάτω από την επιρροή και
εξουσία της Ρώμης.
Οι καθολικοί παραδέχονται ότι τα δόγματα αυτά δεν
διδάσκονται ευθέως στις Γραφές. Η καθολική Εγκυκλοπαίδεια (σελ.49) αναφέρει:
«Οι αντίπαλοί μας μερικές φορές υποστηρίζουν ότι κανένα δόγμα δεν πρέπει να
γίνεται αποδεκτό αν αυτό δεν αναφέρεται ρητώς μέσα στις Γραφές (αγνοώντας ότι
με την εξουσία της Εκκλησίας αναγνωρίζουμε σαν αληθινά κάποια Ευαγγέλια και
κάποια άλλα όχι). Παρά ταύτα οι Προτεσταντικές εκκλησίες έχουν υιοθετήσει
δόγματα όπως η Τριαδικότητα, για τα οποία δεν υπάρχει σαφής δικαιοδοσία μέσα
από τα Ευαγγέλια».
Ένας λέκτορας στο πανεπιστήμιο Andrews στο Μίσιγκαν
αναφέρει: «κάποιοι θα τείνουν στο να αρνηθούν αυτό το δόγμα (της τριαδικότητας)
επειδή δεν βρίσκεται ρητά μέσα στις Γραφές» Adventist Review, 20 Αυγ.1993.
Σε ένα γράμμα του προς τον επίσκοπο του Λονδίνου, το 1719, ο
σερ William Whinston αναφέρει: «Οι μαθητές του Αθανάσιου, έκαναν έναν μεγάλο
αριθμό από παρεμβολές και αλλοιώσεις μέσα στις Γραφές σχετικά με το δόγμα της
τριαδικότητας, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περίπτωση».