Η Ναζαρέτ απέχει από την
Ιερουσαλήμ, ταξίδι 3 ημερών.
Όταν τώρα κάποιος από την
Ναζαρέτ ήθελε να πάει στην Ιερουσαλήμ η αντίστροφα, περνούσαν από την άλλη όχθη
του Ιορδάνη και έμπαιναν στην Περαία επειδή απαγορευόταν σε ένα «καλό» Ιουδαίο
να έρθει σε επαφή με Σαμαρείτες. Ο Χριστός, πήγε μέσα από την Σαμάρεια γιατί
δεν είχε ταυτιστεί με τις ψεύτικες παραδόσεις τους.
Η απόσταση από Ναζαρέτ μέχρι τη
θάλασσα της Γαλιλαίας είναι 20.800 μ. ενώ από το όρος Θαβώρ απέχει 7.800 μ.
Ήταν πόλη ιερέων (Αριθ.λε), και
εμπορική πόλη γιατί πολλοί δρόμοι περνούσαν απ’ εκεί.
εν δε τω μηνί τω έκτω: Τέλειος συγχρονισμός. Ο Θεός στέλνει τον άγγελο
τον 6ο μήνα της εγκυμοσύνης της Ελισάβετ.
6 μήνες ήταν ο χρόνος της
διακονίας του Ιωάννη, και μπορούμε να δούμε τι έκανε ένα άτομο σε 6 μήνες,
τρομερή διακονία, γιατί ήταν το Πνεύμα του Θεού πάνω του. Κι εμείς αν δεν
γεμίσουμε με το Πνεύμα του Θεού δεν θα κάνουμε τίποτα γιατί αυτός που ενεργεί
είναι ο Θεός και όχι εμείς.
Ησ.ζ:14 (θυμήσου τη σχετική
μελέτη για τις λέξεις Μπεθούλα & Αλμα) αυτή η προφητεία του
Ησαΐα έγινε περίπου πριν 800 χρόνια (Ματθ.α:23).
Ο Θεός που βλέπει όλη τη γη,
ήξερε την ταπεινή και άσημη παρθένο Μαρία, που ίσως κανείς άλλος να μην γνώριζε.
Οι μύθοι της παράδοσης που θέλουν τη Μαρία εξέχουσα προσωπικότητα της εποχής, η
γυναίκα που διέτριβε μέσα στα Άγια των Αγίων είναι ασύστολα ψεύδη αλλά και
βλασφημίες. Γυναίκα δεν επιτρεπόταν να μπει στην αυλή των ιερέων όχι μέσα στα
Άγια των Αγίων που έμπαινε μόνο ο Αρχιερέας μια φορά το χρόνο!
Όλα λοιπόν περί «Εισοδίων» της
«Θεοτόκου» (λάθος όρος - ο Θεός δεν γεννιέται) είναι ένα Σατανικό καλογερικό
δημιούργημα.
α:27 Βλέπουμε ότι ο Λουκάς, αλλά και ο Ματθαίος βλέπουν τη Μαρία
σαν παρθένο, που ήταν αρραβωνιασμένη για να παντρευτεί.
Ήταν συγγενής της Ελισάβετ
(εδ.36) που ήταν Λευίτισα, ενώ η Μαρία ήταν Ιουδαία που σημαίνει ότι είχαν
συγγένεια από την πλευρά της μητέρας τους.
ΜΑΡΙΑΜ: κοινό όνομα και σήμερα
σε πολλές χριστιανικές χώρες, όπως και το Ιωάννης για αγόρια. Σημαίνει «πικρία»
(Λουκ.β:34,35) και αυτό γιατί αν και ήταν ευλογημένη και χαριτωμένη, όμως
πέρασε πίκρες που καμιά άλλη μητέρα δεν πέρασε επειδή είδε τον αναμάρτητο γιο
της πάνω στο σταυρό με τον χειρότερο ονειδισμό που μπορούσε να περάσει
άνθρωπος. Ο Χριστός ήταν άνθρωπος θλίψεων. Η Μαρία ήταν σαν όλους πιστή στο
Χριστό, αλλά σαν μάννα είδε το παιδί της να σταυρώνεται.
Η Μαρία ήταν από την Ναζαρέτ.
Ιωάν.α:46,47 Εκ Ναζαρέτ (Γαλιλαία) δύναται να προέλθει τι αγαθόν; Οι
προφήτες και οι ιερείς ήξεραν ότι θα ερχόταν από την Ιουδαία (Βηθλεέμ) ο Μεσσίας.
Η Μαρία ήταν φτωχή ταπεινή και
άσημη. Όμως το μεγαλείο του Θεού φανερώνεται στους ταπεινούς. Η δόξα του Θεού
φανερώνεται σ’ αυτούς που έχουν πνεύμα συντετριμμένο, που δεν ζητάει τα δικά
του αλλά είναι σπασμένο και δοσμένο στην υπηρεσία του Θεού.
Ο Θεός δεν έφερε τον Μεσσία
μέσα στο ναό που ήταν γεμάτος μεγαλείο και δόξα γεμάτος από ανθρώπους των
γραμμάτων και του νόμου, αλλά εκεί που έπρεπε να Τον δεχθούν δια πίστεως. Ο
άγγελος αισθανόταν το ίδιο άνετα μέσα στο ναό, όσο και στο ταπεινό σπίτι της Μαρίας,
κι αυτό γιατί τα μεγαλεία του Θεού είναι μέσα στον άνθρωπο και όχι στους εξωτερικούς
στολισμούς.
α:28 χαίρε: εκφράζει
εκτίμηση και καλή πρόθεση γι αυτήν.
κεχαριτωμένη: έχει άφθονη χάρη απ’ το Θεό. Χρειάζεται ο άνθρωπος τη
χάρη του Θεού γιατί από μόνος του δεν μπορεί, όσο άγιος και να είναι επειδή
έχει ελαττώματα. Αυτό ακριβώς έρχεται να αναγγείλει εδώ ο άγγελος, ότι είναι
κεχαριτωμένη επειδή «ο Κύριος είναι μετ’ αυτής».
Ήταν άγια, εκλεκτή, ευλογημένη,
αλλά δεν ήταν αναμάρτητη! Αν ήταν αναμάρτητη, γιατί να μην την χρησιμοποιήσει ο
Θεός σαν σωτήρα του κόσμου; Γιατί να μην σταυρωθεί εκείνη και σταυρώθηκε ο
Χριστός;
Ο καθαρισμός που έχει ο άγιος
του Θεού, είναι εξαιτίας του Κυρίου και της χάρης Του. Ο μόνος που ήταν με δικό
Του καθαρισμό και τελειότητα ήταν ο Ιησούς.
Αυτή λοιπόν τη χάρη που
χρειαζόταν η Μαριάμ την έδωσε ο Θεός και γι’ αυτό την ονομάζει κεχαριτωμένη. Όταν
ο Θεός βρίσκει κάποιον να εργαστεί, πάντα του δίνει περίσσια χάρη. Γι’ αυτό
όταν ο Θεός καλεί για διακονία, να ξέρουμε ότι αυτό θα γίνει ΜΟΝΟ με τη χάρη Του.
ευλογημένη συ εν γυναιξί: γιατί να μην λέει, ευλογημένη συ σ’ όλο
τον κόσμο; Ευλογημένος σ’ όλο τον κόσμο είναι μόνο ο Ιησούς. Είναι λοιπόν
ανάμεσα στις γυναίκες ευλογημένη και όχι στους άνδρες, επειδή μόνο γυναίκα
μπορούσε να φέρει τον Μεσσία στον κόσμο, και αυτή η μία και μόνη ήταν η Μαρία.
Ήταν ευλογημένη εξαιτίας του
Θεού (Ιάκ.α:17). Η χάρις που δόθηκε, δόθηκε από τον Πατέρα Θεό και σ’ Εκείνον
ανήκει η δόξα.
Ο Θεός ευδόκησε να ξεχωρίσει
αυτή τη γυναίκα, και να της δώσει περίσσια χάρη για να έλθει ο Μεσσίας. Αν ο
Θεός έψαχνε κάποια αναμάρτητη για να την χρησιμοποιήσει, δεν θα έκανε ούτε η
Μαριάμ.
Βέβαια η δόξα που έχει η μητέρα
του Χριστού σαν «ευλογημένη εν γυναιξί»
είναι μοναδική, αλλά είναι δόξα μεταξύ των αδελφών και των γυναικών, και όχι
του Θεού.
Όλοι όσοι είναι με το μέρος του
Θεού είναι ευλογημένοι (Κριτ.ε:24).