Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016


ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΡΩΜΗ



Πράξ. κζ & κη

Α.   ΑΠΕΛΑΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Τα ταξίδια με πλοίο δεν ήταν κάτι σίγουρο, ούτε μπορούσε να προγραμματίσει κανείς το τέλος του, στις μέρες του Παύλου. Ο Παύλος έφυγε από την Παλαιστίνη τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και δεν έφτασε στην Ρώμη παρά το Μάρτιο, έχοντας χάσει εντωμεταξύ το πλοίο και τα υπάρχοντά του.

Ο Παύλος παραδόθηκε στον εκατόνταρχο Ιούλιο, για το ταξίδι στη Ρώμη, όπου ο Λουκάς τον ακολούθησε πάλι (σημείωσε το «εμείς» στο εδάφιο 2). Στη Σιδώνα επετράπη στον Παύλο να επισκεφτεί τους φίλους του. Έπλευσαν ανατολικά και νότια της Κύπρου στα Μύρα στην νοτιότερη ακτή της Μικράς Ασίας, όπου ο Παύλος κι οι άλλοι επιβιβάστηκαν σε ένα πλοίο απ’ την Αίγυπτο.

Χριστούγεννα

Οτιδήποτε θέλετε να μάθετε για τις μέρες που μας έρχονται, μπορείτε να ανατρέξετε στις παλαιότερες αναρτήσεις μας:

Καλημέρα



Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Η ΑΡΧΗ ΟΛΩΝ



Ο Ιησούς, ασφαλώς, δεν θεωρούσε την εξιστόρηση του κήπου της Εδέμ ότι είναι κάποιο παραμύθι της γιαγιάς! Αντίθετα, υποστήριξε ότι αυτά που μαθαίνουμε απ’ αυτή την εξιστόρηση για το πως είναι πλασμένοι άνδρες και γυναίκες, εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα, (Ματθ.ιθ:4-6).

Ο Ιησούς, αλλά και όλοι οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης, δίδαξαν ότι ο Αδάμ δεν ήταν απλά ένα πρότυπο του μέσου Δυτικού Χριστιανού. Ήταν «ο πρώτος άνθρωπος», και «ξέπεσε» σαν πατέρας της ανθρώπινης φυλής (Ρωμ.ε:12 και Α' Κορ.ιε:45,49). Όταν ο Αδάμ παράκουσε στο Θεό, λάσπωσε τα πράγματα για όλους αυτούς που θα ακολουθούσαν.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΦΕΛΙΜΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ



Όπως για να εκτιμήσει κανείς την ποίηση πρέπει να έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση  κι αντίληψη του ωραίου, έτσι κι αυτός που θέλει να ωφεληθεί απ’ τη μελέτη της Γραφής πρέπει να έχει μία ιδιαίτερη σχέση με το λόγο του Θεού. Ο ασεβής, ο επιπόλαιος, ο ανυπόμονος δεν μπορεί να μελετήσει ένα τέτοιο βιβλίο όπως είναι η Αγία Γραφή. Θα είναι σαν έναν τυφλό που προσπαθεί να καταλάβει τη διαφορά των χρωμάτων.  Αυτό που χρειάζεται πρώτα απ’ όλα  για τη μελέτη της Βίβλου, είναι πνεύμα ταπείνωσης, αγάπη για την αλήθεια, υπομονή και σύνεση.

Καλημέρα


Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΩΝ




Μία απ’ τις πρώτες επιστήμες που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζει ένας σπουδαστής της Βίβλου είναι τα ερμηνευτικά.  Πρέπει να ξέρει πώς να μελετά σωστά, να συσχετίζει και να αναλύει το λόγο του Θεού. Αυτό δεν μπορεί να γίνει εύκολα αν δεν είναι γνώστης ορισμένων στοιχείων (ιστορικών, αρχαιολογικών, κ.λπ.), όπως αναφέραμε παραπάνω κι αν δεν ακολουθεί ένα λογικό, αναλυτικό σύστημα κατανόησης των αρχαίων κειμένων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι χωρίς τα ερμηνευτικά δεν μπορεί κανείς να καταλάβει τίποτα μέσα απ’ τις Γραφές, γιατί ένας απλός, λογικός νους, όταν οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα θ’ ανακαλύψει αυτές τις βασικές αρχές. Ωστόσο, η μελέτη των ερμηνευτικών θα δώσει την ευκαιρία σ’ ένα λογικό μαθητή να γνωρίζει αυτά τα πράγματα απ’ την αρχή, ώστε να έχει πολύτιμο χρόνο στη διάθεσή του για άλλες μελέτες ή σκοπούς. Ακόμα η μελέτη των ερμηνευτικών είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σ’ αυτούς που δεν έχουν αυτό το λογικό, αναλυτικό νου γιατί θα τους βοηθήσει να αποφύγουν πολλές παγίδες που υπάρχουν στη σωστή ερμηνεία του λόγου του Θεού.

Γιατί δεν πρέπει να πέφτετε με νεύρα για ύπνο




Ποτέ δεν πρέπει να πέφτετε για ύπνο με νεύρα, λέγανε από παλιά και μια νέα επιστημονική έρευνα έρχεται να το επιβεβαιώσει.

Ουσιαστικά η μελέτη επιβεβαιώνει αυτό που είναι ήδη γνωστό: ο ύπνος ενισχύει αυτό που έχεις μάθει - ή πάθει - την προηγούμενη μέρα.

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ



 
Πράξ. κδ, κε, κς


Α.   ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ

Ο Κύριος είχε πει στον Ανανία ότι ο Παύλος ήταν εκλεγμένο σκεύος για να φέρει το όνομα του Ιησού στους Εθνικούς, σε βασιλιάδες, και στο λαό Ισραήλ. Στο μάθημα αυτό θα μελετήσουμε πώς ο Παύλος έφερε το όνομα του Ιησού μπροστά σε δύο ηγεμόνες και ένα βασιλιά. Αργότερα βρισκόταν ενώπιον του αυτοκράτορα της Ρώμης.

1.  Φήλικας
Ο Φήλικας είχε ελευθερωθεί από τη δουλεία από τον Κλαύδιο από τον οποίο διορίστηκε διοικητής της Ιουδαίας. Διοίκησε την πόλη με ένα σκληρό, βάναυσο και ανήθικο τρόπο. Η περίοδος της εξουσίας του ήταν γεμάτη από προβλήματα και αναταραχές. Η σύζυγος του ήταν η Δρουσίλλη, κόρη του Ηρώδη Αγρίππα του πρώτου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ



Πράξ.ιη:23-28,  Κεφάλαια ιθ, κ, κα, κβ, κγ


Α.   ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

Αυτό το ταξίδι κράτησε περίπου τέσσερα χρόνια, από τα οποία τα περισσότερα πέρασαν στην Έφεσο. Ας εξετάσουμε περιληπτικά αυτό το ταξίδι:

1.   Ο Παύλος έφυγε απ’ την Αντιόχεια και πέρασε μέσα απ’ τη Γαλατία και τη Φρυγία ταξιδεύοντας για  την Έφεσο.  

2.   Εδώ, ο Απολλώς τον οποίο είχαν καθοδηγήσει ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα, είχε προετοιμάσει το έργο. Ο Παύλος έμεινε εκεί τρία χρόνια. Αποτέλεσμα του έργου του,  ήταν η ίδρυση των επτά εκκλησιών της Ασίας.  

Ερμηνευτικά (3)



ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΙ ΑΡΧΕΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

1.   Τοποθέτησε τον εαυτό σου στην εποχή και τον τόπο του συγγραφέα και εξέτασε τις καταστάσεις και το σκοπό για τον οποίο γράφτηκε το κείμενο.

2.    Μελέτησε το κείμενο καλά ώστε να καταλάβεις τον αρχικό σκοπό του.

3.   Πρόσεχε να ξεχωρίζεις τον πεζό απ’ τον μεταφορικό λόγο, ιδιαίτερα όταν οδηγείσαι σε “παράξενα” συμπεράσματα.

4. Προσπάθησε να είσαι προσεχτικός και να απομακρύνεσαι από μυστηριώδεις κι υποθετικές ερμηνείες. Μην προσπαθείς να πνευματικοποιείς το καθετί.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ: ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Η πρόκληση προϋποθέτει αντιξοότητα, δυσκολία, πολλές φορές ανοιχτή εχθρότητα. Μπροστά σ' όλα αυτά, ή, καλύτερα, παρ' όλα αυτά, καλείσαι να δράσεις και να επιτύχεις ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Μάλιστα η ίδια η ύπαρξη της δυσκολίας θεωρείται, ορθά, βασικός λόγος για τον οποίον μια επίδοση μπορεί να χαρακτηρισθεί εξαιρετική.

Το πρόβλημα - εισαγωγικές παρατηρήσεις
Αυτό είναι το ζήτημα που θέτει το θέμα μας: η σημερινή κοινωνία με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για το μήνυμα του Χριστού, όπως και για την πρακτική Χριστιανική ζωή που καλούμαστε να ζήσουμε. Από την άλλη μεριά, ο ίδιος ο Χριστιανισμός, όχι ως θρησκευτικό σύστημα, αλλά ως η μόνη αληθινή απάντηση στο πρόβλημα της ανθρώπινης ύπαρξης, μας προκαλεί να παρουσιάσουμε την Αλήθεια Του σ' έναν εχθρικό, συγχρόνως όμως δυστυχισμένο και βαθιά απογοητευμένο κόσμο.
Σκοπεύω να προσεγγίσω το θέμα ακολουθώντας δύο δρόμους: κατ' αρχήν θα προσπαθήσω να επισημάνω μερικά από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που διαμορφώνουν το πνευματικό κλίμα, μέσα στο οποίο ζούμε, και επίσης επηρεάζουν τη σκέψη του σύγχρονου ανθρώπου. Όσο βαθύτερα συνειδητοποιούμε αυτό το ιδιαίτερο πνεύμα της εποχής μας, τόσο καλύτερη και αποτελεσματικότερη γίνεται η καθημερινή μας Χριστιανική μαρτυρία σε λόγο και πράξη. Αυτή η παρατήρηση οδηγεί στον δεύτερο δρόμο: είναι χρήσιμο για άλλη μια φορά να διατυπώσουμε δημόσια το αληθινό νόημα του Χριστιανισμού, τι είναι αυτό που βρίσκεται στην καρδιά του Χριστιανικού μηνύματος, αυτό που αποδέχονται και βιώνουν όλοι οι αληθινοί πιστοί, ανεξαρτήτως δόγματος.

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ



Πράξ.ιθ - Πράξ.κ:17-38

Α.   ΕΦΕΣΟΣ

Η Έφεσος ήταν μια δυνατή πόλη. Ήταν η έδρα του ανθύπατου της Ασίας και στους κατοίκους υπενθυμιζόταν σε μόνιμη βάση η δύναμη της Ρώμης.

Βρισκόταν κοντά στην εκβολή του ποταμού Καΰστρου και πάνω στον αυτοκρατορικό δημόσιο εμπορικό δρόμο που ένωνε τη Ρώμη με την Ανατολή - ήταν μια μεγαλόπρεπη κατασκευή με 127 κολώνες ύψους 18 μ. σε μια περιοχή μήκους 129 μ. και 67 μ. πλάτους. Ήταν το κέντρο κάθε ειδωλολατρικής λατρείας σ’ εκείνη την περιοχή.

Ένα ολόκληρο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην περιγραφή της ίδρυσης της εκκλησίας της Εφέσου. Η σημασία της εκκλησίας αυτής μπορεί να κατανοηθεί από το γεγονός, ότι μια από τις επιστολές του Παύλου γράφτηκε προς αυτήν. Επίσης, το πρώτο από τα γράμματα που γράφτηκαν προς τις εκκλησίες της Ασίας (Αποκ.β) απευθυνόταν σ’ αυτή την εκκλησία.

Καλημέρα


Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ

« Η βασιλεία η εμή δεν είναι εκ του κόσμου τούτου..η βασιλεία η εμή δεν είναι εντεύθεν». -Ιησούς-   

Σε μια πρωτοφανή κίνηση εξευτελισμού του Κυρίου, το φιλοπαπικό καθεστώς  της πολωνίας έστεψε τον  Ιησού βασιλιά ... στα λόγια, αφού η κίνηση της κυβέρνησης  δεν αλλάζει τίποτα στην διαφθορά, την δεισιδαιμονία, το μίσος, τις ίντρικες, την καταδυνάστευση των αδυνάτων, την ειδωλολατρία, την ξενοφοβία, την κοσμικότητα..

Δεν είναι οι πρώτοι Θεομπαίχτες που γελοιοποιούν τον Χριστό. Πριν 2000 χρόνια προηγήθηκαν άλλοι: «..επιγραφή της ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Αυτού ήτο επιγεγραμμένη  (την έγραψαν αυτοί  που τον σταύρωσαν), ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ των ΙΟΥΔΑΙΩΝ..» (Μάρκ. 15:25-16) 

Ερμηνευτικά (2)




Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
 
Η Βίβλος είναι μία βιβλιοθήκη 66 βιβλίων, τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε μία σειρά ανάλογα με το περιεχόμενό τους.

1.   Νόμος                              Πεντάτευχος
2.   Ιστορία                            Ιησούς του Ναυή - Εσθήρ
3.   Ποιητικά                          Ιώβ - Άσμα Ασμάτων.
4.   Προφητικά βιβλία         Ησαΐας - Μαλαχίας
5.   Βιογραφίες                     Ματθαίος - Πράξεις
6.   Επιστολές                        Προς Ρωμαίους - Αποκάλυψη.

Μας δόθηκε για να γνωρίσει ο άνθρωπος τί πρέπει να κάνει ώστε να επιστρέψει στο Θεό και την αλήθεια Του και να κερδίσει την αιώνια σωτηρία της ψυχής του. H μελέτη του λόγου του Θεού κι η αποκάλυψη του Πνεύματος είναι που δίνει ζωή στον άνθρωπο.

Ένας στους πέντε Έλληνες «υποφέρει» από πονοκεφάλους

Ο πονοκέφαλος δεν είναι μόνο υποκειμενικός, ούτε «υστερικός» όπως πολλοί πιστεύουν. Έχει συγκεκριμένους εγκεφαλικούς μηχανισμούς που έχουν καταγραφεί λεπτομερώς. Όπως όλα τα είδη χρόνιου πόνου κινητοποιούν μηχανισμούς συναισθηματικούς που επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Όλες οι μελέτες αναδεικνύουν τον χρόνιο πόνο σαν πρόβλημα αναπηρίας παγκοσμίως, γνώση που διαφεύγει της προσοχής ιατρών, άλλων επαγγελματιών υγείας, πολιτών και πολιτικών.

Καλημέρα


Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

Δικαιοσύνη, ευθύτητα, κανόνες ζωής

Η δικαιοσύνη έχει να κάνει με μια βαθιά αίσθηση ευθύνης που έχουμε σαν άνθρωποι πάνω σ’ αυτή τη γη. Είναι ακριβώς το αντίθετο της συμπεριφοράς του Κάιν, όταν ρώτησε το Θεό: «μή φύλαξ τού αδελφού μου είμαι εγώ»; (Γέν.δ:9). Ο Κάιν προσπάθησε να δικαιολογηθεί για το φόνο που έκανε και αρνήθηκε την ευθύνη που έπρεπε να έχει προς τους άλλους.

Η δικαιοσύνη αγγίζει κάθε πτυχή της ζωής μας. Είναι ένας υψηλός κι ευγενικός τρόπος ζωής, που αξίζει ν’ ακολουθήσουμε. Σαν γενική έννοια, θα λέγαμε ότι σημαίνει «αυτό που είναι ή που θα έπρεπε να είναι σωστό». Δεν σημαίνει κάνω ότι βολεύει, αλλά ότι είναι δίκαιο και σωστό.

Προς Ρωμαίους (026)



Ρωμ.ε:11 και ουχί μόνον τούτο, αλλά και καυχώμενοι εις τον Θεόν διά του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, διά του οποίου ελάβομεν τώρα την φιλίωσιν.

Όχι μόνο έχουμε εμπιστοσύνη στη σωτηρία μας, όχι μόνο είμαστε χαρούμενοι με την ελπίδα της μελλοντικής δόξας εν μέσω θλίψεων και ταλαιπωριών, μπορούμε επίσης να καυχόμαστε στον ίδιο το Θεό δια Ιησού Χριστού, γιατί ο Χριστός είναι η μόνη πρόσβασή μας στο Θεό. Η χάρη του Θεού, η απόδειξη της αγάπη Του, η δικαίωση, η συμφιλίωση έρχονται σε μας μόνο μέσα από τη φανέρωσή Του εν σαρκί στο πρόσωπο του Ιησού.
Χαιρόμαστε στο Θεό διά Ιησού Χριστού, γιατί από το Θεό μέσω του Χριστού λαμβάνουμε «την καταλλαγήν (συνδιαλλαγή, συμφιλίωση)».

Στις αρχές του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς

Θα δίνουν την "δυνατότητα" για ζωνική- αναλογική χρέωση, δηλαδή ο επιβάτης θα πληρώνει αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει. Με την «έξυπνη κάρτα» θα αντικατασταθούν σταδιακά από το νέο έτος τα χάρτινα εισιτήρια.

Το  "έξυπνο" εισιτήριο έρχεται να περιορίσει την πρακτική της παραχώρησης επικυρωμένων εισιτηρίων του μετρό από επιβάτες που δεν εξάντλησαν το χρόνο χρήσης της υπηρεσίας, προς τους επιβάτες που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις του μετρό. Ακόμη (υπό προυποθέσεις) έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει σαν (ένα ακόμη) GPS παρακολούθησης όσων μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς.

Καλημέρα


Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Πράξ.ιζ:15-34

Α.   ΑΘΗΝΑ
 
Η Αθήνα ήταν μια από τις φημισμένες πόλεις του αρχαίου κόσμου. Ήταν το παραδεκτό κέντρο διάνοιας, κουλτούρας θρησκείας. Ήταν η έδρα των επικρατέστερων σχολείων φιλοσοφίας. Η πόλη ήταν «γεμάτη από είδωλα» (εδ.16). Λεγόταν, ότι υπήρχαν πιο πολλοί θεοί απ’ ότι άνθρωποι στην Αθήνα.

Ερμηνευτικά (1)



ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η λέξη ερμηνευτικά προέρχεται απ’ το ρήμα ερμηνεύω που σημαίνει διασαφηνίζω, εξηγώ, εκτελώ έργο διερμηνέα.

Ο λόγος του Θεού δεν γράφτηκε για να είναι ένα δύσκολο βιβλίο στην κατανόησή του. Ο κόσμος, όμως, δεν αγαπά το Θεό και δεν εφαρμόζει αυτούς τους απλούς κανόνες που θα μελετήσουμε, γι’ αυτό καταλήγει σε λάθος συμπεράσματα ή διαστρέφει το λόγο Του.

Συχνή εμφάνιση κατάθλιψης μετά από εγκεφαλικό

Η πολυπλοκότητα και ευαισθησία του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Φαίνεται πως κάποια ανισορροπία που προκαλείται από το εγκεφαλικό, μπορεί να κάνει τους ασθενείς αυτούς πιο ευάλωτους στην κατάθλιψη. Κατά το πρώτο τρίμηνο μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, αντιμετωπίζουν περίπου οκταπλάσιο κίνδυνο να εκδηλώσουν κατάθλιψη, σύμφωνα με μια δανική επιστημονική έρευνα.

Καλημέρα


Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΔΕΣΜΟΦΥΛΑΚΑ

Πράξ.ις:14-40


Α.  Η ΠΡΩΤΗ ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
 
Η πρώτη Ευρωπαία πιστή ήταν η Λυδία, η οποία ζούσε στους Φιλίππους, μια πόλη της Μακεδονίας, που βρίσκεται περίπου 14,5 χλμ. μακριά απ’ τη θάλασσα. Ήταν η πρώτη πόλη της Ευρώπης στην οποία κήρυξε ο Παύλος. Μια όμορφη εκκλησία αυξήθηκε εκεί προς την οποία ο Παύλος έγραψε την επιστολή του προς Φιλιππησίους.
 
Η παροικία των Ιουδαίων στους Φιλίππους ήταν πολύ μικρή. Καθώς δεν υπήρχαν οι απαραίτητοι δέκα άντρες ώστε να σχηματίσουν μια συναγωγή, οι Ιουδαίοι τελούσαν τη λατρεία τους κάθε Σάββατο στην ύπαιθρο στις όχθες του ποταμού. Ανάμεσα τους ήταν η Λυδία, μια Ιουδαία προσήλυτη από τα Θυάτειρα. Τα Θυάτειρα ήταν γνωστά για τις βαφικές τους τέχνες και η Λυδία πουλούσε βαφές και είδη βαφής. Προφανώς, η Λυδία ήταν μια κυρία αξιόλογης οικονομικής κατάστασης.
 

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ



Τα τρία σημαντικότερα πράγματα για την ειρήνη, την ευτυχία και την ευημερία  του χριστιανού είναι αναμφισβήτητα  η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη που είναι θεία αγάπη (Α’ Κορ.ιγ:13). 

Η αγάπη, φυσικά, είναι το σπουδαιότερο, αλλά η ελπίδα είναι αυτή η εμπιστοσύνη στο Θεό η οποία θα μας βγάλει ασφαλείς μέσα απ’ όλες τις δυσκολίες, τις δοκιμασίες και τις θλίψεις της ζωής μας. Ο Παύλος λέγει ότι σωθήκαμε με την ελπίδα (Ρωμ.η:24), αλλά λέγει επίσης ότι αν ελπίζουμε μόνο σ’ αυτή τη ζωή είμαστε ελεεινότεροι απ’ όλους τους ανθρώπους (Α’ Κορ.ιε:19). 

Γεγονότα


Καλημέρα


Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ



Η ευθύνη του χριστιανού απέναντι στο γάμο.  Ένας χριστιανός δεν πρέπει ποτέ να μπαίνει σε μια σχέση ή κατάσταση χωρίς πολύ προσευχή και τέλεια παράδοση της ζωής του στο θέλημα του Θεού. Πρώτα απ’ όλα, όταν θέλει να παντρευτεί, αυτός/αυτή θα πρέπει πάντα να σκέφτεται ένα χριστιανό σύζυγο. Δεν μπορεί κανείς να περιμένει να βρει επικοινωνία, αρμονία ή ευτυχία μ’ έναν άπιστο (Β’ Κορ.ς:14-16, Α’ Κορ.ζ:39). Ωστόσο αν κάποιος είναι παντρεμένος πριν γίνει χριστιανός, αυτός/αυτή πρέπει να παραμείνει με τον/την σύζυγό του προσπαθώντας να τον/την κερδίσει στο Χριστό (Α’ Κορ.ζ:7-16). Τα νεαρά άτομα που βάζουν το θέλημα του Θεού πάνω από καθετί άλλο στη ζωή τους, θα οδηγηθούν απ’ το Πνεύμα Του σ’ ό,τι είναι σωστό και καλό κι εκεί θα βρουν ευτυχία και ευλογία. Οι νεαροί χριστιανοί  πρέπει να απαρνηθούν τελείως τα χαλαρά ήθη της σημερινής ανεκτικής κοινωνίας, τα οποία ο Κύριος καταδικάζει.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ



Πράξ.ιε:36-41,  Πράξ.ις,  Πράξ.ιζ,  Πράξ.ιη:1-22

Α.   ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ

Όταν οι απόστολοι γύρισαν στην Αντιόχεια, αφού είχαν παρακολουθήσει την πρώτη σύνοδο στην Ιερουσαλήμ, συνοδευόταν από δυο προφήτες, τον Ιούδα και τον Σίλα. Μερικές μέρες μετά την άφιξη τους, ο Παύλος είπε στο Βαρνάβα, «Ας επιστρέψωμεν τώρα και ας επισκεφθώμεν τους αδελφούς ημών κατά πάσαν πόλιν, εν αις εκηρύξαμεν τον λόγον του Κυρίου, πως έχουσι». Εξαιτίας της διαφωνίας τους για τον Ιωάννη Μάρκο, χωρίστηκαν. Ο Βαρνάβας πήρε τον ανιψιό του και πήγε στην Κύπρο. Ο Παύλος διάλεξε το Σίλα σαν σύντροφο του και αργότερα τον ακολούθησαν ο Τιμόθεος και ο Λουκάς.

Πρέπει να ιχνογραφήσουμε σύντομα το δρομολόγιο που έκανε ο Παύλος και οι σύντροφοί του κατά το δεύτερο αυτό ταξίδι: 

Καλημέρα


Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ



Η αγάπη του Θεού είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή του χριστιανού (Ρωμ.ιγ:8-10). Είναι η πηγή και η δύναμη για τον αγιασμό του χριστιανού. Ο Θεός είναι αγάπη, κι όταν κάποιος γεμίζει με το Πνεύμα Του, γεμίζει με την αγάπη Του (Α’ Ιωάν.δ:8,16). Η αγάπη αυτή που είναι θεία αγάπη είναι η βάση της χάρης για κάθε χριστιανό. Είναι η πηγή της τελειότητας (Κολ.γ:14  &  Α’ Τιμ.α:5).

Το 13ο κεφάλαιο της πρώτης επιστολής προς Κορινθίους είναι σωστά τοποθετημένο ανάμεσα στο κεφ.12 που διδάσκει την δύναμη των διακονιών της εκκλησίας και στο κεφ.14 που μας δίνει τους κανόνες σωστής λειτουργίας της εκκλησίας. Το κεφάλαιο 13 μας διδάσκει το πνεύμα με το οποίο όλες οι διακονίες και τα χαρίσματα πρέπει να ενεργούνται.

Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΟΔΟΣ



Πράξ.ιε:1-35

Α.  ΡΗΓΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Όταν ο Παύλος κι ο Βαρνάβας επέστρεψαν από το πρώτο τους αποστολικό ταξίδι, συγκέντρωσαν την εκκλησία. Είχαν να διηγηθούν μια θαυμαστή ιστορία. Ο Θεός είχε ανοίξει την πόρτα της πίστης στους εθνικούς (Πράξ.ιδ:27). Ο Θεός είχε επιβεβαιώσει με χάρη το Λόγο Του και πολλές Εθνικές εκκλησίες είχαν ιδρυθεί.

Το τί ο Θεός είχε κάνει ανάμεσα στους Εθνικούς έγινε γρήγορα πλατιά γνωστό. Αυτό όμως άρχισε ν’ απασχολεί κάποια άτομα στην Ιουδαία, ότι άνθρωποι έγιναν δεκτοί στην εκκλησία πριν να περιτμηθούν. Μια αποστολή στάλθηκε στην Αντιόχεια για ν’ αμφισβητήσει το μήνυμα το οποίο κήρυττε ο Παύλος. Συνεπώς, αυτοί ήρθαν κι άρχισαν να διδάσκουν, ότι εάν δεν περιτμηθεί κάποιος, δεν θα σωθεί ποτέ. Αυτό έφερε μεγάλη σύγχυση ανάμεσα στους πιστούς. Η ερώτηση έγινε τόσο ανησυχητική, ώστε ακόμη κι ο Πέτρος, που επισκέφτηκε την Αντιόχεια, σκέφτηκε, ότι ίσως ήταν φρόνιμο να σταματήσει να έχει κοινωνία με τους Εθνικούς και να φυλάξει την παλιά Ιουδαϊκή παράδοση του διαχωρισμού.

Καλημέρα


Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016

Το ρήμα γαμέω στη Βίβλο



 
Το ρήμα γαμέω στη Βίβλο, σημαίνει παντρεύομαι. Δεν έχει την χυδαία έννοια που σήμερα έχει ανάμεσα στους άπιστους. Κάθε φορά που ο λόγος του Θεού θέλει να αναφερθεί στην σεξουαλική πράξη χρησιμοποιεί άλλες λέξεις (γνωρίζω).