Θα δίνουν την "δυνατότητα" για ζωνική- αναλογική χρέωση, δηλαδή ο επιβάτης θα πληρώνει αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει. Με την «έξυπνη κάρτα» θα αντικατασταθούν σταδιακά από το νέο έτος τα χάρτινα εισιτήρια.
Το "έξυπνο" εισιτήριο έρχεται να περιορίσει την πρακτική της παραχώρησης επικυρωμένων εισιτηρίων του μετρό από επιβάτες που δεν εξάντλησαν το χρόνο χρήσης της υπηρεσίας, προς τους επιβάτες που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις του μετρό. Ακόμη (υπό προυποθέσεις) έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει σαν (ένα ακόμη) GPS παρακολούθησης όσων μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η Αττικό Μετρό Α.Ε. είχε "απαντήσει", τυπώνοντας στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων τα εξής: "Η παραχώρηση και αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από το νόμο (Π.Κ. ΆΡΘ.186.2 & 392), "ξεχνώντας" το γεγονός ότι όποιος αγοράζει ένα εισιτήριο έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες για 90 λεπτά, οπότε αν τις χρησιμοποίησε για λιγότερα λεπτά, δεν χάνει φυσικά τα δικαιώματά του πάνω στο εισιτήριο.
Το "έξυπνο" εισιτήριο έρχεται να περιορίσει την πρακτική της παραχώρησης επικυρωμένων εισιτηρίων του μετρό από επιβάτες που δεν εξάντλησαν το χρόνο χρήσης της υπηρεσίας, προς τους επιβάτες που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις του μετρό. Ακόμη (υπό προυποθέσεις) έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει σαν (ένα ακόμη) GPS παρακολούθησης όσων μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η Αττικό Μετρό Α.Ε. είχε "απαντήσει", τυπώνοντας στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων τα εξής: "Η παραχώρηση και αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από το νόμο (Π.Κ. ΆΡΘ.186.2 & 392), "ξεχνώντας" το γεγονός ότι όποιος αγοράζει ένα εισιτήριο έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες για 90 λεπτά, οπότε αν τις χρησιμοποίησε για λιγότερα λεπτά, δεν χάνει φυσικά τα δικαιώματά του πάνω στο εισιτήριο.
Όπως δηλώνει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Τάσος Ταστάνης, «η κάρτα αυτή θα είναι προσωποποιημένη και θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.). Αυτό το ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο, το τρόλεϊ και το τραμ ή από τις ειδικές πύλες εισόδου- εξόδου που θα υπάρχουν στο μετρό και τον ηλεκτρικό.
Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά »χάρτινα« εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα».
Να σημειωθεί πως ο πρώτος πολίτης που έκανε συμβολικά χρήση της «έξυπνης κάρτας» περνώντας από τις πύλες εισόδου- εξόδου που θα εγκατασταθούν στο μετρό της Αθήνας ήταν ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη ΔΕΘ, ενώ ενημερώθηκε και για τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει ο όμιλος ΟΑΣΑ για την καλύτερη "εξυπηρέτηση" των πολιτών της Αθήνας που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναμένεται να εφαρμοστεί στις αρχές του νέου χρόνου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, αρχίζοντας από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ. Από το καλοκαίρι του 2017 να καλύψει και το δίκτυο του μετρό και του ηλεκτρικού, όταν θα μπουν οι ειδικές πύλες στις εισόδους- εξόδους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ "..τόσο η τηλεματική, που έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στα λεωφορεία και τρόλεϊ όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας που χαράζουν μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας..."
Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά »χάρτινα« εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα».
Να σημειωθεί πως ο πρώτος πολίτης που έκανε συμβολικά χρήση της «έξυπνης κάρτας» περνώντας από τις πύλες εισόδου- εξόδου που θα εγκατασταθούν στο μετρό της Αθήνας ήταν ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη ΔΕΘ, ενώ ενημερώθηκε και για τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει ο όμιλος ΟΑΣΑ για την καλύτερη "εξυπηρέτηση" των πολιτών της Αθήνας που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ "..τόσο η τηλεματική, που έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στα λεωφορεία και τρόλεϊ όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας που χαράζουν μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας..."