Αγωνίζησθε δια την πίστιν

Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2016

Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ

Πράξεις κεφ.ι, ια

Α. ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΕΩΣ ΕΣΧΑΤΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ
Όταν έδινε τη μεγάλη εντολή ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του ότι θα γίνονταν μάρτυρες Του έως εσχάτου της γης.  Αυτό σήμαινε ότι το Ευαγγέλιο θα κηρυττόταν και στους Εθνικούς. 
Ο Κύριος είχε δώσει στον Πέτρο τα κλειδιά της βασιλείας (Ματθ.ις), ο οποίος άνοιξε τη βασιλεία στους Εβραίους την ημέρα της Πεντηκοστής.  Με την διακονία του Πέτρου και οι Σαμαρείτες έλαβαν Πνεύμα Άγιο. Στις Πράξεις κεφ.ι, διαβάζουμε για το κήρυγμα του ευαγγελίου από τον Πέτρο στους εθνικούς.  Έτσι, ο απόστολος Πέτρος χρησιμοποίησε για μια ακόμα φορά τα κλειδιά για να ανοίξει την πόρτα της βασιλείας. 


Β.  ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ
Ο Κορνήλιος ήταν Ρωμαίος εκατόνταρχος. Αυτό σήμαινε ότι υπηρετούσε στο Ρωμαϊκό στρατό κι είχε υπό την εξουσία του μία ομάδα 100 ανδρών. Ήταν εθνικός αλλά είχε προσηλυτιστεί στην Ιουδαϊκή θρησκεία. Ήταν ένας ευσεβής άνδρας που φοβόταν το Θεό κι έδινε πολλές ελεημοσύνες.  Ήταν επίσης άνθρωπος προσευχής. 
Ο Κορνήλιος ζούσε στην Καισάρεια, ένα λιμάνι που είχε χτιστεί απ’ τον Ηρώδη τον Μέγα.  Ήταν το κέντρο της Ρωμαϊκής διοίκησης της Παλαιστίνης.
Παρ’ όλο που ο Κορνήλιος έκανε καλά έργα, ωστόσο δεν ήταν σωσμένος.  Οι προσευχές και τα καλά έργα του ανέβαιναν στο θρόνο του Θεού σαν ενθύμηση, αλλά δεν μπορούσαν να τον σώσουν.
Στις τρείς το μεσημέρι ο Κορνήλιος είδε μια όραση την ώρα που προσευχόταν.  Σ’ αυτή την όραση ο Κύριος έστειλε έναν άγγελο ο οποίος του έδωσε ακριβείς οδηγίες πώς να βρει αυτόν που θα του κήρυττε τι πρέπει να κάνει.
Αυτό αποτελεί ένα καθαρό παράδειγμα της αλήθειας ότι οι άγγελοι δεν κηρύττουν το ευαγγέλιο σ’ αυτή την οικονομία, γιατί ποτέ δεν γνώρισαν τη χαρά της συγχώρησης των αμαρτιών. Οι άγγελοι δεν βαπτίζονται στο όνομα του Ιησού  ούτε πληρώνονται με Άγιο Πνεύμα. Στην περίπτωση αυτή ο άνθρωπος που θα μιλούσε στον Κορνήλιο ήταν ο Πέτρος.

Γ.  Η ΟΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
Ο Πέτρος έμενε στο σπίτι του Σίμωνα του Βυρσοδέψη στην πόλη της Ιόππης, ένα λιμάνι 48 χλμ. περίπου νότια της Καισάρειας.

Μια μέρα μετά την όραση που είδε ο Κορνήλιος, ο Πέτρος βρισκόταν στο ανώγειο του σπιτιού του Σίμωνα προσευχόμενος. Πλησίαζε το βράδυ κι είχε αρχίσει να πεινάει.  Ενώ περίμενε να ετοιμαστεί το φαγητό έπεσε σε έκσταση.  Είδε ένα μεγάλο σεντόνι πάνω στο οποίο βρίσκονταν όλων των ειδών τα ακάθαρτα ζώα να κατεβαίνει απ’ τον ουρανό. Μια φωνή τον διέταξε “Σηκωθείς, Πέτρε, σφάξων και φάγε”. Ο Πέτρος αναγνώρισε ότι η διαταγή προερχόταν απ’ τον Κύριο, αλλά δεν δέχτηκε ότι ο Θεός μπορούσε να τον διατάξει να κάνει ό,τι ήταν απαγορευμένο από τον Μωσαϊκό νόμο. 
Ο Πέτρος είπε  “Μη γένοιτο Κύριε”.  Οι δύο φράσεις “Κύριε” και “μη γένοιτο” έρχονται σε πλήρη αντίθεση.  Αν πραγματικά μιλάει ο Κύριος, κανείς δεν μπορεί να πει μη γένοιτο κι αν κάποιος το κάνει, τότε σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι ο Κύριος αυτός που μιλάει. 
Ο Πέτρος είπε: “Ουδέποτε έφαγον ουδέν βέβηλον ή ακάθαρτον” και ο Κύριος του απάντησε “όσα ο Θεός εκαθάρισε, συ μη λέγε βέβηλα”. Αυτό έγινε τρεις φορές. Ο Πέτρος είχε αρνηθεί τον Κύριο τρεις φορές. Ο Ιησούς τον είχε ρωτήσει τρεις φορές αν τον αγαπάει (Ιωάν.κα) και τώρα το ίδιο μάθημα επαναλαμβάνεται τρεις φορές.  Στην αρχή ο Πέτρος δεν κατάλαβε τί σήμαινε αυτή η όραση, αλλά αργότερα κατάλαβε τί ήθελε να του πει ο Θεός (Πραξ.ι:28)

Δ.  ΤΟ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
Ενώ ο Πέτρος σκεφτόταν αυτή την όραση, το Άγιο Πνεύμα του είπε ότι τον έψαχναν τρεις άνδρες και ότι θα έπρεπε να τους ακολουθήσει χωρίς να διστάσει. 
Το επόμενο πρωί, ο Πέτρος έφυγε για την Καισάρεια με τους τρεις αυτούς άνδρες και με τη συνοδεία έξη αδελφών (Πραξ.ια:12).  Αυτή η ομάδα των 10 ανδρών ταξίδεψαν 48 χλμ. για την Καισάρεια.
Μία μέρα μετά την άφιξη του στην πόλη, ο Πέτρος πήγε στο σπίτι του Κορνήλιου,  όπου είχαν μαζευτεί πολλοί εθνικοί. Ο ίδιος ο Κορνήλιος είχε καλέσει πολλούς συγγενείς και φίλους του.
Καθώς ο Πέτρος έμπαινε στο σπίτι του Κορνήλιου ο εκατόνταρχος έπεσε στα πόδια του και τον προσκύνησε. Αυτό όμως ήταν ειδωλολατρία κι ο Πέτρος ήταν τελείως αντίθετος μ’ αυτό. “Σηκώθητι και εγώ αυτός άνθρωπος είμαι”  του είπε. 
Ο Πέτρος βρήκε ένα πλήθος συγκεντρωμένο το οποίο είχε ετοιμαστεί απ’ το Θεό για ν’ ακούσει το ευαγγέλιο.  Ο Κορνήλιος είχε πολύ ζήλο κι είχε γεμίσει το σπίτι του με προσκεκλημένους έτοιμους ν’ ακούσουν το λόγο του Θεού.  Πόσο συγκινητικό είναι να μιλάει κανείς σε μια ομάδα σαν κι αυτή!

Ε.  ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
Το κήρυγμα του Πέτρου ήταν πολύ απλό αλλά περιεκτικό.  Έκανε μια σύντομη αναφορά στη διακονία του Κυρίου από το βάπτισμα Του στον Ιορδάνη μέχρι τη σταύρωση και την ανάστασή Του.  Τους είπε ότι όποιος πιστέψει σ’ Αυτόν μέσω του ονόματος Του θα λάβει άφεση αμαρτιών.
Το κήρυγμα διακόπηκε από το Άγιο Πνεύμα. Ο Πέτρος δεν μπόρεσε να το τελειώσει γιατί ακριβώς στη μέση του, το Άγιο Πνεύμα έπεσε πάνω σε όλους όσους άκουγαν το λόγο.

ΣΤ.  ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ
Οι επτά Ιουδαίοι που βρίσκονταν εκεί έμειναν κατάπληκτοί που και οι Εθνικοί λάβαιναν το Άγιο Πνεύμα.  Τους άκουγαν να μιλάνε σε γλώσσες και να μεγαλύνουν το Θεό (εδ.46).  Αμέσως μετά ο Πέτρος έδωσε εντολή να βαπτιστούν στο νερό στο όνομα του Κυρίου.
           
Θα σημειώσουμε τη σειρά με την οποία τα παραπάνω γεγονότα έλαβαν χώρα:

1.   Πίστη
2.    Άγιο Πνεύμα
3.   Βάπτισμα στο νερό στο όνομα του Κυρίου
           
Η πίστη που έφερε σωτηρία στους εθνικούς ήταν πίστη προς υπακοή.