Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Όταν τα δεδομένα γίνονται...ενδεχόμενα

Την ώρα που ο έσχατος εχθρός καταχωνιασμένος κάπου στις εσχατιές του σύμπαντος ξαφνικά εισβάλει και παραβιάζει το βασίλειο σου τότε όλα ανατρέπονται. Είναι η ώρα που πλέον γίνεται η πρώτη είδηση και το κυρίαρχο πρόσωπο της ζωής σου.

 Από μια απόμακρη και ξεχασμένη φιγούρα για σένα και τον μικρόκοσμο σου παρόλα όσα ακούς καθημερινά γι' αυτόν (πχ. 100.000 άνθρωποι νεκροί κάθε μέρα από πείνα, ατυχήματα , πόλεμοι, άρρωστοι, σεισμοί κλπ) νοιώθεις ότι σε απειλεί. Απειλεί να σου αφαιρέσει όχι μόνο αυτά που φανερά έχει βάλει στόχο, αλλά και τη ιδεολογία σου και ότι για χρόνια ολόκληρα θεωρείς ακλόνητα θεμέλια και έχεις κτίσει πάνω τους το δικό σου βασίλειο. 

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Παρ. 29:25


Ο φόβος του ανθρώπου στήνει παγίδα· ο δε πεποιθώς επί Κύριον θέλει είσθαι εν ασφαλεία.

Καλημέρα

Συγχώρεση

«Η Εκκλησία, μια κοινωνία θεραπείας και συγ­χώρησης».


Ο ρόλος της χριστιανικής Εκκλησίας στο σπουδαίο αυτό έργο της εξομολόγησης και της συγχώρησης των αμαρτιών.
Στην επιστολή του Ιακώβου (ε:16), ο λόγος του Θεού μας προτρέπει, «εξομολογείσθε εις αλλή­λους τα πταίσματά σας και εύχεσθε υπέρ αλλήλων διά να ιατρευθήτε». Θα πρέπει να τονίσουμε ευθύς εξ αρχής ότι η λέξη «Εκκλησία» στην Καινή Διαθήκη, δεν σημαίνει ένα σύνολο ιεραρχίας, ούτε μια ομάδα αν­θρώπων προικισμένων με ιδιαίτερα χαρίσματα και εξουσίες, αλλά συμπεριλαμβάνει όλους τους πι­στούς που αποτελούν μια τοπική Εκκλησία, το λαό του Θεού, το σώμα του Ιησού Χριστού. Αυτή η Εκ­κλησία έχει υψηλή αποστολή και διακονία στο έργο της εξομολόγησης και της συγχώρησης. Αυτό εννοεί ο λόγος του Θεού με τα λόγια «εξομολογείσθε εις αλλήλους τα πταίσματά σας και εύχεστε υπέρ αλλή­λων διά να ιατρευθήτε». Η Εκκλησία λοιπόν είναι μια κοινωνία θεραπείας και συγχώρησης.
 

Μια γυναίκα που δεν την ήθελε κανείς!

Γένεση κθ
Η Λεία ήταν μια γυναίκα που δεν την ήθελε κανείς. Ο πατέρας της ήθελε να την ξεφορτωθεί και ο Ιακώβ απλώς την φορτώθηκε. Στο πρόσωπο της γυναίκας αυτής μπορεί κανείς να δει το πρόβλημα του ανθρώπου, τους λάθος τρόπους με τους οποίους ο άνθρωπος προσπαθεί να το λύσει και τέλος την λύση του Θεού. Να δει την ανάγκη του ανθρώπου, τις αποτυχημένες προσπάθειες του ανθρώπου και επίσης να δει την χάρη, το ευαγγέλιο του Θεού.

Α. Το πρόβλημα του ανθρώπου.


Το πρόβλημα του ανθρώπου είναι ότι το βράδυ νομίζει ότι κοιμάται με την Ραχήλ αλλά το πρωί ξυπνά και διαπιστώνει ότι δίπλα του είναι η Λεία.

Γιατί ήρθαμε στην Εκκλησία ;

Λασπωμένοι βηματισμοί προς την εκκλησία.
 Στην εκκλησία οι περισσότεροι δεν έχουμε εισέλθει με ξεκάθαρες κλίσεις. Δεν είναι και τόσο φωτεινός ο δρόμος που μας έφερε ως εδώ. Συνήθως στο ποσοστό που έχουμε με την Χάρι Του Θεού εισέλθει στο χώρο της αυτογνωσίας, διαπιστώνουμε ότι δεν εισήλθαμε στην εκκλησία για τον Χριστό και μόνο ή για αυτά που ο Λόγος του και η σχέση μαζί Του προσφέρει.
  Τότε κατανοούμε ότι στο δρόμο για την εκκλησία, δεν ήρθαμε από την κυρία είσοδο, αλλά από την πίσω πόρτα, τον λασπωμένο δρόμο.


Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

κοινή συνάθροιση

Κοινή συνάθροιση με τους αδελφούς απο την Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα , και άλλες περιοχές της Ελλάδας σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε αίθουσα του ξενοδοχείου PRESIDENT την Κυριακή το πρωί στις 11.00 π.μ.

Οι φαρισαίοι

Η ανασφάλεια και η αδυναμία προσέγγισης στα δικά μας έσω και την ομολογία αποτυχίας μας στη προσέγγιση του άλλου μας κάνει τελικά σαν τον Φαρισαίο αντί να αγκαλιάσει το τελώνη τελικά να θεωρεί ότι επιτελεί έργο Θεού όταν τον «ρουφιανεύει» μπροστά στο Θεό και στους ανθρώπους για τα ελαττώματα του χωρίς να μπορεί ο καημένος τελικά να μπορεί να δει την δική του κακία και έπαρση παρόλα τα «καλά του» και τελικά θα μείνει μόνος αυτός και η κακία του...

Η όλη του πνευματικότητα του τελικά ήταν να παρακολουθεί και να εφευρίσκει αμαρτίες των άλλων για να μπορεί αυτός να νοιώθει δικαιωμένος στο δικό του θεό στην δική του αφεντιά δηλαδή.  Και να απομακρύνει το φοβισμένο αμαρτωλό από τον γλυκύτατο Ιησού που με αγκαλιά ανοικτή περιμένει τους αμαρτωλούς για να τους θεραπεύει και να τον έχει ανώριμο οπαδό του για χρόνια πολλά... 

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ 29 - Χριστιανική τελειότητα


Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ

Ματθ.ε:48  “Εστε λοιπόν σείς τέλειοι, καθώς ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος”.
Φιλιπ.γ:12   “Ουχί ότι έλαβον ήδη το βραβείον, ή έγεινα ήδη τέλειος τρέχω όμως...”
Εβρ.ς:1  “Διά τούτο αφήσαντες την αρχικήν διδασκαλίαν του Χριστού, ας φερώμεθα προς την τελειότητα”.

Η Καινή Διαθήκη θέτει υψηλά πρότυπα πρακτικού αγιασμού και βεβαιώνει τον άνθρωπο ότι μπορεί να ελευθερωθεί απ’ τη δύναμη της αμαρτίας. Είναι καθήκον του χριστιανού να αγωνίζεται για την τελειότητα.
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε σωστά την έννοια της τελειότητας, όπως δίνεται στην Αγία Γραφή.  Υπάρχουν δύο είδη τελειότητας:

Χριστιανική ζωή



Κεφάλαιο 11


Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ

Εβρ.ιβ:1,2
Το νέφος των αγίων που ο Παύλος αναφέρει εδώ για να ενθαρρύνει τους Εβραίους αγίους σε πιστότητα, είναι όλοι αυτοί οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης που τα αποτελέσματα της πίστης τους αναφέρονται στην Εβρ.ια:1-40. Αν αυτοί οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης έδειξαν τέτοια πίστη και πιστότητα στο Θεό, πόσο μάλλον εμείς που βρισκόμαστε κάτω απ’ την Καινή Διαθήκη μιας ζωής πληρωμένης με το Πνεύμα το Άγιο, πρέπει να τρέξουμε με πίστη τον αγώνα και να λάβουμε το βραβείο της αιώνιας ζωής. Ο Παύλος είναι ένα απ’ τα παραδείγματα των αγίων της Καινής Διαθήκης που τελείωσε τον αγώνα με τιμή (Β’ Τιμ.δ:6-8). Χρησιμοποίησε το παράδειγμα του φυσικού αγώνα των αθλητών για να διδάξει το χριστιανικό αγώνα. 

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ 9 - Υποτιθέμενες αντιφάσεις και λάθη στη Βίβλο


Το υποτιθέμενο λάθος του Παύλου
Αρ.κε:9 “Εισαν δε οι αποθανόντες εν τη πληγή εικοσιτέσσαρες χιλιάδες”.
Α΄ Κορ. ι:8 “...Και έπεσον εν μια ημέρα είκοσι τρεις χιλιάδες.”
Δεν υπάρχει καμία αντίφαση εδώ. Στο βιβλίο των Αριθμών δίνεται το σύνολο, ενώ ο Παύλος, γράφοντας κάτω από την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος, αναφέρει ότι πέθαναν 23000 σε μια μέρα . Οι υπόλοιποι πέθαναν άλλη μέρα. 

Οι Ουαλδένσιοι

Περίπου τέσσερις αιώνες πριν την Μεταρρύθμιση στις κοιλάδες των 'Αλπεων, της Σαβοΐας και του Πεδεμοντίου, μία ομάδα χριστιανών επιχείρησε να επιστρέψει στην αποστολική απλότητα. Η προσπάθεια αυτή γέννησε ένα θρησκευτικό κίνημα, τους Ουαλδένσιους Waldensians).

Το ιστορικό αυτό κίνημα  ίσως να μην  είναι πολύ γνωστό. Θα επιχειρήσουμε να το γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

Ιδρυτής των Ουαλδένσιων, ήταν ο Πέτρος Ουάλδο, ένας έμπορος από την Λυών της Γαλλίας. Η μεγάλη του επιθυμία ήταν να γνωρίσει τον πραγματικό Χριστιανισμό, από την αυθεντική πηγή του, την Αγία Γραφή. Την εποχή εκείνη όμως, η εκκλησία απαγόρευε να μεταφραστεί το κείμενο της Αγίας Γραφής στις καθομιλούμενες γλώσσες. Ο Ουάλδο, μη ξέροντας Λατινικά, παρακάλεσε δύο ιερείς να του μεταφράσουν μερικές περικοπές της Καινής Διαθήκης. Με τις περικοπές αυτές στα χέρια του, ξεκίνησε να μιλάει στους ανθρώπους για την χριστιανική ζωή, όπως την περιγράφει ο Ιησούς Χριστός.

Υπενθύμιση

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Το Καρναβάλι


Παρότι το καρναβάλι έχει, τις ρίζες του αιώνες πριν, το εύρος των εκδηλώσεων, η φαντασία και η συμμετοχή του κόσμου αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Χιλιάδες είναι οι καρναβα­λιστές που συμμετέχουν στα δρώμενα και αυτό προξενεί σοβαρό προβληματισμό για τη θέση που πρέπει να κρατήσει ο Χριστιανός.
 

Η "ιερά" εξέταση της ρωσικής ανατολικής εκκλησίας

Στις 24 Φλεβάρη 1901 η σύνοδος της ανατολικής ρωσικής εκκλησίας αφορίζει σαν αιρετικό τον Λέοντα Τολστόι αφού δημόσια απέριψε σαν αντιχριστανικά τα δόγματα:

  • της αγίας τριάδας .
  • της αειπαρθενίας της Μαρίας.
  • του μυστηρίου της μετουσίωσης του άρτου και οίνου της θείας ευχαριστίας σε σώμα και αίμα .
Ο Τολστόι δεν δέχονταν την αυθεντία της καθεστωτικής εκκλησίας ,την δουλοπαροικία , την ιδιοκτησία και την εξουσία του Τσάρου(που πρόσφατα η ορθόδοξη εκκλησία ανακήρυξε 'άγιο"). Εκφράζει την συμπαράστασή του σε διωκόμενες χριστιανικές ομάδες που αρνούνται τον εθνικό χριστανισμό την ορθοδοξία και την στρατιωτική υπηρεσία και αριθμούν χιλιάδες μάρτυρες.

Η ιστορία της «Τσικνοπέμπτης» – Έθιμα ανά την Ελλάδα

Η Tσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου και για την φετινή Αποκριά, την γιορτάζουμε την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου. Οι άνθρωποι προετοιμάζονται για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής και την συγκεκριμένη Πέμπτη καταναλώνουν ελεύθερα μεγάλες ποσότητες κρέατος.

Ο λόγος που έχει καθιερωθεί να γίνεται αυτό ημέρα Πέμπτη είναι πως η ορθόδοξη πίστη θεωρεί σημαντικές τις νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής, οπότε έγινε επιλογή της ενδιάμεσης ημέρας.
 

"μαζί" τα φάγαμε..

μόνος σου θα πεινάσης!

καλημέρα

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Ζωή ευσέβειας

«Συ όμως παρηκολούθησας την διδασκαλίαν μου, την διαγωγήν, την πρόθεσιν, την πίστιν, την μακροθυμίαν, την αγάπην, την υπομονήν, τους διωγμούς, τα παθήματα, οποία μοι συνέβησαν εν Αντιοχεία, εν Ικονίω, εν Λύστροις· οποίους διωγμούς υπέφερα, και εκ πάντων με ηλευθέρωσεν ο Κύριος. Και πάντες δε οι θέλοντες να ζώσιν ευσεβώς εν Χριστώ Ιησού θέλουσι διωχθή. Πονηροί δε άνθρωποι και γόητες θέλουσι προκόψει εις το χείρον, πλανώντες και πλανώμενοι» (Β΄Τιμ.γ:10-13).

Ευσεβέω: σέβομαι, τρέφω σεβασμό προς τινα

Ευσεβώς: με σεβασμό

Σέβομαι: τιμώ, φοβάμαι κάποιον

Υπόδειγμα υπομονής στις θλίψεις

«Tούτον ιδών ο Iησούς κατακείμενον, και γνούς ότι πολύν ήδη χρόνον έχει...» (Iωάν. 5,6)

ΠΩΣ, αγαπητοί μου, πως αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι τα διάφορα θλιβερά περιστατικά;
Tα βλέπουν απαισιόδοξα. O ένας γογγύζει. O άλλος κλαίει και χτυπιέται. O άλλος βλαστημάει. O άλλος καταριέται τη μάνα και τον πατέρα που τον γέννησαν· στο τέλος τα βάζει και με το Θεό. Φταίει, λέει, ο Θεός. Eνώ δεν φταίει ο Θεός. Oι αίτιοι της συμφοράς είμεθα εμείς οι ίδιοι, με τ' αμαρτήματά μας.
Γεννάται το ερώτημα· δεν υπάρχει θεραπεία του κακού;
Yπάρχει. Mπορεί και πάλι ο άνθρωπος να ζήσει μια ζωή ευλογημένη και ευτυχισμένη, και να δοξάσει το Θεό.

Ελληνική ιστορία


Στις 7 Φεβρουαρίου 1825 κι ενώ η επανάσταση βρισκόταν σε πολύ κρίσιμη καμπή,
«συνωμολογήθη εν Λονδίνω, εθνικόν δάνειον
δύο εκατομμυρίων χρυσών λιρών,
δια την χρηματοδότησιν του αγώνος».

Ρίξτε μια ματιά στην κατανομή αυτού του δανείου:

ΓΕΝΕΣΗ κβ (1)

Γέν.κβ:1

Το να έρχεται ο Κύριος των δυνάμεων, ο ΓΙΑΧΒΕ ΣΑΒΑΩΘ και να σε φωνάζει με το μικρό σου όνομά, σημαίνει ότι θέλει να έχει μια προσωπική σχέση μαζί σου.
εδοκίμασε: όχι για να αμαρτήσει, αλλά δοκίμασε την αγάπη του (Ιάκ.α:12-15).

Ανώνυμος

καλημέρα

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Διαχρονικές μηχανουργίες

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ MHXANOYΡΓΙΕΣ ΑΦΗΣ «ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ»

Από ιερείς αρχαίων ναών την αρχαιότητα, από καθολικές καλόγριες τον μεσαίωνα, μέχρι τον υποτιθέμενο τάφο του "Ιησού" στην Ιερουσαλήμ σήμερα..

Το «άγιο φως» δεν ήταν πρωτότυπη ιδέα των ορθοδόξων ρωμαίων ιεραρχών. Υπάρχουν αναφορές προγενέστερων αφών «αγίων φώτων» από καθολικές καλόγριες στη Γαλλία, αλλά κι από ιερείς αρχαίων ναών, που πλούτιζαν μετερχόμενοι παρόμοιων πρακτικών.

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

10 αρρωστημένα σενάρια που μας επιφυλάσσει η επιστήμη στο προσεχές μέλλον


Αυτά που ετοιμάζει η εταιρικά κατευθυνόμενη επιστήμη για το σύνολο της ανθρωπότητας απέχουν αρκετά από τα ονειρικά ουτοπικά σενάρια που απεικονίζονται συχνά πυκνά από τα κατεστημένα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Και για να το ακούσουμε από τα ίδια τα στόματα των εταιρικά χειραγωγούμενων μέσων, η επιστήμη είναι πάντα ‘καλή’ για την ανθρωπότητα. Τα επιστημονικά επιτεύγματα βαφτίζονται ‘ανακαλύψεις’ και ποτέ πισωγυρίσματα παρόλο που πολλά από αυτά έχουν αποδειχτεί καταστροφικά για την ανθρωπότητα (ατομικές βόμβες ή γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί)

Η γενοκτονία των παυλιανιτών

"...Η επικρατήσασα Εκκλησία επενόησε πανούργημα μέγα για να εξοντώσει τους αντιτιθέμενους σε αυτήν ανά τους αιώνες μέχρι και σήμερα. Πάνω στον φλεγόμενο σταυρό, όπου ο «εχθρός» είχε παραδοθεί στην πυρά πληρώνοντας τα επίχειρα της «αποστασίας» του από την επίσημη γραμμή, η Εκκλησία κάρφωνε την επιγραφή με την κατηγορία: «ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ».

Σε παρακαλώ μητέρα, σκέψου ....


Σκέψου..... ότι είμαι ένα δώρο από το Θεό. Μην επιχειρήσεις να με κάνεις αντίγραφο δικό σου ή του μπαμπά ή κάποιου άλλου. Είμαι ένα ξεχωριστό άτομο και πρέπει να παραμείνω ο εαυτός μου.
Σκέψου..... ότι δεν πρέπει να με αποπάρεις αν αποτύχω σε κάτι. Μη με συγκρίνεις με άλλους.

Αγανάκτηση


Ίσως μερικές φορές να έχεις αγανακτήσει με όλη σου την ψυχή για κάποια αδικία που είδες, για ένα περιστατικό δια­φθοράς, για κάποιο κακό, από τα πολλά που συμβαίνουν γύρω μας.
Ίσως μέσα στην αγανάκτησή σου, να τα έβαλες και λίγο με το Θεό, που ενώ λέει πως είναι δίκαιος, δεν φαίνεται και τόσο δίκαιος, αφού αφήνει και υπάρχουν άνθρωποι τέτοιου τύπου. Κακοί, άδικοι, διεφθαρμένοι.
 


Ο Ιησούς δεν στέλνει αρώματα που εξατμίζονται. Αντί αυτών μου έδωσε θαυμαστή σωτηρία, για να δείξει πόσο ενδιαφέρεται και φροντίζει για μένα.

Δεν στέλνει γλυκά σε σχήμα καρδιάς μέσα σε φανταχτερά κουτιά. Αντίθετα με κάνει να αισθάνομαι ότι είμαι πολύτιμος γι’ Αυτόν. 

Δεν μοιράζει όμορφες κάρτες γαρνιρισμένες με αποχρώσεις του κόκκινου. Αντ' αυτού έδωσε τη ζωή του για μένα όταν χύθηκε το πολύτιμο αίμα Του.

Δεν μοιράζει πολύχρωμα δώρα. Αντ' αυτού στέλνει ένα σαφές μήνυμα: Πάντοτε να αγαπάμε ο ένας τον άλλον.

Δεν δίνει αρκουδάκια που κλαψουρίζουν: “Σε παρακαλώ αγάπησε με”. Αντ' αυτού μου έδωσε την καρδιά Του για να την έχω πάντα μέσα μου.

Δεν δίνει κόκκινα τριαντάφυλλα, για να τα δει όλος ο κόσμος. Αντίθετα μου έδωσε αιώνια ζωή κι αυτό είναι αρκετό για μένα.

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Η ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ - Κεφάλαιο 12


Η ΝΕΑ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ


Το δεκάπηχο κυβικό δωμάτιο στην τέρμα δυτική πλευρά της Σκηνής, που ονομαζόταν τα Αγια των Αγίων και στο οποίο ήταν τοποθετημένη η κιβωτός της διαθήκης, ήταν αυτό στο οποίο ο Θεός επέλεξε να φανερώσει την παρουσία Του καθώς θα κατοικούσε ανάμεσα στον λαό Του. Λεγόταν Αγια των Αγίων γιατί ο λαός το αναγνώριζε σαν το κατοικητήριο του Θεού.  Από τότε ο λαός Ισραήλ ανέδειξε την κιβωτό της διαθήκης σαν έμβλημα της παρουσίας του Θεού. Η κιβωτός περιείχε τις λίθινες πλάκες πάνω στις οποίες ο Θεός είχε γράψει τις Δέκα Εντολές, οι οποίες λέγονταν οι πλάκες της διαθήκης ή του μαρτυρίου. Περιείχε επίσης μια χρυσή στάμνα με μάννα και την ράβδο του Ααρών που βλάστησε και έκανε καρπό αφού κόπηκε από το δέντρο.