Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018

Μη φοβού


33 εδάφια για το φόβο και το άγχος για να μας θυμίσουν ότι: ο Θεός έχει τον έλεγχο!

Ο ΦΟΒΟΣ είναι από τα χειρότερα συναισθήματα και κανένας δεν θέλει να τον νιώθει. Αυτή ακριβώς την ανάγκη έρχονται να εκμεταλλευτούν οι διάφορες Ασφαλιστικές Εταιρείες κι εκείνοι που κατασκευάζουν τα συστήματα συναγερμού, ώστε να δώσουν κάποια αίσθηση ασφάλειας κι οι άνθρωποι να μπορούν ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΗΣΥΧΟΙ. Και όλα αυτά συμβαίνουν επειδή δεν υπάρχουν μεταξύ των ανθρώπων αγαθές σχέσεις.


Οι έξι βασικοί φόβοι είναι:

 Ο φόβος της φτώχειας
 Ο φόβος της κριτικής
 Ο φόβος της κακής υγείας
 Ο φόβος του να χάσουμε την αγάπη κάποιου (μοναξιάς)
 Ο φόβος των γηρατειών
 Ο φόβος του θανάτου

Όλοι οι άλλοι φόβοι είναι μικρής σημασίας και μπορούν να συνοψιστούν κάτω από αυτές τις 6 βασικές κατηγορίες. …

Oι φόβοι αυτοί δεν είναι τίποτα παραπάνω από καταστάσεις του μυαλού.

O φόβος. Ένα από τα πιο δημοφιλή όπλα του εχθρού, που χρησιμοποιεί εναντίον μας. Ανησυχία, άγχος, φόβος... μπορεί να μας κατακλύσει με μια πυκνή σκιά σκότους, ελέγχοντας κάθε κίνησή και απόφασή μας.

Συμβαίνουν τόσα πολλά τρελά πράγματα, καθημερινά, γύρω μας - πόλεμοι, συγκρούσεις, διώξεις, βία, έγκλημα, φυσικές καταστροφές, τρομοκρατία, οικονομική αβεβαιότητα, κρίση, ανεργία, ασθένειες, θάνατος.

Φοβόμαστε για το μέλλον των παιδιών μας, φοβόμαστε για τις οικογένειές μας, φοβόμαστε για το οικονομικό μέλλον μας, φοβόμαστε για την ασφάλειά μας. Ο κατάλογος συνεχίζεται... Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαμε ενδεχομένως να ανησυχούμε.

Ωστόσο, η πραγματικότητα μας λέει ότι πολλά από αυτά που ξοδεύουμε το χρόνο μας ανησυχώντας, δεν συμβαίνουν ποτέ. Ζώντας κάτω από το βάρος του «κι αν...» δεν είναι και τόσο εύκολο...

Πολλοί άνθρωποι αγωνίζονται με το φόβο και την ανησυχία για χρόνια.

Και όμως, θα μπορούσαν να διαβάσουν τα λόγια της ζωής που είναι αλήθεια. Να βυθιστούν με προσευχή μέσα σ’ αυτά, ξανά και ξανά. Μέχρι να εξοικειωθούν μαζί τους, να τους γίνουν πολύ οικεία, ώστε να αντικαταστήσουν  τις άλλες σκέψεις που τόσο καιρό  τους βασάνιζαν.

Δεν υπάρχει κάτι μαγικό στα εδάφια του λόγου του Θεού. Αλλά υπάρχει δύναμη σ’ αυτά, ακριβώς επειδή είναι ο λόγος του Θεού.

Η αλλαγή θα γίνει. Οι ανήσυχες σκέψεις θ’ αρχίσουν να μειώνονται. Και αν και ο φόβος είναι μερικές φορές ακόμα εκεί, δεν θα ελέγχει την κατάσταση ώστε να με τραβάει πίσω, παραλύοντας τα πόδια και το μυαλό μου.

Τα λόγια Του είναι λόγια ζωής, καταπραϋντικά για την ψυχή μας, ηρεμούν το πνεύμα μας, μας δίνουν δύναμη για κάθε μέρα. 

Δεν είναι πάντα εύκολο, συχνά πρέπει να κάνουμε επιλογές:
   
   – Επιλέγοντας να μην επιτρέψω στον φόβο και το άγχος να ελέγχουν τη ζωή μου.

   – Επιλέγοντας να φυλάω την καρδιά μου.

   – Επιλέγοντας να επικεντρώνω το μυαλό μου σε ό, τι είναι αλήθεια κατά τη διάρκεια αβέβαιων καταστάσεων.

Μπορεί ακόμα να αισθανόμαστε φοβισμένοι, αλλά μπορούμε να πιστεύουμε ότι ο Θεός είναι μαζί μας. Μπορεί να μην έχουμε τον έλεγχο, αλλά μπορούμε να εμπιστευτούμε Αυτόν που ελέγχει τα πάντα. Μπορεί να μην ξέρουμε το μέλλον, αλλά ξέρουμε τον Θεό που το ξέρει.

33 εδάφια για να μας θυμίζουνότι δεν χρειάζεται να φοβόμαστε:

  1. Ησ.μα:10 μη φοβού· διότι εγώ είμαι μετά σού· μη τρόμαζε· διότι εγώ είμαι ο Θεός σου· σε ενίσχυσα· μάλιστα σε εβοήθησα· μάλιστα σε υπερησπίσθην διά της δεξιάς της δικαιοσύνης μου.

    2. Ψαλμ.νς:3 Καθ' ην ημέραν φοβηθώ, επί σε θέλω ελπίζει·

  3. Φιλ.δ:6,7 Μη μεριμνάτε περί μηδενός, αλλ' εν παντί πράγματι ας γνωρίζωνται τα ζητήματά σας προς τον Θεόν μετ' ευχαριστίας διά της προσευχής και της δεήσεως. Και η ειρήνη του Θεού η υπερέχουσα πάντα νούν θέλει διαφυλάξει τας καρδίας σας και τα διανοήματά σας διά του Ιησού Χριστού.

   4. Ιωάν.ιδ:27 Ειρήνην αφίνω εις εσάς, ειρήνην την εμήν δίδω εις εσάς· ουχί καθώς ο κόσμος δίδει, σας δίδω εγώ. Ας μη ταράττηται η καρδία σας μηδέ ας δειλιά.

   5. Β’ Τιμ.α:7 διότι δεν έδωκεν εις ημάς ο Θεός πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως και αγάπης και σωφρονισμού.

   6. Α’ Ιωάν.δ:18 Φόβος δεν είναι εν τη αγάπη, αλλ' η τελεία αγάπη έξω διώκει τον φόβον, διότι ο φόβος έχει κόλασιν· και ο φοβούμενος δεν είναι τετελειωμένος εν τη αγάπη.

   7. Ψαλμ.94:19 Εν τω πλήθει των αμηχανιών της καρδίας μου, αι παρηγορίαι σου εύφραναν την ψυχήν μου.

   8. Ησ.μγ:1 Και τώρα ούτω λέγει Κύριος, ο δημιουργός σου, Ιακώβ, και ο πλάστης σου, Ισραήλ· Μη φοβού· διότι εγώ σε ελύτρωσα, σε εκάλεσα με το όνομά σου· εμού είσαι.

   9. Παρ.ιβ:25 Η λύπη εν τη καρδία του ανθρώπου ταπεινόνει αυτήν· ο δε καλός λόγος ευφραίνει αυτήν.

  10. Ψαλμ.κγ:4 Και εν κοιλάδι σκιάς θανάτου εάν περιπατήσω, δεν θέλω φοβηθή κακόν· διότι συ είσαι μετ' εμού· η ράβδος σου και η βακτηρία σου, αύται με παρηγορούσιν.

   11. Ιησ.α:9 Δεν σε προστάζω εγώ; ίσχυε και ανδρίζου· μη φοβηθής μηδέ δειλιάσης· διότι είναι μετά σου Κύριος ο Θεός σου όπου αν υπάγης.

   12. Ματθ.ς:34 Μη μεριμνήσητε λοιπόν περί της αύριον· διότι η αύριον θέλει μεριμνήσει τα εαυτής· αρκετόν είναι εις την ημέραν το κακόν αυτής.

  13. Α’ Πέτρ.ε:6,7 Ταπεινώθητε λοιπόν υπό την κραταιάν χείρα του Θεού, διά να σας υψώση εν καιρώ, και πάσαν την μέριμναν υμών ρίψατε επ' αυτόν, διότι αυτός φροντίζει περί υμών.

  14. Ησ.λε:4 Είπατε προς τους πεφοβισμένους την καρδίαν, Ισχύσατε, μη φοβείσθε· ιδού, ο Θεός σας θέλει ελθεί μετ' εκδικήσεως, ο Θεός μετά ανταποδόσεως· αυτός θέλει ελθεί και θέλει σας σώσει.

  15. Λουκ.ιβ:22-26 Είπε δε προς τους μαθητάς αυτού· Διά τούτο λέγω προς εσάς, Μη μεριμνάτε διά την ζωήν σας, τι να φάγητε, μηδέ διά το σώμα, τι να ενδυθήτε. Η ζωή είναι τιμιώτερον της τροφής και το σώμα του ενδύματος. Παρατηρήσατε τους κόρακας, ότι δεν σπείρουσιν ουδέ θερίζουσιν, οίτινες δεν έχουσι ταμείον ουδέ αποθήκην, και ο Θεός τρέφει αυτούς· πόσω μάλλον σεις διαφέρετε των πτηνών. Και τις εξ υμών μεριμνών δύναται να προσθέση εις το ανάστημα αυτού μίαν πήχυν; Εάν λοιπόν ουδέ το ελάχιστον δύνασθε, τι μεριμνάτε περί των λοιπών;

  16. Ψαλμ.κζ:1 Ο Κύριος είναι φως μου και σωτηρία μου· τίνα θέλω φοβηθή; ο Κύριος είναι δύναμις της ζωής μου· από τίνος θέλω δειλιάσει;

  17. Ψαλμ.νε:22 Επίρριψον επί τον Κύριον το φορτίον σου, και αυτός θέλει σε ανακουφίσει· δεν θέλει ποτέ συγχωρήσει να σαλευθή ο δίκαιος.

  18. Μάρκ.ς:50 διότι πάντες είδον αυτόν και εταράχθησαν. Και ευθύς ελάλησε μετ' αυτών και λέγει προς αυτούς· Θαρσείτε, εγώ είμαι, μη φοβείσθε.

  19. Δευτ.λα:6 Ανδρίζεσθε και θαρρείτε, μη φοβείσθε μηδέ δειλιάτε από προσώπου αυτών· διότι Κύριος ο Θεός σου, αυτός είναι ο πορευόμενος μετά σού· δεν θέλει σε αφήσει ουδέ θέλει σε εγκαταλείψει.

  20. Ησ.μα:13,14 Διότι εγώ Κύριος ο Θεός σου είμαι ο κρατών την δεξιάν σου, λέγων προς σε, Μη φοβού· εγώ θέλω σε βοηθήσει. Μη φοβού, σκώληξ Ιακώβ, θνητοί του Ισραήλ· εγώ θέλω σε βοηθεί, λέγει ο Κύριος· και λυτρωτής σου είναι ο Άγιος του Ισραήλ.

  21. Ψαλμ.μς:1 Ο Θεός είναι καταφυγή ημών και δύναμις, βοήθεια ετοιμοτάτη εν ταις θλίψεσι.

  22. Ψαλμ.ριη:6,7 Ο Κύριος είναι υπέρ εμού· δεν θέλω φοβηθή· τι να μοι κάμη άνθρωπος; Ο Κύριος είναι υπέρ εμού μεταξύ των βοηθούντων με· και εγώ θέλω ιδεί την εκδίκησιν επί τους εχθρούς μου.

  23. Παρ.κθ:25 Ο φόβος του ανθρώπου στήνει παγίδα· ο δε πεποιθώς επί Κύριον θέλει είσθαι εν ασφαλεία.

  24. Μάρκ.δ:39,40 Και σηκωθείς επετίμησε τον άνεμον και είπε προς την θάλασσαν· Σιώπα, ησύχασον. Και έπαυσεν ο άνεμος, και έγεινε γαλήνη μεγάλη. Και είπε προς αυτούς· Διά τι είσθε ούτω δειλοί; πως δεν έχετε πίστιν;

  25. Ψαλμ.λδ:7 Άγγελος Κυρίου στρατοπεδεύει κύκλω των φοβουμένων αυτόν και ελευθερόνει αυτούς.

  26. Α’ Πέτρ.γ:14 Αλλ' εάν και πάσχητε διά την δικαιοσύνην, είσθε μακάριοι· τον δε φόβον αυτών μη φοβηθήτε μηδέ ταραχθήτε,

  27. Ψαλμ.λδ:4 Εξεζήτησα τον Κύριον, και επήκουσέ μου, και εκ πάντων των φόβων μου με ηλευθέρωσεν.

  28. Δευτ.γ:22 δεν θέλετε φοβηθή αυτούς· διότι Κύριος ο Θεός σας αυτός θέλει πολεμήσει υπέρ υμών.

  29. Αποκ.α:17 Και ότε είδον αυτόν, έπεσα προς τους πόδας αυτού ως νεκρός, και επέθηκε την δεξιάν αυτού χείρα επ' εμέ; λέγων μοι· Μη φοβού· εγώ είμαι ο πρώτος και ο έσχατος

  30. Μάρκ.ε:36 Ο δε Ιησούς, ευθύς ότε ήκουσε τον λόγον λαλούμενον, λέγει προς τον αρχισυνάγωγον· Μη φοβού, μόνον πίστευε.

  31. Ρωμ.η:38,39 Επειδή είμαι πεπεισμένος ότι ούτε θάνατος ούτε ζωή ούτε άγγελοι ούτε αρχαί ούτε δυνάμεις ούτε παρόντα ούτε μέλλοντα ούτε ύψωμα ούτε βάθος ούτε άλλη τις κτίσις θέλει δυνηθή να χωρίση ημάς από της αγάπης του Θεού της εν Χριστώ Ιησού τω Κυρίω ημών.

  32. Σοφ.γ:17 Κύριος ο Θεός σου, ο εν μέσω σου, ο δυνατός, θέλει σε σώσει, θέλει ευφρανθή επί σε εν χαρά, θέλει αναπαύεσθαι εις την αγάπην αυτού, θέλει ευφραίνεσθαι εις σε εν άσμασι.

  33. Ψαλμ.91:1-16 Ο κατοικών υπό την σκέπην του Υψίστου υπό την σκιάν του Παντοκράτορος θέλει διατρίβει. Θέλω λέγει προς τον Κύριον, Συ είσαι καταφυγή μου και φρούριόν μου· Θεός μου· επ' αυτόν θέλω ελπίζει. Διότι αυτός θέλει σε λυτρόνει εκ της παγίδος των κυνηγών και εκ θανατηφόρου λοιμού. Με τα πτερά αυτού θέλει σε σκεπάζει, και υπό τας πτέρυγας αυτού θέλεις είσθαι ασφαλής· η αλήθεια αυτού είναι πανοπλία και ασπίς. Δεν θέλεις φοβείσθαι από φόβου νυκτερινού, την ημέραν από βέλους πετωμένου. Από θανατικού, το οποίον περιπατεί εν σκότει· από ολέθρου, όστις ερημόνει εν μεσημβρία· Χιλιάς θέλει πίπτει εξ αριστερών σου και μυριάς εκ δεξιών σου· πλην εις σε δεν θέλει πλησιάζει. Μόνον με τους οφθαλμούς σου θέλεις θεωρεί και θέλεις βλέπει των ασεβών την ανταπόδοσιν. Επειδή συ τον Κύριον, την ελπίδα μου, τον Ύψιστον έκαμες καταφύγιόν σου, δεν θέλει συμβαίνει εις σε κακόν, και μάστιξ δεν θέλει πλησιάζει εις την σκηνήν σου. Διότι θέλει προστάξει εις τους αγγέλους αυτού περί σου, διά να σε διαφυλάττωσιν εν πάσαις ταις οδοίς σου. Θέλουσι σε σηκόνει επί των χειρών αυτών, διά να μη προσκόψης προς λίθον τον πόδα σου. Θέλεις πατήσει επί λέοντα και επί ασπίδα· θέλεις καταπατήσει σκύμνον και δράκοντα. Επειδή έθεσεν εις εμέ την αγάπην αυτού, διά τούτο θέλω λυτρώσει αυτόν· θέλω υψώσει αυτόν, διότι εγνώρισε το όνομά μου. Θέλει με επικαλείσθαι, και θέλω εισακούει αυτού· μετ' αυτού θέλω είσθαι εν θλίψει· θέλω λυτρόνει αυτόν και θέλω δοξάζει αυτόν. Θέλω χορτάσει αυτόν μακρότητα ημερών και θέλω δείξει εις αυτόν την σωτηρίαν μου.

Να είσαι βέβαιος, ο Θεός είναι μαζί σου ό, τι κι αν περνάς, στις ταραχές και τις μάχες, στις αγχωτικές σκέψεις και τις ανησυχίες της ζωής. Είναι εκεί, ενισχύοντας, βοηθώντας, σε κρατάει στα χέρια Του.

Ο Θεός είναι μεγαλύτερος. Μας δίνει τη δύναμη να ζήσουμε θαρραλέα, τολμηρά, άφοβα σ’ αυτή τη ζωή, όταν πολλά πράγματα που μας περιβάλλουν θα μας πουν να φοβόμαστε..

Μην φοβάσαι.

Μην τα κρατάς όλα μέσα στο μυαλό σου. Άφησε τα βάρη σου σ’ Εκείνον. Αντικατέστησε τις τρομακτικές σκέψεις με τα λόγια της αλήθειας. Και θα κοιμηθείς ειρηνικά απόψε.