Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Ο λόγος του Θεού (40)

ΙΕΖΕΚΙΗΛ

ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.

Το βιβλίο πήρε την ονομασία του από τον προφήτη Ιεζεκιήλ. Τo όνομά του σημαίνει «Ο Θεός θα δυναμώσει».

Η ΠΡ0ΣΩΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΕΖΕΚΙΗΛ.

Ο Ιεζεκιήλ ήταν ιερέας από γενιά ιερέων (α:3). Πιθανόν  να άρχισε την διακονία του στα 30 του.

Μεταφέρθηκε από την Ιερουσαλήμ στην δεύτερη εξορία που έκαναν οι Βαβυλώνιοι, όταν βασίλευε ο Ιωαχείν. Τότε πήραν τον Ιωαχείν, την μητέρα του, άρχοντες, στρατό και δούλους 10.000 άτομα (Β’ Βασ.κδ:12-15).


Εγκαταστάθηκε μαζί με άλλους Ιουδαίους εξόριστους, κοντά στον ποταμό Χεβάρ στην Βαβυλωνία (α:3). Ο ποταμός αυτός μάλλον ήταν ένας παραπόταμος μεταξύ Τίγρη και Ευφράτη.

Μετά από 5 χρόνια αιχμαλωσίας ο λόγος του Κυρίου ήλθε σ’ αυτόν και είδε οράσεις. Έτσι ο Κύριος τον έχρισε στην διακονία της προφητείας για τον Ιούδα ( ο οποίος ήταν ακόμη κράτος κάτω από την βασιλεία του Σεδεκία για 11 χρόνια) και στους εξόριστους Ιουδαίους στην Βαβυλώνα.

Ο Ιεζεκιήλ ήταν σύγχρονος με τον Ιερεμία, ο οποίος ήταν στην Ιερουσαλήμ και με τον Δανιήλ ο οποίος ήταν στο παλάτι της Βαβυλώνας. Υπηρέτησε τον Κύριο από το 593-560 π.Χ.

Παντρεύτηκε (κδ:15-18) και ο Κύριος του πήρε την γυναίκα του με θάνατο σαν σημείο για τον Ιούδα. (γ:24, η:1).

100 φορές ο Ιεζεκιήλ αναφέρεται ως «Υιός ανθρώπου» και σ’ αυτό είναι τύπος του Χριστού. Η διακονία του ήταν να είναι «φύλακας» (γ:16-21, λε:7). Ο Θεός τον απέστειλε να προειδοποιήσει διάφορα άτομα και να τους στρέφει μακριά από την αμαρτία,(Πράξ.κ:26) και να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του Θεού και των ανθρώπων (Ιεζ.κβ:30).

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ.

Οι Ιουδαίοι που έμειναν στην Ιερουσαλήμ μετά την δεύτερη κατάληψη και εξορία, νόμισαν ότι ο Θεός τους έσωσε. Δεν πίστευαν ότι η Ιερουσαλήμ θα έπεφτε και ότι ο Ναός μπορούσε να καταστραφεί (Ιερεμ.κδ).

Οι εξόριστοι Ιουδαίοι νόμιζαν ότι η αιχμαλωσία θα τελείωνε σύντομα και θα επέστρεφαν στην γη τους. Δεν ήθελαν να παραδεχτούν ότι όλη αυτή η κατάσταση ήταν τιμωρία από τον Θεό (Ιερεμ.κθ:4-23). Σ’ αυτό συνέβαλαν και οι ψευδοπροφήτες οι οποίοι έδιναν ψεύτικες ελπίδες για μια γρήγορή επιστροφή στην Ιερουσαλήμ. Άλλοι πάλι προσκολλήθηκαν στην ειδωλολατρία των Βαβυλωνίων.

Ο Ιεζεκιήλ είχε την έξης αποστολή:

   · Να πάρει τις ψεύτικες ελπίδες που έτρεφαν για μια γρήγορή επιστροφή.

   · Να τους προετοιμάσει για τα νέα της τραγικής καταστροφής των συγγενικών τους προσώπων και αυτής της ίδιας της Ιερουσαλήμ και του ναού.

   · Να τους υποσχεθεί μελλοντική αποκατάσταση και επαναφορά στην γη τους.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ.

Η πρώτη όραση και το κάλεσμα του Ιεζεκιήλ από τον Θεό (α-γ).

Η παρούσα κρίση της Ιερουσαλήμ (δ-ζ).

  · Παρομοιώσεις και προφητείες της επικείμενης καταστροφής. (δ-ζ)

   ·  Όραση του Ναού και της πόλης: Η δόξα φεύγει (η-ια).

   · Περισσότεροι τύποι και μηνύματα κρίσης και καταστροφής (ιβ-κδ).

Ο μελλοντικός προορισμός των εθνών (κε-λθ).

   · Προσδοκώμενες κρίσεις σε διάφορα έθνη (κβ-λβ).

   · Μετά από την παρούσα κρίση, γίνεται αποκατάσταση του Ισραήλ σαν σύνολο (λγ-νζ).

   · Ο Γωγ και ο Μαγώγ καταστρέφεται, ο Ισραήλ υψώνεται (λη,λθ).

Ο Ναός της χιλιετηρίδας, η λατρεία και η πόλη (μ-μη).

   · Ο ανοικοδομημένος Ναός, και η νέα δόξα (μ:1-μγ:12).

   · Η ανανεωμένη λατρεία, και ο άγιος ποταμός (μγ:13-μζ:12).

   · Η γη ξαναμοιράζεται και περιγραφή της πόλης του Θεού (μζ:13-μη:35).

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ.

«θα γνωρίσουν ότι εγώ είμαι ο Γιάχβε». Η φράση αυτή χρησιμοποιείται περισσότερο από 70 φορές. 29 φορές χρησιμοποιείται η φράση «τιμωρία της Ιερουσαλήμ», 24 φορές «τιμωρία των εθνών» και 17 φορές «αποκατάσταση του Ισραήλ».