Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Τι είναι πορνεία;

Η λέξη πορνεία, χρησιμοποιείται στη Βίβλο για να αναφερθεί σε δύο τύπους αμαρτίας. Στην πιο κυριολεκτική της έννοια, η πορνεία αναφέρεται σε οποιαδήποτε παραβίαση των νόμων του Θεού σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά. Αλλά η πορνεία σε πνευματικό επίπεδο, αναφέρεται σε παγανιστικές λατρείες, όπως αυτή που ασκείτο από το έθνος του Ισραήλ που απεικονίζεται σαν σύζυγος του Θεού στη Βίβλο.

Στην Παλαιά Διαθήκη η λέξη «πορνεία» χρησιμοποιείται για να μεταφράσει την εβραϊκή λέξη «Ζανά» που αναφέρεται σε όλους τους τύπους σεξουαλικής ανηθικότητας.

Εδώ έχουμε μια κυριολεκτική χρήση του «Ζανά» μιλώντας για παραβίαση του νόμου του Θεού σχετικά με το σεξ:

Δευτ.κβ:20,21 Εάν όμως το πράγμα τούτο ήναι αληθινόν, και δεν ευρεθή παρθένος η κόρη, τότε θέλουσιν εκφέρει την νέαν εις την θύραν του οίκου του πατρός αυτής, και οι άνθρωποι της πόλεως αυτής θέλουσι λιθοβολίσει αυτήν με λίθους, και θέλει αποθάνει διότι έπραξεν αφροσύνην εν τω Ισραήλ, πορνεύουσα («Ζανά») τον οίκον του πατρός αυτής· και θέλεις εξαφανίσει το κακόν εκ μέσου σου.

Αν μια γυναίκα που ισχυριζόταν ότι ήταν παρθένα και έκανε σεξ με άλλον άντρα κατά τη διάρκεια της περιόδου αρραβώνων της, έπρεπε να θανατωθεί.

Εδώ είναι μια πνευματική χρήση του «Ζανά» αναφερόμενη στην μοιχεία του Ισραήλ προς τον Θεό:

Ιεζ.ις:8 Και ότε διέβην από πλησίον σου και σε είδον, ιδού, η ηλικία σου ήτο ηλικία έρωτος· και απλώσας το κράσπεδόν μου επί σε, εσκέπασα την ασχημοσύνην σου· και ώμοσα προς σε και εισήλθον εις συνθήκην μετά σου, λέγει Κύριος ο Θεός, και έγεινες εμού.

Ιεζ.ις:26 Και εξεπορνεύθης («Ζανά») με τους Αιγυπτίους τους πλησιοχώρους σου, τους μεγαλοσάρκους· και επολλαπλασίασας την πορνείαν σου, διά να με παροργίσης.

Στην Καινή Διαθήκη χρησιμοποιείται η λέξη «πορνεία» ή παραλλαγές αυτής της λέξης όπως «πόρνος», «πορνεύω» και «εκπορνεύω». Αυτή η λέξη είναι συνώνυμη της εβραϊκής λέξης «Ζανά» και χρησιμοποιήθηκε έτσι ακριβώς στην Ελληνική μετάφραση των εβραϊκών γραφών (Εβδομήκοντα).
Εδώ έχουμε τη χρήση της λέξης «πορνεία» σαν προτροπή προς τους Χριστιανούς να μην διαπράττουν σεξουαλική ανηθικότητα:

Α’ Κορ.ς:18 Φεύγετε την πορνείαν. Παν αμάρτημα, το οποίον ήθελε πράξει ο άνθρωπος, είναι εκτός του σώματος· ο πορνεύων όμως αμαρτάνει εις το ίδιον αυτού σώμα.

Εδώ έχουμε μια πνευματική χρήση της λέξης «πορνεία» που αναφέρεται στην ειδωλολατρική συμπεριφορά του κόσμου προς τον Θεό:

Αποκ.ιη:2-4 και έκραξε δυνατά μετά φωνής μεγάλης, λέγων· Έπεσεν, έπεσε Βαβυλών η μεγάλη, και έγεινε κατοικητήριον δαιμόνων και φυλακή παντός πνεύματος ακαθάρτου και φυλακή παντός ορνέου ακαθάρτου και μισητού· διότι εκ του οίνου του θυμού της πορνείας αυτής έπιον πάντα τα έθνη, και οι βασιλείς της γης επόρνευσαν μετ' αυτής και οι έμποροι της γης επλούτησαν εκ της υπερβολής της εντρυφήσεως αυτής. Και ήκουσα άλλην φωνήν εκ του ουρανού, λέγουσαν· Εξέλθετε εξ αυτής ο λαός μου, διά να μη συγκοινωνήσητε εις τας αμαρτίας αυτής, και να μη λάβητε εκ των πληγών αυτής·

Η λέξη «πορνεία» δεν αναφέρεται μόνο στην επί χρήμασι πορνεία.

Πολλοί χρησιμοποιούν ένα λάθος επιχείρημα, ότι η «πορνεία» αναφέρεται μόνο σε Χριστιανούς που ασκούν την πορνεία πληρώνοντας χρήματα και όχι σε όλη την σεξουαλική ανηθικότητα γενικότερα.

Θα δούμε τρεις περιπτώσεις όπου η λέξη «πορνεία» (ή η ρίζα της «πορνεύω») αναφέρεται σε σεξουαλικές αμαρτίες εκτός από την πορνεία (με την κοινή της έννοια):

Χρησιμοποιείται για να αναφερθεί στην αιμομιξία στην Α’ Κορ.ε:1 (αιμομιξία δεν ήταν πάντα με ένα συγγενή αίματος-αλλά ήταν επίσης όταν ένας άντρας έκανε σεξ με μία από τις συζύγους του πατέρα του που δεν ήταν η μητέρα του).

Γέν.μθ:3,4 Ρουβήν ο πρωτότοκός μου, συ ισχύς μου και αρχή των δυνάμεών μου, έξοχος κατά την αξίαν και έξοχος κατά την δύναμιν. Εξέβρασας ως ύδωρ· δεν θέλεις έχει την υπεροχήν· διότι ανέβης επί την κλίνην του πατρός σου· τότε εμίανας αυτήν· επί την κλίνην μου ανέβη.

Γέν.λε:22 Και ότε κατώκει ο Ισραήλ εν τη γη εκείνη, υπήγεν ο Ρουβήν και εκοιμήθη μετά της Βαλλάς παλλακής του πατρός αυτού· και ήκουσε τούτο ο Ισραήλ. Ήσαν δε οι υιοί του Ιακώβ δώδεκα·

Α’ Χρον.ε:1 Οι δε υιοί του Ρουβήν πρωτοτόκου του Ισραήλ, διότι ούτος ήτο ο πρωτότοκος· επειδή όμως εμίανε την κοίτην του πατρός αυτού, τα πρωτοτόκια αυτού εδόθησαν εις τους υιούς του Ιωσήφ, υιού του Ισραήλ· πλην ουχί διά να έχη τα πρωτοτόκια ως προς την γενεαλογίαν·

Λευ.ιη:8 Ασχημοσύνην γυναικός του πατρός σου δεν θέλεις αποκαλύψει· είναι ασχημοσύνη του πατρός σου.

Α’ Κορ.ε:1 Γενικώς ακούεται ότι είναι μεταξύ σας πορνεία, και τοιαύτη πορνεία, ήτις ουδέ μεταξύ των εθνών ονομάζεται, ώστε να έχη τις την γυναίκα του πατρός αυτού.

Η λέξη «πορνεύω» (που είναι η ρίζα της πορνείας) χρησιμοποιείται για να αναφερθεί στο όργιο που είχαν οι Ισραηλίτες με τις θυγατέρες του Μωάβ.

Α’ Κορ.ι:8 Μηδέ ας πορνεύωμεν, καθώς τινές αυτών επόρνευσαν και έπεσον εν μιά ημέρα εικοσιτρείς χιλιάδες.

Εκπορνεύω (του οποίου η ρίζα είναι πορνεύω), επίσης, μιλάει για τη σεξουαλική ακολασία που σημειώθηκε στα Σόδομα συμπεριλαμβανομένης της ομοφυλοφιλίας και άλλα είδη σεξουαλικής διαστροφής.

Ιούδ.α:7 ὡς Σόδομα καὶ Γόμορρα καὶ αἱ περὶ αὐτὰς πόλεις τὸν ὅμοιον τρόπον τούτοις ἐκπορνεύσασαι καὶ ἀπελθοῦσαι ὀπίσω σαρκὸς ἑτέρας, πρόκεινται δεῖγμα πυρὸς αἰωνίου δίκην ὑπέχουσαι.

Αυτές οι τρεις περιπτώσεις αποδεικνύουν ότι η λέξη «πορνεία» (πορνεύω, εκπορνεύω) είναι κάτι περισσότερο από μια απλή αναφορά στην πορνεία, επειδή χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε άλλους τύπους σεξουαλικών αμαρτιών, συμπεριλαμβανομένης της αιμομιξίας, των οργίων και της ομοφυλοφιλικής συμπεριφοράς.

Επιτρέψτε μου να επανέλθω σε μια πολύ σημαντική σύνδεση που κάνει ο απόστολος Παύλος στην Α’ Κορ.ε. Έχουμε ήδη αναφέρει ότι αναφέρεται στην αιμομιξία σαν μια μορφή πορνείας και στο υπόλοιπο κεφάλαιο επιπλήττει την εκκλησία επειδή επιτρέπει σ’ αυτόν τον άνθρωπο που διαπράττει αιμομιξία με τη γυναίκα του πατέρα του να παραμένει στην εκκλησία. Κλείνει το κεφάλαιο αυτό λέγοντας:

Α’ Κορ.ε:9-11 Σας έγραψα εν τη επιστολή να μη συναναστρέφησθε με πόρνους, και ουχί διόλου με τους πόρνους του κόσμου τούτου ή με τους πλεονέκτας ή άρπαγας ή ειδωλολάτρας· επειδή τότε πρέπει να εξέλθητε από του κόσμου. Αλλά τώρα σας έγραψα να μη συναναστρέφησθε, εάν τις αδελφός ονομαζόμενος ήναι πόρνος ή πλεονέκτης ή ειδωλολάτρης ή λοίδορος ή μέθυσος ή άρπαξ· με τον τοιούτον μηδέ να συντρώγητε.

Έτσι, ο Παύλος λέει ότι εκείνοι που διαπράττουν πορνεία (στην προκειμένη περίπτωση αιμομιξία) δίκαια ονομάζονται πόρνοι.

Αυτή είναι μια πολύ σημαντική σύνδεση που κάνει εδώ. Επειδή έχω δει να γράφεται και να λέγεται ότι πόρνος είναι αυτός που πηγαίνει για σεξ με μία πόρνη. Αλλά μπορούμε να δούμε εδώ, τον απόστολο Παύλο, να λέει στο λόγο του Θεού ότι πορνεία, πορνεύω, εκπορνεύω και πόρνος έχουν μια πολύ ευρύτερη έννοια που καλύπτει όλες τις μορφές της σεξουαλικής ανηθικότητας.

Τώρα που έχουμε αποδείξει ότι πορνεία και τα συναφή συνώνυμά της αναφέρονται σε κάθε σεξουαλική ανηθικότητα, ας δούμε όλα τα είδη της πορνείας (σεξουαλικές αμαρτίες) που αναφέρει η Βίβλος.

Τύποι πορνείας

Προγαμιαίο σεξ

Εβρ.ιγ:4 Τίμιος έστω ο γάμος εις πάντας και η κοίτη αμίαντος· τους δε πόρνους και μοιχούς θέλει κρίνει ο Θεός.

Ο γάμος είναι το μόνο μέρος που ο Θεός τιμά τις σεξουαλικές σχέσεις ανάμεσα σε ένα άντρα και μια γυναίκα. Οι σεξουαλικές σχέσεις εκτός γάμου έχουν σαν αποτέλεσμα μεγάλες ποινές μέσα στη Γραφή.

Η πορνεία είναι μια ιδιαίτερη αμαρτία για το κάθε φύλο.

Για έναν άντρα, πορνεία είναι όταν είναι άγαμος ή παντρεμένος και εμπλέκεται σε σεξουαλικές σχέσεις με γυναίκα που δεν είναι παντρεμένος.

Για μια γυναίκα, πορνεία είναι όταν ενώ είναι απάντρευτη, εμπλέκεται σε σεξουαλικές σχέσεις με άντρα.

Μοιχεία

Ιεζ.ις:32 αλλ' ως γυνή μοιχαλίς, αντί του ανδρός αυτής δεχομένη ξένους.

Ο Θεός ουσιαστικά ορίζει την μοιχεία στον Ιεζεκιήλ ις:32 όταν μιλάει για την πνευματική μοιχεία του Ισραήλ εναντίον Του, ακολουθώντας άλλους θεούς.

Μοιχεία στην πιο κυριολεκτική και φυσική μορφή της είναι όταν μια σύζυγος κάνει ένα ή και τα δύο παρακάτω πράγματα:

1. Όταν δεν δέχεται τον σύζυγό της – δηλαδή αρνείται να δοθεί σεξουαλικά στον σύζυγό της, έχει διαπράξει μοιχεία εναντίον του.

2. Αν δίδεται σεξουαλικά σε άλλους άντρες, έχει διαπράξει μοιχεία εναντίον του.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν μια γυναίκα διαπράττει μοιχεία κάνει και τα δύο, όπως λέει ο Θεός για τον Ισραήλ - πηγαίνει με άλλους άντρες και αρνείται στον σύζυγό της τα σεξουαλικά του δικαιώματα.

Ο Θεός επεκτείνει την έννοια της μοιχείας σε απιστία της συζύγου στον σύζυγό της. Συγκρίνει την ειδωλολατρία του Ισραήλ με μια σύζυγο που διαπράττει μοιχεία εναντίον του συζύγου της.  Το Ισραήλ δεν λάτρευε τον Θεό και λάτρευε τους άλλους θεούς. Είχε σταματήσει να λατρεύει τον Θεό και κυνηγούσε ψεύτικους θεούς.

Αυτό δείχνει ότι η συζυγική πίστη για μια γυναίκα έχει δύο όψεις, όπως ένα κέρμα.  Από την μια πλευρά, πρέπει να είναι πιστή στον άντρα της με το να μην δίδεται σε άλλους άνδρες. Από την άλλη πλευρά της συζυγικής πίστης, είναι ότι πρέπει να δίδεται στον σύζυγό της.

Η μοιχεία στην Αγία Γραφή, ήταν μια συγκεκριμένη αμαρτία για κάθε φύλο.

Στην Παλαιά Διαθήκη, ο μόνος τρόπος που ένας άντρας διαπράττει μοιχεία, είναι όταν κοιμηθεί με τη γυναίκα κάποιου άλλου.

Αργότερα, ο Χριστός επέκτεινε τον ορισμό της μοιχείας για τους άντρες να συμπεριλαμβάνει και το αν ένας άντρας χωρίσει την σύζυγό του για λόγους που ο Θεός δεν επιτρέπει. Σε αυτή την περίπτωση, λέγεται ότι διαπράττει μοιχεία εναντίον της επειδή την χώρισε άδικα.  Με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιούσε την μοιχεία για να αναφερθεί στη συζυγική απιστία από την πλευρά του συζύγου προς την σύζυγό του.

Αλλά η ιδέα ενός άνδρα που διαπράττει μοιχεία κατά της συζύγου του με το να κοιμάται με μια άλλη γυναίκα δεν βρίσκεται στις γραφές.  Αν αυτή η άλλη γυναίκα είναι μια δεύτερη σύζυγος (πολυγαμία), δεν υπάρχει αμαρτία.  Αν αυτή η άλλη γυναίκα με την οποία έκανε σεξ δεν ήταν παντρεμένη μαζί του, τότε έχει διαπράξει την αμαρτία της πορνείας και αυτό είναι ενάντια στον Θεό.  Αυτό δεν είναι μοιχεία εναντίον της γυναίκας του.

Αν μια παντρεμένη γυναίκα έχει σεξ με έναν άντρα που δεν είναι ο σύζυγός της και/ή εξαπατά τον σύζυγό της, αρνούμενη να κάνει σεξ μαζί του, τότε αυτό είναι εξ ορισμού μοιχεία.  Έχει διαπράξει μοιχεία εναντίον του συζύγου της και έχει αμαρτήσει κατά του Θεού.

Πορνεία

Α’ Κορ.ς:15 Δεν εξεύρετε ότι τα σώματά σας είναι μέλη του Χριστού; να λάβω λοιπόν τα μέλη του Χριστού και να κάμω αυτά μέλη πόρνης; Μη γένοιτο.

Ομοφυλοφιλία

Ρωμ.α:18 Διότι οργή Θεού αποκαλύπτεται απ' ουρανού επί πάσαν ασέβειαν και αδικίαν ανθρώπων, οίτινες κατακρατούσι την αλήθειαν εν αδικία.

Ρωμ.α:26,27 Διά τούτο παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις πάθη ατιμίας· διότι και αι γυναίκες αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν· ομοίως δε και οι άνδρες, αφήσαντες την φυσικήν χρήσιν της γυναικός, εξεκαύθησαν εις την επιθυμίαν αυτών προς αλλήλους, πράττοντες την ασχημοσύνην άρσενες εις άρσενας και απολαμβάνοντες εις εαυτούς την πρέπουσαν αντιμισθίαν της πλάνης αυτών.

Αιμομιξία

Λευ.ιη:6-18 Ουδείς άνθρωπος θέλει πλησιάσει εις ουδένα συγγενή αυτού κατά σάρκα, διά να αποκαλύψη την ασχημοσύνην αυτού. Εγώ είμαι ο Κύριος.

Κτηνοβασία

Λευιτ.ιη:23 Ουδέ θέλεις συνουσιασθή μετ' ουδενός κτήνους, διά να μιανθής μετ' αυτού· ουδέ γυνή θέλει σταθή έμπροσθεν κτήνους, διά να βατευθή· είναι μυσαρόν.

Σεξουαλικός εκτροχιασμός στο γάμο

A’ Κορ.ζ:3-5 Ο ανήρ ας αποδίδη εις την γυναίκα την οφειλομένην εύνοιαν· ομοίως δε και η γυνή εις τον άνδρα. Η γυνή δεν εξουσιάζει το εαυτής σώμα, αλλ' ο ανήρ· ομοίως δε και ο ανήρ δεν εξουσιάζει το εαυτού σώμα, αλλ' η γυνή. Μη αποστερείτε αλλήλους, εκτός εάν ήναι τι εκ συμφώνου προς καιρόν, διά να καταγίνησθε εις την νηστείαν και εις την προσευχήν· και πάλιν συνέρχεσθε επί το αυτό, διά να μη σας πειράζη ο Σατανάς διά την ακράτειάν σας.

Σύγχυση σχετικά με μοιχεία και πορνεία

Πολλοί Χριστιανοί μπερδεύονται με την πορνεία και την μοιχεία. Είναι πολύ κοινό να ακούς σε πολλές συναθροίσεις ότι «η πορνεία έχει να κάνει με την σεξουαλική αμαρτία πριν από το γάμο, και η μοιχεία έχει να κάνει με την σεξουαλική αμαρτία μετά το γάμο». Ορισμένοι χριστιανοί λανθασμένα πιστεύουν ότι είναι ανακριβές να ονομάσεις πορνεία την πράξη της μοιχείας μιας γυναίκας προς τον άντρα της. Αλλά, Βιβλικά μιλώντας, μοιχεία είναι ένα είδος πορνείας που εμφανίζεται μόνο μέσα στο γάμο.

Όλες οι πράξεις της μοιχείας είναι πράξεις πορνείας, αλλά δεν είναι όλες οι πράξεις της πορνείας μοιχεία.

Είναι η σεξουαλική άρνηση στο γάμο ένα είδος πορνείας;

Έχουμε ήδη αναφερθεί στο Ιεζ.ις:32, όπου ο Θεός ονομάζει μοιχεία, όταν μια γυναίκα παίρνει ξένους άντρες αντί του συζύγου της. Σ’ αυτό το εδάφιο, συνεπάγεται ότι η συζυγική πίστη από την πλευρά της συζύγου προς τον σύζυγό της είναι σαν ένα κέρμα με δύο όψεις. Αφενός δεν δίδεται σεξουαλικά σε άλλους άντρες και αφετέρου δίδεται σεξουαλικά στον σύζυγό της.

Στην Α’ Κορ.ζ:5 ο απόστολος Παύλος γράφοντας υπό την έμπνευση του Θεού, λέει ότι αυτός που αρνείται το σεξ, κυριολεκτικά διαπράττει απάτη (εξαπάτηση) κατά του συζύγου του/της.

Α’ Κορ.ζ:5 Μη αποστερείτε αλλήλους, εκτός εάν ήναι τι εκ συμφώνου προς καιρόν, διά να καταγίνησθε εις την νηστείαν και εις την προσευχήν· και πάλιν συνέρχεσθε επί το αυτό, διά να μη σας πειράζη ο Σατανάς διά την ακράτειάν σας.

Η ίδια λέξη χρησιμοποιείται στον Ιάκωβο:

Ιακ.ε:4 Ιδού, ο μισθός των εργατών των θερισάντων τα χωράφια σας, τον οποίον εστερήθησαν από σας, κράζει, και αι κραυγαί των θερισάντων εισήλθον εις τα ώτα Κυρίου Σαβαώθ.

Κυριολεκτικά, με τον ίδιο τρόπο που ένας εργοδότης συμφωνεί να καταβάλει μισθούς στους εργαζομένους του, ο/η σύζυγος συμφωνεί να δώσει το σώμα του/της για σεξ στον/στην σύζυγό του/της. Το να αρνείσαι το σεξ στον/στην σύζυγο είναι πράξη σεξουαλικής απάτης.

Στην πραγματικότητα, η σεξουαλική άρνηση ήταν τόσο αποτρόπαιη στον Θεό, που την απαρίθμησε σαν ένα από τους τρεις λόγους που μια σύζυγος μπορούσε να ελευθερωθεί (να πάρει διαζύγιο) από τον σύζυγό της:

Έξοδ.κα:10,11 Εάν λάβη εις εαυτόν άλλην, δεν θέλει στερήσει την τροφήν αυτής, τα ενδύματα αυτής, και το προς αυτήν χρέος του γάμου. Εάν όμως δεν κάμνη εις αυτήν τα τρία ταύτα, τότε θέλει εξέλθει δωρεάν άνευ αργυρίου.

Ακόμα, μερικοί θα πουν ότι στην Ελληνική λογοτεχνία, έξω από τη Βίβλο, η πορνεία δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ με την έννοια της σεξουαλικής άρνησης. Αλλά τους ξεφεύγει ότι η Βίβλος χρησιμοποιεί ελληνικές λέξεις και μερικές φορές επεκτείνει τη σημασία αυτών των λέξεων. Η Καινή Διαθήκη επεκτείνει την έννοια των λέξεων μοιχεία, εκκλησία, σάρκα και Άδης, όπου ο Χριστός και οι απόστολοι του χρησιμοποιούσαν αυτές τις κοινές ελληνικές λέξεις με τρόπους που δεν χρησιμοποιούνταν τυπικά.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σωστό να κατανοήσουμε ότι η λέξη «πορνεία» στο Ματθ.ιθ:9, περιλαμβάνει κάθε σεξουαλική αμαρτία, συμπεριλαμβανομένης της μοιχείας και της σεξουαλικής εξαπάτησης:

Ματθ.ιθ:9 Σας λέγω δε ότι όστις χωρισθή την γυναίκα αυτού εκτός διά πορνείαν και νυμφευθή άλλην, γίνεται μοιχός· και όστις νυμφευθή γυναίκα κεχωρισμένην, γίνεται μοιχός.

Μερικοί διδάσκουν κακώς, ότι η απαλλαγή λόγω πορνείας στο διαζύγιο, στο Ματθ.ε:32 & ιθ:9, αναφέρεται μόνο σε μια γυναίκα που έκανε σεξ πριν από το γάμο της, ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια του αρραβώνα, αλλά αυτό περιορίζει τον ορισμό της πορνείας, με τρόπο που δεν υποστηρίζεται στις γραφές.

Συμπέρασμα

Θέλεις να μείνεις μακριά από την πορνεία και να μην παραβιάσεις τους νόμους του Θεού για το σεξ;

Τότε μην έχεις σεξουαλικές σχέσεις πριν από το γάμο και να έχεις σεξουαλικές σχέσεις με τη σύζυγό σου (του αντίθετου φύλου, φυσικά) μετά το γάμο και τότε δεν θα είσαι ένοχος πορνείας.