Μια απλή περιήγηση στον κόσμο του
Facebook, θα
επιβεβαιώσει το πρόβλημα!
Όλοι είναι «αδελφοί».
Και ο «ορθόδοξος», και ο
«θεοσοφιστής», και ο «μάρτυρας του Ιεχωβά», και ο καθένας, αρκεί να
«θεολογεί»!!
Στις κουβέντες τους, αδελφοί
ανεβάζονται, αδελφοί κατεβάζονται, μαλώνουν, χαρακτηρίζονται με διάφορα
«αδελφικά» επίθετα, και όλοι αναφέρονται στο λόγο του Θεού!
Αδελφός είναι:
· Αυτός που έχει βαπτιστεί σε χριστιανική εκκλησία
· Αυτός που πηγαίνει στην εκκλησία κάθε Κυριακή
· Αυτός που πιστεύει ότι ο Θεός είναι εις
· Αυτός που ομολογεί ότι ο Ιησούς είναι ο Γιος του
Θεού
· Αυτός που πιστεύει στο θάνατο και την ανάσταση του ησού
· Aυτός που γλωσσολαλεί
· Αυτός που δέχεται τον Ιησού σαν προσωπικό του
σωτήρα
Φυσικά, θα μπορούσαμε να
συνεχίσουμε αυτή τη λίστα με περαιτέρω κοινές απαντήσεις, οι οποίες είναι συχνά
συνδυασμοί κάποιων ή όλων των παραπάνω κριτηρίων.
Ποιος έχει δίκιο; Πώς μπορώ να
αποφασίσω ποιος είναι ο αδελφός μου, με τον οποίο μπορώ να έχω αληθινή,
πνευματική σχέση, με τον οποίο μπορώ να προσεύχομαι και να δοξάζω τον Θεό και
με τον οποίο μπορώ να μοιραστώ τις χαρές και τις λύπες της ζωής μου,— με την
εμπιστοσύνη ότι είμαστε ένα εν Χριστώ, δια Πνεύματος Αγίου; Που τέλος πάντων,
μπορώ να τον λέω αδελφό!
Ο Θεός έχει αποκαλύψει την
απάντηση στην Αγία Γραφή, έτσι ώστε όποιος αποφασίζει να ακολουθήσει τον Ιησού
και έχει μια ειλικρινή λαχτάρα για αδελφική σχέση με τα άλλα παιδιά του Θεού,
να μπορεί να ξέρει ποιος είναι και ποιος δεν είναι αδελφός του.
Γιατί είναι τόσο σημαντική
αυτή η ερώτηση;
Η σοβαρότητα του θέματος
επισημάνθηκε από τον Ίδιο τον Ιησού, όταν προειδοποίησε τους μαθητές Του να
προσέχουν από τους ψευδοπροφήτες, που έρχονται στο όνομά Του, αλλά στην
πραγματικότητα δεν έχουν τίποτα να κάνουν μαζί Του:
Ματθ.ζ:15-23 Προσέχετε δε από
των ψευδοπροφητών, οίτινες έρχονται προς εσάς με ενδύματα προβάτων, έσωθεν όμως
είναι λύκοι άρπαγες. Από των καρπών αυτών θέλετε γνωρίσει αυτούς. Μήποτε
συνάγουσιν από ακανθών σταφύλια ή από τριβόλων σύκα; ούτω παν δένδρον καλόν
κάμνει καλούς καρπούς, το δε σαπρόν δένδρον κάμνει κακούς καρπούς. Δεν δύναται
δένδρον καλόν να κάμνη καρπούς κακούς, ουδέ δένδρον σαπρόν να κάμνη καρπούς
καλούς. Παν δένδρον μη κάμνον καρπόν καλόν εκκόπτεται και εις πυρ βάλλεται. Άρα
από των καρπών αυτών θέλετε γνωρίσει αυτούς. Δεν θέλει εισέλθει εις την
βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε, Κύριε, αλλ' ο πράττων το
θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς. Πολλοί θέλουσιν ειπεί προς εμέ εν
εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, δεν προεφητεύσαμεν εν τω ονόματί σου, και εν τω
ονόματί σου εξεβάλομεν δαιμόνια, και εν τω ονόματί σου εκάμομεν θαύματα πολλά;
Και τότε θέλω ομολογήσει προς αυτούς ότι ποτέ δεν σας εγνώρισα· φεύγετε απ'
εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν.
Θα πρέπει να ξέρουμε ότι υπάρχουν
άνθρωποι (πολλοί άνθρωποι! – εδ.22) που ισχυρίζονται ότι είναι Χριστιανοί, που
μπορεί να κάνουν ακόμη και μεγάλα και προφανώς καλά πράγματα στο όνομα του
Ιησού, αλλά ο Ιησούς θα τους θεωρήσει σαν εργάτες της ανομίας στην τελική
κρίση.
Εμείς, σαν μαθητές του Ιησού, είμαστε
υπεύθυνοι να τους προειδοποιήσουμε και να τους καλέσουμε σε μια αληθινή
χριστιανική ζωή. Αν δεν θέλουν να αλλάξουν πρέπει να αποχωριστούμε από αυτούς,
δεδομένου ότι ένας Χριστιανός δεν μπορεί/πρέπει να έχει σχέση με τέτοιους ανθρώπους.
Αντ' αυτού, ο Θεός θέλει να μας συνδέσει με πραγματικούς αδελφούς και αδελφές,
με τους οποίους μπορούμε να είμαστε ένα σώμα και φως για τον κόσμο.
Πώς μπορούμε να διακρίνουμε
ποιος είναι αδελφός;
Ο Ιησούς λέει ότι το κριτήριο της
διάκρισης, είναι ο καρπός τους (εδ.20) και αμέσως μετά το κάνει ακόμα πιο σαφές:
ο πράττων το θέλημα του Πατρός μου του εν
τοις ουρανοίς (εδ.21).
Αυτές οι προειδοποιήσεις του
Ιησού δείχνουν ότι δεν μπορούμε να είμαστε επιφανειακοί, όσο αφορά στην κρίση
μας για τους ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι είναι Χριστιανοί. Πρέπει πραγματικά
να πάρουμε χρόνο και να προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τη ζωή τους, τη συμπεριφορά
τους, τον τρόπο σκέψης και τις διδασκαλίες που ακολουθούν για να δούμε αν
πραγματικά κάνουν το θέλημα του Πατέρα στον ουρανό ή απλά λένε ότι ο Ιησούς
είναι ο Κύριός τους. Στον «ανεκτικό» κόσμο μας, αυτή η εξεταστική προσέγγιση
μπορεί να φαίνεται κάπως καχύποπτη και θα μπορούσε να ενοχλήσει κάποιον, αλλά
στην πραγματικότητα θα πρέπει να είναι σημάδι λαχτάρας για ειλικρινείς σχέσεις
και βαθιά ενότητα. Ένας αδελφός ή ένας ανοιχτός εκζητητής θα είναι πρόθυμος να
δοκιμάσει και να δοκιμαστεί.
Ποιοι είναι οι καρποί για τους
οποίους μιλάει ο Ιησούς, και τι σημαίνει να κάνει κάποιος το θέλημα του Πατέρα;
→
Υπακοή στο λόγο του Θεού.
Πρώτα από όλα πρέπει να
συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορούμε να αναγκάσουμε την αποδοχή, την ομολογία,
και πρακτική εφαρμογή κάποιων επιλεγμένων διδασκαλιών της Καινής Διαθήκης ακόμα
κι αν είναι ολοφάνερα αλήθεια. Ολόκληρη η Αγία Γραφή είναι η αποκάλυψη του Θεού.
Αν κάποιος αγαπάει τον Θεό, θα αγαπάει κάθε λέξη που προέρχεται από το στόμα Του
και θα θέλει να υπακούσει όσο αφορά στην πρακτική ζωή καθώς και τα δογματικά
ζητήματα. Αυτή η στάση είναι το πιο χαρακτηριστικό σημάδι ενός Χριστιανού. Κάθε
τι άλλο, προκύπτει από αυτό.
Ιωάν.ιδ:23,24 Απεκρίθη ο
Ιησούς και είπε προς αυτόν· Εάν τις με αγαπά, τον λόγον μου θέλει φυλάξει, και
ο Πατήρ μου θέλει αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν θέλομεν ελθεί και εν αυτώ
θέλομεν κατοικήσει. Ο μη αγαπών με τους λόγους μου δεν φυλάττει· και ο λόγος,
τον οποίον ακούετε, δεν είναι ιδικός μου, αλλά του πέμψαντός με Πατρός.
Ο λόγος του Θεού αντιπαραβάλλεται
με ένα δίκοπο μαχαίρι:
Εβρ.δ:12 Διότι ο λόγος του
Θεού είναι ζων και ενεργός και κοπτερώτερος υπέρ πάσαν δίστομον μάχαιραν και
διέρχεται μέχρι διαιρέσεως ψυχής τε και πνεύματος, αρμών τε και μυελών, και
διερευνά τους διαλογισμούς και τας εννοίας της καρδίας·
Η αντιπαράθεση με το λόγο του
Θεού είναι συχνά επώδυνη, γιατί ρίχνει φως σε πράγματα της ζωής μας που πρέπει
να αλλάξουμε ή να εγκαταλείψουμε εντελώς. Ο χριστιανός είναι έτοιμος να υποβληθεί
σ’ αυτή την αντιπαράθεση και καθαρισμό δια του λόγου και δεν θέλει να
δικαιολογήσει τις παρανομίες του αγνοώντας ή νοθεύοντας το λόγο του Θεού.
→
Ετοιμότητα να εγκαταλείψει τα πάντα για τον Ιησού
Ιωάν.ιβ:24-26 Αληθώς, αληθώς
σας λέγω, Εάν ο κόκκος του σίτου δεν πέση εις την γην και αποθάνη, αυτός μόνος
μένει· εάν όμως αποθάνη, πολύν καρπόν φέρει. Όστις αγαπά την ψυχήν αυτού, θέλει
απολέση αυτήν, και όστις μισεί την ψυχήν αυτού εν τω κόσμω τούτω, εις ζωήν
αιώνιον θέλει φυλάξει αυτήν. Εάν εμέ υπηρετή τις, εμέ ας ακολουθή, και όπου
είμαι εγώ, εκεί θέλει είσθαι και ο υπηρέτης ο εμός· και εάν τις εμέ υπηρετή,
θέλει τιμήσει αυτόν ο Πατήρ.
Η ετοιμότητα να πεθάνουμε ως προς
τον εαυτό μας και να ακολουθήσουμε τον Ιησού κατά πάντα, είναι η προϋπόθεση της
καρποφορίας. Ο χριστιανός δεν είναι ικανοποιημένος με την αλλαγή κάποιων πραγμάτων
στη ζωή του, αλλά θέλει να αφήσει τα πάντα που τον εμποδίζουν να ακολουθήσει
τον Ιησού.
Λουκ.ιδ:25-27 Ήρχοντο δε μετ'
αυτού όχλοι πολλοί. Και στραφείς είπε προς αυτούς· Εάν τις έρχηται προς εμέ και
δεν μισή τον πατέρα αυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους
αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ζωήν, δεν δύναται να ήναι μαθητής
μου. Και όστις δεν βαστάζει τον σταυρόν αυτού και έρχεται οπίσω μου, δεν
δύναται να ήναι μαθητής μου.
→
Αδελφική αγάπη
Χάνει κάποιος τη ζωή του, όταν
βάζει την ψυχή του για άλλους, όπως έκανε ο Ιησούς:
Ιωάν.ιε:12,13 Αύτη είναι η
εντολή μου, να αγαπάτε αλλήλους, καθώς σας ηγάπησα. Μεγαλητέραν ταύτης αγάπην
δεν έχει ουδείς, του να βάλη τις την ψυχήν αυτού υπέρ των φίλων αυτού.
Ο Χριστιανός έχει λαχτάρα για
αδελφική κοινωνία και θέλει να μοιραστεί τη ζωή του με άλλους χριστιανούς. Έτσι
γνωρίζουμε ποιοι είναι παιδιά του Θεού και ποιοι είναι παιδιά του διαβόλου:
Α’ Ιωάν.γ:10,11 Εν τούτω
γνωρίζονται τα τέκνα του Θεού και τα τέκνα του διαβόλου. Πας όστις δεν πράττει
δικαιοσύνην δεν είναι εκ του Θεού, ουδέ όστις δεν αγαπά τον αδελφόν αυτού. Διότι
αύτη είναι η παραγγελία, την οποίαν ηκούσατε απ' αρχής, να αγαπώμεν αλλήλους·
→
Ανησυχία και ενδιαφέρον για τη σωστή διδασκαλία
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, υπακούω
στο λόγο του Θεού σημαίνει επίσης να είμαι πολύ σοβαρός με την σωστή διδασκαλία.
Είναι φαινόμενο της εποχής μας, πολλοί που θέλουν να ονομάζονται χριστιανοί, να
μην δίνουν μεγάλη σημασία στην ορθοτόμηση του λόγου του Θεού. Μάλιστα,
ειρωνεύονται και όσους το κάνουν. Τις περισσότερες φορές μια τέτοια στάση,
φανερώνει άγνοια ή πολύ επιφανειακή γνώση της Γραφής. Αν κάποιος προσκολλάται
στα δόγματα που δεν είναι σύμφωνα με το λόγο του Θεού ή έχει μια επιφανειακή,
απρόσεχτη στάση όσο αφορά στη σωστή διδασκαλία, δεν σέβεται το λόγο του Θεού
και δεν μπορεί να είναι μαθητής του Ιησού. Ο Ιησούς ήταν έτοιμος να πεθάνει προκειμένου
να μας αποκαλύψει όλη την αλήθεια. Βλέπουμε ότι πάλεψε πάρα πολύ γι’ αυτό και
δεν συμφωνούσε με οποιοδήποτε λάθος στο όνομα της (επιφανειακής) ειρήνης με
τους συντοπίτες Του τους Εβραίους. Ο Ιωάννης μαρτυρεί για τις σοβαρές συνέπειες
των ψευδοδιδασκαλιών:
Πας όστις παραβαίνει και δεν μένει εν τη διδαχή του Χριστού Θεόν δεν
έχει … (Β’ Ιωάν.9α).
Ο Χριστιανός θα ξεχωρίσει από
ψεύτικες διδασκαλίες και ανθρώπους που θέλουν να είναι προσκολλημένοι σ’ αυτές.
Συμπέρασμα
Είναι αδύνατον να κάνει κανείς μια
πλήρη λίστα σχετικά με τα κριτήρια του ποιος είναι χριστιανός, μέσα σε λίγες
σελίδες. Οι παραπάνω σκέψεις είναι απλά μερικές βοηθητικές οδηγίες που πρέπει
να έχουμε κατά νου, εάν θέλουμε να διακρίνουμε ποιους μπορούμε να ονομάζουμε
αδελφούς μας εν Χριστώ. Ο Ιωάννης το τοποθετεί με πολύ απλά λόγια, που
περιλαμβάνουν τα πάντα:
A’ Ιωάν.β:3-6
Και εν τούτω γνωρίζομεν ότι εγνωρίσαμεν
αυτόν, εάν τας εντολάς αυτού φυλάττωμεν. Όστις λέγει, Εγνώρισα αυτόν, και
τας εντολάς αυτού δεν φυλάττει, ψεύστης είναι, και εν τούτω η αλήθεια δεν
υπάρχει· όστις όμως φυλάττη τον λόγον αυτού, αληθώς εν τούτω η αγάπη του Θεού
είναι τετελειωμένη. Εν τούτω γνωρίζομεν ότι είμεθα εν αυτώ. Όστις λέγει ότι
μένει εν αυτώ χρεωστεί, καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή.
Δηλαδή, δεν είμαστε όλοι αδελφοί
και αδελφές; Αφού συσχετιζόμαστε όλοι με κάποιο τρόπο!
Η απάντηση είναι ένα ηχηρό ΟΧΙ! Ο
Ιησούς μας λέει ότι η σαρκική μας οικογένεια δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο να
Τον ακολουθήσουμε.
Λουκ.ιδ:26 Εάν τις έρχηται
προς εμέ και δεν μισή τον πατέρα αυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα
τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ζωήν, δεν
δύναται να ήναι μαθητής μου.
Ο Ιησούς δεν το ζητάει μόνο από
εμάς, κι ο Ίδιος αρνήθηκε τη μητέρα Του και τ’ αδέλφια Του. Παρακαλώ δείτε
Ματθ.ιβ:46-50:
Ενώ δε αυτός ελάλει έτι προς τους όχλους, ιδού, η μήτηρ και οι αδελφοί
αυτού ίσταντο έξω, ζητούντες να λαλήσωσι προς αυτόν. Είπε δε τις προς αυτόν·
Ιδού, η μήτηρ σου και οι αδελφοί σου ίστανται έξω, ζητούντες να λαλήσωσι προς
σε. Ο δε αποκριθείς προς τον ειπόντα τούτο προς αυτόν είπε· Τις είναι η μήτηρ
μου και τίνες είναι οι αδελφοί μου; Και εκτείνας την χείρα αυτού προς τους
μαθητάς αυτού είπεν· Ιδού η μήτηρ μου και οι αδελφοί μου. Διότι όστις κάμη το
θέλημα του Πατρός μου του εν ουρανοίς, αυτός μου είναι αδελφός και αδελφή και
μήτηρ.
Ο Ιησούς μας λέει ότι μόνο εκείνοι
που Τον ακολουθούν είναι αδελφοί και αδελφές μας.
Πολλοί θα αντιδράσουν, ότι όλοι
τον Κύριο ακολουθούμε. Είμαστε όλοι χριστιανοί ακόμα κι αν μας λες ότι δεν
είμαστε!
Ευτυχώς, έχουμε τις επιστολές να
μας καθοδηγήσουν σ’ αυτό το θέμα. Αν κάποιος λέει ότι είναι αδελφός (ή αδελφή)
και συνεχίζει στην αμαρτία, η Αγία Γραφή μας λέει πως να τους συμπεριφερθούμε.
Δείτε Α’ Κορ.ε:9-13
Σας έγραψα εν τη επιστολή να μη συναναστρέφησθε με πόρνους, και ουχί
διόλου με τους πόρνους του κόσμου τούτου ή με τους πλεονέκτας ή άρπαγας ή
ειδωλολάτρας· επειδή τότε πρέπει να εξέλθητε από του κόσμου. Αλλά τώρα σας
έγραψα να μη συναναστρέφησθε, εάν τις αδελφός ονομαζόμενος ήναι πόρνος ή
πλεονέκτης ή ειδωλολάτρης ή λοίδορος ή μέθυσος ή άρπαξ· με τον τοιούτον μηδέ να
συντρώγητε. Διότι τι με μέλει να κρίνω και τους έξω; δεν κρίνετε σεις τους έσω;
Τους δε έξω ο Θεός θέλει κρίνει. Όθεν εκβάλετε τον κακόν εκ μέσου υμών.
Πρέπει να μην τους
συναναστρεφόμαστε και να τους αγνοούμε. Αν κάποιος κηρύττει ένα άλλο ευαγγέλιο
απ’ αυτό που είναι στη Βίβλο, δεν κάθομαι να τον ακούσω. Αν διδάσκει πράγματα
που δεν είναι γραμμένα μέσα στο λόγο του Θεού. Δεν επιτρέπεται να τον χαιρετήσω,
να τον βάλω στο σπίτι μου, γιατί διαφορετικά γίνομαι κοινωνός εις τα πονηρά αυτού έργα. Παρακαλώ διαβάστε Β’
Ιωάν.α:9-11.
Πας όστις παραβαίνει και δεν μένει εν τη διδαχή του Χριστού Θεόν δεν
έχει· ο μένων εν τη διδαχή του Χριστού, ούτος έχει και τον Πατέρα και τον Υιόν.
Εάν τις έρχηται προς εσάς και δεν φέρη την διδαχήν ταύτην, μη δέχεσθε αυτόν εις
οικίαν και μη λέγετε εις αυτόν το χαίρειν· διότι ο λέγων εις αυτόν το χαίρειν
γίνεται κοινωνός εις τα πονηρά αυτού έργα.
Υπάρχουν πολλά εδάφια για την αγάπη
στην Αγία Γραφή, που αποδίδονται λανθασμένα ώστε να σημαίνουν ότι πρέπει να
αγαπάμε ο ένας τον άλλο, άσχετα με το τι είναι. Η αλήθεια, όπως πάντα,
βρίσκεται στο λόγο του Θεού.
Είμαστε όλοι «αδελφοί»! Αυτό είναι
το πνεύμα της Νέας Εποχής, της παγκόσμιας εκκλησίας του Αντίχριστου!
Ματθ.ιβ:46-50 Ενώ δε αυτός
ελάλει έτι προς τους όχλους, ιδού, η μήτηρ και οι αδελφοί αυτού ίσταντο έξω,
ζητούντες να λαλήσωσι προς αυτόν. Είπε δε τις προς αυτόν· Ιδού, η μήτηρ σου και
οι αδελφοί σου ίστανται έξω, ζητούντες να λαλήσωσι προς σε. Ο δε αποκριθείς
προς τον ειπόντα τούτο προς αυτόν είπε· Τις είναι η μήτηρ μου και τίνες είναι
οι αδελφοί μου; Και εκτείνας την χείρα αυτού προς τους μαθητάς αυτού είπεν·
Ιδού η μήτηρ μου και οι αδελφοί μου. Διότι όστις κάμη το θέλημα του Πατρός μου
του εν ουρανοίς, αυτός μου είναι αδελφός και αδελφή και μήτηρ.
Ο Ιησούς τράβηξε μια γραμμή
μεταξύ εκείνων που είναι αδελφοί και αδελφές και εκείνων που δεν είναι. Αυτή η
γραμμή τρέχει ανάμεσα σ’ αυτούς που υπακούν το θέλημα του Θεού και εκείνους που
ανοιχτά Τον περιφρονούν. Ο Ιησούς μας δείχνει ότι αυτή η μεγάλη διαχωριστική
γραμμή στην ανθρωπότητα τρέχει μεταξύ εκείνων που είναι μαθητές Του και εκείνων
που δεν είναι. Θα υπάρξουν πολλοί που θα ισχυρίζονται ότι είναι Χριστιανοί,
αλλά δεν είναι πραγματικά, αν μέχρι τέλους δεν υπακούσουν σ’ Αυτόν, όπως ο
Ίδιος μας λέει:
Ματθ.ζ:21-23 Δεν θέλει
εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε, Κύριε, αλλ'
ο πράττων το θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς. Πολλοί θέλουσιν ειπεί
προς εμέ εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, δεν προεφητεύσαμεν εν τω ονόματί
σου, και εν τω ονόματί σου εξεβάλομεν δαιμόνια, και εν τω ονόματί σου εκάμομεν
θαύματα πολλά; Και τότε θέλω ομολογήσει προς αυτούς ότι ποτέ δεν σας εγνώρισα·
φεύγετε απ' εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν.
Τρέμω και τα λέω όλα αυτά. Μην
εξαπατηθείτε. Ο δρόμος των ρεβιζιονιστών δεν είναι το στενό μονοπάτι που οδηγεί
στη ζωή, αλλά ο φαρδύς δρόμος που οδηγεί στην απώλεια (Ματθ.ζ:13-14). Ο πήχης
είναι πολύ πιο ψηλά από ό, τι προτείνουν οι ρεβιζιονιστές, και δεν βοηθούμε
κανέναν αν συστήνουμε διαφορετικά.
Ρεβιζιονιστής: αυτός που
αναθεωρεί την κλασική διδασκαλία του λόγου του Θεού.
Ποιος είναι αδελφός μου;
Ο Ιησούς προσευχήθηκε για τους
αποστόλους Του αλλά και για όλους τους μαθητές Του:
Εκ του κόσμου δεν είναι, καθώς εγώ δεν είμαι εκ του κόσμου. Αγίασον
αυτούς εν τη αληθεία σου· ο λόγος ο ιδικός σου είναι αλήθεια……..Και δεν
παρακαλώ μόνον περί τούτων, αλλά και περί των πιστευσόντων εις εμέ διά του
λόγου αυτών· διά να ήναι πάντες εν, καθώς συ, Πάτερ, είσαι εν εμοί και εγώ εν
σοι, να ήναι και αυτοί εν ημίν εν, διά να πιστεύση ο κόσμος ότι συ με
απέστειλας.…..”, Ιωάν.ιζ::16-17 & 20-21
Ο Ιησούς επιβεβαίωσε ότι η
αλήθεια του λόγου του Θεού είναι που ξεχωρίζει τους μαθητές Του από τον κόσμο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μαθητές Του είναι καλύτεροι ή πιο άξιοι από τους άλλους.
Είμαστε όλοι εξίσου ένοχοι λόγω της αμαρτίας. Μάλλον, ο Ιησούς μας λέει ότι η
ανταπόκριση των μαθητών στην αλήθεια του λόγου του Θεού τους βάζει σε μια
εντελώς διαφορετική σχέση προς τον Θεό από τους άλλους που δεν ανταποκρίνονται
σ’ αυτή την αλήθεια.
Δέστε πως το τοποθετεί ο
απόστολος Πέτρος:
Α’ Πέτρ.α:22,23 Καθαρίσαντες
λοιπόν τας ψυχάς σας με την υπακοήν της αληθείας διά του Πνεύματος προς
φιλαδελφίαν ανυπόκριτον, αγαπήσατε ενθέρμως αλλήλους εκ καθαράς καρδίας, επειδή
ανεγεννήθητε ουχί εκ φθαρτού σπέρματος, αλλά αφθάρτου, διά του λόγου του Θεού
του ζώντος και μένοντος εις τον αιώνα.
Όσοι έχουν υπακούσει πιστά την
αλήθεια, τον αιώνιο λόγο του Θεού, έχουν αναγεννηθεί στην οικογένεια του Θεού.
Όσοι δεν έχουν υπακούσει την αλήθεια, παραμένουν στον κόσμο.
Όταν ο Νικόδημος ομολόγησε πίστη
στον Ιησού, ο Ιησούς αμέσως του είπε ότι έπρεπε να αναγεννηθεί από το νερό και
το Πνεύμα του Θεού (Ιωάν.γ:1-5). Ο Ιησούς ήταν πολύ προσεκτικός να επισημάνει
στον Νικόδημο ότι χωρίς τη νέα γέννηση από το νερό και το Πνεύμα του Θεού, ο Νικόδημος
ούτε θα έβλεπε, ούτε θα έμπαινε στη Βασιλεία του Θεού.
Δεν ήταν λάθος, όταν ο Ιησούς
είπε στους μαθητές του να πάνε και να μαθητεύσουν όλα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός
και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος (Ματθ.κη:19). Δεν ήταν λάθος, όταν
τους είπε να κηρύξουν το Ευαγγέλιο σε όλη την κτίση, και ότι όστις πιστεύση και βαπτισθή θέλει σωθή (Μάρκ.ις:15-16).
Αν προκύπτει ότι ο Πέτρος έκανε ακριβώς
αυτά που ο Ιησούς τους είχε πει, στις Πράξ.β, όταν κήρυττε το θάνατο, την ταφή
και την ανάσταση του Ιησού (β:22-36) και όταν άνθρωποι ανταποκρίθηκαν με πίστη,
ζητώντας τι πρέπει να κάνουν (β:37), τους είπε να μετανοήσουν και να βαφτιστούν
στο όνομα του Ιησού εις άφεσιν των αμαρτιών τους (β:38).
Μόνο εκείνοι που έχουν υπακούσει
στην αλήθεια, έχουν ξεχωριστεί από αυτή την αλήθεια και με αυτόν τον τρόπο έχουν
αναγεννηθεί στην οικογένεια του Θεού και μόνο αυτοί, έχουν το δικαίωμα να ονομάζουν
ο ένας τον άλλο «αδελφό» μέσω του αίματος του Ιησού και του Πνεύματος του Θεού.
Εσύ, είσαι αδελφός;