Πως είναι δυνατόν, σε μια θεότητα, που αποτελείται από τρία
πρόσωπα, (κατά τους υποστηρικτές αυτής της θεωρίας αυτά τα πρόσωπα είναι ο
Πατέρας, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα) τα οποία είναι ίσα, συνάναρχα, παντοδύναμα,
πάνσοφα κτλ, κτλ, …….
1) Η σωτηρία να μην υπάρχει «δι' ουδενός άλλου», παρά μόνο δια Ιησού Χριστού (Πράξ.δ:12); Ο
Πατέρας και το Άγιο Πνεύμα δεν μπορούν να σώσουν; Γιατί να μην είναι «δεδομένον υπό τον ουρανόν»
το όνομα του Πατέρα ή του Αγίου Πνεύματος «διά
του οποίου πρέπει να σωθώμεν»;
2) Γιατί «παν
ό,τι αν πράττουμε εν λόγω ή εν έργω, πάντα εν τω ονόματι του Κυρίου Ιησού να
πράττουμε»; (Κολ.γ:17). Γιατί δεν μπορώ να κάνω κάτι στο όνομα του Πατέρα ή
στο όνομα του Αγίου Πνεύματος;
3) Ποιο είναι τελικά το όνομα του Πατέρα και του
Αγίου Πνεύματος, εφόσον είναι πρόσωπα;
4) Γιατί το βάπτισμα πρέπει να γίνεται μόνο στο
όνομα του Ιησού Χριστού; (Πράξ.β:38). Τουλάχιστον αυτό έκαναν όλοι οι απόστολοι
του Χριστού και όλη η πρώτη εκκλησία.
5) Γιατί πρέπει να ζητάμε μόνο στο όνομα του Ιησού;
(Ιωάν.ιδ:14).
6) Γιατί μόνο στον Χριστό «κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς»; (Κολ.β:9).
7) Γιατί η Γραφή μας λέει (Β΄Κορ.ε:19) ότι «ο Θεός ήτο εν τω Χριστώ» και πουθενά δεν
διαβάζουμε ότι ο Θεός ήτο εν τω Αγίω Πνεύματι;
8) Γιατί ο Θεός έδωσε το όνομά Του στον Χριστό και
δεν το έδωσε στο Άγιο Πνεύμα; (Ιωάν.ιζ:11 κριτικό κείμενο).
9) Γιατί ο Ιησούς έχει το «το υπέρ παν όνομα», και όχι ο Πατέρας η το Άγιο Πνεύμα;
(Φιλιπ.β:9).
10) Γιατί ο Ιησούς λέει ότι είναι το Α και το Ω, ο
πρώτος και ο έσχατος, ο Παντοκράτωρ; (Αποκ.α:8,17).
11) Γιατί ο Ιησούς είναι «ο ων επί πάντων Θεός»; (Ρωμ.θ:5).
12) Γιατί ο Ιησούς είναι «ο μεγάλος Θεός και σωτήρας μας»; (Τίτ.β:13).
13) Γιατί, αν ο Ιησούς συνελήφθη από το Άγιο Πνεύμα
(τρίτο πρόσωπο), λογίζεται σαν πατέρας του ο Θεός Πατέρας (πρώτο πρόσωπο) και
όχι το Άγιο Πνεύμα (Ματθ.α:18, 20, Λουκ.α:35); Αυτός που συμβάλει στη σύλληψη
ενός παιδιού, δεν είναι ο πατέρας του; Αν η σύλληψη έγινε εκ Πνεύματος Αγίου,
τότε αυτό είναι ο πατέρας. Αν η συζήτηση είναι από ποιον συνέλαβε η Μαρία, τον
Πατέρα ή το Άγιο Πνεύμα, γιατί η Γραφή δεν λέει κάτι τέτοιο; Λέει μόνο ότι
συνέλαβε εκ Πνεύματος Αγίου, και ότι ο πατέρας του Ιησού ήταν ο Θεός;
14) Γιατί μπορεί μόνο το δεύτερο πρόσωπο της τριάδας
να γίνει άνθρωπος κι όχι τα άλλα δύο πρόσωπα, στο φως της τριαδικής διδασκαλίας
περί ισότητας προσώπων; Γιατί μόνο ο Πατέρας και το Πνεύμα κατοικούν μέσα στον
Ιησού (όπως συχνά αναφέρεται), ενώ ο «αιώνιος υιός» είναι στην πραγματικότητα η
βασική θεότητα του Ιησού; Πως μπορεί κανείς να διαχωρίσει τα πρόσωπα χωρίς να
ομολογεί τρεις θεούς, από τους οποίους μόνο ο ένας ενσαρκώθηκε και οι άλλοι δύο
απλά ακολουθούν κατά πόδας;
15) Γιατί ποτέ ο Ιησούς δεν υποστήριξε ότι όποιος
τον έβλεπε, έβλεπε την εικόνα του «αιώνιου υιού»; Αν ο Ιησούς είναι το «δεύτερο
πρόσωπο» που έγινε σάρκα, τότε γιατί ποτέ δεν είπε «όποιος είδε εμένα είδε τον
Υιό»; Γιατί δεν είπε, «όποιος είδε εμένα, είδε το Άγιο Πνεύμα»; Γιατί μόνο τον
Πατέρα;
16) Πως γίνεται να γνωρίσουμε τον Πατέρα γνωρίζοντας
τον Ιησού, αλλά να μην μπορούμε να γνωρίσουμε τον Ιησού (δεύτερο πρόσωπο)
γνωρίζοντας τον Πατέρα, αν πραγματικά υπάρχει ισότητα προσώπων; (Ιωάν.η:19,
ιδ:7, Β΄ Ιωάν.). Γιατί δεν μπορούμε να γνωρίσουμε το Πνεύμα γνωρίζοντας τον
Ιησού;
17) Γιατί μόνο στο όνομα του Ιησού εκβάλλουμε
δαιμόνια;
18) Γιατί μόνο στο όνομα του Ιησού λαλούμε νέας
γλώσσας; Τουλάχιστον γι’ αυτό το τελευταίο δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμαι το
όνομα του Αγίου Πνεύματος; (Μάρκ.ις:17).
19) Γιατί πρέπει να χρίουμε τους ασθενείς με λάδι μόνο
στο όνομα του Κυρίου; (Ιάκ.ε:14).
20) Γιατί στο δείπνο πρέπει να θυμόμαστε μόνο τον
Χριστό;
21) Γιατί τέλος πάντων ο Ιησούς δεν μίλησε ποτέ για τη θεότητά Του - σαν θεός υιός - για το πρόσωπό Του, σαν μέρος της θεότητας....