ΕΙΚΟΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
κγ:1 Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο Βαλαάμ
δεν είχε μέσα του ξεκαθαρισμένα τα πράγματα του Θεού. Ποτέ ο Θεός δεν ήθελε 7
θυσιαστήρια, αλλά ένα, γιατί αυτό το ένα θυσιαστήριο συμβολίζει την κρίση του
Θεού που ικανοποιήθηκε πάνω στο Χριστό. Μία κρίση, μια θυσία, ένα θυσιαστήριο,
ένα πρόσωπο, ο Ιησούς Χριστός. Τα 7 θυσιαστήρια έχουν να κάνουν με την
ειδωλολατρία που κάθε θεός είχε το θυσιαστήριο του.
εδ.7 Αράμ είναι τα μέρη της Αρμενίας.
εδ.9β Έτσι είναι και η εκκλησία.
εδ.10 Προφητεία ότι ο Ισραήλ θα γίνει
αμέτρητος, αναφέρεται και στον πνευματικό Ισραήλ.
Πραγματικά, σήμερα κανείς δεν μπορεί να αριθμήσει τα παιδιά
του Θεού γιατί κανείς δεν ξέρει πόσα είναι, που είναι. Μπορεί να βλέπεις
εκκλησίες, αλλά πόσοι απ’ αυτούς που αποτελούν μια εκκλησία είναι παιδιά του Θεού
(Ρωσία 50.000.000).
εδ.11 Κάποια στιγμή θα γινόταν αυτό, θα το
έλεγε, γι’ αυτό καλύτερα ήταν να γινόταν από την αρχή. Να μην αφήνουμε πράγματα
να παίρνουν χρόνο και τόπο, ότι μπορούμε να το κόβουμε στην αρχή, είναι πολύ
καλύτερα.
εδ.13 Ο Βαλαάμ πάλι εδώ έπρεπε να πει στο
Βαλάκ ότι ο λαός αυτός είναι ευλογημένος, οπότε άδικα δίνει τα δώρα, άδικα
ξοδεύει το χρόνο του, και καλά θα κάνει να τον αφήσει να φύγει.
εδ.17 Ο Μωάβ καθώς και ο Αμών ήταν παιδιά
των θυγατέρων του Λωτ, που σημαίνει ότι ήξεραν το Θεό του Αβραάμ, αλλά σαν
κάποιον απ’ το πάνθεο. Ο Βαλάκ ξέρει ότι ο Βαλαάμ είναι προφήτης του ΓΙΑΧΒΕ και
τον φωνάζει για να του προφητέψει, αλλά οι θυσίες που έκανε ο Βαλάκ έγιναν στο
θεό του και όχι στον ΓΙΑΧΟΥΕ. Δεν είχε καμία σχέση με τον Κύριο, γιατί αν είχε
δεν θα ζητούσε κατάρα εναντίον του λαού Ισραήλ.
εδ.19 Αυτό ας μας δίνει βεβαιότητα, ότι
είπε ο Θεός θα γίνει!! Έχει πει για αρπαγή; θα το κάνει. Έχει πει για ενότητα
πνεύματος και πίστης; Θα το κάνει σ' αυτούς που θα μείνουν, όσοι κι αν είναι!!
εδ.21 Αν άκουγε αυτά τα λόγια κάποιος
Ισραηλίτης απ’ αυτούς που ήταν στην έρημο τι θα έλεγε; Μα τι λες τώρα, εδώ
έχουν γίνει τόσα και τόσα, το Μωυσή τον κάναμε να λυπηθεί τόσες φορές, ο Θεός
έστειλε όφεις φλογερούς, άνοιξε τη γη και κατάπιε τον Κορέ, έστειλε θανατικό
τόσες φορές εξαιτίας της αμαρτίας μας, και συ μου λες ότι ο Θεός «Δεν εθεώρησεν ανομίαν εις τον Ιακώβ»;
ΝΑΙ!! Τώρα ο Θεός ξεχωρίζει το λαό Του και μιλάει στους έξω.
Όταν βλέπει ο κόσμος την εκκλησία, τη βλέπει άγια και είναι άγια! (Ρωμ.η:31).
Επειδή η εκκλησία είναι ένα καμίνι που καίει και γίνεται καθαρισμός, και βγαίνει από τη
μια το καθαρό και από την άλλη το βρώμικο, γι’ αυτό ο Θεός λέει ότι η εκκλησία
είναι άγια (αλίμονο όταν γίνει ένα μπουλούκι που ο καθένας κάνει ότι θέλει). Η
εκκλησία της Κορίνθου είχε τόσα προβλήματα, αλλά ο Παύλος αποκαλεί τους πιστούς
άγιους. Αγιασμένη εκκλησία, αλλά και με προβλήματα που έπρεπε να τακτοποιήσει.
Όσο υπάρχουν άνθρωποι, όσο υπάρχουν καινούριες ψυχές που
έρχονται στην εκκλησία, και όσο υπάρχουν καταστάσεις στις οποίες εμείς
επιτρέπουμε στον διάβολο να εργάζεται, αυτό το πράγμα θα γίνεται συνέχεια.
Ο Θεός λοιπόν δεν θεωρεί αμαρτία στον Ιακώβ, εφόσον δεχόμαστε
τους ελέγχους του Θεού. Εφόσον λέμε, Κύριε, έλεγξε με, βοήθησέ με, αν δεν
καταλαβαίνω κάτι δείξε μου Εσύ. Να μην κάνουμε ενέργειες χωρίς την βεβαιότητα
ότι είναι σύμφωνα με το θέλημα του Θεού.
εδ.22 Μονοκέρωτος: ερμηνεύεται καλύτερα
αγριοβούβαλος
εδ.23 Δεν ισχύουν εναντίον μας μαντείες
και γοητείες. Εκτός αν υπάρχουν τέτοια από την παλιά μας ζωή που τώρα το Πνεύμα
του Θεού τα σπάει με την πίστη ν υπακοή στο λόγο του Θεού.
Σατανική επιμονή εναντίον του Βαλαάμ που ξεκινούσε από τις
ειδωλολατρικές συνήθειες του Βαλάκ. Και πάντοτε έτσι επιμένει ο διάβολος, ο
Βαλάκ έβαλε τον Βαλαάμ 4 φορές να προφητεύσει κακά εναντίον του Ισραήλ. Γι’
αυτό να ξέρουμε ότι όταν περνάμε μια δοκιμασία δεν σημαίνει ότι δεν θα
ξαναέλθει, και να είμαστε έτοιμοι να την περνάμε κάθε φορά που θα έρθει, όσες
φορές κι αν έλθει (λα:16).