Η γυναίκα τοποθετήθηκε σε θέση υποταγής στο σύζυγό της μετά
την «πτώση»:
Γέν.γ:16 Προς
δε την γυναίκα είπε, Θέλω υπερπληθύνει τας λύπας σου και τους πόνους της
κυοφορίας σου· με λύπας θέλεις γεννά τέκνα· και προς τον άνδρα σου θέλει είσθαι
η επιθυμία σου, και αυτός θέλει σε εξουσιάζει.
Α’ Τιμ.β:11-15 Η
γυνή ας μανθάνη εν ησυχία μετά πάσης υποταγής· εις γυναίκα όμως δεν συγχωρώ να
διδάσκη, μηδέ να αυθεντεύη επί του ανδρός, αλλά να ησυχάζη. Διότι ο Αδάμ πρώτος
επλάσθη, έπειτα η Εύα· και ο Αδάμ δεν ηπατήθη, αλλ' η γυνή απατηθείσα έγεινε
παραβάτις· θέλει όμως σωθή διά της τεκνογονίας, εάν μείνωσιν εις την πίστιν και
αγάπην και αγιασμόν μετά σωφροσύνης.
Ο Θεός τοποθέτησε την
γυναίκα κάτω από την φροντίδα του άντρα. Είναι προφυλαγμένη με τις προμήθειές
του, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που είναι τα παιδιά της προστατευμένα από τη
φροντίδα της. Μια γυναίκα που υποτάσσεται πραγματικά στον σύζυγό της, κερδίζει
πραγματικά την ασφάλεια και την ικανοποίηση με τον ίδιο τρόπο που τα παιδιά της
αισθάνονται ασφαλή και ικανοποιημένα από την φροντίδα της. Κατά τον ίδιο τρόπο
ο σύζυγος υποτάσσεται στον Χριστό και κερδίζει την ασφάλεια, καθώς αφήνει τα
βάρη του σ’ Εκείνον, γνωρίζοντας ότι οι ανάγκες του θα καλυφθούν από την κεφαλή
του. Το θέμα της υποταγής λοιπόν δεν είναι ποιος είναι το αφεντικό, αλλά μια
σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Εφεσ.ε:22-24 Αι γυναίκες, υποτάσσεσθε εις τους άνδρας σας ως εις τον Κύριον, διότι ο ανήρ είναι κεφαλή της γυναικός, καθώς και ο Χριστός κεφαλή της εκκλησίας, και αυτός είναι σωτήρ του σώματος. Αλλά καθώς η εκκλησία υποτάσσεται εις τον Χριστόν, ούτω και αι γυναίκες ας υποτάσσωνται εις τους άνδρας αυτών κατά πάντα.
Κολ.γ:18 Αι γυναίκες, υποτάσσεσθε εις τους άνδρας σας, καθώς πρέπει εν Κυρίω.
Α' Πέτρ.γ:1-7 Ομοίως αι γυναίκες, υποτάσσεσθε εις τους άνδρας υμών, ίνα και εάν τινές απειθώσιν εις τον λόγον, κερδηθώσιν άνευ του λόγου διά της διαγωγής των γυναικών, αφού ίδωσι την μετά φόβου καθαράν διαγωγήν σας. Των οποίων ο στολισμός ας ήναι ουχί ο εξωτερικός, ο του πλέγματος των τριχών και της περιθέσεως των χρυσίων ή της ενδύσεως των ιματίων, αλλ' ο κρυπτός άνθρωπος της καρδίας, κεκοσμημένος με την αφθαρσίαν του πράου και ησυχίου πνεύματος, το οποίον ενώπιον του Θεού είναι πολύτιμον. Διότι ούτω ποτέ και αι άγιαι γυναίκες αι ελπίζουσαι επί τον Θεόν εστόλιζον εαυτάς, υποτασσόμεναι εις τους άνδρας αυτών, καθώς η Σάρρα υπήκουσεν εις τον Αβραάμ, καλούσα αυτόν κύριον· της οποίας σεις εγεννήθητε τέκνα, αγαθοποιούσαι και μη φοβούμεναι μηδεμίαν πτόησιν. Οι άνδρες ομοίως, συνοικείτε με τας γυναίκάς σας εν φρονήσει, αποδίδοντες τιμήν εις το γυναικείον γένος ως εις σκεύος ασθενέστερον, και ως εις συγκληρονόμους της χάριτος της ζωής, διά να μη εμποδίζωνται αι προσευχαί σας.
Α' Κορ.ια:3 Θέλω δε να εξεύρητε, ότι η κεφαλή παντός ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός.