Αγωνίζησθε δια την πίστιν

Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016

ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ (8)

Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι ο άνθρωπος μπορεί να υποστεί μια ριζοσπαστική πνευματική και ηθική αλλαγή που πραγματοποιείται από τον Ίδιο τον Θεό. Η λέξη που χρησιμοποιεί ο Ιησούς είναι «άνωθεν». Η νέα γέννηση είναι κάτι που ο Θεός κάνει για τον άνθρωπο, όταν ο άνθρωπος θελήσει να υποταχτεί στον Θεό. Ο άνθρωπος είναι νεκρός στις παραβάσεις και τις αμαρτίες του και η μεγάλη του ανάγκη είναι ζωή. Ο άνθρωπος δεν έχει μέσα του το σπόρο της νέας ζωής, αυτή πρέπει να έλθει από τον Ίδιο τον Θεό.



Μια μέρα μια κάμπια ανεβαίνει σ’ ένα δέντρο, όπου η φύση την περιτυλίγει με νήματα. Πέφτει σε ύπνο και σε μερικές βδομάδες βγαίνει μια όμορφη πεταλούδα. Έτσι και ο άνθρωπος αποθαρρημένος, δυστυχισμένος, πονεμένος, κυνηγημένος από τη συνείδησή του, σκλαβωμένος από τα πάθη του, κυριαρχημένος από τον εγωισμό, το πνεύμα της φιλονικίας, ψάχνει για διέξοδο - μπορεί να έρθει στον Χριστό και να βγει νέος άνθρωπος. Η Γ ραφή μας διδάσκει ότι ο άνθρωπος με την αναγέννηση μπαίνει σ’ ένα νέο κόσμο.


Υπάρχει μια νέα διάσταση ζωής. Ο άνθρωπος που ήταν στο σκοτάδι και στο θάνατο, ξένος σε σχέση με την Βασιλεία του Θεού, με τη νέα γέννηση γίνεται μέλος της οικογένειας του Θεού. Η Βίβλος διδάσκει ότι η θέλησή του άλλαξε, τα ενδιαφέροντα της ζωής του άλλαξαν και τώρα έχει σκοπό και νόημα στην ζωή του. Ο άνθρωπος παίρνει νέα φύση και νέα καρδιά. Γίνεται νέο κτίσμα.

Από τις εκδόσεις «Οι Νικητές»




Φίλε, ο κόσμος αυτός είναι περαστικός. Το αμαρτωλό στοιχείο, νικημένο από τον Κύριο Ιησού Χριστό στον Γολγοθά, δεν θα έχει καμιά θέση στη νέα δημιουργία του Θεού. Ο Διάβολος κι η δύναμή του συντριμμένοι από το θάνατο του Ιησού, θα ριχτούν στη λίμνη του πυρός.


Εμείς που γνωρίζουμε τον Χριστό ευχαριστούμε το Θεό γιατί είμαστε με το μέρος του Νικητή!


Όμως τι γίνεται με σένα; Μπορείς να πεις, ο Χριστός είναι Σωτήρας μου, Κύριός μου κι ο ερχόμενος θριαμβευτής Βασιλιάς μου;


Αν όχι, μετανόησε. Βαπτίσου στο όνομα του Ιησού και ο Θεός θα σου δώσει το Άγιο Πνεύμα! Τότε κι εσύ θα γνωρίζεις ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ!



Η ανάγκη του ανθρώπου


Καμία ανθρώπινη θεραπεία δεν μπορεί να έχει αποτελεσματική και ριζική επίδραση στην αμαρτωλή καρδιά του ανθρώπου. Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του αμαρτωλός και η καρδιά του είναι «σφόδρα διεφθαρμένη» (Ιερεμίας ιζ:9).


Παρόλα αυτά, όλοι οι άνθρωποι δεν βρίσκουν την απάντηση. Οι περισσότεροι βρίσκονται ακόμη χαμένοι στην αμαρτία τους και μακριά από τον Θεό. Τι χρειάζονται ώστε η απάντηση αυτή του Θεού να γίνει πραγματικότητα και πείρα στη ζωή τους;



Η απόλυτη αναγκαιότητα της αναγέννησης


Η ανάγκη της αναγέννησης φαίνεται καθαρά στα λόγια του Ιησού Χριστού: «εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού....» (Ιωάννης γ:3-7).


Μπορεί να έχεις ένα σωρό παράξενες ιδέες για το θέμα της αναγέννησης. Αυτό όμως δεν αλλάζει τα πράγματα. Δεν έχει σημασία τι εσύ και εγώ σκεφτόμαστε για το θέμα αυτό. Αυτό που έχει σπουδαιότητα είναι τι μας λέει ο λόγος του Θεού. Και τα λόγια του Κυρίου μας για το θέμα αυτό είναι τόσο ξεκάθαρα. Απευθύνονται σε κάθε άνθρωπο ανεξάρτητα από την εποχή, την ηλικία, το φύλο, τη μόρφωση και την κοινωνική και θρησκευτική του κατάσταση. Αν θέλεις πραγματικά να γίνεις παιδί του Θεού και να μπεις στη Βασιλεία Του, τότε άκουσε τα λόγια Του: «Πρέπει να γεννηθήτε άνωθεν».



Ποιοι πρέπει να αναγεννηθούν;


Υπάρχουν πολλοί κατ’ όνομα χριστιανοί που πιστεύουν ότι η νέα γέννηση είναι μόνο για μια κατηγορία ανθρώπων. Νομίζουν ότι η αναγέννηση που είναι μια πείρα επαναστατική είναι μόνο για κείνους που δοκίμασαν τα κατακάθια της αμαρτίας. Πιστεύουν ότι οι άνθρωποι που πηγαίνουν στην εκκλησία και είναι φιλάνθρωποι δεν έχουν ανάγκη απ’ αυτήν την πείρα.


Η Αγία Γραφή δεν μας λέει κάτι τέτοιο. «Πρέπει να γεννηθήτε άνωθεν». Τα λόγια αυτά ο Χριστός δεν τα απευθύνει σ’ έναν άθρησκο, βλάστημο, μοιχό και κακό άνθρωπο, αλλά στον Νικόδημο, τον πιο καλό, τίμιο και ακέραιο άνθρωπο της εποχής του. Ο Νικόδημος ήταν ένας θεοσεβής θρησκευτικός ηγέτης, το καλύτερο που είχε να παρουσιάσει η εποχή του. Αν τα λόγια αυτά ο Χριστός τα έλεγε στον Ζακχαίο - που με απάτες έφτασε στην κορυφή του οικονομικού του κόσμου ή στη γυναίκα κοντά στο πηγάδι στην Σαμάρεια, που είχε διαφόρους άνδρες ή στο ληστή στο σταυρό ή στη γυναίκα που πιάστηκε για μοιχεία - θα μπορούσαμε εύκολα να τα καταλάβουμε. Τέτοιοι άνθρωποι ξέρουμε ότι χρειάζονται αλλαγή. Ο Ιησούς όμως τα είπε σ’ έναν από τους μεγαλύτερους θρησκευτικούς ηγέτες στις μέρες Του. Ο Νικόδημος νήστευε δυο μέρες τη βδομάδα, ξόδευε δυο ώρες κάθε μέρα σε προσευχή στο Ναό, αποδεκάτιζε τα εισοδήματά του, δίδασκε σαν καθηγητής σε Σεμινάριο Θεολογίας. Κι όμως σ’ αυτόν τον άνθρωπο ο Χριστός μίλησε για την αναγέννηση. Αυτό φανερώνει περίτρανα και ξεκάθαρα ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από την αναγέννηση και όλοι μπορούν να αναγεννηθούν.



Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η



Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ



Ιωάν.γ:3 “Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν, Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού.”


Β’ Κορ.ε:17 “Όθεν εάν τις ήναι εν Χριστώ, είναι νέον κτίσμα, τα αρχαία παρήλθον, ιδού τα πάντα έγειναν νέα.”


Εφεσ.δ:24  “Και να ενδυθήτε τον νέον άνθρωπον, τον κτισθέντα κατά Θεόν εν δικαιοσύνη και οσιότητι της αληθείας.”


Με την αναγέννηση μας επιτρέπεται η είσοδος στη βασιλεία του Θεού.  Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνει κανείς παιδί του Θεού, παρά μόνο να γεννηθεί «άνωθεν».


Η αναγέννηση δεν είναι ένα φυσικό βήμα προόδου στην ανάπτυξη του ανθρώπου, είναι μια υπερφυσική ενέργεια του Θεού.  Δεν αποτελεί κάποια εξέλιξη, αλλά είναι η μετάδοση νέας ζωής. Είναι μια ολοκληρωτική μεταβολή, μια αλλαγή κατεύθυνσης που απορρέει απ’ αυτή τη νέα ζωή.



1.  Η πνευματική ζωοποίηση, η νέα γέννηση: Η αναγέννηση είναι η μετάδοση νέας και θείας ζωής, μία νέα δημιουργία, η γέννηση ενός νέου πράγματος.  Είναι το Γεν.α:26 πάλι απ’ την αρχή.  Δεν είναι η παλιά φύση που έχει αλλάξει ή βελτιωθεί, αλλά μία καινούρια γέννηση άνωθεν. Από τη φύση του ο άνθρωπος είναι νεκρός εξαιτίας της αμαρτίας (Εφεσ.β:1) κι η καινούρια αυτή γέννηση του μεταδίδει νέα ζωή, τη ζωή του Θεού, έτσι ώστε από κει και μετά είναι όπως αυτοί που αναστήθηκαν απ’ τους νεκρούς, γιατί έχει περάσει από το θάνατο στη ζωή.  Αναφορές:  Ιωάν.γ:3-7,  Ιωάν.ε:21  , Εφεσ.β:10.



2.  Η μετάδοση της καινούριας φύσης:  Με την ενέργεια της αναγέννησης ο Θεός μεταδίδει στο παιδί Του μία καινούρια φύση. Ο άνθρωπος αποκτά μία εντελώς  καινούρια προσωπικότητα (Β’ Πέτρ.α:2, Εφεσ.δ:24, Κολ.γ:10, Γαλ.β:20, Α’ Ιωάν.γ:6-9).



Β.  Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ



Ιωάν.γ:3 “Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού.”


Γαλ.ς:15 “Διότι εν Χριστώ Ιησού ούτε περιτομή ισχύει τι, ούτε ακροβυστία, αλλά νέα κτίσις.”


Ρωμ.η:8  “Όσοι δε είναι της σαρκός, δεν δύνανται να αρέσωσιν εις τον Θεόν.”


1.  Η ανάγκη είναι παγκόσμια: Η ανάγκη αυτή είναι παγκόσμια για όλο το ανθρώπινο γένος, γιατί όλοι έχουν αμαρτήσει. Δεν υπάρχει ηλικία, φύλο, θέση ή κατάσταση που να εξαιρείται απ’  αυτή την ανάγκη.  Αν δεν έχεις αναγεννηθεί είναι τελείως αδύνατο να μπεις μέσα στην βασιλεία του Θεού και την Εκκλησία Του.


2.  Η αμαρτωλότητα του ανθρώπου το απαιτεί: Η καρδιά είναι απατηλή και δεν αποζητάει τον Θεό.  Για να μπορέσουμε να Τον δούμε πρέπει να είμαστε καθαροί στην καρδιά.  Η μόρφωση κι ο πολιτισμός δεν μπορούν  να φέρουν αυτή την αλλαγή που είναι τόσο αναγκαία.  Μόνο ο Θεός μπορεί να το κάνει.



Ιωάν.γ:6  “Το γεγεννημένον εκ της σαρκός είναι σαρξ.”


Ιερ.ιγ:23  “Δύναται ο Αιθίοψ να αλλάξη το δέρμα αυτού, ή η πάρδαλις τα ποικίλματα αυτής;  τότε δύνασθε κι εσείς να κάμητε καλόν, οι μαθόντες το κακόν.”


Ρωμ.ζ:18  “Διότι εξεύρω ότι δεν κατοικεί εν εμοί (τουτέστιν εν τη σαρκί μου) αγαθόν.”



3.  Η αγιότητα του Θεού το απαιτεί:  Αφού χωρίς τον αγιασμό κανείς δεν θα δει τον Κύριο (Εβρ.ιβ:14) κι αφού ο αγιασμός δεν μπορεί να επιτευχθεί με καμία φυσική εξέλιξη ή ανθρώπινη προσπάθεια, τότε η αναγέννηση της φύσης μας είναι απολύτως απαραίτητη.



Γ.  ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΝΗΣΗ



Ο Ιησούς σύγκρινε την αναγέννηση με τη φυσική γέννηση όταν είπε στον Νικόδημο ότι πρέπει να ξαναγεννηθεί. Ο Ιησούς χρησιμοποίησε τις εκφράσεις «γέννηση εξ ύδατος» και «γέννηση εκ Πνεύματος». Στις επιστολές συναντάμε εδάφια που αναφέρονται στη «γέννηση διά του λόγου».


Είναι ακλόνητη πεποίθησή μας ότι ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε ακριβώς την Νέα Γέννηση είναι να την συγκρίνουμε με τη φυσική, όπως έκανε κι ο Ιησούς.  Τα στάδια στη φυσική γέννηση είναι τρία, πρόκειται, όμως, για μία γέννηση:


1.  Σύλληψη - η σπορά του σπόρου

2.  Φυσική γέννηση - γέννηση εξ ύδατος

3.  Το νεογέννητο μωρό αρχίζει ν’  αναπνέει



Τα στάδια στην πνευματική γέννηση είναι τρία, πρόκειται όμως, για μία γέννηση:


1.  Ν’ ακούσει κάποιος και να πιστέψει στο Ευαγγέλιο

2.  Βάπτισμα στο νερό στ’ όνομα του Ιησού

3.  Βάπτισμα με το  Άγιο Πνεύμα



Αυτό ισχύει σύμφωνα με τη Γραφή:  γέννηση διά του λόγου, γέννηση εξ ύδατος, γέννηση εκ Πνεύματος -  πρόκειται, ωστόσο, για την ίδια γέννηση.



Δ.  ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ



1.  Η Θεία ενέργεια



Ιωάν.α:13 “Οίτινες ουχί εξ αιμάτων ουδέ εκ θελήματος σαρκός, ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ’ εκ Θεού εγεννήθησαν.”


Ιωάν.γ:5  “...Εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος.”


Ιάκ.α:18  “Εξ ιδίας αυτού θελήσεως εγέννησεν ημάς.”


Τιτ.γ:5   “...Διά λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαινίσεως του Αγίου Πνεύματος.”


Όλα αυτά τα εδάφια φανερώνουν ότι η αναγέννηση είναι έργο του Θεού μέσα στην καρδιά του ανθρώπου.



2.  Το μέρος του ανθρώπου



Ιωάν.α:12 “Όσοι δε εδέχθησαν αυτόν...”


Πρέπει να υπάρξει προσωπική αποδοχή του Ιησού Χριστού. Ένας νεκρός δεν μπορεί να συνεργήσει στην ανάστασή του, αλλά μπορεί να υπακούσει στην διαταγή του Χριστού, «Βγες έξω».



3.  Γέννηση δια του λόγου



Α’ Κορ.δ:15 “Επειδή εγώ σας εγέννησα εν Χριστώ Ιησού διά του Ευαγγελίου.”


Α’ Πέτρ.α:23 “Επειδή ανεγεννήθητε ουχί εκ φθαρτού σπέρματος, αλλά αφθάρτου, διά του λόγου του Θεού...”


Με το άκουσμα του Ευαγγελίου ο λόγος της Ζωής, ο σπόρος που δίνει Ζωή, φυτεύεται στην καρδιά.  Αν το έδαφος είναι καλό κι οι συνθήκες κατάλληλες ο σπόρος θα φυτρώσει και θ’ αυξηθεί.  Αυτό ταιριάζει με το Ιάκ.α:18, “διά του λόγου της αληθείας.”



4.  Γέννηση εξ ύδατος



Ιωάν.γ:5    “Εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν...”


Μάρκ.ις:16  “Όστις πιστεύση και βαπτισθή, θέλει σωθεί.”


Τιτ.γ:5     “Διά λουτρού παλιγγενεσίας...”


Εβρ.ι:23    “Και λελουμένοι το σώμα με ύδωρ καθαρόν.”


Α’ Πέτρ.γ:21  “Το βάπτισμα σώζει και ημάς την σήμερον.”


Η γέννηση εξ ύδατος αναφέρεται στο  βάπτισμα στ’ όνομα του Ιησού Χριστού. Πολλές αντιδράσεις έχουν υπάρξει ενάντια σ’  αυτή την αλήθεια. Ωστόσο, η μαρτυρία της Γραφής αποδεικνύει ότι η γέννηση εξ ύδατος είναι το βάπτισμα στο νερό.  Αυτό αντιπαραβάλλεται με τη φυσική γέννηση, όταν ένα παιδί έρχεται στον κόσμο. Απ’ εκείνη τη στιγμή το παιδί παίρνει τ’  όνομά του και τ’  όνομα της οικογένειάς του.



5.  Γέννηση εκ Πνεύματος



Ρωμ.η:16    “Αυτό το Πνεύμα συμμαρτυρεί με το πνεύμα ημών, ότι είμεθα τέκνα Θεού.”


Α’ Κορ.ς:19   “Το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος του εν υμίν.”


Α’ Κορ.ιβ:13  “Διότι ημείς πάντες διά του ενός Πνεύματος εβαπτίσθημεν εις εν σώμα...και πάντες εις εν Πνεύμα εποτίσθημεν.”


Η γέννηση εκ Πνεύματος είναι το Βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος. Δεν είναι μόνο η μετάδοση αιώνιας και θείας ζωής στον πιστό αλλά και η πλήρωση της καρδιάς και της ζωής του με το Άγιο Πνεύμα. Είναι η υιοθεσία του πιστού απ’ το Θεό, η είσοδός του στο σώμα (εκκλησία) και το σφράγισμά του για τη μέρα της απολύτρωσης.  Το σημείο αυτής της εμπειρίας είναι η γλωσσολαλιά.



Ε.  ΥΙΟΘΕΣΙΑ



Υιοθεσία είναι η πράξη κατά την οποία κάποιος παίρνει τη θέση του γιου σε μία οικογένεια. Είναι ρωμαϊκή λέξη, γιατί η υιοθεσία δεν ήταν γνωστή ανάμεσα στους Εβραίους. Η λέξη αυτή χρησιμοποιείται απ’ τον Παύλο, όταν αναφέρεται στα προνόμια και την κληρονομιά των αγίων.


1. Συμβαίνει κατά την Αναγέννηση:  Ιωάν.α:12,  Γαλ.γ:26,  Α’ Ιωάν.γ:2.


2. Ολοκληρώνεται με την Αρπαγή:  Ρωμ.η:19,  Ρωμ.η:23,  Α’ Ιωάν.γ:1-3.


3. Οι ευλογίες της υιοθεσίας:



  • Η αγάπη του Θεού
  • Πατρική φροντίδα
  • Απόκτηση του ονόματος της οικογένειας
  • Απόκτηση της ομοιότητας με την οικογένεια
  • Οικογενειακή αγάπη
  • Παιδεία
  • Κληρονομικά δικαιώματα