Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Αναζητώντας την αλήθεια - 053




Πρώιμη και όψιμη βροχή, μέχρι τις φιάλες της οργής.


Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.

Με τη Μεταρρύθμιση άρχισε η επιστροφή στην Πεντηκοστή. Για 120 χρόνια κυβερνούσε μια αποστατημένη εκκλησία η οποία έριξε τον κόσμο στον Μεσαίωνα. Κανείς δεν μπορούσε να ανασυγκροτήσει την Εκκλησία. Ψευδοδισκαλίες προστίθενταν σε κάθε ευκαιρία. Αλλά τώρα σιγά-σιγά, βήμα με βήμα, ο Θεός οδηγούσε την Εκκλησία πίσω στην ίδια εμπειρία που είχε βιώσει την ημέρα της Πεντηκοστής. Η προφητεία του Ησαία πάλι εκπληρωνόταν. Διότι με διδασκαλίαν επί διδασκαλίαν, με στίχον επί στίχον, ολίγον εδώ, ολίγον εκεί. Ησαίας κη:10-12.

Ο Μαρτίνος Λούθηρος ένας Καθολικός μοναχός, έδωσε την πρώτη ακτίνα φωτός στην σκοτεινιασμένη εκκλησία. Διάβασε ότι  ο δίκαιος θέλει ζήσει εκ πίστεως. Κατάλαβε ότι ο άνθρωπος δεν σώζεται μέσω έργων, αλλά δια πίστεως. Έγραψε 95 θέσεις με τις απόψεις του για τα συγχωροχάρτια (άφεση αμαρτιών), όπου η Καθολική Εκκλησία πουλούσε, και τις κάρφωσε στην πόρτα της εκκλησίας στο Γουίτενμπεργκ Γερμανίας στις 31 Οκτωβρίου του 1517.

(Τα συγχωροχάρτια ήταν δηλώσεις από την εκκλησία ότι κάποιος είχε λάβει ελευθερία από την τιμωρία των αμαρτιών μέσω χρηματικής πληρωμής. Κάποιος επίσης μπορούσε να αγοράσει συγχωροχάρτια για συγγενείς και φίλους που είχαν πεθάνει και είχαν περάσει την κάθαρση και με αυτό τον τρόπο συντόμευαν τον χρόνο που θα είχαν να περάσουν στην θέση του εξαγνισμού).

Αυτό ήταν μια σειρά ενεργειών που οδήγησαν στη Μεταρρύθμιση. Ο Λούθηρος δίδασκε ότι η Βίβλος ήταν για τον καθένα, η σωτηρία ήταν δια πίστεως στο Χριστό, και ότι σε όλους τους ανθρώπους θα πρέπει να επιτρέπεται να προσεύχονται. Οι οπαδοί του Λούθηρου διατήρησαν την διδασκαλία της τριάδας, τον ραντισμό στα τρία πρόσωπα της θεότητας, και τον νηπιοβαπτισμό.

Ο Ιωάννης Καλβίνος προχώρησε λίγο πιο πολύ, οργανώνοντας τις εκκλησίες του με τοπικό πρεσβυτέριο και τήρηση της κοινωνίας και του Δείπνου του Κυρίου, σαν ανάμνηση του βασανισμού και θανάτου του Ιησού. Ο Βασιλιάς Ερρίκος III της Αγγλίας καταπολέμησε την Καθολική εκκλησία, αφορίστηκε από τον Πάπα και έγινε η κεφαλή της εκκλησίας της Αγγλίας.

Οι Προτεστάντες της Ευρώπης χωρίζονται σε τρεις ομάδες:

  • Λουθηρανοί (οπαδοί του Λούθηρου)
  • Πρεσβυτεριανοί (οπαδοί του Καλβίνου)
  • Αγγλικανικοί (οπαδοί του Ερρίκου III)

Ο Τζων Σμιθ δεν ήταν ικανοποιημένος με την Εκκλησία της Αγγλίας, ακολούθησε την κίνηση των Αποχωρισμένων και άρχισε να βαπτίζει με καταβύθιση, το οποίο ήταν η αρχή της δημιουργίας της Βαπτιστικής εκκλησίας. Ο Τζων Γουέσλεη έφερε μια θαυμαστή αναζωπύρωση στην Αγγλία και δίδαξε αγιοσύνη και έναν γνήσιο χριστιανισμό. Ο Γουέσλεη ήταν ένας από τους ιδρυτές της Μεθοδιστικής εκκλησίας.

Βήμα- βήμα, ο Θεός έφερνε την Εκκλησία στην πλήρη της δόξα. Ακόμα και στις αναζωπυρώσεις του Γουέσλεη άνδρες και γυναίκες έπεφταν σ’ αυτό που το ονόμαζαν εκστάσεις και πολλές φορές έλεγαν λόγια που δεν ήταν κατανοητά από κανέναν. Οι γυναίκες άφηναν τους εαυτούς τους ελεύθερους και κραύγαζαν δοξολογία και ένεση στο Θεό. Γράφτηκαν διάφορα άρθρα για τους πρώτους Μεθοδιστές. Όταν τους ρωτούσαν εάν αυτό το γεγονός είναι το ίδιο με αυτό που γίνεται σήμερα, να μιλούν οι άνθρωποι με άλλες γλώσσες, απαντούσαν : Είναι η ίδια αρχή.

Ένας ποιμένας παρομοίασε τις συναθροίσεις τους πρίν χρόνια με ένα ποδοσφαιρικό αγώνα. Όταν κάποιος βίωνε την εμπειρία της σωτηρίας, όλοι φώναζαν όπως κάνουν όταν κάποιος βάζει γκολ σε ένα ποδοσφαιρικό αγώνα. Όλοι αυτοί οι ποιμένες είχαν δει τις φανερώσεις της δύναμης του Θεού στις συναθροίσεις τους χρόνια πρίν, αλλά ο καθένας από αυτούς βιαζόταν να συμπληρώσει ότι δεν είναι τίποτα σαν αυτό που συμβαίνει στις εκκλησίες τους σήμερα. Δεν θυμούνται οι άνθρωποί τους να έχουν αυτήν την εμπειρία. Ο Θεός προσπαθούσε να φανερώσει τον εαυτό Του στους πιστούς το 1700, όπως τότε, στην αρχή.

Μεγάλες αναζωπυρώσεις στην Αμερική από τον Πήτερ Κάρτράιτ, Τσάρλς Τζ. Φίνευ, Ντουάιτ, Μούντι και άλλους αφύπνισαν τη χώρα.

Μηνύματα πίστης έφερναν ζήλο και χαρά σε νεκρές εκκλησίες. Η επίδραση των αναζωπυρώσεών τους έγινε αισθητή σε πολύ μεγάλη ακτίνα.

Ο 19ος αιώνας ήταν καιρός μεγάλης χριστιανικής δραστηριότητας. Τα ήθη των ανθρώπων ήταν καθαρότερα, υπήρχε περισσότερο έλεος για τους αδύναμους και άτυχους, αλλά επίσης ήταν εποχή μεγάλης υλικής προόδου. Ευκολία, πλούτος και ανέσεις αυξάνονταν και μαζί με αυτά ήρθε περηφάνια και σαρκικότητα στις καρδιές των ανθρώπων. Τώρα ο Σατανάς αρχίζει να χρησιμοποιεί το σχέδιό του για να κοιμίσει πνευματικά τους ανθρώπους.

Έγιναν πλούσιοι και γέμισαν από αγαθά και ένιωθαν ότι δεν είχαν ανάγκη από τίποτα, όπως η εκκλησία της Λαοδίκειας στο βιβλίο της Αποκάλυψης.

Υπήρχε αδιαφορία και νωθρότητα στην εκκλησία. Πολλοί άρχισαν να βλέπουν ότι η εκκλησία είχε γίνει πολύ τυπική και είχε χάσει τη δύναμή της. Μερικοί άρχισαν να προσεύχονται για περισσότερη πνευματική τροφή και ο Θεός να φέρει μια αλλαγή στις εκκλησίες και στις ζωές του καθενός προσωπικά. Δεν ήξεραν ακριβώς τι να προσευχηθούν, αλλά αναγνώριζαν την ανάγκη τους για ιδιαίτερη βοήθεια.

Το Δεκέμβριο του 1900, μια μικρή ομάδα από μαθητές και το δάσκαλό τους σε ένα μικρό βιβλικό σχολείο στην Τοπέκα, Κάνσας διάβασαν στο βιβλίο των Πράξεων πως ο Θεός έκχυσε τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος την ημέρα της Πεντηκοστής. Πίστεψαν ότι ο Θεός θα τους έδινε μια αντίστοιχη εμπειρία και άρχισαν να νηστεύουν και να προσεύχονται. Αυτό συνεχίστηκε για 21 ημέρες. Μαζεύτηκαν την παραμονή της πρωτοχρονιάς γα ολονύκτια συνάθροιση. Την πρώτη μέρα του νέου χρόνου μια κοπέλα άρχισε να μιλάει σε γλώσσες σαν  απόδειξη ότι ο Θεός της είχε δώσει το βάπτισμα με Π.Α. και άρχισε να απλώνεται και στους άλλους μαθητές.

Κάποια ώρα αργότερα υπήρξαν θαυμάσιες εκδηλώσεις της δύναμης του Θεού καθώς κάποιοι μιλούσαν με γλώσσες και άλλοι έδιναν την ερμηνεία του μηνύματος. Υπήρχε βαθιά θρησκευτική ατμόσφαιρα, νέα δύναμη, ζήλος, χαρά και αγάπη. Μετά η αναζωπύρωση ξέσπασε στην Γκαλένα, Κάνσας, μετά στο Τζόπλιν, Μιζούρι και προχώρησε στο Χιούστον, Τέξας. Μια ομάδα ανθρώπων στο Λος Αντζελες, Καλιφόρνια άκουγαν τα νέα για την έκχυση του Α.Π. από το Θεό.

Συγκεντρώθηκαν να προσευχηθούν και προσκάλεσαν να έρθει στο Λος Άντζελες τον Ι. Σεϊμουρ, ένα ταπεινό μαύρο κήρυκα από το Χιούστον, Τέξας που ο ίδιος ακόμα δεν είχε λάβει την δωρεά του Α.Π.

Εκεί τους είπε τι ο Θεός έκανε, αλλά οι πόρτες των εκκλησιών ήταν κλειστές γι’ αυτόν. Αυτός και μια ομάδα από λευκούς και μαύρους πιστούς συναντήθηκαν σε μια καλύβα για προσευχή, και στις 9 Απριλίου 1906 ο Θεός έκχυσε το Α.Π. με έναν θαυμαστό τρόπο. Ο ένας μετά τον άλλον μιλούσαν σε γλώσσες καθώς το Πνεύμα έδινε σε αυτούς να λαλώσιν. Οι άγιοι μετά συναντήθηκαν σε έναν παλιό δημόσιο στάβλο στην Αζούζα 312 οδός, και πλήθος ανθρώπων έλαβαν το Α.Π. όπως στις ημέρες των αποστόλων, στο παλιό ξεβαμμένο κτίριο.

Τα νέα αυτής της μεγάλης αναζωπύρωσης απλώθηκαν σε όλο τον κόσμο. Άνθρωποι από τις Βρετανικές νήσους, Σκανδιναβικές χώρες, Σουηδία και κεντρική Ευρώπη και από όλο τον κόσμο ήρθαν στην Αμερική να ερευνήσουν αυτή την νέα εμπειρία. Ιεραπόστολοι γυρνούσαν στην πατρίδα τους για να μάθουν για αυτό στις χρονιές 1906 και 1907.

Μετά πιο πολύ φως άρχισε να πέφτει στις Γραφές. Μερικοί άρχισαν να βλέπουν ότι το βάπτισμα έπρεπε να γίνεται στο όνομα του Ιησού Χριστού. Σχεδόν όλοι βέβαια ήταν ικανοποιημένοι με τον τριαδικό τρόπο βαπτίσματος, στο όνομα του Πατρός, του Υιού και του Α.Π.

Ποιμένες από κάθε δόγμα άρχισαν να αναγνωρίζουν αυτή την αλήθεια, αλλά συνέχιζαν να κρατάνε τον τριαδικό τύπο βαπτίσματος που χρησιμοποιούσαν πριν στις εκκλησίες τους. Ο Θεός προσπαθούσε να αποκαταστήσει τους δικούς Του στην πίστη την άπαξ παραδοθείσα στους αγίους Ιούδας α:3, αλλά πολλοί προτιμούσαν να συνεχίσουν με τον τύπο που είχαν υιοθετηθεί από την Καθολική εκκλησία.

(Νέα Παγκόσμια Εγκυκλοπαίδεια: Μέρος 22, Σελ.476 - Διδασκαλία της τριάδας: Η Καθολική Πίστη είναι η εξής: Λατρεύουμε έναν Θεό σε Τριάδα, αλλά είναι ένα πρόσωπο του Πατέρα, άλλο του Υιού και άλλο του Α.Π. Ίσο στην δόξα, συνάναρχο και συναιώνιο. Η διδασκαλία δεν βρίσκεται στην πλήρη τεκμηριωμένη μορφή της στις Γραφές. Η Μοντέρνα θεολογία δεν αναζητάει να την βρει από την Π. Διαθήκη. Την εποχή της Μεταρρύθμισης η Προτεσταντική εκκλησία υιοθέτησε την διδασκαλία της Τριάδας χωρίς ιδιαίτερη έρευνα).

Αποφάσισαν, για να διατηρηθεί η ενότητα, η καινούργια κίνηση να χρησιμοποιήσει τον παλιό τύπο βαπτίσματος, Ματθ.κη:19.

Αυτό έφερε σχίσμα μεταξύ αυτών που είχαν λάβει τη δωρεά του Α.Π. από το 1900 ως το 1915. Αυτοί που δέχτηκαν το φως του βαπτίσματος στο όνομα του Ιησού Χριστού και πίστευαν σε ένα Θεό με ένα πρόσωπο και μία υπόσταση, χωρίστηκαν σε μια καινούρια ομάδα πιστών το 1916.

Τελευταία, υπήρξαν πολλές συζητήσεις και ενδιαφέρον πάνω στο θέμα της ομιλίας με γλώσσες,  τη γλωσσολαλιά, όπως είναι γνωστή.

Πολλοί άνθρωποι με πεινασμένες καρδιές ψάχνοντας για περισσότερη αλήθεια σ’ αυτές τις τελευταίες μέρες, έχουν λάβει αυτή την εμπειρία, στις πιο τυπικές από τις εκκλησίες των μοντέρνων ημερών μας.

Δεν υπάρχει ομάδα που να μην την έχει επισκεφτεί αυτή η υπερφυσική εμπειρία. Λίγο πρίν την αρπαγή της Νύφης του Ιησού Χριστού, για ακόμα μια φορά ο Θεός προσπαθεί να αποκαλύψει τις αλήθειες του λόγου Του σ’ αυτό τον κακό, και καταραμένο από την αμαρτία κόσμο, και να επανασυγκροτήσει πεινασμένες, ειλικρινείς καρδιές, που θα πιστεύουν σε έναν Κύριο, μια πίστη και ένα βάπτισμα.

Πολλοί λαβαίνουν έναμέρος από την εμπειρία της αναγέννησης αλλά δεν έχουν λεπτομερώς ερευνήσει τις Γραφές για να δουν αν υπάρχει περισσότερη αλήθεια στο λόγο Του για να ληφθεί. Μη δέχεστε εύκολα ανθρώπινες διδασκαλίες, χωρίς σοβαρή εξέταση, για να δείτε εάν ταιριάζουν με το λόγο του Θεού. Μην αρκείστε στην ομιλία σε άλλες γλώσσες, εξετάστε το βάπτισμά σας, τη θεότητα του Ιησού και τον αγιασμό. Ο Θεός προσπαθεί να τελειοποιήσει την Εκκλησία Του και να τη φέρει στην επίγνωση της αλήθειας Α’ Τιμ.β:4-5.

Στους Κολ.β:8 μας λέει: Βλέπετε μη σας εξαπατήσει τις δια της φιλοσοφίας και της ματαίας απάτης, κατά την παράδοση των ανθρώπων, κατά τα στοιχεία του κόσμου, και ουχί κατά Χριστόν.