Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Ο Ιησούς είναι ο Πατέρας


Εάν υπάρχει μόνο ένας Θεός και αυτός ο Θεός είναι ο Πατέρας (Μαλάχ.β:10) και αν ο Ιησούς είναι ο Θεός, τότε το λογικό συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας. Σε όσους πιστεύουν, κατά κάποιο τρόπο, ότι ο Ιησούς μπορεί να είναι Θεός αλλά όχι ο Πατέρας, θα δώσουμε περισσότερες Βιβλικές αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας, πράγμα που θα εδραιώσει το γεγονός ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός. Αληθινά, δύο εδάφια της Γραφής αρκούν για να το αποδείξουν.


1.  Στο Ησ.θ:6 ο Υιός αποκαλείται ο αιώνιος Πατέρας. Ο Ιησούς είναι ο Υιός που αναφέρεται στις προφητείες και υπάρχει ένας μόνο Πατέρας (Μαλαχ.β:10, Εφεσ.δ:6), έτσι ο Ιησούς πρέπει να είναι ο Θεός Πατέρας.

2.  Το Κολ.β:9 διακηρύττει ότι όλο το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί μέσα στον Ιησού. Η θεότητα περιλαμβάνει το ρόλο του Πατέρα, έτσι ο Πατέρας πρέπει να κατοικεί μέσα στον Ιησού. Εκτός από αυτά τα δύο εδάφια, ο Ίδιος ο Ιησούς δίδαξε ότι ήταν ο Πατέρας. Κάποτε, όταν μιλούσε για τον Πατέρα, οι Φαρισαίοι ρώτησαν, “Που είναι ο Πατήρ σου; Απεκρίθη ο Ιησούς, Ούτε εμέ εξεύρετε, ούτε τον Πατέρα μου. Εάν ηξεύρετε εμέ, ηθέλετε εξεύρει και τον Πατέρα μου” (Ιωάν.η:19). Ο Ιησούς συνέχισε, “Σας είπον λοιπόν ...αν δεν πιστεύσητε ότι εγώ είμαι, θέλετε αποθάνει εν ταις αμαρτίαις υμών” (Ιωάν.η:24). Ο Ιησούς πραγματικά ταύτιζε τον Εαυτό Του με το “ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΩΝ” της Εξόδου γ:14. Οι Εβραίοι που δεν καταλάβαιναν τι ήθελε να πει, ρώτησαν, “Συ τις είσαι;” Ο Ιησούς τους απάντησε, “Ο,τι σας λέγω απ’ αρχής” (Ιωάν.η:25). Ωστόσο, “δεν ενόησαν ότι έλεγε προς αυτούς περί του Πατρός” (Ιωάν.η:27). Με άλλα λόγια, ο Ιησούς προσπαθούσε να τους πει ότι Αυτός ήταν ο Πατέρας και το ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΩΝ και ότι αν δεν Τον δέχονταν σαν Θεό θα πέθαιναν με τις αμαρτίες τους.

3.  Σε κάποιο άλλο σημείο ο Ιησούς είπε, “Εγώ και ο Πατήρ εν είμεθα” (Ιωάν.ι:30). Μερικοί προσπαθούν να πουν ότι ήταν ένα με τον Πατέρα, όπως ένας άνδρας και μια γυναίκα είναι ένα ή όπως δύο άνθρωποι μπορεί να είναι ένα όταν βρίσκονται σε συμφωνία. Αυτή η ερμηνεία επιχειρεί να αποδυναμώσει την ένταση του ισχυρισμού του Ιησού. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλα εδάφια που στηρίζουν πλήρως το ότι ο Ιησούς δεν ήταν μόνο ο Υιός σαν άνθρωπος αλλά και ο Πατέρας σαν Θεός.

4.  Για παράδειγμα, ο Ιησούς δήλωσε στο Ιωάν.ιβ:45, “Και ο θεωρών εμέ, θεωρεί τον πέμψαντά με”. Με άλλα λόγια, αν κάποιος δει τον Ιησού σαν Θεό, βλέπει τον Πατέρα.

5.  Στο Ιωάν.ιδ:7 ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του, “Εάν εγνωρίζετε εμέ, και τον Πατέρα μου ηθέλετε γνωρίσει και από του νυν γνωρίζετε αυτόν, και είδετε αυτόν.”  Ακούγοντας αυτή τη δήλωση, ο Φίλιππος ζήτησε, “Κύριε, δείξον εις ημάς τον Πατέρα, και αρκεί εις ημάς” (Ιωάν.ιδ:8). Δηλαδή, ζήτησε από τον Ιησού να τους δείξει τον Πατέρα και τότε θα ήταν ικανοποιημένοι. Η απάντηση του Ιησού ήταν, “Τόσον καιρόν είμαι μεθ’ υμών, και δεν με εγνώρισας, Φίλιππε; όστις είδεν εμέ, είδε τον Πατέρα, και πως συ λέγεις, Δείξον εις ημάς τον Πατέρα; Δεν πιστεύεις ότι εγώ είμαι εν τω Πατρί, και ο Πατήρ είναι εν εμοί; τους λόγους τους οποίους εγώ λαλώ προς υμάς, απ’ εμαυτού δεν λαλώ, αλλ’ ο Πατήρ ο μένων εν εμοί, αυτός εκτελεί τα έργα. Πιστεύετέ μοι ότι εγώ είμαι εν τω Πατρί, και ο Πατήρ είναι εν εμοί, ει δε μοι, δια τα έργα αυτά πιστεύετέ μοι” (Ιωάν.ιδ:9-11). Αυτή η διακήρυξη είναι κάτι περισσότερο από μια απλή σχέση συμφωνίας, αλλά πρέπει να την δούμε σαν την ομολογία του Χριστού ότι είναι ο Πατέρας που φανερώθηκε εν σαρκί. Όπως πολλοί άνθρωποι σήμερα, ο Φίλιππος δεν είχε κατανοήσει ότι ο Πατέρας είναι ένα Πνεύμα αόρατο και ότι ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να γίνει ορατός ήταν μέσω του προσώπου του Ιησού Χριστού.

6.  Ο Ιησούς είπε, “Ο Πατήρ είναι εν εμοί, και εγώ εν αυτώ” (Ιωάν.ι:38).

7.  Ο Ιησούς υποσχέθηκε ότι θα είναι ο Πατέρας όλων αυτών που θα νικήσουν (Αποκαλ.κα:6-7).

8.  Στο Ιωάν.ιδ:18 ο Ιησούς είπε, “Δεν θέλω σας αφήσει ορφανούς, έρχομαι προς εσάς.” Η Ελληνική λέξη “ορφανός” ερμηνεύετε από το Strong’s Exhaustive Concordance σαν “στερημένος (ορφανά), π.χ. χωρίς γονείς”. Ο Ιησούς, μιλώντας σαν ο Πατέρας, υποσχέθηκε ότι δεν θα άφηνε τους μαθητές Του χωρίς Πατέρα.

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συγκρίσεις, σαν επιπλέον αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας.

1.  Ο Ιησούς προφήτευσε ότι θα ανάσταινε το ίδιο Του το σώμα από τους νεκρούς σε τρεις ημέρες (Ιωάν.β:19-21) και ο Πέτρος κήρυξε ότι ο Θεός ανάστησε τον Ιησού από τους νεκρούς (Πρ.β:24).

2.  Ο Ιησούς είπε ότι θα έστελνε τον Παράκλητο σε εμάς (Ιωάν.ις:7), αλλά είπε ακόμα ότι ο Πατέρας θα έστελνε τον Παράκλητο (Ιωάν.ιδ:26).

3.  Μόνο ο Πατέρας μπορεί να ελκύσει τους ανθρώπους στο Θεό (Ιωάν.ς:44), ωστόσο ο Ιησούς είπε ότι Αυτός θα ελκύσει τους πάντες (Ιωάν.ιβ:32).

4.  Ο Ιησούς θα αναστήσει όλους τους πιστούς την εσχάτη ημέρα (Ιωάν.ς:40), αλλά ο Θεός Πατέρας ζωοποιεί (δίνει ζωή) τους νεκρούς και θα τους αναστήσει (Ρωμ.δ:17, Α’ Κορ.ς:14).

5.  Ο Ιησούς υποσχέθηκε ότι θα απαντάει στις προσευχές των πιστών (Ιωάν. ιδ:14) αλλά είπε ακόμα ότι ο Πατέρας θα απαντάει στις προσευχές (Ιωάν.ις:23).

6.  Ο Χριστός μας αγιάζει (Εφεσ.ε:26) και ο Πατέρας μας αγιάζει (Ιούδ.α).

7.  Στην Α’ Ιωάν.γ:1 αναφέρεται ότι ο Πατέρας μας αγάπησε και φανερώθηκε για να μας καθαρίσει από την αμαρτία, αλλά εμείς ξέρουμε ότι ήταν ο Χριστός που φανερώθηκε στον κόσμο για να εξαλείψει την αμαρτία (Ιωάν.α:29-31).

Μπορούμε εύκολα να τα καταλάβουμε αυτά αν κατανοήσουμε ότι ο Ιησούς έχει διπλή φύση. Είναι συγχρόνως Πνεύμα και σάρκα, Θεός και άνθρωπος, Πατέρας και Υιός. Από την ανθρώπινη πλευρά είναι ο Υιός του ανθρώπου, ενώ από τη θεϊκή πλευρά είναι ο Υιός του Θεού και ο Πατέρας που κατοικεί εν σαρκί. (Δες κεφ.5 για περισσότερα σχετικά με τον Υιό και κεφ.6 για περισσότερα σχετικά με τον Πατέρα, Υιό και Πνεύμα).

Ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε

Τα εδάφια της Γραφής που αποδεικνύουν ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας δεν αποδυναμώνουν τα αποδεικτικά στοιχεία ότι ο Ιησούς είναι ο ένας Θεός. Πιο κάτω παραθέτουμε 12 εδάφια που αποδεικνύουν ειδικά ότι ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε-ο ένας Θεός της Παλαιάς Διαθήκης.

1.  Στο Ησ.ν:3 έχουμε την προφητεία ότι κάποιος θα φώναζε στην έρημο, «Ετοιμάσατε την οδόν του ΚΥΡΙΟΥ» (Γιάχβε) και στο Ματθ.γ:3 λέει ότι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν η εκπλήρωση αυτής της προφητείας. Φυσικά, ξέρουμε ότι ο Ιωάννης ετοίμασε το δρόμο για τον Κύριο Ιησού Χριστό. Εφόσον το όνομα Γιάχβε ήταν το άγιο όνομα για τον ένα Θεό, η Γραφή δε μπορεί να το χρησιμοποιεί για κανένα άλλο πέρα από τον Άγιο του Ισραήλ και εδώ αναφέρεται στον Ιησού.

2.  Στο Μαλαχ.γ:1 λέει, «Ο Γιάχβε, τον οποίον σεις ζητείτε, εξαίφνης θέλει ελθεί εις τον ναόν αυτού, ναι ο άγγελος της διαθήκης». Αυτό εκπληρώθηκε από τον Ιησού, είτε πρόκειται, κυριολεκτικά, για το Ναό, είτε για το σώμα του Ιησού (Ιωάν.β:21).

3.  Στον Ιερ.κγ:5-6 μιλάει για ένα δίκαιο Βλαστό από τον Δαυίδ - μια καθαρή αναφορά στο Μεσσία - και Τον ονομάζει «Ο ΚΥΡΙΟΣ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΗΜΩΝ». (Δες επίσης Ιερεμία λγ:15-16). Με άλλα λόγια, ο Ιησούς είναι ο «Ο Γιάχβε η δικαιοσύνη ημών».

4.  Ο Ησαΐας μιλώντας για τον Γιάχβε λέει: “Ο βραχίων αυτού ενήργησεν εις αυτόν σωτηρίαν” (Ησ. νθ:16) και “ο βραχίων αυτού θέλει εξουσιάζει δι’ αυτόν” (Ησ. μ:10). Το Ησ νγ 1-2 περιγράφει το Μεσσία σαν την αποκάλυψη του βραχίονα του Γιάχβε. Έτσι, ο Ιησούς ο Σωτήρας δεν είναι ένας άλλος Θεός, αλλά η φανέρωση του Γιάχβε σε ανθρώπινη σάρκα για να φέρει σωτηρία στον κόσμο.

5.  Ο Ησαΐας προφήτευσε ότι «η δόξα του Γιάχβε θέλει φανερωθή και πάσα σαρξ ομού θέλει ιδεί» (Ησ.μ:5). Εφόσον ο Γιάχβε είπε ότι δεν θα δώσει τη δόξα Του σε άλλον (Ησ.μβ:8, μη:11), ξέρουμε ότι αυτή η προφητεία θα μπορούσε να εκπληρωθεί μόνο αν αποκάλυπτε τον εαυτό του με κάποιο τρόπο. Πραγματικά, βλέπουμε στην Καινή Διαθήκη ότι ο Ιησούς είχε την δόξα του Πατέρα (Ιωάν.α:14, Φιλιπ.β:11). Αυτός είναι ο Κύριος της δόξης (Α’ Κορ.β:8). Όταν ο Ιησούς επιστρέψει, θα έρθει «εν τη δόξη του Πατρός αυτού» (Ματθ. ις:27, Μαρκ. η:38). Αφού ο Ιησούς έχει την δόξα του Γιάχβε, πρέπει να είναι ο Γιάχβε.

6.  Ο Γιάχβε είπε, «Δια τούτο ο λαός μου θέλει γνωρίσει το όνομά μου, δια τούτο θέλει γνωρίσει εν εκείνη τη ημέρα, ότι εγώ είμαι ο λαλών, ιδού εγώ» (Ησ.νβ:6). Ωστόσο, εμείς ξέρουμε ότι ο Ιησούς διακήρυξε τον Πατέρα, φανέρωσε και εξάγγειλε το όνομα του Πατέρα (Ιωάν.α:18, ιζ:6, ιζ:26). Ο Ιησούς απήγγειλε το όνομα του Γιάχβε (Ψαλμ.κβ:22, Εβρ.β:12). Γι’ αυτό, πρέπει να είναι ο Γιάχβε.

7.  O Γιάχβε είπε «Ώμοσα εις εμαυτόν ο λόγος εξήλθεν εκ του στόματός μου εν δικαιοσύνη και δεν θέλει επιστραφή, Ότι παν γόνυ θέλει κάμψει εις εμέ, πάσα γλώσσα θέλει ομνύει εις εμέ» (Ησ.με:23). Ο Παύλος ανέφερε αυτό το εδάφιο για να αποδείξει ότι όλοι θα σταθούμε μπροστά στο βήμα του Χριστού (Ρωμ.ιδ:10-11). Ο Παύλος έγραψε επίσης, «διά να κλίνη εις το όνομα του Ιησού παν γόνυ επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων» (Φιλιπ.β:10).

8.  Ο Ζαχαρίας έχει πειστικές αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε. Ξεκινάει με τα λόγια: «Ούτω λέγει Γιάχβε ο Ελοχάϊ μου» και στο εδ.12 λέει: «Και έστησαν τον μισθόν μου τριάκοντα αργύρια». Στο Ζαχ.ιβ:10 ο Γιάχβε λέει: «και θέλουσιν επιβλέψει προς εμέ, τον οποίον εξεκέντησαν». Φυσικά ήταν ο Ιησούς που πουλήθηκε 30 αργύρια και Τον εξεκέντησαν πάνω στο σταυρό του Γολγοθά (Ματθ.κς:14-16, Ιωάν.ιθ:34).  Στο Ζαχ.ιβ:8 λέει, αναφερόμενος στον Μεσσία, «Ο οίκος του Δαβίδ ως Θεός». Ο Ζαχαρίας επίσης έγραψε, «Και ο Γιάχβε θέλει εξέλθει και θέλει πολεμήσει κατά των εθνών εκείνων, ως ότε επολέμησεν εν τη ημέρα της μάχης. Και οι πόδες αυτού θέλουσι σταθή κατά την ημέραν εκείνην επί του όρους των ελαιών, του απέναντι της Ιερουσαλήμ εξ ανατολών· και το όρος των ελαιών θέλει σχισθή κατά το μέσον αυτού προς ανατολάς και προς δυσμάς και θέλει γείνει κοιλάς μεγάλη σφόδρα· και το ήμισυ του όρους θέλει συρθή προς βορράν και το ήμισυ αυτού προς νότον. Και θέλετε καταφύγει εις την κοιλάδα των ορέων μου· διότι η κοιλάς των ορέων θέλει φθάνει έως εις Ασάλ· και θέλετε φύγει, καθώς εφύγετε απ' έμπροσθεν του σεισμού εν ταις ημέραις Οζίου του βασιλέως του Ιούδα· και Γιάχβε ο Θεός μου θέλει ελθεί και μετά σου πάντες οι άγιοι» (Ζαχ.ιδ:3-5). Όλοι ξέρουμε ότι Αυτός που θα έρθει, Αυτός που θα πατήσει πάνω στο όρος των ελαιών σαν Βασιλιάς βασιλιάδων και Κύριος κυρίων και το όρος θα σχισθεί, Αυτός με τον οποίο θα έρθουν όλοι οι άγιοι και θα πολεμήσει όλα τα έθνη είναι ο Ιησούς κατά τη δεύτερη έλευση (Πράξ.α:9-12, Α’ Τιμ.ς:14-16, Αποκ.ιθ:11-16).

9.  Όταν ο Παύλος, ο μορφωμένος Εβραίος, ο Φαρισαίος εκ Φαρισαίου, ο φανατικός διώκτης των χριστιανών, χτυπήθηκε στο δρόμο προς τη Δαμασκό με ένα εκτυφλωτικό φως από το Θεό, ρώτησε, «Τις είσαι, Κύριε;» Σαν Εβραίος, ήξερε μόνο ένα Θεό και Κύριο και έκανε την ερώτηση, «Ποιος είσαι, Γιάχβε;» Ο Κύριος απάντησε, «Εγώ είμαι Ιησούς» (Πρ.θ:5).

10.Παρόλο που ο Μωυσής είχε σχέση με τον Γιάχβε, στο Εβρ.ια:26 λέει ότι ο Μωυσής «κρίνας τον υπέρ του Χριστού ονειδισμόν μεγαλήτερον πλούτον παρά τους εν Αιγύπτω θησαυρούς». Έτσι ο Θεός του Μωυσή ήταν ο Ιησούς Χριστός.

11.Ο Ψαλμός ξη:18 απεικονίζει μια σκηνή στην οποία ο Γιάχβε Ελοχίμ ανεβαίνει εις ύψος και αιχμαλωτίζει αιχμαλωσία, αλλά ξέρουμε ότι ο Ιησούς αναλήφθηκε και αιχμαλώτισε αιχμαλωσία. Στην πραγματικότητα το Εφες.δ:7-10 εφαρμόζει αυτή την προφητεία στον Ιησού.

12.Στην Αποκ.κβ:6 λέει, “Κύριος ο Θεός των αγίων προφητών απέστειλε τον άγγελον αυτού” στον Ιωάννη, αλλά στο εδάφιο 16 λέει, «Εγώ ο Ιησούς έπεμψα τον άγγελόν μου να μαρτυρήση εις εσάς ταύτα εις τας εκκλησίας».

Υπάρχουν πολλά ακόμα εδάφια της Γραφής που ταυτίζουν τον Ιησού με τον ένα Θεό, τον Γιάχβε. Πιο κάτω παραθέτουμε έναν κατάλογο με εδάφια που περιγράφουν τον Γιάχβε με συγκεκριμένους τρόπους σε αντιστοιχία με άλλα εδάφια, τα οποία περιγράφουν τον Ιησού με τους ίδιους τρόπους. Έτσι, όλα αυτά τα εδάφια αποδεικνύουν ότι ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε.

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΑΧΒΕ (Ι)

Γ Ι Α Χ Β Ε
Ι Η Σ Ο Υ Σ
ΤΙΤΛΟΣ
ΕΔΑΦΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ
ΕΔΑΦΙΟ
Παντοκράτωρ
Γεν.ιζ:1
Παντοκράτωρ
Αποκ.α:8
ΕΓΩ ΕΙΜΙ
Εξ.γ:14-16
Εγώ ειμί
Ιωάν.η:58
Πέτρα
Ψαλμ.ιη:2 Ψαλμ.κη:1
Πέτρα
Α’ Κορ.ι:4
Κέρας σωτηρίας
Ψαλμ.ιη:2
Κέρας σωτηρίας
Λουκ.α:69
Ποιμήν
Ψαλμ.κγ:1, Ησ.μ:10-11
Καλός Ποιμήν,
Μέγας Ποιμήν,
Αρχιποιμήν
Ιωάν.ι:11,
Εβρ.ιγ:20
Α’ Πέτρ.ε:4
Κύριος της Δόξης
Ψαλμ.κδ:7-10
Κύριος της Δόξης
Α’ Κορ.β:8
Φως
Ψαλμ.κζ:1, Ησ.ξ:19
Φως
Ιωάν.α:4-9, Ιωάν.η:12, Αποκ.κα:23
Σωτηρία
Ψαλμ.κζ:1, Ησ.ιβ:2
Μόνη Σωτηρία
Πρ.δ:10-12
Κύριος των κυρίων
Ψαλμ.ρλς:3
Κύριος των κυρίων
Αποκ.ιθ:16

Άγιος
Ησ.ιβ:6
Άγιος
Πρ.β:27
Νομοθέτης
Ησ.λγ:22
Διαθέτης της Πρώτης Διαθήκης (του Νόμου)

Εβρ.θ:14-17
Κριτής
Ησ.λγ:22
Κριτής
Μιχ.ε:1, Πρ.ι:42
Πρώτος και Έσχατος
Ησ.μα:4, μδ:6, μη:12
Άλφα και Ωμέγα, Αρχή και Τέλος, Πρώτος και Έσχατος
Αποκ.α:8, κβ:13           
Μόνος Σωτήρας
Ησ.μγ:11, με:21, ξ:16
Σωτήρας
Τίτ.β:13, γ:6
Δοτήρ του Πνευματικού Ύδατος
Ησ.μδ:3,νε:1
Δοτήρ του Ζωντανού Νερού
Ιωάν.δ:10-14
Βασιλεύς του Ισραήλ
Ησ.μδ:6
Βασιλεύς του Ισραήλ,
Βασιλεύς βασιλέων
Ιωάν.α:49,
Αποκ.ιθ:16
Ο μόνος ποιητής
Ησ.μδ:24, με:8, μη:13
Ποιητής των πάντων
Ιωάν.α:3, Κολ.α:16, Εβρ.α:10
Ο Μόνος Δίκαιος Θεός
Ησ.με:21
Ο Δίκαιος
Πρ.ζ:52
Λυτρωτής
Ησ.νδ:5, ξ:16
Λυτρωτής
Γαλ.γ:13, Αποκ.ε:9

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΑΧΒΕ (ΙΙ)


ΟΝΟΜΑ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ
ΕΔΑΦΙΑ
1
Γιάχβε - ιρέ (προμηθεύων)
Ο προμηθευτής της θυσίας
Εβρ. ι:10-12
2
Γιάχβε-ραφά (θεραπεύων)
Ο θεραπεύων
Ιάκ. ε:14-15
3
Γιάχβε-νισσί (σημαία, νίκη)
Νίκη
Α’ Κορ. ιε:57
4
Γιάχβε-μ’καντόσχ (αγιάζων)
Ο αγιάζων
Εφεσ. ε:26
5
Γιάχβε-σαλόμ (ειρήνη)
Ειρήνη
Ιωάν. ιδ:27
6
Γιάχβε-σαμπαόθ (Κύριος των δυνάμεων)
Κύριος των Δυνάμεων
Ιάκ. ε:4-7
7
Γιάχβε-ελιόν (Ύψιστος)
Ύψιστος
Λουκ. α:32,76,78
8
Γιάχβε-ραάχ (ποιμένας)
Ποιμένας
Ιωάν. ι:11
9
Γιάχβε-χοσινού (δημιουργός)
Δημιουργός
Ιωάν. α:3
10
Γιάχβε-τσιντκενού (δικαιοσύνη)
Δικαιοσύνη
Α’ Κορ. α:30
11
Γιάχβε-σαμμάχ (παρών)
Πανταχού Παρών
Ματθ. κδ:20
                                               
Τα παραπάνω στοιχεία δεν είναι όλα όσα υπάρχουν, αλλά είναι αρκετά για να αποδείξουν ότι ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε.

Υπάρχει μόνο ένας Θεός (Δευτ. ς:4), πράγμα που σημαίνει ότι ο Ιησούς είναι ο ένας Θεός της Παλαιάς Διαθήκης.

Οι Εβραίοι κατάλαβαν ότι ο Ιησούς απαιτούσε ότι ήταν ο Θεός.

Οι Εβραίοι δεν κατάλαβαν πώς μπορούσε ο Θεός να φανερωθεί «εν σαρκί». Δεν κατάλαβαν σε κάποια περίπτωση τον Ιησού που τους είπε ότι είναι ο Πατέρας (Ιωαν.η:19-27). Ωστόσο, σε πολλές άλλες περιπτώσεις, κατάλαβαν την αξίωσή του ότι είναι ο Θεός. Κάποτε, όταν ο Ιησούς θεράπευσε ένα άνδρα το Σάββατο και χρέωσε το έργο αυτό στον Πατέρα Του, οι Εβραίοι ήθελαν να Τον σκοτώσουν - όχι μόνο επειδή είχε παραβεί το νόμο του Σαββάτου, αλλά επειδή έλεγε ότι ο Θεός είναι ο Πατέρας Του κάνοντας τον εαυτό του ίσο με το Θεό (Ιωάν.ε:17-18). Μια άλλη φορά, ο Ιησούς είπε ότι ο Αβραάμ χάρηκε όταν είδε την ημέρα Του. Όταν οι Εβραίοι Τον ρώτησαν πώς μπορούσε να γίνει αυτό, τους απάντησε: «Αληθώς, αληθώς σας λέγω, πρίν γείνη ο Αβραάμ εγώ είμαι». Οι Εβραίοι αμέσως κατάλαβαν ότι αξίωνε ότι είναι ο ΕΓΩ ΕΙΜΙ - το όνομα με το ο ποίο ο Γιάχβε φανέρωσε τον Εαυτό Του στην Έξ.γ:14 - και γι’ αυτό πήραν πέτρες να Τον σκοτώσουν για βλασφημία (Ιωάν.η:56-59). 

Όταν ο Ιησούς είπε: «Εγώ και ο Πατήρ έν είμεθα», οι Εβραίοι έπιασαν πέτρες να τον λιθοβολήσουν για βλασφημία διότι «άνθρωπος ών, κάμνεις σεαυτόν Θεόν» Του είπαν (Ιωάν.ι:30-33). Ακόμα, προσπάθησαν να Τον σκοτώσουν, όταν τους είπε ότι ο Πατέρας είναι μέσα Του, πάλι για την ίδια αιτία, αξίωνε ότι είναι ο Πατέρας (Ιωάν.ι:38-39). 

Όταν ο Ιησούς συγχώρησε τις αμαρτίες του παραλυτικού, οι Εβραίοι σκέφτηκαν ότι βλασφήμησε γιατί ήξεραν ότι μόνο ο Θεός μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες (Ησ.μγ:25). Ο Ιησούς, αν και γνώριζε τις σκέψεις τους, θεράπευσε τον άνθρωπο κι έτσι φανέρωσε τη θεία Του δύναμη και απέδειξε τη θεότητά Του (Λουκ.ε:20-26). Οι Εβραίοι σωστά πίστευαν ότι υπάρχει μόνο ένας Θεός, ότι μόνο ο Θεός μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες κι ότι ο Ιησούς αξίωνε ότι είναι Αυτός ο ένας Θεός, ο Πατέρας, ο Γιάχβε. Το μόνο τους λάθος ήταν ότι απέρριψαν την αξίωση του Ιησού!

Είναι εκπληκτικό το γεγονός, ότι κάποιοι άνθρωποι, σήμερα, όχι μόνο αρνούνται τους ισχυρισμούς του Κυρίου για την αληθινή Του ταυτότητα, αλλά αδυνατούν να καταλάβουν ότι είναι κάτι που ο ίδιος διεκδίκησε. Ακόμα και οι Εβραίοι αντίπαλοι του Ιησού κατάλαβαν την αξίωσή Του ότι είναι Θεός, ο Πατέρας, ο Γιάχβε.