Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Νομιμοποιούν την πώληση ληγμένων τροφίμων!


Με το πάγιο διακύβευμα της «άρσης των εμποδίων στη λειτουργία των επιχειρήσεων», της «διευκόλυνσης της επιχειρηματικότητας», της «τόνωσης του ανταγωνισμού» και την...«προστασία του καταναλωτή», τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υγείας προχωρούν στη θεσμοθέτηση της δυνατότητας πώλησης ληγμένων τροφίμων σε τιμή προσφοράς.

Σύμφωνα με το 5ο Άρθρο της νέας αγορανομικής νομοθεσίας, επιτρέπεται η διάθεση τροφίμων περασμένης χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας, πλην όσων προσδιορίζονται από την κείμενη νομοθεσία ως «ευαλλοίωτα», με τον όρο ότι αυτά θα πωλούνται σαφώς διαχωρισμένα από τα άλλα τρόφιμα και με ταμπέλα που θα αναρτάται σε αυτά, στην οποία θα αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα η φράση «ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ».Ο χρόνος περασμένης διατηρησιμότητας κυμαίνεται από μία βδομάδα μέχρι τρεις μήνες. Ακόμη, «την αποκλειστική ευθύνη, στις περιπτώσεις αυτές, για την καλή υγιεινή κατάσταση των προϊόντων φέρει ο πωλητής»!



Έτσι, αντί να επιστρέφονται στις εταιρείες, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, ή κατά περίπτωση να πετιούνται στα σκουπίδια, θα αποκτήσουν τη δική τους θέση στα ράφια των λιανεμπορικών αλυσίδων, αποδίδοντας κέρδος, τόσο στη βιομηχανία όσο και στους λιανεμπόρους.

Στην πραγματικότητα, παράλληλα με την κατάργηση διατάξεων που πράγματι εδώ και χρόνια πέρασαν σε αχρηστία (π.χ. η υποχρέωση των αρτοποιείων να διατηρούν  αποθέματα αλατιού) και με πρόσχημα την απλοποίηση των διαδικασιών για τη διεύρυνση των προϊόντων που πουλάνε τα καταστήματα, η κυβέρνηση προχωρά στην υιοθέτηση ενός πλαισίου λειτουργίας των καταστημάτων που αφενός μειώνει τις υποχρεώσεις τήρησης υγειονομικών κανόνων, αφετέρου διευκολύνει στην αύξηση του τζίρου των μεγάλων εμπορικών καταστηματων. Με βάση τους νέους κανόνες λειτουργίας των καταστημάτων, αίρονται οι περιορισμοί που αφορούσαν στα τετραγωνικά μέτρα στην γκάμα των προϊόντων που διακινούν (π.χ., τα κρεοπωλεία να μπορούν να διαθέτουν και τυροκομικά). Στην πράξη, είναι φανερό ότι για τις δεκάδες χιλιάδες των μικρών και οικογενειακού χαρακτήρα μαγαζιών τέτοιες «διευκολύνσεις» δεν είναι καν αξιοποιήσιμες. Είναι, όμως, μια χαρά για τα σούπερ μάρκετ, που με ακόμα λιγότερες προϋποθέσεις και διαδικασίες ελέγχων θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους.