Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Τα κλειδιά



Η εκκλησία

Η εκκλησία της Καινής Διαθήκης ιδρύθηκε, και η πόρτα για να μπει κανείς μέσα άνοιξε στο βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων. Η εκκλησία θεμελιώθηκε την ημέρα της πεντηκοστής με την έλευση του Αγίου Πνεύματος, σήμερα αυτοί που λαμβάνουν το Άγιο Πνεύμα με το σημείο της γλωσσολαλιάς, όπως έγινε με τους μαθητές τότε στο δεύτερο κεφάλαιο των Πράξεων, ονομάζονται χριστιανοί (Πράξεις ια:26).

Τα Ευαγγέλια

Το Ευαγγέλια περιγράφουν τη διακονία του Ιησού και το θαυμάσιο έργο της θεμελίωσης της εκκλησίας της Καινής Διαθήκης. Περιέχουν τις εντολές του Χριστού για μετάνοια και βάπτισμα στο νερό, καθώς και την υπόσχεσή Του να εκχέει το Άγιο Πνεύμα, αλλά το χριστιανικό βάπτισμα στο νερό και το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος δεν έλαβε χώρα μέχρι που ο Ιησούς σταυρώθηκε, αναστήθηκε από τους νεκρούς και αναλήφθηκε στον ουρανό. Στα Ευαγγέλια, ο Ιησούς μίλησε για την ίδρυση της εκκλησία του, σε μελλοντικό χρόνο: «θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου» (Ματθαίος ις:18). Κατά τη χρονική αυτή περίοδο, «δεν ήτο έτι δεδομένον Πνεύμα Άγιον, επειδή ο Ιησούς έτι δεν εδοξάσθη» (Ιωάννης ζ:39). Μετά την ανάληψη του Χριστού, η εκκλησία εδραιώθηκε καθώς οι μαθητές Του βαφτίστηκαν με το Άγιο πνεύμα και μίλησαν σε άγνωστες γλώσσες «καθώς το Πνεύμα έδιδεν εις αυτούς να λαλώσιν» (Πράξεις α:4 - 9 & β:1 - 4).


Πράξεις των Αποστόλων

Ο Ματθαίος, ο Ιωάννης και οι άλλοι απόστολοι, ήταν όλοι παρόντες την ημέρα της Πεντηκοστής, όταν το Άγιο Πνεύμα δόθηκε για πρώτη φορά. Ήταν όλοι μάρτυρες του θαυμάσιου κηρύγματος του Πέτρου και τον υποστήριξαν καθώς άνοιγε την πόρτα της σωτηρίας  (Πράξ.β:14). Όταν το πλήθος των ακουόντων, υπό το βάρος των αμαρτιών τους έκραξε: «Τι πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί;» Ο Πέτρος απάντησε: «Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος» (Πράξ.β:38).

Ο Πέτρος είχε την εξουσία να διακηρύξει τον τρόπο που γίνεται κάποιος μέλος της εκκλησίας του Ιησού Χριστού, γιατί ο Χριστός του είχε δώσει τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών (Ματθ.ις:19). Κανείς δεν αντιτάχθηκε στην απάντηση που έδωσε ή στην εξουσία που είχε να απαντήσει. Ήταν αποδεκτό από όλους ότι η μετάνοια είναι βασικό στοιχείο για την είσοδο στη Βασιλεία. Επιπλέον, ο τρόπος του βαπτίσματος στο νερό που έδωσε ο Πέτρος δεν ήταν αμφισβητήσιμος, γιατί οι απόστολοι κατάλαβαν ότι ο Ιησούς ήταν ο ένας Θεός που φανερώθηκε εν σαρκί (Κολ.β:9, Α΄ Τιμ.γ:16). Κατάλαβαν ότι αυτός ήταν η προσωποποίηση του αιώνιου Πνεύματος του Θεού, που σαν άνθρωπος Τον αποκαλούσε Πατέρα. Επομένως, δεν υπήρξε αντιπαράθεση, όταν ο Πέτρος είπε ότι το βάπτισμα στο νερό πρέπει να γίνεται στο όνομα του Ιησού.  Τελικά, η υπόσχεση του Αγίου Πνεύματος δεν ήταν κάτι καινούριο, αφού ο Ιησούς είχε πει ότι όλοι όσοι πιστεύουν σ’ Αυτόν θα βαπτίζονται με Άγιο Πνεύμα (Ιωάν.ζ:38-39).

Ο Πέτρος χρησιμοποίησε τα ίδια κλειδιά για ν’ ανοίξει την πόρτα της σωτηρίας στους Εθνικούς (Πράξ.ι), που γεύτηκαν την ίδια εμπειρία που είχαν οι μαθητές την ημέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β). Ακόμα, τα ίδια κλειδιά χρησιμοποιήθηκαν για να κηρυχτεί το μήνυμα της σωτηρίας στους Σαμαρείτες, οι οποίοι βαπτίστηκαν στο όνομα του Κυρίου Ιησού και πήραν το Άγιο Πνεύμα (Πράξ.η). Μετά από λίγα χρόνια,  ο απόστολος Παύλος ξαναβάπτισε τους μαθητές του Ιωάννη του Βαπτιστή, στο θαυμάσιο όνομα του Ιησού, πήραν το Άγιο Πνεύμα και μίλησαν σε άγνωστες γλώσσες (Πράξ.ιθ).

Το βιβλίο των Πράξεων λοιπόν, συνεχώς φανερώνει τα ίδια κλειδιά, το ίδιο σχέδιο σωτηρίας.

Οι Επιστολές

Οι Επιστολές περιέχουν οδηγίες προς διάφορες εκκλησίες, όπως της Κορίνθου και της Εφέσου, αλλά και προς ιδιώτες, όπως ο Τιμόθεος και ο Τίτος. Γράφτηκαν για να καθοδηγήσουν ανθρώπους που είχαν ήδη περάσει την πόρτα της σωτηρίας. Το βιβλίο των Πράξεων αναφέρει την ίδρυση πολλών εκκλησιών προς τις οποίες γράφτηκαν αυτές οι επιστολές, και οι Επιστολές συχνά αναφέρονται στην προηγούμενη μετάνοια των αναγνωστών, στο βάπτισμα στο όνομα του Ιησού και στο βάπτισμα με Άγιο Πνεύμα (Ρωμ.ς:1-4, Α΄Κορ.ς:11, ιβ:13, Γαλ.γ:2, 27, Τίτ.γ:5).

Οι αντίπαλοι αυτής της αλήθειας κάνουν λάθος πηγαίνοντας πρώτα στις Επιστολές, ουσιαστικά αγνοώντας το βιβλίο των Πράξεων, όπου αναφέρεται το σχέδιο και η εμπειρία της σωτηρίας.

Πολλά εδάφια στις Επιστολές εξηγούν πως έγινε διαθέσιμη η σωτηρία στο ανθρώπινο γένος, δηλαδή με τη χάρη, με την πίστη στον εξιλεωτικό θάνατο την ταφή και την ανάσταση του Ιησού Χριστού (Ρωμ.γ:21-26, Εφες.β:8-9). Ακόμα, πολλά εδάφια περιγράφουν την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά της ζωής των αληθινών χριστιανών, όπως «Ημείς εξεύρομεν ότι μετέβημεν εκ του θανάτου εις την ζωήν, διότι αγαπώμεν τους αδελφούς» και «Πας όστις πιστεύει ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, εκ του Θεού εγεννήθη» (Α΄Ιωάννου γ:14, ε:1). Όμως, καμία απ’ αυτές τις δηλώσεις δεν ακυρώνει την εντολή στις Πράξεις β:38 και την πραγματική εμπειρία της αναγέννησης που υποσχέθηκε στα Ευαγγέλια, την γεύτηκαν στις Πράξεις και αναφέρεται στις Επιστολές.

Το χάρισμα των γλωσσών αναφέρεται στην πρώτη επιστολή του αποστόλου Παύλου προς την εκκλησία της Κορίνθου, και είναι ένα από τα 9 πνευματικά χαρίσματα που ένας άγιος, ένα άτομο βαπτισμένο με Πνεύμα Άγιο (όχι άπιστος), μπορεί να λάβει. Κανείς δεν μπορεί να εξασκήσει το χάρισμα των γλωσσών, ή οποιοδήποτε άλλο χάρισμα, αν δεν είναι βαπτισμένος με το Άγιο Πνεύμα με το αρχικό σημείο της γλωσσολαλιάς (Πράξ.β:4).

Συμπέρασμα

Τα Ευαγγέλια τονίζουν τον τρόπο της σωτηρίας και οι Επιστολές τον επιβεβαιώνουν, αλλά η πόρτα της σωτηρίας άνοιξε στο βιβλίο των Πράξεων. Η εμπειρία της αναγέννησης, που περιλαμβάνει τη μετάνοια, το βάπτισμα με κατάδυση στο νερό στο όνομα του Ιησού, και το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος με το σημείο της γλωσσολαλιάς σαν ουράνια μαρτυρία, δεν έχει αλλάξει ποτέ από την ημέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β:3, 38). Κανείς δεν έχει την εξουσία ή τη δύναμη να το αλλάξει αυτό, ούτε άγγελος από τον ουρανό (Γαλάτες α:8). Πύλες Άδου δεν θα ισχύσουν εναντίον του (Ματθ.ις:18). Αυτή η εμπειρία είναι επιτακτική, αν θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για το σύντομο ερχομό του Κυρίου.