Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Σαλόμ, σημαίνει ειρήνη;


Να θυμηθούμε αποσπάσματα από παλιότερη επιστολη του κου Μαρκάκη υπεύθυνου της πεντηκοστιανής εκκλησίας Σαλομ. Γράφει μεταξύ άλλων :
".... Εγώ προσωπικά δεν θεωρώ καθόλου σημαντική την διαφορά ανάμεσα στο βάπτισμα στο Όνομα του Ιησού, έναντι του βαπτίσματος στο Όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος..Πως μπορεί να είναι λάθος ένας λόγος του Ιησού Χριστού; ..... Έχω την εντύπωση πως υπάρχουν πράγματα στα οποία δεν έχει κανείς μπορέσει να σας ενημερώσει με αγάπη, κατανόηση, και σε βάθος αποκάλυψη της Αγίας Γραφής (αναφορικά με την Φύση του Ενός Θεού μας).
Κάθε ρηχή προσέγγιση... Συνήθως οι διαφωνίες και αντιρρήσεις στηρίζονται σε ρηχές προσεγγίσεις και έλλειψη βαθύτερης αποκάλυψης, αλλά επίσης και σε έλλειψη ταπεινότητας και ευπλαστότητας για να δεχτούμε κάτι νέο, που πιθανόν δεν γνωρίζαμε παλιότερα.

.... η ιστοσελίδα σας δίνει την εντύπωση ότι, αφενός μεν προωθεί την Βασιλεία του Ιησού Χριστού, αλλά αφετέρου στην πράξη προωθεί σαν εξίσου σημαντικές κάποιες διδασκαλίες και πεποιθήσεις - οι οποίες μοιάζουν για σας να είναι σημαντικές, αλλά...στο σύνολο των θεμάτων που αφορούν ένα πιστό, και βοηθούν σε πνευματική αύξηση και ωριμότητα, είναι άραγε τόσο σημαντικά; Είναι πράγματι τόσο σημαντικό σε ποιο όνομα βαπτίζεται ένας πιστός; Η αρχική πίστη και βάπτιση στο νερό ισοδυναμούν με την γέννηση ενός μωρού. Για τους μαιευτήρες τα θέματα της γέννησης είναι σημαντικά, αλλά για την κοινωνία στο σύνολο της τα θέματα του μαιευτηρίου είναι πραγματικά ασήμαντα και άνευ ουσίας. Το μεγάλωμα και η μόρφωση του παιδιού είναι πραγματικά σημαντικά, και η χρησιμότητα του μετέπειτα στο κοινωνικό σύνολο είναι το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα. Στον εκκλησιαστικό κόσμο έχουμε μια τάση που κάποτε πρέπει να δαμάσουμε: το να παρουσιάζουμε σαν σημαντικά θέματα που είναι μικρής σημαντικότητας, και να χάνουμε την πραγματική ουσία από θέματα που οδηγούν στον ουσιαστικό αγιασμό, την πνευματική ωρίμανση και την φανέρωση της Δύναμης και Εξουσίας του Θεού μέσα από τις ζωές των πιστών που είναι ικανοί και άξιοι να είναι Πρέσβεις του Ιησού στη Γη. Και η γέννηση και ο αγιασμός είναι έργο του Αγίου Πνεύματος. Αν βάζουμε υπέρμετρη βαρύτητα στην διανοητική κατανόηση μας περί της ουσίας των Γραφών, καταλήγουμε να διυλίζουμε τον κώνωπα και να καταπίνουμε την κάμηλο. Με πολλή αγάπη, χωρίς κανένα ανταγωνισμό, καμία αντιπαλότητα, κανένα πρόβλημα με τη λεπτομέρεια των πεποιθήσεων σας, χωρίς να επιθυμώ να σας αλλάξω, απλά προσφέρω ένα λόγο που ίσως αποβεί προς οικοδομή: Εβρ.6: 1
Γι' αυτό, αφού αφήσουμε την αρχική διδασκαλία τού Χριστού, ας προχωρούμε προς την τελειότητα, χωρίς να βάζουμε εξαρχής θεμέλιο μετάνοιας από έργα νεκρά, και πίστης στον Θεό, 2 της διδαχής για τους βαπτισμούς, και της επίθεσης των χεριών, και της ανάστασης των νεκρών, και της αιώνιας κρίσης. Ίσως κάποτε η Εκκλησία πρέπει να σταματήσει να ασχολείται με την αρχική διδασκαλία, και να βαδίσει επιτέλους προς την τελειότητα! Η αρχική διδασκαλία δεν αφορά τίποτε παραπάνω από μια στιγμή στη ζωή ενός πιστού...... "

..Σέβομαι τις απόψεις των άλλων, και γνωρίζω ότι κανένας μας δεν έχει την πλήρη, ή, την μόνη σωστή άποψη. Όλοι γνωρίζουμε μόνο εν μέρει...
..Εάν τυχόν ενδιαφέρεστε να μάθετε μέσα από το πρίσμα μια διαφορετικής αποκάλυψης της Αγίας Γραφής τι εγώ κατανοώ για τον Θεό μας, μπορείτε να διαβάσετε σχετικό άρθρο (Τι είναι ο Τριαδικός Θεός).."

Αγαπητέ κε Μαρκάκη, δεν έχει σημασία τι θεωρούμε εμείς. Σημασία έχει τι λέει ο λόγος του Θεού.
Μπορεί για σένα να είναι το ίδιο πράγμα, αλλά για τους αποστόλους του Χριστού δεν ήταν, γιατί αυτοί ούτε μία φορά δεν σκέφτηκαν όπως εσύ. Αυτοί, όπου βλέπουμε βάπτιση στην Καινή Διαθήκη, βάπτιζαν στο όνομα του Κυρίου Ιησού! (Πέτρος: Πραξ.β:38 Φίλιππος: Πραξ.η:16 Πέτρος: Πραξ.ι:48 Παύλος: Πραξ.ιθ:5)

Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι ο Ιησούς είπε κάτι λάθος, μάλλον το λάθος βρίσκεται στην κατανόηση των λόγων Του από ορισμένους. Οι απόστολοι κατάλαβαν πολύ καλά τι είπε και έκαναν ακριβώς αυτό που είπε, δεν επαναλάμβαναν την εντολή!

'Αραγε τι σημαίνει αυτό το «βάθος αποκάλυψης της Αγίας Γραφής»; Τα πράγματα είναι απλά γραμμένα για να μπορεί ο καθένας να καταλάβει. Υπάρχει μόνο ένας Θεός. Αυτός ο Θεός έχει ένα πρόσωπο, μια υπόσταση, ένα όνομα.

Ακόμα προκαλεί έκπληξη η άνεση των χαρακτηρισμών: "ρηχή προσέγγιση", "επιβολή της ίδιας άποψης" ," αντιπαλότητα", «έλλειψη βαθύτερης αποκάλυψης», «έλλειψη ταπείνωσης και ευπλαστότητας»,  κτλ. χαρακτηρισμοί που φτάνουν στο σημείο της ύβρης. Ένας απλός νους, μπορεί να καταλάβει ποιος ζητάει αντιπαλότητα διαιρέσεις και διχόνοιες και κρύβεται πίσω από ισχυρισμούς περί του αντιθέτου.

Οταν ευαγγελίζετε κάποιον του λέτε: πίστεψε, αλλά δεν ξέρω αν σωθείς, μπορεί ναι μπορεί και όχι ! Πρέπει να βαπτιστείς στο νερό και μπορείς να διαλέξεις τον τρόπο και το όνομα, γιατί εγώ δεν ξέρω ακριβώς σε ποιο όνομα πρέπει να βαπτιστείς!

Καταλαβαίνω ότι κάποια πράγματα τα γνωρίζουμε κατά μέρος, αλλά κάποια άλλα είμαστε υποχρεωμένοι να τα ξέρουμε ακριβώς! Διαφορετικά, έχουμε άγνοια των Γραφών.

Στο σχετικό άρθρο,(Τι είναι ο Τριαδικός Θεός) ο συγγραφέας πασχίζει αρκετά να αποδείξει ότι η εβραϊκή λέξη «εχάντ» δεν σημαίνει μια απόλυτη αριθμητική μονάδα, αλλά υποδηλώνει μια σύνθετη έννοια ενότητας, έχοντας το σκοπό του. Όμως, ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός τον αποστομώνει, όταν επαναλαμβάνοντας τα λόγια του Δευτ.ς:4 όπου στα εβραϊκά χρησιμοποιείται η λέξη «εχάντ», χρησιμοποιεί το ελληνικό απόλυτο αριθμητικό ΕΙΣ που σημαίνει απόλυτα ένας!!!

Ρωτά αν είναι πράγματι τόσο σημαντικό σε ποιο όνομα βαπτίζεται ένας πιστός; Μπορεί για σας να μην είναι, αλλά για τον άνθρωπο που ο Θεός κάλεσε να κηρύξει σωτηρία στα έθνη δια Ιησού Χριστού, ήταν πάρα πολύ σημαντικό! Τόσο, που όταν συνάντησε κάποιους που έλεγαν ότι είναι πιστοί, τους έκανε δύο βασικές και καθοριστικές ερωτήσεις: Αν έλαβαν Πνεύμα 'Αγιο από τότε που πίστεψαν και σε ποιο όνομα έχουν βαπτιστεί (Πράξ.ιθ:1-5)! Γι' αυτόν ήταν πολύ σημαντικό να ξέρει σε ποιο όνομα ήταν βαπτισμένος κάποιος, γι' αυτό και τους βάπτισε ΞΑΝΑ στο όνομα του ΙΗΣΟΥ!
Σήμερα, αν σε συναντούσε ο απόστολος Παύλος και σου έκανε την ίδια ερώτηση, Εις τι λοιπόν εβαπτίσθης, τι θα του απαντούσες; Αν δεν του έδινες τη σωστή απάντηση, θα σε βάπτιζε στο όνομα του Κυρίου Ιησού!

Ο Παύλος δεν ήταν μαζί με τους αποστόλους όταν ο Ιησούς τους έδωσε τις τελευταίες οδηγίες στο Ματθ.κη:19 και Λουκ.κδ:47, κι όμως βάπτιζε στο όνομα του Κυρίου Ιησού. Πως ήξερε τι πρέπει να κάνει; Ο ίδιος έλεγε ότι το ευαγγέλιο που κήρυττε δεν ήταν ανθρώπινη παράδοση, αλλά δι' αποκαλύψεως.
«Αλλά σας γνωστοποιώ, αδελφοί, ότι το ευαγγέλιον το κηρυχθέν υπ' εμού δεν είναι ανθρώπινον· διότι ουδ' εγώ παρέλαβον αυτό παρά ανθρώπου ούτε εδιδάχθην,αλλά δι' αποκαλύψεως Ιησού Χριστού» (Γαλ.α:11-12).

Η εκκλησία είναι οικοδομημένη «επί το θεμέλιον των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου λίθου αυτού του Ιησού Χριστού» (Εφες.β:20). Οι απόστολοι δεν κήρυξαν απλά το βάπτισμα στο όνομα του Ιησού, αλλά το εφάρμοσαν.

Πουθενά μέσα στο λόγο του Θεού δεν μπορούμε να βρούμε ένα εδάφιο που να λέει ότι βάπτιζαν χρησιμοποιώντας τα λόγια «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Αντίθετα, παντού βλέπουμε ότι βάπτιζαν στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού. Βαπτίζοντας στο όνομα του Ιησού, εκπλήρωναν την εντολή του Κυρίου στο Ματθ.κη:19.

Ο Παύλος έγραψε, «Αλλά και εάν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού σας κηρύττη άλλο ευαγγέλιον παρά εκείνο, το οποίον σας εκηρύξαμεν, ας ήναι ανάθεμα» (Γαλ.α:8). Ας το προσέξουμε πολύ αυτό.

Στο Μάρκ.ζ:8 ο Ιησούς είπε, «αφήσαντες την εντολήν του Θεού, κρατείτε την παράδοσιν των ανθρώπων» Η ιστορία μας λέει ότι μόνο μετά από αρκετά χρόνια από την εποχή των αποστόλων, άλλαξε ο τρόπος βαπτίσματος στο όνομα του Ιησού.

Το χριστιανικό βάπτισμα στο νερό είναι μια διάταξη που καθιερώθηκε από τον Ιησού Χριστό. Εάν δεν είναι σημαντικό στο σχέδιο του Θεού, γιατί ο Ιησούς το διέταξε στο Ματθ.κη:19; Και γιατί ο Πέτρος συνέχισε λέγοντας, «και ας βαπτισθή έκαστος υμών» καθώς διέτασσε τους Εθνικούς να βαφτιστούν (Πράξ.β:38 ι:48); Πρέπει να θυμόμαστε δύο σημεία σχετικά με τη σπουδαιότητα του βαπτίσματος στο νερό. Καταρχάς, οτιδήποτε ο Χριστός καθιέρωσε, σίγουρα δεν μπορεί να είναι ασήμαντο, άσχετα αν καταλαβαίνουμε τη σημασία του ή όχι. Δεύτερο, ο Χριστός και οι απόστολοι έδειξαν τη σπουδαιότητα αυτής της διάταξης τηρώντας την. Ο Ιησούς περπάτησε πολλά χιλιόμετρα για να βαπτιστεί, αν και ήταν χωρίς αμαρτία, «Τότε έρχεται ο Ιησούς από της Γαλιλαίας εις τον Ιορδάνην προς τον Ιωάννην διά να βαπτισθή υπ' αυτού. Ο δε Ιωάννης εκώλυεν αυτόν, λέγων, Εγώ χρείαν έχω να βαπτισθώ υπό σου, και συ έρχεσαι προς εμέ; Αποκριθείς δε ο Ιησούς είπε προς αυτόν· 'Αφες τώρα· διότι ούτως είναι πρέπον εις ημάς να εκπληρώσωμεν πάσαν δικαιοσύνην. Τότε αφίνει αυτόν. Και βαπτισθείς ο Ιησούς ανέβη ευθύς από του ύδατος· και ιδού, ηνοίχθησαν εις αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα του Θεού καταβαίνον ως περιστεράν και ερχόμενον επ' αυτόν» (Ματθ.γ:13-16).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μια επίσκεψη στην σελίδα του κου Μαρκάκη "Σαλομ" φανερώνει οτι τα βασικά θέματα που τον απασχολούν είναι :
  • Γιατί πρέπει σήμερα να συμπαρασταθούμε στο Ισραήλ;
  • OKTΩ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΘΕΣΗ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ
  • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ
  • ΣΥΝΈΔΡΙΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΓΙΑ ΙΣΡΑΗΛ
  • ΚΥΡΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΓΙΑ ΙΣΡΑΗΛ

Τελικα δεν πρέπει να αφήνουμε την αρχική διδασκαλία τών νηπίων πρίν τελειώσουμε τα προνήπια..