Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ




Οδηγία…



Ψαλμ.ρζ:7 Και ωδήγησεν αυτούς δι' ευθείας οδού, διά να υπάγωσιν εις πόλιν κατοικίας.

Δευτ.λβ:10-12 Εν γη ερήμω εύρηκεν αυτόν, και εν ερημία φρίκης και ολολυγμού· περιωδήγησεν αυτόν, επαιδαγώγησεν αυτόν, εφύλαξεν αυτόν ως κόρην οφθαλμού αυτού. Καθώς ο αετός σκεπάζει την φωλεάν αυτού, περιθάλπει τους νεοσσούς αυτού, εξαπλόνων τας πτέρυγας αυτού αναλαμβάνει αυτούς, και σηκόνει αυτούς επί των πτερύγων αυτού, ούτως ο Κύριος μόνος ώδήγησεν αυτόν, και δεν ήτο μετ' αυτού ξένος Θεός.

Βιβλικός Μονοθεϊσμός



Εν αρχή:

Οι ρίζες της πίστης του Μονοθεϊσμού βρίσκονται πολύ πίσω, στην αρχή της καταγεγραμμένης ιστορίας, στη Γέν.α:1: Εν αρχή εποίησεν ο Θεός….!

Αυτή η πρωταρχική δήλωση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του μονοθεϊσμού. Το πνεύμα του Θεού οδήγησε το Μωυσή να γράψει ο Θεός και όχι οι θεοί.

Για την ανθρωπότητα, αυτή ήταν η πρώτη μεγάλη αποκάλυψη που ξεκίνησε με τον Αδάμ και την Εύα  στον κήπο της Εδέμ και αργότερα αποκαλύφθηκε στον Αβραάμ, μέσα σ’ ένα κόσμο που λάτρευε χιλιάδες ειδωλολατρικούς θεούς.

Καλημέρα


Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


Ένας μυστηριώδης άνθρωπος

Γέν.ιδ:18 Και ο Μελχισεδέκ βασιλεύς Σαλήμ έφερεν έξω άρτον και οίνον· ήτο δε ιερεύς του Θεού του Υψίστου.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του Αβραάμ στη Χαναάν, αυτός ο ιερέας και βασιλιάς τον συνάντησε, και του φέρθηκε φιλόξενα (Γέν.ιδ:18-20). Υπάρχει πολύ μυστήριο σχετικά με αυτή τη διακεκριμένη προσωπικότητα. Διάφορες θεωρίες έχουν γραφτεί σχετικά μ’ αυτόν. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι ήταν ο Θεός ο Παντοδύναμος. Αυτό δεν μπορεί να είναι σωστό, γιατί ήταν «ο ιερέας του Υψίστου Θεού» (Γέν.ιδ:18).

Άκουε Χριστιανέ, Κύριος ο Θεός ημών Κύριος εις εστί



Δευτ.ς:1-4 «Και αύται είναι αι εντολαί, τα διατάγματα, και αι κρίσεις, όσας προσέταξε Κύριος ο Θεός σας, να σας διδάξω, διά να κάμνητε αυτάς εν τη γή εις την οποίαν εισέρχεσθε διά να κληρονομήσητε αυτήν διά να φοβήσαι Κύριον τον Θεόν σου, ώστε να φυλάττης πάντα τα διατάγματα αυτού, και τας εντολάς αυτού, τας οποίας εγώ σε προστάζω, σύ, και ο υιός σου, και ο υιός του υιού σου, πάσας τας ημέρας της ζωής σου και διά να μακροημερεύσης. Άκουσον λοιπόν, Ισραήλ, και πρόσεχε να κάμνης αυτά, διά να ευημερής και διά να πληθυνθήτε σφόδρα, καθώς Κύριος ο Θεός των πατέρων σου υπεσχέθη εις σε, εν τη γή ήτις ρέει γάλα και μέλι. Άκουε, Ισραήλ, Κύριος ο Θεός ημών είναι εις Κύριος».

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΣΟΥ ΕΛΛΑΣ



«Διότι ενέτεινα τόν Ιούδαν δι' εμαυτόν ως τόξον· ισχυρώς ενέτεινα τόν Εφραίμ καί εξήγειρα τά τέκνα σου, Σιών, κατά τών τέκνων σου, Ελλάς· καί σέ έκαμον ως ρομφαίαν μαχητού» (Ζαχ.θ:13).

Αυτή η προφητεία εκπληρώθηκε όταν «ο λαός όστις γνωρίζει τόν Θεόν αυτού, ίσχυσε καί κατόρθωσε» (Δαν.ια:32), κατά του Αντίοχου, που ήταν ένας απ’ τους βασιλιάδες που διαδέχτηκαν τον Μ. Αλέξανδρο.

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


Και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ υιός



Μια άλλη αντίρρηση σχετικά με την προΰπαρξη του «θεού Υιού», είναι οι μελλοντικές αναφορές του Θεού προς τον Υιό Του, που φανερώνουν ότι το Πνεύμα του Θεού πάντοτε έβλεπε προφητικά και μιλούσε για τον Υιό και το έργο Του, μετά την γέννησή Του από τον Πατέρα και την Μαριάμ. Για παράδειγμα:

Β’ Σαμ.ζ:12,14 Αφού πληρωθώσιν αι ημέραι σου και κοιμηθής μετά των πατέρων σου, θέλω αναστήσει μετά σε το σπέρμα σου, το οποίον θέλει εξέλθει εκ των σπλάγχνων σου, και θέλω στερεώσει την βασιλείαν αυτού….. εγώ θέλω είσθαι εις αυτόν πατήρ και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ υιός

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Ευτυχώς...


Ας ψάλλουμε…



Ησ.μβ:10 Ψάλλετε εις τον Κύριον άσμα νέον, την δόξαν αυτού εκ των άκρων της γης, σεις οι καταβαίνοντες εις την θάλασσαν και πάντα τα εν αυτή· αι νήσοι και οι κατοικούντες αυτάς.

Ψαλμ.πα:1-2 Ψάλατε εν ευφροσύνη εις τον Θεόν, την δύναμιν ημών· αλαλάξατε εις τον Θεόν του Ιακώβ. Υψώσατε ψαλμωδίαν και κρούετε τύμπανον, κιθάραν τερπνήν μετά ψαλτηρίου.

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ



Μία επί μέρους πτυχή του θέματός μας, που θα δώσει περισσότερο φως στην αλήθεια σχετικά με το πρόσωπο του Ιησού Χριστού, είναι οι προφητείες που έχουν γίνει για τον Χριστό και η θεωρία της τριάδας, όχι μόνον τις παρερμηνεύει αλλά φέρνει σύγχυση και σκοτάδι στην κατανόηση του αρχηγού και τελειωτή της πίστης μας.

Ο λόγος του Θεού μιλάει προφητικά για τον Χριστό και αναφέρεται σ’ Αυτόν σαν το «σπέρμα της γυναικός», «το σπέρμα του Αβραάμ» και «το σπέρμα του Δαυίδ». Την πρώτη αναφορά την βλέπουμε στην Γένεση, όταν ο Θεός καταριέται το φίδι:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

Διακηρύξεις της Βίβλου, ότι ο Ιησούς είναι «Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΟΣ».



   1) Ιωάν.κ:28 Και απεκρίθη ο Θωμάς και είπε προς αυτόν· Ο Κύριός μου και ο Θεός μου.

   2) Ρωμ.θ:5 των οποίων είναι οι πατέρες, και εκ των οποίων εγεννήθη ο Χριστός το κατά σάρκα, ο ων επί πάντων Θεός ευλογητός εις τους αιώνας· αμήν.

Πρέπει να προσέξουμε ότι δεν λέει πως ο Ιησούς είναι «ο επί πάντων Θεός», αλλά ότι είναι «επί πάντων Θεός ευλογητός». Το οριστικό άρθρο «ο» δεν αναφέρεται στη λέξη «Θεός», αλλά στη λέξη «Ων».

Ο απ. Παύλος ονομάζει τον Κύριό μας, «ο Θεός επί πάντων Ευλογητός». Ο Χριστός σαν άνθρωπος είναι ο Υιός του Ευλογητού.

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


Δέηση



Κύριε κάποιος ήρθε στην πόρτα μου. Ήτανε νύχτα. Και ήτανε πεινασμένος. Είναι ακόμα. Δεν έχω τίποτα να του δώσω. Το κελάρι μου είναι άδειο. Τί να του δώσω; Τί έχω εγώ; Αφού κι εγώ στα δικά Σου χέρια κοιτάζω. Από Σένα περιμένω.

Και δεν είναι όπως στην αρχή νόμισα. Είναι πολλοί. Όλοι κάτι θέλουν. Και εγώ δεν έχω. Είμαι φτωχός και άθλιος. Ναι Κύριε. Δεν το λέω έτσι. Το πιστεύω. Το βλέπω. Έτσι είναι. Αυτός είμαι. Πώς να αλλάξουν;

Καλημέρα


Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Το κάλυμμα (9)


Τι είδους κάλυμμα;

Αν ο απόστολος Παύλος απαγορεύει στη γυναίκα να προσεύχεται «ακατακαλύπτω» την κεφαλήν το κάνει για να την κρατήσει μέσα στα πλαίσια της ηθικής και της κοσμιότητας σύμφωνα με το φρόνημα της τότε εποχής.

Αυτό άλλωστε κάνουμε κι εμείς σήμερα όταν εμφανίζονται νεωτερισμοί που θίγουν την κόσμια εμφάνιση της γυναίκας. Αναγκαστικά βάζουμε τέτοιους νόμους που θα προστατέψουν τη γυναίκα από τη διαφθορά και το σκάνδαλο, παρόλο που πολλές φορές αυτοί οι νόμοι μετά από λίγα χρόνια μπορεί να φαίνονται παράλογοι.

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


«...και Θεός ήν ο λόγος..»



Ο Ιωάννης ήταν Ιουδαίος, πιστός στον ένα και μόνο Θεό των Πατέρων. Δεν γνώριζε ούτε πίστευε σε πολυθεΐες και τριάδες. Μιλά λοιπόν για τον Ένα Θεό, και το «Λόγο Του», που όλοι γνωρίζουμε ότι έχει να κάνει με τον Ιησού Χριστό, τον Μεσίτη.

Δεν αναφέρεται σε δύο ξεχωριστούς «θεούς», ούτε σε δύο πρόσωπα μέσα στη θεότητα.

Μ' αυτό θέλει να πατάξει την πολυθεΐα και να μας προσηλώσει στον Ένα Θεό και όχι σε άλλο πρόσωπο. Ο Θεός είναι Εις, ο Πατέρας, που είναι και Θεός του Κυρίου Ιησού Χριστού.

Καλημέρα


Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Καληνύχτα


Προς Ρωμαίους (036)

Ρωμ.ζ:6 Όμως, τώρα, δεν εξαρτιόμαστε από το νόμο. Ο Νόμος δεν έδινε δύναμη κατά της αμαρτίας, στην ουσία διέγειρε αμαρτωλές επιθυμίες. Πεθαίνοντας ως προς το Νόμο, ελευθερωνόμαστε από την εξουσία του. Τώρα μπορούμε να ζήσουμε κάτω από μία νέα διακυβέρνηση, που μας δίνει δύναμη να νικήσουμε αυτές τις αμαρτωλές επιθυμίες και να ζήσουμε μια άγια ζωή. Τώρα μπορούμε να παράγουμε καρπούς για το Θεό.

Ευθεία καρδιά



Β’ Χρον.κθ:1-36

Β’ Χρον.κθ:34 Οι ιερείς όμως ήσαν ολίγοι και δεν ηδύναντο να εκδέρωσι πάντα τα ολοκαυτώματα· όθεν οι αδελφοί αυτών οι Λευΐται εβοήθησαν αυτούς, εωσού η εργασία συνετελέσθη και εωσού ηγιάσθησαν οι ιερείς· διότι οι Λευΐται εστάθησαν ευθύτεροι την καρδίαν εις το να αγιασθώσι, παρά οι ιερείς.

Β’ Χρον.λ

Β’ Χρον.λα:1 Αφού δε συνετελέσθησαν πάντα ταύτα, πας ο Ισραήλ οι ευρεθέντες εξήλθον εις τας πόλεις του Ιούδα και συνέτριψαν τα αγάλματα και κατέκοψαν τα άλση και εκρήμνισαν τους υψηλούς τόπους και τα θυσιαστήρια από παντός του Ιούδα και Βενιαμίν· το αυτό έκαμον και εις τον Εφραΐμ και Μανασσή, εωσού συνετέλεσαν. Τότε επέστρεψαν πάντες οι υιοί Ισραήλ, έκαστος εις την ιδιοκτησίαν αυτού, εις τας εαυτών πόλεις.

Ο Θεός μας είναι ευθύς!

Καλημέρα


Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Το κάλυμμα (8)

Η αλληλεξάρτηση δεν αντικαθιστά την προσωπική κοινωνία του καθένα με τον Θεό.


Εδώ είναι άλλο ένα σημείο που πρέπει να γίνει σαφές, εφόσον υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία ή σύγχυση σχετικά με αυτό. Μόνο και μόνο επειδή ο άντρας είναι η «κεφαλή» στο γάμο, δεν σημαίνει ότι η γυναίκα δεν μπορεί να έχει άμεση και προσωπική επικοινωνία με τον Θεό, το αντίθετο μάλιστα. Βλέπουμε την ίδια αρχή στην τοπική εκκλησία. Οι πρεσβύτεροι έχουν τη συλλογική ευθύνη για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την συνάθροιση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο κάθε Χριστιανός που ανήκει σ’ αυτή τη συνάθροιση, δεν μπορεί να συνεχίσει να έχει καθημερινή, προσωπική επικοινωνία με τον Θεό.

Καλημέρα


Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

Ο Ιησούς έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του



Προ δε της εορτής του πάσχα εξεύρων ο Ιησούς ότι ήλθεν η ώρα αυτού διά να μεταβή εκ του κόσμου τούτου προς τον Πατέρα, αγαπήσας τους ιδικούς του τους εν τω κόσμω, μέχρι τέλους ηγάπησεν αυτούς.  Και αφού έγεινε δείπνος, ο δε διάβολος είχεν ήδη βάλει εις την καρδίαν του Ιούδα Σίμωνος του Ισκαριώτου να παραδώση αυτόν, εξεύρων ο Ιησούς ότι πάντα έδωκεν εις αυτόν ο Πατήρ εις τας χείρας, και ότι από του Θεού εξήλθε και προς τον Θεόν υπάγει, εγείρεται εκ του δείπνου και εκδύεται τα ιμάτια αυτού, και λαβών προσόψιον διεζώσθη· έπειτα βάλλει ύδωρ εις τον νιπτήρα, και ήρχισε να νίπτη τους πόδας των μαθητών και να σπογγίζη με το προσόψιον, με το οποίον ήτο διεζωσμένος.

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


Η ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ




Στον κόσμο μας αφθονούν ατέλειωτες συγκρούσεις που δεν μπορούν να διευθετηθούν από "ευφυέστατους" ηγέτες.

Να θυμίσουμε ότι η παρουσία του Ισραήλ είναι πάντα ένας ενοχλητικός παράγοντας για τον Μουσουλμάνο, από τη Δυτική Αφρική, μέχρι τις Φιλιππίνες. Από την εμφάνισή του ως κράτος το 1948, το Ισραήλ βρίσκεται σε ένα συνεχή πόλεμο.

Kαλημέρα


Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Έλεγχος, νουθεσία και μετάνοια


Οι τρεις προϋποθέσεις της εξομολόγησης.

Οι τρεις λέξεις του άρθρου αυτού, - έλεγχος, νουθεσία, μετάνοια - αποτελούν τις προϋποθέσεις της εξομολόγησης. Για να γίνει αποδεκτή από το Θεό αλλά και από τους ανθρώπους μια πνευματική εξομολόγηση, χρειάζεται πρώτ' απ' όλα ειλικρινή μετάνοια. Αλλά και η μετάνοια προϋποθέτει τον έλεγχο περί αμαρτίας και την πνευματική νουθεσία.

Η πνευματική μετάνοια δεν είναι απλά μεταμέλεια για κάποια κακή μας πράξη που έφερε άσχημα αποτελέσματα στη ζωή μας ή στη ζωή των άλλων. Η πνευματική μετάνοια είναι μια βαθιά συναίσθηση της αμαρτωλότητάς μας και συγχρόνως μια αλλαγή της ζωής μας ώστε να μην επαναλάβουμε την ίδια αμαρτία. Αυτό άλλωστε εννοεί και η λέξη "μετάνοια". Αλλαγή του νου μας, (μετα-νοώ).

Ιστορικός ΑΤΛΑΣ


Ανεύθυνο γράψιμο και ανάγνωση




(Πράξεις η)


Θα σχολιάσουμε τον τρόπο που πολλοί σήμερα μιλούν ή γράφουν, χρησιμοποιώντας κάποιες φράσεις που εν γένει ονομάζονται «αμφιλογίες», για τον απλούστατο λόγο ότι μπορούν να έχουν διφορούμενες έννοιες και δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις στον ακροατή ή αναγνώστη.

Παραδείγματα από τέτοιες εκφράσεις ή λέξεις, είναι τα εξής: «Εικάζεται», «Μερικοί λένε...», «Σε αντίθεση με πολλούς...», «Η έρευνα έχει δείξει...», «Φέρεται ότι...», «... Εκτιμάται ότι...», «Πιστεύεται ότι...», «Λέγεται ότι...», «Κάποιοι θεωρούν ότι...», «Οι κριτικοί» ή «οι εμπειρογνώμονες λένε...», Υποστηρίζεται...», «Έχει αναφερθεί...», «Γενικά θεωρείται...» κ.ο.κ.

Επίσης ανθρωπομορφισμοί όπως: «Η επιστήμη λέει...» ή «Η Ιατρική πιστεύει...».

Καλημέρα