Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Πρόβλημα;


Γεγονός!


Ο Θεός έχει μία υπόσταση και όχι τρεις


Ο Θεός, που τον χαρακτηρίζει το απόλυτο αριθμητικό ΕΙΣ, που έχει ένα πρόσωπο, μια φύση, η μονότητα του Θεού, απαιτεί και μία υπόσταση. Δεν είναι δυνατό εφ' όσον ο Θεός είναι Ένας, και άπειρος, να αποτελείται από πολλά πρόσωπα και μάλιστα κάθε πρόσωπο να έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά από τα άλλα.

Ο Θεός είναι συνεπής με τη λογική και τους νόμους της, διότι ο Ίδιος είναι λογικό Ον και απευθύνεται με το λόγο Του σε λογικά όντα. Χρησιμοποιεί τη γλώσσα μας τέλεια για να εκφραστεί, ώστε να γίνει απόλυτα αντιληπτός από τους ανθρώπους.

Υπάρχει η λογική του Θεού, η άνωθεν, και η λογική του ανθρώπου που είναι μέσα στην αμαρτία με τον σκοτισμένο και διεστραμμένο νου, που δεν μπορεί να δει και να κρίνει σωστά. Εμείς πλησιάζουμε τα πράγματα του Θεού, διά πίστεως, με τη λογική του Θεού, η οποία πάντοτε έχει τάξη, και συνέπεια. Φωτίζει τον άνθρωπο και δεν τον συγχύζει, του ανοίγει τη διάνοια να εννοήσει με απλότητα από την οποία δεν πρέπει να εκπέσει.

ψαλ. 119:35


Καινούρια αρχή


Ο προβληματισμός

Συγκλίνει η ζωή μας, με αυτό που θέλει ο Θεός, ή αποκλίνει; Ο Κύριός μας, θέλει να επανεξετάσουμε πολλά πράγματα. Και να μην αρκεστούμε στην επανεξέταση, αλλά να επιστρέψουμε εκεί που Εκείνος θέλει να είμαστε.

Ο πειρασμός που έχω και που νομίζω κάθε χριστιανός έχει, είναι να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τι θέλει ο Θεός να «κάνουμε». Και σε ένα βαθμό είναι λογική αυτή η σκέψη. Πως αλλιώς θα φανεί αν αγαπάμε το Χριστό; Υπηρετώντας. Πριν προχωρήσουμε όμως, πρέπει να είμαστε σίγουροι, ατομικά και συλλογικά που στεκόμαστε στη σχέση μας με το Θεό.

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Ερμηνείες


ψαλ : 146:9


Ο Ένας Θεός που υπάρχει έχει ένα πρόσωπο

Σαν συνέχεια αυτών που είδαμε σχετικά με τη φύση του Θεού, ότι είναι Εις, Μόνος, Μονήρης, ο λόγος του Θεού μας βεβαιώνει άλλη μια φορά για την ευλογημένη αυτή αλήθεια, αναφέροντας ότι ο Θεός έχει ένα πρόσωπο και όχι πολλά. Υπάρχουν ενενήντα αναφορές στο πρόσωπο του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη και άλλες οκτώ στην Καινή Διαθήκη. Εμείς θα αναφέρουμε ορισμένες από αυτές ώστε να γίνει φανερή αυτή η αλήθεια μια για πάντα, ώστε να λατρεύουμε το Θεό σωστά.

Ήταν πλαστοί

Οι εικόνες της καθημερινής μας ζωής έχουν μεγάλη και σοβαρή σχέση με μια πραγματικότητα πολύ πιο σημαντική για τον άνθρωπο, την αιωνιότητα.

Υπάρχουν μηνύματα και απεικονίσεις στην κάθε μέρα μας που μας θυμίζουν και μας προειδοποιούν για μια πιο σοβαρή αντιμετώπιση του αιώνιου μέλλοντός μας. Φυσικά τα γεγονότα έχουν γλώσσα, όμως χρειάζονται και ανάλογα αυτιά και γνήσια διάθεση για ν’ αξιοποιηθούν τα πολλά ερεθίσματα της αγάπης του Θεού.

«Πίσω ολοταχώς» λέει η Αυστραλία στους Έλληνες μετανάστες

Σε κέντρα κράτησης έμειναν προσωρινά δεκάδες Έλληνες που θέλησαν να επισκεφτούν την Αυστραλία, καθώς οι αρχές δεν πείστηκαν για τον τουριστικό σκοπό του ταξιδιού τους και με την πρώτη ελεύθερη πτήση στάλθηκαν πίσω στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα της ομογένειας στην Αυστραλία «Νέος Κόσμος», που επικαλείται στοιχεία, το τελευταίο διάστημα ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται την Αυστραλία είτε ως τουρίστες, είτε ως μετανάστες, είτε ως ομογενείς (κάτοχοι αυστραλιανών διαβατηρίων) που παλιννοστούν, έχει αυξηθεί.

Απορίες


Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

καληνύχτα


Δεν θέλετε προσθέσει εις τον λόγον τον οποίον εγώ σας προστάζω, ουδέ θέλετε αφαιρέσει απ' αυτού (Δευτ.δ:2)



Ο λόγος του Θεού λέει:

Πράξεις ιθ:1-5 «Ενώ δε ο Απολλώς ήτο εν Κορίνθω, ο Παύλος αφού επέρασε τα ανωτερικά μέρη ήλθεν εις Εφεσον· και ευρών τινάς μαθητάς, είπε προς αυτούς· Ελάβετε Πνεύμα Άγιον αφού επιστεύσατε; οι δε είπον προς αυτόν· Αλλ' ουδέ αν υπάρχη Πνεύμα Άγιον ηκούσαμεν. Και είπε προς αυτούς· Εις τι λοιπόν εβαπτίσθητε; Οι δε είπον· Εις το βάπτισμα του Ιωάννου. Και είπεν ο Παύλος· Ο Ιωάννης μεν εβάπτισε βάπτισμα μετανοίας, λέγων προς τον λαόν να πιστεύσωσιν εις τον ερχόμενον μετ' αυτόν, τουτέστιν εις τον Χριστόν Ιησούν. Ακούσαντες δε εβαπτίσθησαν εις το όνομα του Κυρίου Ιησού. Και αφού ο Παύλος επέθηκεν επ' αυτών τας χείρας, ήλθε το Πνεύμα το Άγιον επ' αυτούς, και ελάλουν γλώσσας και προεφήτευον.».


Ο ψευδοδιδάσκαλος λέει:

Όταν άκουσαν τον απόστολο Παύλο, δέχθηκαν τον Λόγο, βαπτίσθηκαν εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος «και αφού ο Παύλος επέθηκεν επ' αυτών τας χείρας, ήλθε το Πνεύμα το Άγιον επ' αυτούς, και ελάλουν γλώσσας και προεφήτευον» (Πράξεις ιθ:6).

(Ησ. 64:8)


Αλλά τώρα, Κύριε, συ είσαι ο Πατήρ ημών· ημείς είμεθα ο πηλός και συ ο Πλάστης ημών· και πάντες είμεθα το έργον της χειρός σου.

Ο Θεός είναι ΕΙΣ

Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΝΕΥΜΑ, ΑΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ «ΕΙΣ» ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ

Το πρωταρχικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τη φύση του Θεού, είναι ότι είναι ΠΝΕΥΜΑ, και φυσικά είναι Άγιο Πνεύμα και έχουμε μόνο ένα Πνεύμα (Εφες.δ:4).

Αυτό διακήρυξε ο Χριστός στη Σαμαρείτισα (Ιωάν.δ:23-24). 

Στην Α’ Βας.η:27 διαβάζουμε «Αλλά θέλει αληθώς κατοικήσει Θεός επί της γης; ιδού, ο ουρανός και ο ουρανός των ουρανών δεν είναι ικανοί να σε χωρέσωσι· πόσον ολιγώτερον ο οίκος ούτος, τον οποίον ωκοδόμησα». Ο Θεός μας λοιπόν, που είναι Πνεύμα, είναι και άπειρος. 

Στον Ψαλμ.ρμζ:5 λέει: «η σύνεσις αυτού αμέτρητος...» και στον Ιερεμ.κγ:24 «Δεν πληρώ εγώ τον ουρανόν και την γην; λέγει Κύριος».

Ο λόγος του Θεού προχωρά σε μια άλλη διακήρυξη σχετικά με τη φύση του Θεού μας.

Ζει δίπλα στον τάφο του αφεντικού του για έξι χρόνια!


Τα τελευταία έξι χρόνια ζει στο νεκροταφείο της πόλης Βίλλα Κάρλος Παζ στην Αργεντινή, ο γερμανικός ποιμενικός του Μιγκέλ Γκούζμαν, που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή το 2006.
Την ημέρα της κηδείας του αφεντικού του, και ενώ όλοι έλειπαν, ο σκύλος κατάφερε να βγει απ” το σπίτι: «Τον ψάξαμε, αλλά είχε εξαφανιστεί. Φοβηθήκαμε πως θα τον είχε χτυπήσει κάποιο αυτοκίνητο», δήλωσε στην εφημερίδα Cordoba της Αργεντινής, η χήρα του Μ. Γκούζμαν.
«Την πρώτη Κυριακή μετά την κηδεία, πήγαμε στο νεκροταφείο και ο γιος μου αναγνώρισε το σκύλο του. Ηρθε κοντά μας –κουνούσε την ουρά του και γάβγιζε, σα να κλαίει. Δεν τον είχαμε πάει ποτέ στο νεκροταφείο. Είναι μυστήριο το πώς κατάφερε να το βρει.

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Προσευχή


Πολυθεϊσμός ή Μονοθεϊσμός;


Ποιος Προηγήθηκε;

Ο γενικός όρος “Εξέλιξη” θεωρείται από το μέσο άνθρωπο ότι περιγράφει την πρόοδο του σύμπαντος και του ανθρώπου. Συχνά, ωστόσο, δεν συνειδητοποιείται ότι ο όρος αυτός καλύπτει αρκετές διαφορετικές θεωρίες, οι οποίες κυμαίνονται από εκείνη που υποστηρίζει ότι η Εξέλιξη είναι ένας παράγοντας που ενεργεί από μόνος του (τυφλά, και χωρίς συνειδητό σκοπό, επιφέροντας αλλαγές και καταλήγοντας στον κόσμο με τη μορφή που τον γνωρίζουμε) μέχρις εκείνη που τη θεωρεί μέθοδο την οποία ο Θεός χρησιμοποίησε για τη Δημιουργία.

Δύο πράγματα, ωστόσο, φαίνονται να είναι κοινά σ’ αυτές τις διαδικασίες. Πρώτον, όλα λειτουργούν λίγο ή πολύ αυτόματα, και δεύτερον, όλα θεωρούνται πως οδηγούν σε τελική βελτίωση. Μία εφαρμογή αυτών των απόψεων είναι το ότι θα πρέπει επίσης να προεκτείνονται στη θρησκεία. Αν ο κόσμος βαθμιαία “βελτιώθηκε” μέχρις ότου έγινε ικανός να υποστηρίξει τη ζωή, και ο άνθρωπος “βελτιώθηκε” μέχρις ότου έφτασε στην παρούσα κατάστασή του, τότε και η θρησκεία επίσης θα πρέπει να έχει προοδεύσει από πρωτόγονες και ποταπές μορφές στις υψηλότερες λατρείες που τώρα υπάρχουν.

Η βάπτιση του Ιησού




«Και βαπτισθείς ο Ιησούς ανέβη ευθύς από του ύδατος και ιδού, ηνοίχθησαν εις αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα του Θεού καταβαίνον ως περιστεράν, και ερχόμενον επ’ αυτόν. Και ιδού φωνή εκ των ουρανών, λέγουσα, Ούτος είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, εις τον οποίον ευηρεστήθην» (Ματθ.γ:16-17).

Σύμφωνα μ’ αυτό το εδάφιο, ο Γιος του Θεού βαπτίστηκε, το Πνεύμα κατέβηκε σαν περιστέρι και μια φωνή ακούστηκε απ’ τον ουρανό. Απ’ το Λουκ.γ:22 παίρνουμε την πληροφορία ότι «και κατέβη το Πνεύμα το Άγιον εν σωματική μορφή, ως περιστερά, επ’ αυτόν».

Αμ. 3:8


Η «Αποστολική Ευλογία»



Β’ Κορ.ιγ:13 «Η χάρις του Κυρίου Ιησού Χριστού, και η αγάπη του Θεού, και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων υμών. Αμήν»
 
Για άλλη μια φορά, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο Παύλος έγραψε αυτό το συγκεκριμένο εδάφιο, σε μια εποχή που η τριαδική θεωρία ανήκε στο απώτερο μέλλον κι έτσι δεν υπήρχε πρόβλημα να μπερδευτούν ή να το δουν σαν κάτι ασυνήθιστο.

(Ψαλ. 94:4)Έως πότε θέλουσι προφέρει και λαλεί σκληρά; εως πότε θέλουσι καυχάσθαι πάντες οι εργάται της ανομίας;

Η αντιμετώπιση των προσφύγων στην Ελλάδα.

Οι πρόσφυγες που θα φτάσουν στην Ελλάδα θα συναντήσουν ένα εχθρικό περιβάλλον. Το περιβάλλον αυτό το είχαν βιώσει από την πρώτη προσφυγιά (1914-1918), όταν είχαν καταφύγει στην Ελλάδα για να σωθούν από τη Γενοκτονία των Νεότουρκων.

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

(Αποκ. 20:12)

Και είδον τους νεκρούς, μικρούς και μεγάλους, ισταμένους ενώπιον του Θεού, και τα βιβλία ηνοίχθησαν· και βιβλίον άλλο ηνοίχθη, το οποίον είναι της ζωής· και εκρίθησαν οι νεκροί εκ των γεγραμμένων εν τοις βιβλίοις κατά τα έργα αυτών.

Οι προφήτες διακήρυξαν ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός



«Ιδού, ο Θεός (Ελοχίμ) σας θέλει ελθεί....αυτός θέλει ελθεί και θέλει σας σώσει. Τότε οι οφθαλμοί των τυφλών θέλουσιν ανοιχθή, και τα ώτα των κωφών θέλουσιν ακούσει. Τότε ο χωλός θέλει πηδά ως έλαφος και η γλώσσα του μογιλάλου θέλει ψάλλει» (Ησ.λε:4-6).

Σύγκρινε αυτό, με την ερώτηση που ο Ιωάννης ο Βαπτιστής έστειλε τους μαθητές του να κάνουν στον Ιησού και με την απάντηση που τους έδωσε: «Σύ είσαι ο ερχόμενος, ή άλλον προσδοκώμεν»; Η απάντηση ήταν: «Υπάγετε και απαγγείλατε προς τον Ιωάννην όσα ακούετε και βλέπετε, τυφλοί αναβλέπουσι, και χωλοί περιπατούσι, λεπροί καθαρίζονται και κωφοί ακούουσι...» (Ματθ.ια:3,5).

το λάθος πρότυπο

Διάβασα κάπου:
Ζοῦσε κάποτε σέ μιά πόλι ἕνας ὡρολογᾶς, πού στή μέση τῆς βιτρίνας του, ἀνάμεσα στά μικρά καί μεγάλα ὡρολόγια, εἶχε κι’ ἕνα πού δέσποζε μέ τό μέγεθός του καί ἔδειχνε μέ ἀκρίβεια τήν ὥρα.
Πολλοί περαστικοί πλησίαζαν καθημερινά τήν βιτρίνα τοῦ ὡρολογᾶ, νά δοῦν τήν σωστή ὥρα. Δέν παραξενευόταν ὁ ὡρολογᾶς, μᾶλλον καί καμάρωνε.
...Κάποιος, ὅμως, ἀπ’ ὅλους αὐτούς τούς καθημερινούς περαστικούς, τοῦ ἔκανε ἐντύπωσι. Ἦταν ἕνας γεροντάκος κυρτός, πού περνοῦσε πάντα ἀκουμπισμένος στό μπαστούνι του. Περνοῦσε κάθε πρωΐ, καί σταματοῦσε μπροστά στό κατάστημα τοῦ ὡρολογᾶ. Φοροῦσε τά γυαλιά του, καί σκύβοντας στήν βιτρίνα, διώρθωνε τήν ὥρα σ’ ἕνα παλιό ὡρολόϊ τῆς τσέπης.
Αὐτό γινόταν κάθε μέρα, ὥσπου κάποτε ὁ ὡρολογᾶς τόν ρώτησε.
– Δέν μέ ξέρεις; τοῦ εἶπε ὁ γεροντάκος. Ἐγώ εἶμαι πού χτυπῶ τήν σφυρίχτρα τοῦ Δημαρχείου, κάθε μεσημέρι στίς 12.
– Τί λές; εἶπε μέ ἔκπληξι ὁ ὡρολογᾶς. Καί ἐγώ κάθε μεσημέρι διορθώνω τό ρολόϊ μου μέ τήν σφυρίχτρα σου!...
Ἀποκάλυψις, ἀλήθεια, καί γιά τούς δυό! Ὁ ἕνας στηριζόταν στόν ἄλλο, καί ... ἴσως κανείς ἀπό τούς δυό νά μήν εἶχε τήν σωστή ὥρα.

η τριάδα της επιτήρησης


ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ - Νεεμία



Α. ΘΕΜΑ

Το βιβλίο του Νεεμία είναι η αυτοβιογραφία ενός άνδρα ο οποίος θυσίασε την άνεση και την πολυτέλεια της ζωής στο Περσικό παλάτι προκειμένου να βοηθήσει τα αδέλφια του που είχαν ανάγκη στην Ιερουσαλήμ. Περιγράφει έναν άνδρα ο οποίος συνδύαζε την πνευματικότητα με την πρακτικότητα, έναν άνδρα ο οποίος ήξερε πώς να προσεύχεται και πώς να εργάζεται. Δίχως κανένα φόβο, ο Νεεμία αρνήθηκε να συμβιβαστεί με τους εχθρούς του εξωτερικά ή με την αμαρτία εσωτερικά. Ωστόσο για όλα αυτά που κατάφερε, ο ίδιος έδωσε ταπεινά όλη τη δόξα στο Θεό. 

Παράπονο



Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Σιωπηλά όπλα... για έναν αθόρυβο πόλεμο!!


Το «Σιωπηλά όπλα για έναν αθόρυβο πόλεμο», εξηγεί θαυμάσια την τεχνική της μαζικής πλύσης εγκεφάλου. Αυτό το εκτενές και λεπτομερές έγγραφο που χρονολογείται από το 1979 περιγράφει μία πολιτική που επιβλήθηκε από το 1950. Το έγγραφο λέει πως: «ο αθόρυβος πόλεμος ...; κηρύχθηκε από τα κέντρα εκείνα που θέλουν μια ανθρωπότητα υποδουλωμένη και εγκλωβισμένη στην ύλη και αποκομμένη από την ανώτερη διάσταση του ανθρώπου, την πνευματική, σε μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα 1954»....
 
Εδώ υπάρχει μια περίληψη του περιεχομένου του:

Με στολήν σεμνήν


Έλεγχος στις σκέψεις μας

Το λοιπόν, αδελφοί, όσα είναι αληθή, όσα σεμνά, όσα δίκαια, όσα καθαρά, όσα προσφιλή, όσα εύφημα, αν υπάρχη τις αρετή, και εάν τις έπαινος, ταύτα συλλογίζεσθε. Εκείνα τα οποία και εμάθετε και παρελάβετε, και ηκούσατε, και είδετε εν εμοί, ταύτα πράττετε, και ο Θεός της ειρήνης θέλει είσθαι μεθ’ υμών. (Φιλιπ.δ:8,9)

Ένα λάθος που κάνουμε συχνά γύρω από το μεγάλο και σοβαρό θέμα της σωτηρίας μας, είναι ότι δεν τονίζουμε ότι υπάρχει το μέρος του Θεού, αλλά υπάρχει και το μέρος του ανθρώπου. Οι άνθρωποι μένουν με την εντύπωση ότι οι ίδιοι δεν έχουν να κάνουν τίποτα, ότι δεν έχουν καμία συμμετοχή, «ούτε να κουνήσουν το μικρό τους δαχτυλάκι…», όλα πληρωμένα, όλα τακτοποιημένα από τον Κύριο.

ΔΕΝ ΑΝΟΙΞΑΜΕ ΤΗ ΣΑΚΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.  

Φανταστείτε την εικόνα με ένα μικρό παιδάκι που ξεκινάει το σχολείο και οι γονείς του τού λένε πόσο όμορφα θα περνάει και πόσο έχει να ωφεληθεί από το σχολείο που θα πηγαίνει, ότι θα μορφωθεί, θα βρει μια καλή δουλειά, θα φτιάξει μια όμορφη, σωστή οικογένεια. Το παιδάκι πηγαίνει στο σχολείο με χαρά, μέχρι που οι γονείς του τού ζητούν να ανοίξει τη σάκα του, τα τετράδια, τα βιβλία και να στρωθεί να διαβάσει.…

ΤΩΡΑ


Ιωανν. 1: 9-12


Οι «νέοι φτωχοί» είναι η νέα κοινωνική ομάδα της Ελλάδας

Η οικονομική κρίση έχει αφήσει βαθιά τα σημάδια της στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία δύο με δυόμισι χρόνια, αλλάζοντας δραματικά το τοπίο. 
Μια νέα κοινωνική ομάδα αναδύθηκε μέσα από τη νέα κατάσταση στην Ελλάδα της ανεργίας που καλπάζει, της παιδικής φτώχειας που είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη και των 13,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχασαν οι εργαζόμενοι λόγω των περικοπών.
Πρόκειται για τους «νέους φτωχούς», όπως διαπιστώνει το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Μελετών (ΕΚΚΕ) στη μελέτη «Το κοινωνικό πορτρέτο της Ελλάδας 2012». Οι «νέοι φτωχοί» μπορεί να έχουν κάποια εργασιακή σχέση, όμως αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα.

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

καληνύχτα


Πέθανε...


Η ιστορική εξέλιξη του Δόγματος της "Αγίας Τριάδας" - 7

Οπως έχουμε ήδη δει - το κύριο χαρακτηριστικό του Νεοπλατωνισμού ήταν η ακραία προσπάθεια ανάμιξης της «ελληνικής φιλοσοφίας με τις διδασκαλίες του Χριστιανισμού». Ας δούμε τι περιλάμβανε το προζύμι της φιλοσοφίας του Νεοπλατωνισμού.

Ο Νεοπλατωνισμός ξεκίνησε σαν μια σύνθεση (ανάμειξη) των ιδεών του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, και τω Στωικών, προσαρμοσμένων με Εβραϊκά και ανατολίτικα (συμπεριλαμβανομένων των Ινδουιστικών) θρησκευτικά στοιχεία, τα οποία παρεισέφρησαν, αν και ήταν ομολογουμένως ειδωλολατρικά, στη χριστιανική "πατερική" θεολογία... η πιο δραστική φάση του σαν η κύρια φιλοσοφία του κλασικού παγανισμού ήταν από το 200 - 550 μ.Χ. . - Encyclopedia Americana, v. 20, pp. 97-98, 1982.

Μη φοβάσαι


Ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης

Μάθημα 16

ΗΛΙΑΣ

Α’ Βασ.ιζ, ιη, ιθ

Α. Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ
Ο Ηλίας ήταν ένας απ’ τους πιο αξιοσημείωτους χαρακτήρες της Π.Δ. Ολόκληρη η ιστορία της ζωής του είναι γοητευτικότατη, αν και ξέρουμε λίγα πράγματα για το παρελθόν του, εκτός απ’ ότι είναι γραμμένο στο Α’ Βασ.ιζ:1 «Ηλίας ο Θεσβίτης, ο εκ των κατοίκων της Γαλαάδ».
Γαλαάδ ήταν η χώρα ανατολικά του Ιορδάνη ποταμού, οροπέδιο ύψους 600 μ. Ήταν εδώ στους άγριους λόφους και τα φαράγγια της Γαλαάδ που ο Ηλίας γνώρισε τον αληθινό Θεό του Ισραήλ. Εδώ μορφώθηκε ο μανιώδης ζήλος του για την προφητική διακονία.
Υποστηρίζεται ότι φορούσε μια δερμάτινη ζώνη γύρω απ’ τα πλευρά του καθώς επίσης κι ένα μανδύα από δέρμα προβάτου. Τα μαλλιά του ήταν μακριά κι έπεφταν στην πλάτη του.
Η ξαφνική του εμφάνιση μπροστά στο βασιλιά Αχάβ θα πρέπει να ήταν κάπως τρομακτική. Μ’ ένα δραματικό τρόπο προφήτεψε για την ξηρασία λέγοντας: «Δεν θέλει είσθαι τα έτη ταύτα δρόσος και βροχή ειμή δια του λόγου του στόματός μου» (Α’ Βασ.ιζ:1).