Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017
«Θέλεις να γείνης υγιής;»
Ιωάν.ε:6 Τούτον ιδών ο Ιησούς κατακείμενον, και
εξεύρων ότι πολύν ήδη καιρόν πάσχει, λέγει προς αυτόν· Θέλεις να γείνης υγιής;
Αλήθεια, δεν είναι τουλάχιστον παράξενη ερώτηση αυτή; Ειδικά όταν
γίνεται σ’ έναν άνθρωπο που είναι κατάκοιτος για τριάντα οχτώ ολόκληρα χρόνια;
Και η παροιμία άλλωστε λέει, "Ποιος στραβός δεν θέλει το φως του;".
Και όμως ο Ιησούς
έρχεται και ρωτάει έναν τέτοιον άνθρωπο, με την πιο έκδηλη ανάγκη, την πιο
απρόσμενη και -φαινομενικά- κοινότυπη ερώτηση. Είναι όμως έτσι; Σίγουρα ο
Κύριος δεν μας έχει συνηθίσει στο να σπαταλάει τα λόγια Του για χάρη γούστου.
Τι άραγε ήθελε να πει; Ας δούμε όλη τη σκηνή από την αρχή όμως.
συνοικοδομείσθε στην ΥΠΗΡΕΣΙΑ
«διά
της αγάπης δουλεύετε αλλήλους» (Γαλ.ε:13)
Εισαγωγή στο θέμα του
«συνοικοδομείσθε» με το να υπηρετείτε ο ένας τον άλλο, κάνει ο Παύλος με μια
πολύ όμορφη αναφορά του στην ελευθερία που καθένας έχει εν Χριστώ. Είναι βασικά
μια πνευματική απελευθέρωση από τη δουλεία της αμαρτίας (Ρωμ.ς:20), αλλά και
από την ανθρώπινη δουλοπρέπεια.
Τούτη είναι μια αλήθεια που θα 'πρεπε
συχνά να τονίζεται και να υπενθυμίζεται στην εκκλησία. Χριστιανός, σημαίνει
άνθρωπος απελευθερωμένος από του Σατανά τη δουλεία, αλλά και από κάθε είδους
ανθρώπινη δουλοπρέπεια.
Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017
Εφεσ. 4:1-6 ..Σας παρακαλώ εγώ ο δέσμιος εν Κυρίω..
Σας
παρακαλώ λοιπόν εγώ ο δέσμιος εν Κυρίω να περιπατήσητε αξίως της
προσκλήσεως, καθ' ην προσεκλήθητε, μετά πάσης ταπεινοφροσύνης και
πραότητος, μετά μακροθυμίας, υποφέροντες αλλήλους εν αγάπη, σπουδάζοντες
να διατηρήτε την ενότητα του Πνεύματος διά του συνδέσμου της ειρήνης.
Εν σώμα και Εν Πνεύμα, καθώς και προσεκλήθητε με μίαν ελπίδα της προσκλήσεώς σας· ΕΙΣ Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα, Εις Θεός και Πατήρ πάντων, ο Ων επί πάντων και διά πάντων και εν πάσιν υμίν.
Από που προέρχεται το κακό;
Στο Ησαΐας με:7 λέει, «ο
ποιών ειρήνην και κτίζων κακόν».
Ένας από τους θεμελιώδεις κανόνες των ερμηνευτικών σχετικά
με την κατανόηση της Βίβλου με ακρίβεια, είναι να διαβάσεις ένα δύσκολο στην
κατανόηση εδάφιο μέσα στο πλαίσιο που βρίσκεται, καθώς και στο ευρύτερο πλαίσιο
της υπόλοιπης γραφής. Ένας άλλος κανόνας είναι να εξετάσεις άλλες πιθανές
μεταφράσεις του εδαφίου.
Ανακαλύφθηκε ο δεύτερος μεγαλύτερος μετεωρίτης στον κόσμο
Τον δεύτερο μεγαλύτερο μετεωρίτη που έχει βρεθεί ποτέ στον κόσμο πιστεύουν ότι εντόπισαν επιστήμονες στο Campo del Cielo της Αργεντινής.
Ο βράχος, βάρους 30 τόνων, με το όνομα Gancedo ανακαλύφθηκε πριν λίγους μήνες και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παγκοσμίως μετά τον μετεωρίτη Hoba στη Ναμίμπια. Πήρε το όνομά του από την ομώνυμη κοντινή πόλη, ενώ ήδη αρκετά κομμάτια του έχουν κλαπεί.
Ο βράχος, βάρους 30 τόνων, με το όνομα Gancedo ανακαλύφθηκε πριν λίγους μήνες και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παγκοσμίως μετά τον μετεωρίτη Hoba στη Ναμίμπια. Πήρε το όνομά του από την ομώνυμη κοντινή πόλη, ενώ ήδη αρκετά κομμάτια του έχουν κλαπεί.
Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017
Η χρήση βίας στο σπίτι, διδάσκεται από τη Γραφή; Ποιος είναι ο ρόλος του χριστιανού συζύγου;
Υπάρχουν
«άντρες» που η συμπεριφορά τους δεν τους επιτρέπει να απαιτούν να είναι η
κεφαλή της γυναίκας τους και της οικογένειας.
Απλά δεν
είναι ικανοί να σηκώσουν το βάρος αυτής της θέσης.
Η ηγεσία, πολλές φορές,
περιλαμβάνει τη διόρθωση. Για να μπορείς να διορθώσεις όμως, πρέπει ο άλλος να
μπορεί να δεχτεί από εσένα διόρθωση. Και για να τη δεχτεί πρέπει να τον έχεις
πείσει ότι τον αγαπάς, ότι νοιάζεσαι. Και όταν το κάνεις αυτό, όταν τον έχεις
πείσει τότε αποκτάς το ηθικό ανάστημα και το δικαίωμα να διορθώνεις, και να
επιμένεις και να ελέγχεις και να διδάσκεις. Δεν το αποκτάς επειδή είσαι άντρας.
Το πρεσβυτέριο και η διακονία της ηγεσίας
Α' Τιμ.ε:17, γ:4-5, Τίτος α:7, Α' Πέτρου ε:3
Ένα
άλλο λάθος που κάνουν κάποιοι κατά τα λοιπά αξιόλογοι άνθρωποι, είναι ότι από
κάποιο σημείο και μετά θεωρούν ότι το έργο στο οποίο εργάστηκαν «τους ανήκει».
Δένονται τόσο πολύ με αυτό, ώστε τους είναι αδύνατο να μετακινηθούν κάπου
αλλού, και όταν ο Θεός τους μιλάει και τους καλεί σε κάποιον άλλο τομέα του
αγρού Του, εκείνοι κάνουν πως δεν ακούν ή κλείνουν τα αυτιά τους και σαν άλλοι «Ιωνάδες»
επιμένουν να κάνουν «το δικό τους».
Παρ’ όλο που γνωρίζουν ότι η
εκκλησία είναι «του Θεού αγρός, του Θεού
οικοδομή» (Α’ Κορ.γ:9),
αντιμετωπίζουν τους πιστούς και τις διακονίες ως «περιουσία» τους, που μπορούν
να ορίζουν και να διαθέτουν όπως κάθε φορά τους αρέσει.
Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017
συνοικοδομείσθε στην ΕΓΚΑΡΔΙΟΤΗΤΑ
«Ασπάσθητε
αλλήλους» (Ρωμ.ις:16)
Στην παγερότητα των συχνά
τυποποιημένων χριστιανικών σχέσεων, μάλιστα με κινήσεις και φράσεις κλισέ, που
άφθονα και άσκεφτα συχνά χρησιμοποιούνται, το έβδομο τούτο στοιχείο του «συνοικοδομείσθε»
αξίζει να τύχει της ιδιαίτερης προσοχής μας. Είναι δε ένα θέμα απόλυτα λεπτό,
όπως εξάλλου κάθε στοιχείο της πνευματικής μας συμπεριφοράς. Η ορθοτόμησή του,
όπως αργότερα θα εξηγηθεί, βρίσκεται στην εναρμόνιση των εσωτερικών διαθέσεων
με τις εξωτερικές εκδηλώσεις που πρέπει να είναι πηγαία έκφραση των πρώτων.
ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΜΕΤΡΟ ΚΡΙΣΗΣ
Ποιος είπε ποτέ ότι ο Θεός θα
καταδικάσει ανθρώπους, γιατί απέρριψαν κάποιον για τον οποίο ποτέ δεν άκουσαν;
Σε καμιά περίπτωση δεν είναι αυτή η διδασκαλία της Γραφής.
Ο Θεός δεν καταδικάζει τον άνθρωπο που δεν άκουσε σαν να είχε ακούσει. Η Γραφή, όμως, πράγματι διδάσκει ότι κάθε άνθρωπος στέκεται καταδικασμένος μπροστά στον Θεό, και ότι κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτό δεν είναι δίκαιο (Ρωμ.γ:19).
Ο Θεός δεν καταδικάζει τον άνθρωπο που δεν άκουσε σαν να είχε ακούσει. Η Γραφή, όμως, πράγματι διδάσκει ότι κάθε άνθρωπος στέκεται καταδικασμένος μπροστά στον Θεό, και ότι κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτό δεν είναι δίκαιο (Ρωμ.γ:19).
Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017
Μπορεί να σωθεί κάποιος αν δεν πιστέψει στον Ιησού;
Ίσως θα έπρεπε να αρχίσουμε με
τον Κορνήλιο στο δέκατο κεφάλαιο των Πράξεων των Αποστόλων. Δεν υπάρχει
αμφιβολία ότι ο Θεός είχε ήδη αρχίσει να δουλεύει μέσα στην καρδιά του
Κορνήλιου. Η Βιβλική αφήγηση μας λέει ότι ήταν άνθρωπος «ευσεβής και φοβούμενος τον Θεόν μετά παντός του οίκου αυτού, όστις και
έκαμνεν ελεημοσύνας εις τον λαόν πολλάς και εδέετο του Θεού διαπαντός».
συνοικοδομείσθε στη ΝΟΥΘΕΣΙΑ
«δυνάμενοι
και αλλήλους να νουθετήτε» (Ρωμ.ιε:14
)
Στην ίδια ατμόσφαιρα του
«συνοικοδομείσθε», είναι και η «νουθεσία». Και πρέπει από την αρχή να
επισημάνουμε ότι είναι μια πνευματική τέχνη, καθόλου εύκολη ούτε ακίνδυνη.
Εκείνος που θα τολμήσει να το κάνει, είναι οπωσδήποτε έκθετος στον κίνδυνο να
παρεξηγηθεί. Γι' αυτό και η διακινδύνευση τούτη είναι από μια ένδειξη σωστής
αγάπης, εκείνου που διακινδυνεύει στην προσπάθεια τούτη του αδελφικού
«συνοικοδομείσθε». Χρειάζεται ο νουθετών σωστό πνεύμα, καθαρά κίνητρα και
κατάλληλη μέθοδο. Όλα τούτα μας τα προσφέρει ο λόγος του Θεού.
Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017
Οι Άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης θα πάνε στον ουρανό.
Είναι άξιο προσοχής, ότι η Αγία
Γραφή λέει πολύ καθαρά, πως ο Αβραάμ και οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης θα πάνε
κι αυτοί στον ουρανό και θα έχουν επουράνια κληρονομιά μαζί με την Εκκλησία,
όταν γίνει η ανάσταση. Όταν πέθαναν δεν πήγαν στον ουρανό, γιατί ήταν κλειστή η
οδός τότε, λόγω της πτώσης του ανθρώπου. Τώρα όμως (μετά την ανάσταση του
Χριστού) βρίσκονται κοντά στο Χριστό σαν πνεύματα (Εβρ.ιβ:23) και όταν γίνει η
ανάσταση θα πάνε εκεί και σαν αναστημένοι άνθρωποι.
συνοικοδομείσθε στην ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
«Διά
τούτο προσδέχεσθε αλλήλους, καθώς και ο Χριστός προσεδέχθη ημάς εις δόξαν Θεού»
(Ρωμ.ιε:7)
Θα μπορούσε σ’ αυτή τη μελέτη
εισαγωγική σκέψη και αφετηρία ν' αποτελέσει η προτροπή του Παύλου στους
Κορίνθιους χριστιανούς «πλατύνθητε» (Β’
Κορ.ς:13).
Σήμερα πολλές χριστιανικές καρδιές, πάσχουν από μια πνευματική
στένωση. Στη σαρκική καρδιά η στένωση κάνει «επειδή ο κόλπος έχει συσταλεί,
δυσκόλως να εισέρχεται το αίμα», με επακόλουθα όχι ευχάριστα στην υγεία. Στην πνευματική
μας καρδιά, όταν η στένωση την προσβάλει, «δυσκόλως εισέρχεται - και γίνεται
δεκτός - ο εξαγορασμένος με το αίμα του Χριστού αδελφός».
Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017
Γιατί ο Δαβίδ και ο Ιωάννης ο βαπτιστής, δεν πήγαν στον ουρανό;
Για να αποδείξουν οι «Μάρτυρες
του Ιεχωβά» ότι όλοι δεν πηγαίνουν στον ουρανό παρά μόνο ελάχιστοι, οι 144.000,
αναφέρουν παραδείγματα αγίων ανδρών στη Γραφή που δεν πήγαν στον ουρανό, όπως
ο Δαβίδ, ο Iώβ και ο Ιωάννης ο βαπτιστής.
Γιατί λοιπόν αυτοί δεν πήγαν στον
ουρανό, αφού η Καινή Διαθήκη μας μιλά για μια επουράνια πρόσκληση προς όλους
τους πιστούς; Η απάντηση είναι η εξής:
Το πρεσβυτέριο και η διακονία της διδασκαλίας
Α' Τιμ.γ:2, ε:17, Β' Τιμ.β:24-25, Τίτ.α:9
Εισαγωγή
Πολλές φορές σαν άνθρωπος, λες,
«Δεν πειράζει, ας το αφήσω, ας το αμελήσω, ας μην κάνω τηλέφωνο. Ας τον αποφύγω
αυτόν, δύσκολος είναι». Όλοι έχουν τέτοιους πειρασμούς ακόμη και μέσα στο έργο.
Και όποιος λέει ότι δεν έχει, λέει ψέματα. Το σημαντικό δεν είναι ό,τι υπάρχει
πειρασμός, ο πειρασμός θα έρθει. Το σημαντικό είναι να μην πέσεις στον
πειρασμό.
Όταν, λοιπόν, έρχονται τέτοιες
σκέψεις, έρχεται το Πνεύμα του Θεού και, όπως το αγώι ξυπνάει τον αγωγιάτη,
έτσι και ο λόγος του Θεού ξυπνάει αυτούς που προΐστανται.
Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017
Οι θυσίες των Χριστιανών
Οι θυσίες είναι χαρακτηριστικό της
λατρείας όλων των λαών, και ιδιαίτερα της ειδωλολατρίας. Η πρώτη Εκκλησία
αντιμετώπισε τη λατρεία των ειδώλων και τις θυσίες που γίνονταν σ’ αυτά, και το
ανάλογο ισχύει ακόμη και σήμερα. Γνωρίζουμε πως ό,τι έχει «ανακαλύψει» ο
Διάβολος, δεν είναι παρά κακό αντίγραφο του γνήσιου και αυτό ισχύει επίσης με
τις θυσίες. Εδώ όμως θέλουμε να δούμε το γνήσιο. Τι ισχύει, λοιπόν, σήμερα με
τις θυσίες;
Ας θυμηθούμε ότι από την εποχή του Αδάμ και
της Εύας, ο Θεός τους δίδαξε πώς να προσφέρουν θυσίες σ’ Εκείνον. Ο Άβελ και ο
Κάιν πρόσφεραν θυσίες στον Κύριο. Ο Νώε και ο Αβραάμ, όπως και όλοι οι
Πατριάρχες, οι Κριτές και οι Βασιλείς, έκαναν το ίδιο. Όταν τελείωσε ο πρώτος
Ναός, ο Σολομώντας θυσίασε εκατόν είκοσι χιλιάδες πρόβατα και είκοσι δύο
χιλιάδες βόδια. (Α' Βασ.η:63). Καθώς προσφέρανε τις θυσίες αυτές στον Θεό
κατέβηκε η παρουσία του Θεού και σκέπασε το χώρο. Και όταν ζεις μέσα στην
παρουσία του Θεού, θέλεις να προσφέρεις θυσίες σ’ Εκείνον. Αν ερευνήσουμε το
λόγο του Θεού, θα δούμε ότι το στοιχείο της θυσίας κυριαρχεί σε όλα τα βιβλία
του.
Που πηγαίνουν οι νεκροί;
Ξέρουμε από την Αγία Γραφή, ότι μετά το
θάνατο, οι ψυχές των ανθρώπων συνεχίζουν να ζουν. Πηγαίνουν σε κάποιο τόπο και
περιμένουν την ανάσταση, οπότε θα ενωθούν με το νέο σώμα που θα τους δώσει ο
Θεός.
Στην Παλαιά Διαθήκη ο τόπος διαμονής όλων των
νεκρών μέχρι την ανάσταση του Χριστού ήταν ο Άδης. Ο Άδης δεν ήταν τόπος
βασάνων για όλους τους νεκρούς. Ένα τμήμα του, που ο Χριστός το ονομάζει «Κόλπο
του Αβραάμ» (αγκαλιά του Αβραάμ), ήταν τόπος ανάπαυσης και παρηγοριάς. Εκεί πήγαν
ο Αβραάμ και οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης. Εκεί πήγε και ο Λάζαρος
(Λουκ.ις:19-31). Το τμήμα αυτό ήταν ο παράδεισος[1] των
ψυχών των δίκαιων της Παλαιάς Διαθήκης. Όταν πέθανε ο Χριστός η ψυχή του πήγε
εκεί (Πράξ.β:27). Λίγες ώρες αργότερα πήγε εκεί και ο ληστής που μετανόησε,
όπως του είχε υποσχεθεί ο Χριστός (Λουκ.κγ:43: «σήμερον[2] θέλεις
είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω»).
Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017
Ο ΛΕΜΟΝΟΣΤΙΦΤΗΣ
Σε ένα τοπικό μπαρ στην Αθήνα, ο
ιδιοκτήτης & μπάρμαν, ήταν τόσο σίγουρος ότι ήταν ο δυνατότερος άνθρωπος της
περιοχής, που πρόσφερε ένα στοίχημα 1.000 €.
Ο μπάρμαν θα έστυβε στο χέρι του ένα λεμόνι
μέχρι να τρέξει όλος ο χυμός σε ένα ποτήρι, και στη συνέχεια θα έδινε το λεμόνι
σ’ ένα πελάτη.
Όποιος μπορούσε να βγάλει δύο ακόμα σταγόνες
χυμού από το στυμμένο λεμόνι, θα κερδίσει τα χρήματα.
Πολλοί άνθρωποι είχαν
προσπαθήσει, όλα αυτά τα χρόνια: αρσιβαρίστες, λιμενεργάτες, ποδοσφαιριστές
κ.λπ., αλλά κανείς δεν μπόρεσε ποτέ να το κάνει.
συνοικοδομείσθε στην ΟΜΟΦΡΟΣΥΝΗ
«Ο
δε Θεός της υπομονής και της παρηγορίας είθε να σας δώση να φρονήτε το αυτό εν
αλλήλοις κατά Χριστόν Ιησούν,» (Ρωμ.ιε:5)
Συνοικοδομείσθε λοιπόν στην
ομοφροσύνη.
Η Εκκλησιαστική ιστορία με στεντόρεια
φωνή μας διδάσκει ότι κύριος και μόνιμος στόχος του Σατάν είναι η ενότητα των
πιστών. Είναι ο δημιουργός της σύγχυσης, της αντιγνωμίας, του διχασμού, της
ετεροδιδασκαλίας, του κομματισμού κι όλων των άλλων νοσηρών πνευματικών
καταστάσεων διαλυτικών της αδελφικής ενότητας. Όμως μέσα από τη Βίβλο ανακαλύπτουμε
τη δύναμη που μπορεί να συντρίψει αυτή την καταλυτική για την Εκκλησία τακτική
του εχθρού. Αυτή η δύναμη λέγεται... «ομοφροσύνη» του σώματος του Χριστού. Ας
τη μελετήσουμε κι ας τη λαχταρήσουμε.
Η Γη θα καταστραφεί ή «μένει εις τον αιώνα»;
Η Αγία Γραφή λέει, ότι, μέσα στο σχέδιο του
Θεού για το μέλλον, είναι και η δημιουργία καινούργιας κτίσης, νέου ουρανού
και νέας γης. Η υλική δημιουργία, όπως την ξέρουμε σήμερα, με τη γη, τον ήλιο,
τη σελήνη και τα άστρα, θα καταστραφεί και στη θέση της θα κτιστεί νέα
δημιουργία, με νέα γη και ουρανό, προσαρμοσμένη στη νέα, άφθαρτη, αθάνατη και
αιώνια ζωή, που θα καθιερώσει ο Θεός.
Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)






































