Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015
Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015
Χριστός ανέστη
Ιωάν.κ:1-10
Αν θέλεις να χωρίσεις όλες τις θρησκείες του κόσμου σε δύο
κατηγορίες, μπορείς να το κάμεις πολύ εύκολα ως εξής:
Τόπος προσκυνήματος όλων των θρησκειών είναι κάποιος τάφος,
ένα λείψανο, κάποιο «ενθάδε κείται». Μόνον η χριστιανική πίστη έχει να
επιδείξει έναν άδειο τάφο. Και ένα θριαμβευτικό- «ουκ έστιν ώδε».
Μια τίμια απάντηση
Κλείνοντας αυτή τη μελέτη,
επιστρέφουμε στην αρχική ερώτηση: «Τι πρέπει
να κάνω για να σωθώ»; Η απάντηση της Καινής Διαθήκης είναι να πιστέψεις
στον Κύριο Ιησού Χριστό, να μετανοήσεις για τις αμαρτίες σου, να βαπτιστείς στο
νερό στο όνομα του Ιησού για την άφεση των αμαρτιών, να βαπτιστείς στο Άγιο
Πνεύμα με το αρχικό σημείο της γλωσσολαλιάς και να συνεχίσεις να ζεις άγια
ξεχωρισμένος από το φρόνημα του κόσμου με τη δύναμη του Πνεύματος που κατοικεί
μέσα σου.
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015
Έχεις πάρει το Άγιο Πνεύμα;
Πριν από εκατοντάδες χρόνια ο Θεός έδωσε μια υπόσχεση που γέμισε χαρά τις καρδιές των προφητών. Η υπόσχεσή Του ήταν ότι Εκείνος, ο αιώνιος Θεός θα ερχόταν να κατοικήσει μεταξύ των ανθρώπων, ακόμη και μέσα τους. Οι προφήτες δεν μπορούσαν να καταλάβουν πως είναι δυνατό να γίνει αυτό, αλλά το πίστεψαν, αν και το θεωρούσαν μεγάλο μυστήριο.
Το πρώτο μέρος αυτού του μυστήριου εκπληρώθηκε όταν ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί, στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού που γεννήθηκε από άνθρωπο και έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους. Ο Ιησούς Χριστός ήταν τόσο άνθρωπος όσο κάθε άνθρωπος που ζει και αναπνέει, αλλά μέσα Του κατοικούσε όλο το πλήρωμα της θεότητας.
Υποταγή στον ύψιστο
Δαν.δ:1-27
Παρόλο που ο βασιλιάς είχε απομακρυνθεί αρκετά από την
ειδωλολατρία, εντούτοις θα έπρεπε να προχωρήσει ακόμα πιο μακριά. Γι’ αυτό και υπήρξε
ανάγκη να υποστεί εκείνο το δραστικό-μάθημα της ταπεινοφροσύνης, και να
«διωχθεί εκ των ανθρώπων», μέχρις ότου η υποταγή του στον «Ύψιστο» (25) γίνει
τελεία.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΔΕΚΑΤΟ ΠΕΜΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Αποκ.ιε:1 Και είδον άλλο
σημείον εν τω ουρανώ μέγα και θαυμαστόν, αγγέλους επτά οίτινες είχον τας επτά
εσχάτας πληγάς, διότι εν αυταίς ετελέσθη ο θυμός του Θεού
Εδώ ο Ιωάννης βλέπει ένα
άλλο σημείο στον ουρανό, μέγα και θαυμαστό, ένα σημείο που τον γέμισε θαυμασμό.
Αυτός ο θαυμασμός όμως δεν
ήταν από χαρά, γιατί πρόκειται για κάτι τρομακτικό στην όψη. Όλο αυτό το
κεφάλαιο είναι μια εισαγωγή για την 7η σφραγίδα.
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ
Ιωάν.ις:25-33
Είναι φυσικό το τελευταίο εδάφιο να μας τραβήξει ιδιαίτερα
την προσοχή. Και δυο λέξεις, που ξεχώρισαν μέσα σου απ’ αυτό:
Ο Χριστός και ο Πόνος.
Μέγα, αλήθεια, το πρόβλημα του πόνου. Και παλιό, όσο και ο
άνθρωπος. Μέσα στον κήπο της Εδέμ, ακούστηκε για πρώτη φορά τ' όνομα του. «Με λύπες
και πόνους θα γεννάς τα παιδιά σου, με κόπο και πόνο θα βγάζεις το ψωμί σου».
Κι από τότε, σαν το υφάδι μέσα στο στημόνι, ολόκληρη η ανθρώπινη ζωή, στον πόνο
και στη θλίψη έχει τυλιχτεί.
Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015
Τα γαϊδούρια
Μια μέρα εμφανίστηκε σε ένα χωριό ένας άνδρας με γραβάτα.
Ανέβηκε σε ένα παγκάκι και φώναξε σε όλο τον τοπικό πληθυσμό ότι θα αγόραζε όλα
τα γαϊδούρια... που θα του πήγαιναν, έναντι 100 ευρώ και μάλιστα μετρητά.
Οι ντόπιοι το βρήκαν λίγο περίεργο, αλλά η τιμή ήταν πολύ
καλή και όσοι προχώρησαν στην πώληση γύρισαν σπίτι με το τσαντάκι γεμάτο και το
χαμόγελο στα χείλη.
ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
Ιωάν.κα:20-25
Πόσο ανθρώπινος, γι’ αυτό και πόσο κοντά μας είναι τούτος ο μαθητής του Χριστού! Κι όσο βρίσκουμε ότι του μοιάζουμε (ή μας μοιάζει), τόσο πρέπει να φροντίζουμε να διδαχθούμε από τα παθήματά του.
Η παρένθεση με την τριπλή ερώτηση, έχει κλείσει πια. Η αρμονία στη σχέση με τον Κύριο αποκαταστάθηκε. Μάλιστα ο Χριστός, του απεύθυνε κείνο το ευλογημένο· «ακολούθει μοι» (19). Όμως!..
Πόσο ανθρώπινος, γι’ αυτό και πόσο κοντά μας είναι τούτος ο μαθητής του Χριστού! Κι όσο βρίσκουμε ότι του μοιάζουμε (ή μας μοιάζει), τόσο πρέπει να φροντίζουμε να διδαχθούμε από τα παθήματά του.
Η παρένθεση με την τριπλή ερώτηση, έχει κλείσει πια. Η αρμονία στη σχέση με τον Κύριο αποκαταστάθηκε. Μάλιστα ο Χριστός, του απεύθυνε κείνο το ευλογημένο· «ακολούθει μοι» (19). Όμως!..
Κατανοώντας και υπακούοντας το Ευαγγέλιο.
Αν κάποιος ήδη
έχει σωθεί, όπως περιγράφουμε σ’ αυτό το blog, ελπίζουμε να καταλαβαίνει τη
σπουδαιότητα και την ανάγκη αυτών που έλαβε. Ακόμα θα καταλάβει ακριβώς τι του
συνέβη και γιατί. Αν κάποιος δεν έχει βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού ή δεν έχει
λάβει το Άγιο Πνεύμα, θα τον παρακαλούσαμε να διαβάσει με ανοιχτό το μυαλό, την
καρδιά και τη Βίβλο του. Σκοπός μας δεν είναι να ελαττώσουμε ή να αρνηθούμε όσα
ο Θεός έχει ήδη κάνει στη ζωή του, αλλά θέλουμε να δει τη σπουδαιότητα της
γέννησης εξ ύδατος και Πνεύματος. Είναι Βιβλικό, είναι για μας σήμερα κι ο Θεός
θέλει ο καθένας να έχει αυτή την εμπειρία. Η αναγέννηση δεν είναι κάτι παράξενο,
ή δύσκολο, μάλλον είναι ένα προνόμιο, που ο καθένας που πιστεύει στο λόγο του
Θεού, μπορεί και πρέπει να απολαύσει.
Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015
4 λόγοι που δεν πρέπει να ακούς μη αποστολικό κήρυγμα
Στις μέρες μας, πολλοί πιστοί απομακρύνονται από την πίστη,
λόγω ψευδοδιδασκάλων. Κάποτε δεν
επιτρεπόταν να ανέβει στον άμβωνα της εκκλησίας κάποιος που δεν διδάσκει το
αποστολικό μήνυμα. Ωστόσο, τα τελευταία
χρόνια αυτό έχει αλλάξει δραστικά.
Δεν είμαι σίγουρος, αν αυτό είναι η επιθυμία να δουν την
εκκλησία τους να αυξάνει, και γι’ αυτό επιτρέπουν σε ψευδοδιδασκάλους να
κηρύττουν από τον άμβωνά τους. Ή μήπως
είναι επιθυμία για δόξα και φήμη, από αυτούς τους τάχα διάσημους ιεροκήρυκες.
Έτσι, στις μέρες μας, δεν είναι ασυνήθιστο να δεις σαν ομιλητή συνεδρίου ένα
Τριαδικό και Πατερικό κήρυκα.
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΑΣΙΛΕΙΕΣ
Δανιήλ β 25-49
Μια περίοδος 25 τουλάχιστον αιώνων, βρίσκεται κρυμμένη σε τούτη την εικόνα και στην παράλληλη των 4 θηρίων του κεφ.ζ'. Στην αποκρυπτογράφησή τους, ασχολήθηκαν πολλές γενιές ερμηνευτών, ας δώσουμε όμως εμείς, στο σύντομο σημερινό μας σχόλιο, μια συνοπτική ερμηνεία:
* Η ΧΡΥΣΗ ΚΕΦΑΛΗ. Είναι η Βαβυλωνιακή Αυτοκρατορία, που βάσταξε από το 625 ως το 539 π.Χ. (Βλ. σχ. Ησ.ιδ:4, Ιερ.κε:9, κζ:5,6, κη:14). Το «συ είσαι η κεφαλή εκείνη η χρυσή» (38), δίνει την ταύτιση της Βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας με τη χρυσή κεφαλή του ενυπνίου.
* ΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΚΑΙ ΒΡΑΧΙΟΝΕΣ ΕΞ ΑΡΓΥΡΟΥ.
Είναι οι Μηδο-Πέρσες, που ακολούθησαν, όταν η Βαβυλώνα κυριεύτηκε το 539 π.Χ. Η δυαδική της μορφή, συμβολίζεται με το στήθος και τους βραχίονες. Διάρκεσε ως το 332 π.Χ. (Βλ. σχ. Δαν.ε:28,31, ς:8). Ήταν κατώτερη της προηγούμενης.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Αποκ.ιδ:16 Και ο καθήμενος επί της νεφέλης
έβαλε το δρέπανον αυτού επί την γήν και εθερίσθη η γη
Οι ψυχές των ανθρώπων έχουν ξεραθεί τελείως πνευματικά. Το σχέδιο του Θεού έχει εκπληρωθεί και η
εκκλησία Του έχει συμπληρωθεί. Και αυτοί που έμειναν πίσω κατά τη Μεγ. Θλίψη,
οι άγιοι της θλίψης, και αυτοί ετοιμάστηκαν και έγιναν θερμοί και ο Θεός τους άρπαξε
και αυτούς.
Ιάκ.ε:7-8 Ο γεωργός είναι ο Ιησούς,
που περιμένει τον πολύτιμο καρπό από τη γη, και μακροθυμεί γι' αυτόν εωσού λάβει βροχήν πρώϊμον και όψιμον.
Και ο θερισμός έρχεται μετά την πρώιμη και την όψιμη βροχή. Γι’ αυτό λέει: 'Μακροθυμήσατε λοιπόν αδελφοί έως της παρουσίας
του Κυρίου' Στηρίξατε τις καρδιές σας. Λέει να κάνουμε υπομονή μέχρι την παρουσία
του Κυρίου, γιατί είμαστε εν Χριστώ, είμαστε οι εργάτες Του, που θα βοηθήσουμε
στο θερισμό των ψυχών. Η παρουσία του Κυρίου συνδέεται με τον θερισμό των
ψυχών. Πρόκειται για ένα και το αυτό γεγονός.
Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015
Ιησούς, Πέτρος, Παύλος: Σύγκριση των τριών απαντήσεων.
Έχουμε εξετάσει
τις Βιβλικές απαντήσεις στην ερώτηση «Τι
πρέπει να κάνω για να σωθώ;» στο φως τριών από τα πιο διακεκριμένα μέρη
της Γραφής πάνω στο θέμα. Η Βίβλος χρησιμοποιεί διαφορετική γλώσσα σε κάθε
περίπτωση. Όμως, εφόσον είναι ο θεόπνευστος και αλάθητος λόγος του Θεού,
είμαστε πεπεισμένοι ότι δεν υπάρχει καμία αντίφαση ανάμεσά τους. Αφού ο Θεός
θέλει ο καθένας να βρει το δρόμο της σωτηρίας, η Βίβλος πρέπει να είναι
ξεκάθαρη και σαφής πάνω στο θέμα. Ωστόσο, παρά τη διαφορά στη χρησιμοποίηση των
λέξεων, οι τρεις περιπτώσεις που είδαμε, δεν αντιφάσκουν ούτε μπερδεύουν το θέμα.
Αντίθετα, η κάθε μια απαντά στην ερώτηση σωστά. Με άλλα λόγια, η κάθε περίπτωση
απαντά στην ερώτηση με διαφορετικούς όρους, από διαφορετική άποψη και σε
διαφορετικές καταστάσεις, αλλά είναι η ίδια απάντηση.
Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015
Όριο φτώχειας
Βάζω στοίχημα ότι αν σας ρωτήσω πόσοι κάτοικοι αυτού του
τόπου ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, δεν θα ξέρετε τι να μου απαντήσετε.
Βέβαια, την απάντηση και την έχετε ακούσει στα κανάλια και την έχετε διαβάσει
στις εφημερίδες αλλά τέτοια στοιχεία δεν μένουν στο μυαλό εύκολα. Επιτρέψτε
μου, λοιπόν, να σας τα θυμίσω: σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2014 βρέθηκε
κάτω από το όριο της φτώχειας το 22,1% των κατοίκων της Ελλάδας, δηλαδή κάπου
2,4 εκατομμύρια άνθρωποι. Αν οι αριθμοί
αυτοί σας φαίνονται τρομακτικοί, βιαστήκατε. Συνεχίστε το διάβασμα και
υπόσχομαι να τους κάνω τρομακτικώτερους....
Συνειδητή ταπείνωση
Δαν.δ:28-37
Ο Ναβουχοδονόσορ είχε πιστέψει πως ήταν ένας απόλυτος μονάρχης, και ότι η εξουσία του ήταν απεριόριστη. Πως κανένας δεν μπορούσε ν’ αντιταχθεί στο θέλημά του, και πως η δύναμή του ήταν ακαταμάχητη. Τώρα όμως, για πρώτη φορά στη ζωή του κατάλαβε πως ήταν μόνον «ο Ύψιστος» (34) που κατείχε όλες αυτές τις ιδιότητες, και όχι αυτός ο ίδιος.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Αποκ.ιδ:13 Και ήκουσα φωνήν εκ του ουρανού
λέγουσαν ποος εμέ, Γράψον, Μακάριοι οι νεκροί οίτινες αποθνήσκουσιν εν Κυρίω,
από του νύν, Ναί, λέει το Πνεύμα, δια να αναπαυθώσιν από των κόπων αυτών και τα
έργα αυτών ακολουθούσι με αυτούς
Στην Αρπαγή οι νεκροί εν Χριστώ
θα αναστηθούν και θα αρπαχτούν μαζί με τους ζώντες που ήταν έτοιμοι να
συναντήσουν τον Κύριο στον αέρα. Η Αρπαγή περιλαμβάνει και τους θανόντες και
τους ζώντες εν Χριστώ.
Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015
Εγκράτεια
«Ο δε καρπός
του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη,
πίστις, πραότης, εγκράτεια». (Γαλ. 4:22)
Εγκράτεια είναι η ιδιότητα να είναι κάποιος
κυρίαρχος του εαυτού του. Στη νεώτερη γλώσσα μας εγκράτεια σημαίνει κυρίως την
ιδιότητα του να κυριαρχεί κάποιος επί των αισθήσεών του που ρέπουν προς τις
ηδονές.
Η εγκράτεια επομένως στο λόγο του Θεού σημαίνει την
κυριαρχία του πνεύματός μας με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, σε όλο το
ψυχοσωματικό μας είναι.
Αν και ο άνθρωπος έγινε από το Θεό «καλός λίαν»,
η αμαρτία διέστρεψε το χαρακτήρα του και έτσι «ο λογισμός της καρδίας του
ανθρώπου είναι κακός εκ νηπιότητος αυτού». (Γεν.η:21)
Η απάντηση του Παύλου στο δεσμοφύλακα των Φιλίππων.
Υπάρχει μόνο άλλη
μια περίπτωση στην εκκλησία της Καινής Διαθήκης, όπου τίθεται κατ’ ευθείαν το
ερώτημα, «Τι πρέπει να κάνω για να σωθώ;».
Στις Πράξ.ις αναφέρεται η φυλάκιση του Παύλου και του Σίλα στους Φιλίππους της
Μακεδονίας επειδή κήρυτταν το Ευαγγέλιο. Τα μεσάνυχτα, ο Παύλος κι ο Σίλας
προσευχήθηκαν και έψαλαν στο Θεό. Ξαφνικά, ένας σεισμός έσεισε τη φυλακή και οι
πόρτες άνοιξαν. Όταν ξύπνησε ο δεσμοφύλακας και κατάλαβε τι είχε γίνει,
φαντάστηκε ότι όλοι οι κρατούμενοι θα είχαν δραπετεύσει και αναλογιζόμενος τι
θα του συμβεί, αποφάσισε ν’ αυτοκτονήσει. Την ώρα όμως που τράβηξε το σπαθί
του, ο Παύλος φώναξε: «Μη πράξης μηδέν
κακόν εις σεαυτόν διότι πάντες είμεθα εδώ» (Πράξ.ις:28). Όταν το άκουσε
αυτό ο δεσμοφύλακας, ζήτησε φως και πήγε να το επιβεβαιώσει ο ίδιος. Τρέμοντας,
έπεσε στα πόδια του Παύλου και του Σίλα, ίσως επειδή κατάλαβε ότι εξαιτίας τους
έγινε ο σεισμός, τους έβγαλε έξω και τους ρώτησε: «Κύριοι, τι πρέπει να κάμω δια να σωθώ;» (Πράξ.ις:30).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)