Η Βίβλος έχει πολλά να πει για τις αρμοδιότητες των ηγετών μέσα στην
εκκλησία (Εβρ.ιγ:17 & Α’Θεσ.ε:12-13). Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα
εδάφια ισχύουν τόσο για τις εξουσίες μεταξύ διαφορετικών εκκλησιών όσο και για
τις επιτόπιες εκκλησίες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι πρέπει να υπάρχουν
τρόποι να ξέρουμε το χαρακτήρα των ηγετών, και να εκτιμούμε αυτούς που είναι σε
θέση εξουσίας για χάρη του έργου το οποίο κάνουν. Δεν εκτιμούμε ούτε σεβόμαστε
έναν άνθρωπο αλλά εκτιμούμε και σεβόμαστε τη θέση του.
Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015
Τρίτη 11 Αυγούστου 2015
Το μέλλον
Είμαστε στο κατώφλι του τέλους. Νιώθουμε την παρουσία του να μας
αγγίζει. Τα πρόσωπα των ανθρώπων είναι ανήσυχα, ταραγμένα. Τα πρόσωπα των
ειδικών, των διαβασμένων είναι φοβισμένα. Όσο πιο ειδικός, τόσο πιο μεγάλη
αγωνία αισθάνεται. Χωρίς εκπλήξεις. Χωρίς ελπίδες. Είναι το χτες, το σήμερα, το
αύριο. Ποιος είπε πως το αύριο θάναι καλύτερο; Με ποια δύναμη, με τι φόντα;
Πότε κατέγραψε κάτι τέτοιο η ιστορία; Ποτέ!
Εκπλήρωση της βάπτισης με Πνεύμα άγιο, στην αποστολική εκκλησία
Η εκκλησία της
Καινής Διαθήκης συνέχισε να διακηρύττει το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος σαν
υπόσχεση και εντολή για τον καθένα. Ο Πέτρος το κήρυξε την ημέρα της
Πεντηκοστής με την συγκατάθεση και υποστήριξη των υπόλοιπων αποστόλων (Πράξ.β:38).
Ο απόστολος Παύλος, έδωσε έμφαση στην ανάγκη του Πνεύματος (Πράξ.ιθ:1-6).
Έγραψε επίσης ότι: «η βασιλεία του Θεού
δεν είναι βρώσις και πόσις, αλλά δικαιοσύνη και ειρήνη και χαρά εν Πνεύματι
Αγίω» (Ρωμ.ιδ:17).
Βρήκε τη χαμένη κόρη της 70 χρόνια μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου
Μία Ιταλίδα, ηλικίας σήμερα 92 ετών, ξαναβρήκε την 72χρονη κόρη της, που την θεωρούσε χαμένη για πάντα, εβδομήντα χρόνια μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και τον βίαιο χωρισμό τους λίγο μετά τη γέννηση της.
Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015
ΤΟ «ΠΥΡ»
Κομμάτι της ζωής μας, γίνηκε πια η φωτιά. Τα δάση μας,
καίγονται. Τα υπερκαταστήματα, καίγονται. Σύγχρονοι Νέρωνες, πυρπολούν προάστια
της πρωτεύουσας. Τα όμορφα νησιά μας, παραδίνονται στις φλόγες. Οι αρχές,
ανησυχούν και ανακρίνουν. Ο λαός απορεί. Τι πράμα λοιπόν είναι η φωτιά! Και
μπορούμε να πάρουμε κάποιο πνευματικό μήνυμα απ’ αυτή! Ας δοκιμάσουμε:
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Αποκ.ια:4 Ούτοι είναι αι δύο ελαίαι και αι
δύο λυχνίαι αι ιστάμενοι ενώπιον του Θεού και της γής.
ούτοι είναι αι δύο ελαίαι.
Αυτό είναι το βασικότερο στοιχείο σχετικά με το ποιοι είναι αυτοί οι
δύο μάρτυρες. Αποκαλούνται δύο ελαίες. Αυτό είναι απόδειξη ότι πρόκειται για
δύο σύνολα ανθρώπων κι όχι για δύο ανθρώπους, γιατί μέσα στο λόγο του Θεού οι
ελαίες συμβολίζουν δύο πνευματικά σύνολα ανθρώπων.
Κυριακή 9 Αυγούστου 2015
Ο νόμος του Μέρφυ
Ίσως για πρώτη φορά να τον ακούτε, γιατί δεν
πολυχρησιμοποιείται, επειδή δεν είναι και τόσο ευχάριστος στον άνθρωπο της
εποχής μας και στις κατακτήσεις του.
Με πολύ απλά λόγια, ο νόμος αυτός του Μέρφυ, όπως τον λένε
και που είναι επιστημονικά τεκμηριωμένος, αποκαλύπτει ότι «δεν είναι πιθανό
ατύχημα που να μην έγινε. Κάθε προσπάθεια αποτροπής του απέτυχε».
ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
<Και άλλους μεν έθεσε ο Θεός εν τη εκκλησία.....κυβερνήσεις> (Α΄Κορ.ιβ:28).
Θα έρθουμε
σ’ επαφή με το θέμα της εξουσίας και της οργάνωσης μέσα στην εκκλησία με
διάφορους τρόπους. Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε διάφορες ερωτήσεις όπως:
·
Ποιο είναι το μέγεθος της εξουσίας της εκκλησίας;
·
Η εκκλησία έχει την εξουσία να θεσπίζει πρότυπα αγιασμού;
·
Η εκκλησία έχει την εξουσία να αποκόπτει άτομα που παραβιάζουν βασικές
αρχές αγιασμού;
·
Μέχρι ποιο σημείο είναι κανείς υποχρεωμένος ν’ ακολουθεί τις αποφάσεις
της εκκλησίας;
·
Έχει ο καθένας εξουσία ανθρώπινη πάνω σ’ αυτούς που ασχολούνται με τα
πνευματικά;
·
Τί διδάσκει ο λόγος του Θεού για τις σχέσεις μεταξύ των πιστών;
Σάββατο 8 Αυγούστου 2015
ΣΤΕΓΕΣ και ΚΑΡΔΙΕΣ
Προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης σχετικά με το Άγιο Πνεύμα
Αν και οι
προφήτες της Παλιάς Διαθήκης δεν ήταν βαπτισμένοι με Πνεύμα Άγιο, αναφέρθηκαν
σ’ αυτή την υπόσχεση του Θεού σχετικά με τον ερχομό του Πνεύματος
(Α΄Πέτρ.α:10-12).
«Και μετά ταύτα θέλω εκχέει το πνεύμά μου επί
πάσαν σάρκα· και θέλουσι προφητεύσει οι υιοί σας και αι θυγατέρες σας· οι
πρεσβύτεροί σας θέλουσιν ενυπνιασθή ενύπνια, οι νεανίσκοι σας θέλουσιν ιδεί
οράσεις. Και έτι επί τους δούλους μου και επί τας δούλας μου εν ταις ημέραις
εκείναις θέλω εκχέει το πνεύμα μου» (Ιωήλ β:28-29).
Ο Πέτρος
επικαλέστηκε αυτή την προφητεία και την ταίριαξε με τη βάπτιση του Πνεύματος τη
μέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β:16-18).
Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015
Δε νταίυ άφτερ
Έσκυψαν πολλοί με γνήσιο ενδιαφέρον πάνω του για να μάθουν
τι θα γίνει την επομένη της πυρηνικής καταστροφής. Πώς θα είναι το περιβάλλον,
ποιοι και πώς θα καταφέρουν να επιβιώσουν, πόσοι θα είναι αυτοί; Φυσιολογική,
ανθρώπινη περιέργεια, αλλά και τραγική άγνοια συνάμα.
Γράφτηκαν πολλά. Κυρίως υποθέσεις και συμπεράσματα. Κάποιοι
ευσεβείς πόθοι. Μεγάλη απόσταση απ’ την πραγματικότητα. Ο αξιοθρήνητος άνθρωπος
της εποχής μας, οπλισμένος με τα απίθανα μέσα μαζικής καταστροφής, ούτε τη
χρήση τους μπορεί να τιθασεύσει, ούτε τις συνέπειες μπορεί να εκτιμήσει. Σαν το
άταχτο πιτσιρίκι σκαρφάλωσε στο βράχο και τώρα κοιτάζει το βάραθρο που χάσκει
μπρος του και λύνονται τα πόδια του, μα ούτε να γυρίσει πίσω μπορεί.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Αποκ.ια:2 Την αυλήν όμως την έξωθεν άφες έξω, και μη μετρήσης αυτή, διότι εδόθη εις
τα έθνη, και την πόλιν την αγίαν θέλουσι πατήσει τεσσαράκοντα δύο μήνας.
Τεσσαράκοντα δύο μήνας.
Αυτός είναι ο καιρός της βασιλείας του Α/Χ και αυτοί που μετρούνται
είναι ο λαός που βρίσκεται μέσα στη διαθήκη του Θεού αυτή τη χρονική περίοδο.
Στην Αποκ.ια:3 το ίδιο χρονικό διάστημα ονομάζεται 1260 μέρες.
Δεν αναφέρεται στους Ιουδαίους, γιατί δεν είναι εκείνοι που προσκυνούν
το Θεό μέσα στον πραγματικό ναό αυτή την περίοδο. Ο λαός Ισραήλ δεν βρίσκεται
ακόμα μέσα στη διαθήκη του Θεού αυτόν τον καιρό.
Ιεζ. λθ:22 Και θέλει γνωρίσει ο οίκος Ισραήλ ότι εγώ
είμαι Κύριος ο Θεός αυτών από της ημέρας ταύτης και εις το εξής.
Αυτό αναφέρεται στον καιρό της μάχης του Αρμαγεδδών, όταν ο Ιησούς
επιστρέφει με τους αγίους Του στη δεύτερη έλευση. Σημαίνει ότι πριν απ’ αυτή
την μέρα ο λαός Ισραήλ δεν έχει γνωρίσει το Θεό του. Δεν είναι λαός του Θεού,
και όπως λέει ο προφήτης Ωσηέ, ακόμα αποκαλούνται ού λαός μου.
Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015
Η ΤΡΙΤΗ ΘΕΣΗ
Στον κόσμο, συχνά υπάρχει. Δεν είμαι ούτε με τη μια άκρη
ούτε με την άλλη, παίρνω ενδιάμεση θέση. Δεν ανήκω ούτε στο Ανατολικό ούτε στο
Δυτικό Συνασπισμό, η θέση μου είναι στον Τρίτο Κόσμο. Όμως στη Βίβλο, δεν
υπάρχει τρίτη θέση. Ο άνθρωπος, προσωπικά κι υπεύθυνα, καλείται να πάρει μια
θέση με το Θεό ή ενάντια στο Θεό. Έτσι, ενώ αναφορικά με την χριστιανική
υπηρεσία ισχύει το «όστις δεν είναι καθ’ ημών,
είναι υπέρ
ημών» (Μάρκος
θ:40), σε σχέση με την προσωπική τοποθέτηση του ανθρώπου απέναντι
στο Θεό ισχύει αντιθέτως το «ο μη ών μετ'
εμού κατ’ εμού έστιν και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζει» (Ματθαίος ιβ:30).
Να, Βιβλικές εικόνες που υπογραμμίζουν τούτη την πραγματικότητα.
Εκβιασμός.
<Οι άρπαγες δεν θα κληρονομήσουν τη Βασιλεία
του Θεού> (Α΄Κορ.ς:10). Στην πραγματικότητα, οι Χριστιανοί διατάσσονται
να μην συναναστρέφονται μ’ αυτούς που αποκαλούν τους εαυτούς τους πιστούς αλλά
είναι άρπαγες (Α΄Κορ.ε:11). Εκβιάζω σημαίνει αποκομίζω χρήματα ή κάποια χάρη
(εκδούλευση) με τη βία, με απειλή ή κατάχρηση εξουσίας. Αυτό είναι αμαρτία
σύμφωνα με τη Γραφή. Συνήθως έχουμε συνδεδεμένο τον εκβιασμό με χρήματα, αλλά
δεν είναι πάντα απαραίτητο. Μια μορφή εκβιασμού είναι η απειλή αποκάλυψης και
έκθεσης καταστάσεων.
Να, μερικά
παραδείγματα εκβιασμού:
Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015
Υπάρχει αιωνιότητα
Είναι πλέον αναγνωρίσιμο από πολλούς. Ο άνθρωπος έγινε
πανίσχυρος, αφού απόκτησε τη δύναμη να αυτοκαταστρέφεται. Ας πούμε ότι μοιάζει
σαν να έφτασε στην κορυφή. Έγινε ο κύριος της ζωής του και του κόσμου του, κάτι
που τόσο πόθησε όπως ξέρουμε όλοι. Όμως το ερώτημα το γεμάτο αγωνία είναι αν
μπορούμε να ελέγξουμε τη δύναμη που αποκτήσαμε. Από χίλιες μεριές φοβισμένες
φωνές ομολογούν πως η πορεία των πραγμάτων οδηγεί στο φρικτό ενδεχόμενο πως
κάποτε θα χρησιμοποιηθούν όλα όσα σχεδιάστηκαν και αποκτήθηκαν. Έτσι έγινε και
στο παρελθόν. Στον Β' παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν όλα τα όπλα και τα
πλέον μοντέρνα και τα «πιο αμυντικά»... έτσι κατέγραψε η Ιστορία.
Το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος είναι μέρος της σωτηρίας
Όπως είδαμε στον προηγούμενο πίνακα, κάθε περιγραφή του έργου του Αγίου Πνεύματος στην
αρχική εμπειρία της σωτηρίας, μπορεί να εξομοιωθεί με το βάπτισμα του Αγίου
Πνεύματος.
Το βάπτισμα του
Πνεύματος είναι το ίδιο με τη γέννηση του Πνεύματος (Ιωάν.γ:5). Το Πνεύμα
ξεκινά να «κατοικεί» στη ζωή κάποιου, όταν αυτός βαπτιστεί με το Πνεύμα. Κάθε
άλλη εναλλακτική λύση δεν είναι λογική. Για παράδειγμα, πως μπορεί το Πνεύμα να
κατοικεί σε κάποιον αν δεν έχει λάβει το Πνεύμα, αν δεν έχει πληρωθεί με το
Πνεύμα, αν το Πνεύμα δεν έχει επέλθει επ’ αυτόν, ή αν το Πνεύμα δεν έχει
επιπέσει επ’ αυτόν;
Τρίτη 4 Αυγούστου 2015
ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ
Το ποσοστό των αναποφάσιστων και ανένταχτων στη ζωή δεν
είναι μικρό, ώστε να το θεωρήσουμε αμελητέο και ανάξιο λόγου. Συχνά, αποτελεί
την πλειοψηφία. Είναι οι πιο πολλοί αυτοί που βαδίζουνε διατακτικοί, άβουλοι
και διχασμένου ανάμεσα πίστης και απιστίας, ευσέβειας και κοσμικότητας. Καρδιές
τούτες που κατά κάποιο τρόπο αγαπούν το Θεό, μα που και ο κόσμος τις ελκύει
δυνατά. Κυριακάτικο κοστούμι γι' αυτούς ο χριστιανισμός, που στη διάρκεια της
εβδομάδας μένει κρεμασμένο στο ντουλάπι.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΕΝΔΕΚΑΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Εισαγωγή
Στο προηγούμενο κεφάλαιο και
στο τελευταίο εδάφιο είδαμε ότι ο άγγελος είπε στον Ιωάννη ότι πρέπει πάλι να
προφητεύσει περί λαών και εθνών και γλωσσών.
Είδαμε ακόμα ότι αυτό μπορεί να αναφέρεται σ' όλο το βιβλίο της
Αποκάλυψης, γιατί από το ια κεφάλαιο και εξής βλέπουμε πάλι τα ίδια γεγονότα
που συνέβησαν από διαφορετική άποψη όμως.
Από το κεφάλαιο αυτό μέχρι το
ιη θα δούμε πάλι τα ίδια γεγονότα που συνέβησαν κατά το χρονικό διάστημα που
ήδη έχουμε καλύψει.
Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ
Στην αρχαιότητα, ανάμεσα στ’ άλλα αγωνίσματα, υπήρχε και η
«λαμπαδηδρομία». Απόσταση τότε 2.500 μ. που έπρεπε η λαμπάδα να μεταφερθεί, για
να φτάσει στο τέρμα και ν’ ανάψει κάποιο στημένο εκεί βωμό. Αντίστοιχο αγώνισμα
σήμερα η «σκυταλοδρομία», που μια σκυτάλη εδώ θα πρέπει να διανύσει 1.600 μ. ή
800 ή 400, για να κόψει το νήμα του τερματισμού. Δυόμιση χιλιάδες ή χίλια-εξακόσια
μ. είναι βέβαια δρόμος αντοχής ή έστω ημιαντοχής κι όχι ταχύτητας. Κι όμως η
φιλοσοφία τούτου του αγωνίσματος είναι ακριβώς, ένα δρόμο αντοχής να τον
μεταβάλει σε ταχύτητας. Πώς! Με το μοίρασμα του δρόμου σε περισσότερους από έναν
δρομείς. Έτσι έχουμε τα 4x100, 4x200 και 4x400. Η σκυτάλη πρέπει ν’ αλλάζει
χέρι από τον προηγούμενο στον επόμενο δρομέα, μέσα σε μια απόσταση 20 μέτρων
και στους δυο πρώτους δρόμους (4x100 και 4x200) ο δρομέας που θα πάρει τη
σκυτάλη μπορεί να τρέξει μέχρι 11 μ. πριν από τη ζώνη αλλαγής της σκυτάλης
δίπλα στον σκυταλοφόρο, για να μπορέσει έτσι ν’ αναπτύξει το μέγιστο της
ταχύτητάς του όταν στη ζώνη των 20 μέτρων θ ’ αλλάζει τη σκυτάλη.
ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.
<Mη κλέψης> (Έξ.κ:15)
<Μη κλέψης...μη αποστερήσης> (Μάρκ.ι:19)
Σ’ αυτό το
κεφάλαιο θα μελετήσουμε διάφορες ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με την προσωπική
τιμιότητα και ακεραιότητα, δηλαδή την κλοπή, τον εκβιασμό, την απάτη, τη δωροδοκία.
Για το ψέμα μιλήσαμε σε προηγούμενο κεφάλαιο.
Κλοπή. Μια από τις
βασικές διδασκαλίες της Βίβλου είναι ο σεβασμός της ιδιοκτησίας και των
υπαρχόντων των άλλων. Κλοπή είναι απλά η ενέργεια του να πάρεις κάτι που ανήκει
σε κάποιον δίχως την έγκρισή του. Αυτό ισχύει άσχετα με το αν η αξία αυτού που
κλέφτεται είναι μικρή η μεγάλη. Με το ίδιο σκεπτικό, η κλεψιά είναι λάθος έστω
κι αν το θύμα είναι πολύ πλούσιο ενώ ο κλέφτης πολύ φτωχός. Η Βιβλική λύση σε
μια τέτοια περίπτωση βρίσκεται στην Εφεσ.δ:28 & Α΄Θεσ.γ:10 .
Κυριακή 2 Αυγούστου 2015
ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
«Διότι ο μεν Ιωάννης εβάπτισεν εν
ύδατι, σεις όμως θέλετε βαπτισθή εν Πνεύματι Αγίω ουχί μετά πολλάς ταύτας
ημέρας» (Πράξ.α:5).
«και επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος
Αγίου, και ήρχισαν να λαλώσι ξένας γλώσσας, καθώς το Πνεύμα έδιδεν εις αυτούς
να λαλώσιν» (Πράξ.β:4).
Το
Άγιο Πνεύμα
Ο Θεός είναι Άγιος (Α’ Πέτρ.α:16). Στην
πραγματικότητα, ο Θεός είναι ο μόνος Άγιος. Επιπλέον, ο Θεός είναι Πνεύμα
(Ιωάν.δ:24) και υπάρχει μόνο ένα Πνεύμα (Εφες.δ:4). Το Άγιο Πνεύμα είναι ο Θεός
(Πράξ.ε:3-4 Α΄Κορ.γ:16-17 μαζί με το
ς:19-20). Στους Ρωμ.η:9 διαβάζουμε ότι το Άγιο Πνεύμα είναι το Πνεύμα του Θεού.
Σάββατο 1 Αυγούστου 2015
Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ ΟΠΩΣ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ
Τι συμβαίνει, λοιπόν! Πάψανε οι Έλληνες να διαβάζουν!
Κατακόρυφη πτώση ενδιαφέροντος! Μήπως, δεν φταίει μόνον η φτωχή ζήτηση, αλλά
και η ποιοτικά πενιχρή παραγωγή! Μήπως, βαρεθήκαμε το φτηνό βιβλίο! Κι αν ναι,
μήπως είναι καιρός σαν αγοραστικό και καταναλωτικό κοινό, να προσέξουμε το καλό
βιβλίο! Και ποιο είναι το καλύτερο, ανάμεσα στα καλά βιβλία; Τούτη η τελευταία
ερώτηση, θ' αποτελέσει το θέμα μας, σήμερα. Πιστεύω δε να μη δυσκολευτώ, ν’
αποδείξω πως το καλύτερο βιβλίο αδιαφιλονίκητα είναι... η Βίβλος.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Αποκ.ι:8 Και η φωνή την οποίαν ήκουσα εκ του ουρανού,
πάλιν ελάλει μετ’ εμού και έλεγεν, Ύπαγε, λάβε το βιλιάριον το ανεωγμένον εν τη
χειρί του αγγέλου του ισταμένου επί της θαλάσσης και επί της γης.
Πάλιν ελάλει μετ’ εμού
Εδώ πρόκειται
για μια διαφορετική φωνή από τη φωνή του αγγέλου. Είναι μια φωνή που άκουσε ο
Ιωάννης από τον ουρανό. Είναι η ίδια φωνή που άκουσε στην Αποκ.δ:1. Ακόμη
βρισκόμαστε στο ίδιο θέμα, στα γεγονότα που πρόκειται να γίνουν μετά ταύτα.
Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015
Δρόμος χωρίς επιστροφή
Τα πυρηνικά του Τέλους
Μια περιοχή που είναι απαραίτητο να συμπεριλάβουμε
οπωσδήποτε στη μελέτη των ημερών μας είναι η πυρηνική ενέργεια. Η παρουσία της
ανάμεσα μας είναι κάτι το μοναδικό και ο ρόλος που παίζει και θα παίξει στον
κόσμο μας είναι αποφασιστικός. Καμία άλλη τεχνολογική εξέλιξη, κανένα άλλο βήμα
της επιστήμης, κανένα άλλο σκαλοπάτι απ’ όσα διάβηκε το ανθρώπινο μυαλό, η
ανθρώπινη φαντασία δεν είναι ικανά να επηρεάζουν τόσο βαθιά και ανεπανόρθωτα
τον κόσμο μας, όσο οι εφαρμογές της πυρηνικής ενέργειας.
Εχθροπραξίες και άμυνα.
Αυτό περιλαμβάνει τον πόλεμο, και το να σκοτώσεις για αυτοάμυνα. Αν πρόκειται
να δεχτούμε τα λόγια του Ιησού στο Ματθ.ε και να τα πάρουμε κατά λέξη, δεν
μπορούμε να σκοτώσουμε, ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις. Ο Στέφανος όταν τον λιθοβολούσαν,
δεν έριξε πέτρες στους φονείς του, αλλά κυριολεκτικά κοίταξε προς τον Ιησού κι
άρχισε να προσεύχεται γι’ αυτούς (Πράξ.ζ:55-60). Όταν ο Πέτρος προσπάθησε να
υποστηρίξει τον Ιησού μ’ ένα μαχαίρι, ο Κύριος τον επέπληξε λέγοντας <πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν, δια
μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή> (Ματθ.κς:52).
Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015
Το όνομα του Θεού στην Καινή Διαθήκη, είναι Ιησούς.
Η έννοια του Ματθ.κη:19 είναι ξεκάθαρη και ολοφάνερη. Το
ενικού αριθμού όνομα του Πατέρα, του Γιου και του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς.
Πατέρας, Γιος και Πνεύμα είναι διαφορετικοί τίτλοι για το Θεό. Ο ένας Θεός που
υπάρχει, είναι ο Πατέρας ολόκληρης της δημιουργίας. Αυτός ο Θεός φανερώθηκε εν
σαρκί σαν Γιος και κατοικεί στις καρδιές μας σαν Άγιο Πνεύμα. Το όνομα που
αποκαλύπτει όλους αυτούς τους ρόλους, είναι Ιησούς.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)