Η αποψίλωση των δασών και η αγροτική εκμετάλλευση είναι γνωστό πως προκαλούν διάβρωση του εδάφους σε γρηγορότερο ρυθμό, ωστόσο η ακριβής μέτρηση της διαφοράς από τη φυσική διάβρωση αποτελεί διαχρονικά μία δύσκολη διαδικασία για τους γεωλόγους. Το γεγονός αυτό καθιστά την περιβαλλοντική διαχείριση πιο δύσκολη.
Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015
Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015
Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (30)
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Λουκ.β:40 Το δε παιδίον
ηύξανε, και εδυναμούτο κατά το πνεύμα, πληρούμενον σοφίας και χάρις θεού ήτο
επ’ αυτό.
ηύξανε δηλαδή αναπτυσσόταν κανονικά χωρίς ατέλειες.
Φαίνεται ότι όλη η καρδιά του
Χριστού ήταν δοσμένη στα πράγματα του Θεού και αυτό συντελούσε στο να
δυναμώνεται κατά το Πνεύμα.
Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015
Ομολογία, πίστη και σωτηρία.
Μήπως αυτά που
έχουμε πει για τη σώζουσα πίστη αντικρούουν τα εδάφια Ρωμ.ι:8-10 όπου
διαβάζουμε: «Αλλά τι λέγει; Πλησίον σου είναι
ο λόγος, εν τω στόματί σου, και εν τη καρδία σου τουτέστιν ο λόγος της πίστεως
τον οποίον κηρύττομεν ότι εάν ομολογήσης δια του στόματός σου τον Κύριον
Ιησούν, και πιστεύσης εν τη καρδία σου ότι ο Θεός ανέστησε αυτόν εκ νεκρών,
θέλεις σωθεί διότι με την καρδίαν πιστεύει τις προς δικαιοσύνην, και με το
στόμα γίνεται ομολογία προς σωτηρίαν».
Μερικοί
ερμηνεύουν αυτά τα εδάφια έτσι, ώστε να σημαίνουν ότι η σωτηρία έρχεται
αυτόματα μόλις κάποιος αποδεχτεί διανοητικά ότι ο Ιησούς αναστήθηκε απ’ τους
νεκρούς και ομολογήσει με το στόμα του ότι είναι Κύριος. Όμως, αυτή η ερμηνεία
αντιφάσκει με την αλήθεια ότι η σώζουσα πίστη περιλαμβάνει την οικειοποίηση και
την υπακοή. Σύμφωνα μ’ αυτή την άποψη, πολλοί που ούτε καν υποστηρίζουν ότι
ζουν για το Θεό, είναι σωσμένοι. Ακόμα και τα δαιμόνια πρέπει να σώζονται αφού
ξέρουν ότι ο Ιησούς είναι ζωντανός, Τον ομολογούν με το στόμα τους και
πιστεύουν σε ένα Θεό (Ματθ.η:29
Ιάκ.β:19). Σίγουρα, αυτή η επιπόλαιη ερμηνεία του Ρωμ.ι:8-10 είναι
ανεπαρκής.
σαν σήμερα
16 Γενάρη 1786 - Η Γενική Συνέλευση της Βιρτζίνια ψηφίζει το
καταστατικό για τη θρησκευτική ελευθερία, που συνέγραψε ο Τόμας Τζέφερσον.
Το καταστατικό
αποτέλεσε τον πρόδρομο νομοθετικών τροπολογιών και ρυθμίσεων για την
ανεξιθρησκεία.
Η Βιρτζίνια ήταν οι συνθήκες κατάλληλες για κάτι τέτοιο γιατί
καμία από τις τοπικές ομάδες του καθολικισμού (Βαπτιστές, Πρεσβυτεριανοί, και
Μεθοδιστές) δεν είχε κατορθώσει να κυριαρχήσει πάνω στις υπόλοιπες, και έτσι
φάνηκε προτιμότερο στο πολιτικό καθεστώς και στους εκκλησιάρχες ο διαχωρισμός
εκκλησίας και κράτους.
Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015
Η θεότητα (19)
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Α. Εβραϊκοί και Ελληνικοί όροι που υπάρχουν κάτω από τη λέξη
Κύριος
1. ΑΔΟΝ (Εβραϊκό)
α. Σημαίνει «Κύριος» ή «Επιστάτης» και προέρχεται από μία
αχρησιμοποίητη ρίζα που σημαίνει «το να κυβερνά κανείς».
β. Χρησιμοποιείται 337 φορές στην Εβραϊκή Παλαιά Διαθήκη.
γ. Κυρίως χρησιμοποιείται σε ανθρώπους και συναντάται χωρίς αρχικό
κεφαλαίο όπως στο Α’ Βασ.α:37 «...κυρίου
μου...», και στο Δευτ.κγ:15 δύο φορές.
μεγαλύτερο το 2015 κατά ένα δευτερόλεπτο
Το 2015 θα διαρκέσει ένα δευτερόλεπτο παραπάνω από το 2014, καθώς φέτος θα προστεθεί ένα έξτρα δευτερόλεπτο.
Συγκεκριμένα, αυτό θα συμβεί στις 30 Ιουνίου, προκειμένου να συγχρονιστεί η περιστροφή της Γης με τον ατομικό χρόνο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Μπορεί ο ατομικός χρόνος να κυλάει συνεχώς με σταθερό ρυθμό, όμως ο αστρονομικός χρόνος καθυστερεί ελαφρώς, καθώς η περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της βαθμιαία επιβραδύνεται κατά περίπου δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου ανά ημέρα.
Συγκεκριμένα, αυτό θα συμβεί στις 30 Ιουνίου, προκειμένου να συγχρονιστεί η περιστροφή της Γης με τον ατομικό χρόνο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Μπορεί ο ατομικός χρόνος να κυλάει συνεχώς με σταθερό ρυθμό, όμως ο αστρονομικός χρόνος καθυστερεί ελαφρώς, καθώς η περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της βαθμιαία επιβραδύνεται κατά περίπου δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου ανά ημέρα.
Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (34)
Εβρ.ιβ:12 Στον
αγώνα μας αυτό, τα παραλελυμένα γόνατα δεν ωφελούν, αντίθετα χρειάζεται να
δυναμώσουμε και να τρέξουμε σε ευθεία. Κάθε Χριστιανός πρέπει να τρέξει την
ευθεία οδό για να μην προσκόψει ούτε ο χωλός.
Αισθάνεσαι πνευματικά κουρασμένος; Ανορθώσου. Μη στενοχωριέσαι
για τη θλίψη που περνάς, μη στεναχωριέσαι για τη δοκιμασία γιατί εργάζεται
υπομονή. Στο τέλος θα σου αποδώσει καρπό.
Το τέρας μέσα μας
Το πείραμα του Μίλγκραμ.
Το πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα
από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια
«φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.
Το 1961, ο είκοσι εφτάχρονος
Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να
μελετήσει την υπακοή στην εξουσία. Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά
εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των
απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει
εκατομμύρια αμάχων. Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση –πριν το πείραμα του Μίλγκραμ-
ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη –κυρίως
σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών.
Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015
Αναζητώντας την αλήθεια - 060
Γιατί ο Θεός απαιτεί κρίση;
Πολλοί λένε σήμερα ότι η κρίση δεν ταιριάζει
με τη δικαιοσύνη, την αγάπη και το έλεος. Αρνούνται να πιστέψουν ότι ένας Θεός
αγάπης θα τους τιμωρήσει ποτέ για τις κακές πράξεις τους. Αυτό συμβαίνει, επειδή
δεν κατανοούν τη φύση του Θεού και αρνούνται να δεχτούν τι λέει η Βίβλος
σχετικά με αυτό.
Δικαιοσύνη σημαίνει η ζυγαριά να είναι
ισορροπημένη, και χωρίς κρίση, αυτό θα ήταν αδύνατο. Ο νόμος ενδεχομένως δεν θα
μπορούσε να υπάρχει χωρίς ποινή. Είναι αδύνατο να έχεις το ένα χωρίς το άλλο. Η
λογική, μας λέει ότι πρέπει να υπάρξει καιρός που διεστραμμένοι άνθρωποι
(Νέρων, Χίτλερ) θα πρέπει να απολογηθούν για τις πράξεις τους. Διαφορετικά, δεν
θα υπάρχει δικαιοσύνη στο σύμπαν.
Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015
Σιωπή, όσο αφορά στο ξεχώρισμα.
Υπάρχει κενό σοβαρής διδασκαλίας
για τον αγιασμό. Βέβαια, όλοι συμφωνούν με τη γενική διδασκαλία για τον
αγιασμό. Ναι, πρέπει να είμαστε άγιοι. Πρέπει να γίνουμε πιο άγιοι. Ας κάνουμε
ένα συνέδριο αγιασμού. Όταν όμως γίνεσαι συγκεκριμένος για το τι σημαίνει αυτό,
τότε ξεσπά θύελλα.
Εβρ.ιβ:14 Ζητείτε ειρήνην
μετά πάντων, και τον αγιασμόν, χωρίς του οποίου ουδείς θέλει ιδεί τον Κύριον
Αφρικανός Μουσουλμάνος σώζει εβραίους πελάτες του παντοπωλείου
Άγνωστος στο ευρύ κοινό παρέμεινε μουσουλμάνος- υπάλληλος του εβραϊκού παντοπωλείου στο Παρίσι, ο οποίος την Παρασκευή έσωσε ζωές, κρύβοντας στο υπόγειο αρκετούς εβραίους που ψώνιζαν την ώρα της ένοπλης εισβολής στο κατάστημα. Κατόπιν, ο νεαρός άνδρας κατάφερε να διαφύγει, και να ειδοποιήσει τις γαλλικές αρχές για την κατάσταση ομηρίας.
Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015
Η γέννα
Μέσα στη Γραφή, μια γέννα μπορεί
να αναφέρεται:
1. Στη
Φυσική γέννα (Χριστός)
2. Στην
Αναγέννηση
3. Στον
Υιό άρσενα
Αποκ.ιβ
Το μεγάλο
σημείο που φάνηκε στον ουρανό ήταν μια γυναίκα ντυμένη τον ήλιο, είχε τη σελήνη
κάτω από τα πόδια της και πάνω στο κεφάλι της ήταν στέφανος αστέρων δώδεκα. Η
γυναίκα αυτή ήταν έγκυος και έκραζε κοιλοπονούσα, βασανιζομένη για να γεννήσει,
και στο εδ.5 μας λέει ότι γέννησε υιόν άρσενα, ο οποίος αρπάχτηκε προς το Θεό.
Οι "πυλώνες" της Δημιουργίας σε όλο τους το μεγαλείο
Ηταν 1 Απριλίου του 1995 όταν το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble κατέγραψε μια σειρά φωτογραφιών από μια περιοχή στο νεφέλωμα του Αετού. Επρόκειτο για 32 διαφορετικές εικόνες από τρεις γιγάντιες στήλες μοριακού υδρογόνου και σκόνης οι οποίες ήταν τόσο πυκνές που τα αέρια στο εσωτερικό τους καταρρέαν βαρυτικά σχηματίζοντας νέα άστρα.
Στην κορυφή της κάθε στήλης, νεαρά φωτεινά άστρα «εκτινάσσουν» με την ενεργητική τους ακτινοβολία ύλη χαμηλής πυκνότητας, αποκαλύπτοντας έτσι τα αστρικά μαιευτήρια που κρύβονταν από κάτω. Οι επιστήμονες τις ονόμασαν «πυλώνες της Δημιουργίας»
Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015
Τα χαρίσματα του Πνεύματος (48)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ
ΤΑ ΦΩΝΗΤΙΚΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ (Α’ Κορ.ιδ:15-25)
Α’ Κορ.ιδ:15 Τι πρέπει λοιπόν; Θέλω προσευχηθή με το
πνεύμα, θέλω δε προσευχηθή και με τον νούν. Θέλω ψάλλει με το πνεύμα, θέλω δε
ψάλλει και με τον νούν.
Εδώ είναι το συμπέρασμα
για την προσωπική χρήση των γλωσσών: είναι πολύτιμο να προσευχηθούμε και να
ψάλουμε σε γλώσσες, και είναι πολύτιμο να προσευχηθούμε και να ψάλουμε στη
γλώσσα μας. Και τα δύο είναι σημαντικά, δεν θα πρέπει να υποτιμούνται ή να
παραμελούνται. Το θέμα είναι ότι το καθένα έχει την κατάλληλη στιγμή και τον
τόπο του.
Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015
Οι παραδόσεις (16)
ΤΟ ΧΡΙΣΜΑ
1. Τι είναι το μυστήριο του χρίσματος;
Είναι μια τελετή που
γίνεται αμέσως μετά το βάπτισμα και θεωρείται απαραίτητο συμπλήρωμά του. Ο
ιερέας αλείφει με το άγιο μύρο τον νεοβαπτισμένο, κάνοντας το σχήμα του σταυρού
σε διάφορα σημεία του σώματος, και λέγει: “Σφραγίς δωρεάς Αγίου Πνεύματος
Αμήν”.
Το άγιο μύρο, που
καλείται χρίσμα, είναι ένα μύρο που παρασκευάζεται από σαράντα περίπου
αρωματώδεις ουσίες και λάδι ελιάς. Το προνόμιο της παρασκευής του το έχει ο
Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, που το παρασκευάζει τη Μεγάλη Πέμπτη. Από εκεί
το παίρνουν οι Μητροπολίτες και το διοχετεύουν στις ενορίες.
Πιστεύεται, ότι με το
χρίσμα αυτό του μύρου, ο βαπτισμένος παίρνει τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος και
χαρίσματα.
Ακόμη με το χρίσμα
καθιερούνται (εγκαινιάζονται) οι εικόνες και χρίονται οι βασιλείς.
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015
Η έλλειψη πειθαρχίας στην Εκκλησία.
Οι περισσότεροι ποιμένες σήμερα, πρέπει να
πάρουν το Ματθ.ιη και να το σκίσουν από τη Γραφή τους.
Δυστυχώς γι’ αυτούς, αυτό δεν γίνεται!
Λένε: «Αγαπάω τους αδελφούς. Δεν μπορώ να ασκήσω
πειθαρχία. Ο Θεός είναι αγάπη. Πρέπει να αγαπάμε τους αδελφούς. Δεν έχω αυτό το
δικαίωμα».
Το ερώτημα είναι: Είσαι πιο στοργικός από τον Ιησού; Εκείνος
το διέταξε αυτό. Ναι, σωστά, θα προξενήσει πολλά προβλήματα.
Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (29)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΡΩΔΗ
Ο
Ιώσηππος:
Στην
απελπισία του για να επιζήσει έγινε κτηνώδης φερόμενος με αχαλίνωτο θυμό και
πικρία προς όλους. Η αιτία για όλα αυτά ήταν ότι πίστευε ότι τον περιφρονούσαν
και ότι το έθνος ευχαριστιόταν με τις δυστυχίες του.
Πέθανε
μάλλον λίγους μήνες μετά το θάνατο των νηπίων (2 μήνες σύμφωνα με τον EDERSHEIM) και ο Ιησούς θα ήταν τότε περίπου 2 ετών.
ριζο"σπαστική" επιστροφή στις..ρίζες (της δεισιδαιμονίας)
Τα πάντα για την εξουσία
Μετά τους καλόγερους, τον πάπα Φραγκίσκο και τον οικουμενικό πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο κος Τσίπρας εναγκαλίζεται ακόμα πιο πολύ τον καθολικισμό και την κρατική εκκλησία.
Στον "αγιασμό" των υδάτων στον Πειραιά μαζί μέ τους υπόλοιπους επισήμους του καθεστώτος (απ΄όπου και η φώτο με το περιστέρι) , αφού έχυσε στη θάλασσα τον "αγιασμό" του "αγίου" Σπυρίδωνα, χαιρέτησε τους αρχηγούς των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας ..
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (33)
Εβρ.ιβ:5,6 Μην
περιμένουμε πάντα να είναι όλα όπως τα θέλουμε. Πάντοτε να έχουμε ευημερία,
υγεία, όλα στην εντέλεια.
Όταν μας λείψει κάτι, τι θα γίνει; Αν λείψει η υγεία σου, αν
δεν πάνε καλά οι δουλειές σου, αν δεν πάνε τα πράγματα όπως τα σχεδίαζες, μετά
τι θα γίνει ο Χριστός; Θα σταματήσει εκεί που σταμάτησε η υγεία σου ή τα λεφτά
σου, ή θα πείς:
Φιλ.α:20 κατά
την σταθεράν προσδοκίαν και ελπίδα μου ότι δεν θέλω αισχυνθή εις ουδέν, αλλά
μετά πάσης παρρησίας ως πάντοτε και τώρα θέλει μεγαλυνθή ο Χριστός εν τω σώματί
μου είτε διά ζωής είτε διά θανάτου.
Κάν' το όπως ο Νεεμία
Επισκευή, ανακατασκευή, ενίσχυση
Ο Νεεμίας έκλαψε όταν άκουσε την
κατάσταση της Ιερουσαλήμ και των τειχών της. Ήξερε ότι όσο διάστημα τα τείχη
ήταν γκρεμισμένα, η Ιερουσαλήμ ήταν ευάλωτη στην επίθεση του εχθρού και σε
κατάσταση ντροπής και ατίμωσης. Όταν ανατέθηκε στον Νεεμία η επιχείρηση της
επισκευής, ανοικοδόμησης και ενίσχυσης των τειχών δεν είναι παράξενο που οι
εχθροί του Ισραήλ δραστηριοποιήθηκαν ώστε να ανακόψουν την πρόοδο και να εμποδίσουν
την επιτυχία.
εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί το στόμα αυτού.
".. όσον εδόξασεν εαυτήν και κατετρύφησε, τόσον βασανισμόν και πένθος δότε εις αυτήν. Διότι λέγει εν τη καρδία αυτής, Κάθημαι βασίλισσα και χήρα δεν είμαι και πένθος δεν θέλω ιδεί, (Αποκ. 18:7).
Άνθιμος: Κάποιοι θέλουν να πάρουν την περιουσία της εκκλησίας - Να προσευχηθούμε να μείνουμε στην ΕΕ !
Σε προεκλογική πολιτική παρέμβαση προχώρησε στο κυριακάτικο κήρυγμά του, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης της καθεστωτικής εκκλησίας Άνθιμος, εκφράζοντας τις φοβίες του για τους θησαυρούς και τα περιουσιακά στοιχεία του μεγαλύτερου ιδιοκτήτη της χώρας..
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)