Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ε:6 «Και είδον εν μέσω του θρόνου και των τεσσάρων ζώων και εν μέσω των πρεσβυτέρων αρνίον εστηκός ως εσφαγμένον, έχων κέρατα επτά, και οφθαλμούς επτά, οι εισίν τα επτά πνεύματα του Θεού απεσταλμένοι εις πάσαν την γήν».

Α.  «Και είδον εν μέσω του θρόνου....αρνίον»

Αυτό το Αρνίο που βλέπει ο Ιωάννης είναι στη μέση του θρόνου, δηλαδή ακριβώς στην θέση του Θεού. Μέσα στο κέντρο της παρουσίας του Κυρίου.


Βλέπουμε την απόλυτη ταύτιση του Υιού με τον Πατέρα, ταυτότητα προσώπων (βλέπε Αποκ.κβ:22), ταυτότητα θέσεως. Γνωρίζουμε ότι ο καθήμενος επί του θρόνου είναι ο Πατέρας, αλλά εδώ ο Ιωάννης στη θέση του Πατέρα βλέπει τον Υιό, κι αυτό φαίνεται καθαρά και στην όραση του Ιεζεκιήλ όπου είδε τα τέσσερα ζώα, επάνω από τα οποία είδε ένα στερέωμα φοβερού κρυστάλλου, και επάνω σ’ αυτό είδε θρόνο «....και επί του ομοιώματος του θρόνου, ομοίωμα ως θέα ανθρώπου καθημένου επ’ αυτόν άνωθεν...» Ιεζ.α:26. Είδε λοιπόν ο Ιεζεκιήλ ότι αυτός που καθόταν επάνω στο θρόνο είχε ομοίωμα ανθρώπου, γνωρίζουμε όμως ότι ο Θεός δεν είναι άνθρωπος ούτε μοιάζει με άνθρωπο, γιατί είναι Πνεύμα και ο λόγος του Θεού κατακρίνει αυτούς που παρομοιάζουν το Θεό με σχήμα φθαρτού ανθρώπου. Ρωμ.α:22-23 «Λέγοντες ότι είναι σοφοί εμωράνθησαν. Και ήλλαξαν την δόξαν του αφθάρτου Θεού εις ομοίωμα εικόνος φθαρτού ανθρώπου, και πετεινών και τετραπόδων και ερπετών».

Άρα λοιπόν η θέα αυτή ως ανθρώπου που είδε ο Ιεζεκιήλ δεν αναφέρεται στον Πατέρα αλλά στον Υιό, τον άνθρωπο Χριστό Ιησού ο οποίος είναι και το μόνιμο κατοικητήριο του Θεού. Ο Ιεζεκιήλ βλέπει τον Πατέρα επάνω στον θρόνο αλλά δια μέσου του Κυρίου Ιησού Χριστού, που είναι τώρα ένδοξος με τη δόξα του Θεού Πατέρα. Το σχήμα ανήκει στον άνθρωπο Χριστό Ιησού, στο Αρνίο αυτό που βλέπει ο Ιωάννης, και μέσα σ’ αυτό το Αρνίο είναι που κατοικεί όλο το πλήρωμα της θεότητας δηλ. ο Πατέρας Κολ.β:9 «διότι εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς».

Το ίδιο φαίνεται καθαρότατα όπως είπαμε στην Αποκ.κβ:3-5, όπου ενώ αναφέρει για τον καθήμενο επί του θρόνου και το Αρνίο, που γνωρίζουμε ότι είναι δύο πρόσωπα, το ένα του Πατέρα Θεού και το άλλο του ανθρώπου Χριστού Ιησού, μετά λέει ότι «....και όψονται ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΥ επί των μετώπων αυτών....»

Β.  «αρνίον εστηκός ως εσφαγμένον.....»

Γνωρίζουμε ότι ο Θεός δεν σφάζεται ούτε πεθαίνει, γιατί είναι αθάνατος, αναλλοίωτος και άφθαρτος. Αυτός όμως που γεννήθηκε, σταυρώθηκε, πέθανε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε είναι ο άνθρωπος Χριστός Ιησούς, το Αρνίο που βλέπει ο Ιωάννης. Εδώ βλέπουμε καθαρά τη διπλή φύση του Ιησού. Αφενός Τον βλέπουμε σαν τον Πατέρα Θεό καθήμενο επί του θρόνου όπως τον είδε ο Ιεζεκιήλ και σαν το αρνίο που έχει σφαχτεί για τις αμαρτίες του κόσμου. Είναι ο Θεός που φανερώθηκε εν σαρκί.

Το αρνί φυσικά αναφέρεται συμβολικά στο Χριστό, ο οποίος έδωσε τη ζωή Του για τη ζωή του κόσμου. (Ιωάν.α:29)

Γ.  «.....έχων κέρατα επτά.....»

Αυτό το Αρνί δεν είναι σαν τα άλλα αρνιά γιατί έχει 7 κέρατα. Τα κέρατα συμβολίζουν δύναμη. Ο αριθμός επτά αντιπροσωπεύει την πληρότητα ή τελειότητα. Άρα βλέπουμε εδώ ότι το Αρνίο έχει την πληρότητα και την τελειότητα της δύναμης του Θεού. Αυτό είπε ο Κύριος στο κατά Ματθ.κη:18 «και προσελθών ο Ιησούς ελάλησε αυτοίς λέγων, Εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γής, πορευθέντες ούν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη....». Η εξουσία προϋποθέτει δύναμη και αυτή τη στιγμή είναι όλη δοσμένη στον Κύριο Ιησού.

Δ.  «....και οφθαλμούς επτά»

Το Αρνίο αυτό έχει ακόμα επτά οφθαλμούς, που σημαίνει ότι έχει τέλεια και πλήρη όραση. Εδώ φανερώνεται η παντογνωσία του Κυρίου Ιησού, είναι Αυτός που ερευνά τα πάντα ακόμη και τα βάθη της καρδιάς του ανθρώπου. Βλέπει τέλεια το κάθε τι.

Ακόμη μας λέει ότι τα επτά αυτά μάτια είναι τα επτά πνεύματα του Θεού τα οποία είναι απεσταλμένα σε όλη τη γη, πράγμα που φανερώνει ότι ο Ιησούς είναι Αυτός που έχει την πληρότητα του Πνεύματος του Θεού. Ο απ. Παύλος γράφει Κολ.β:9 «ότι εν Αυτώ κατοικεί πάν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς, και εστέ εν Αυτώ πεπληρωμένοι, ός εστίν η κεφαλή πάσης αρχής και εξουσίας....» Αυτός είναι το ΠΝΕΥΜΑ όπως και πάλι λέει ο Παύλος στην Β’ Κορ.γ:17 «ο δε Κύριος το Πνεύμα εστίν». Αυτός είναι ο Παράκλητος όπως λέει ο Ιωάννης στην Α’ Ιωάν.β:1 «και αν τις αμάρτη, παράκλητον έχομεν πρός τον Πατέρα, Ιησούν Χριστόν τον δίκαιον». Ο ίδιος ο Ιησούς είπε «ού γάρ εισίν δύο ή τρείς συνηγμένοι εις το εμόν όνομα, εκεί ειμί εν μέσω αυτών» Ματθ.ιη:20. Ο Ιησούς λοιπόν είναι το Πνεύμα το Άγιο, ο Παράκλητος, ο Σύμβουλος (Ησ.θ:6), ο Μεσίτης, το Αρνίο το εσφαγμένο με τα επτά κέρατα και τους επτά οφθαλμούς. Την ίδια αλήθεια είδαμε και στην Αποκ.γ:1 και δ:5.

Αποκ. ε:7 «και ήλθεν και είληφεν εκ της δεξιάς του καθημένου επί του θρόνου»

Ο Ιησούς είναι ο μόνος που εκπληρώνει τους όρους της κληρονομιάς η οποία υποθηκεύτηκε και έρχεται να την πάρει πίσω, να την εξαγοράσει και να την κάνει δική του.

Ο Ιησούς είναι ο τέλειος Αδάμ, ο Υιός του Θεού ο μόνος που βάδισε τέλεια με το Θεό σ’ όλη του τη ζωή. Είναι Αυτός που επανέκτησε τη θέση που ο Αδάμ έχασε από την παρουσία του Θεού Δευτ.κε:5-6 και Ιωάν.ιζ:5