Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Η θεότητα (26)



ΟΝΟΜΑΤΑ, ΤΙΤΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ

Στην Π.Δ. ο Θεός αποκάλυπτε τη φύση Του στον άνθρωπο, με το να χρησιμοποιεί ονόματα και τίτλους.

Αυτά τα ονόματα τίτλοι βρίσκουν την πλήρη έννοια και εφαρμογή τους στο όνομα ΙΗΣΟΥΣ που θα πει ΓΙΑΧΒΕ ΣΩΤΗΡΑΣ. Αυτή είναι η τελική φανέρωση του Θεού στον άνθρωπο. Ακολουθεί ένας κατάλογος από αυτά τα σύνθετα ονόματα τίτλους του ΓΙΑΧΒΕ:

  1. ΓΙΑΧΟΥΕ ΙΡΕ (Γέν.κβ:13-14) Ο ΓΙΑΧΟΥΕ θέλει προβλέψει ή ιδεί (έχει την έννοια αυτού που φροντίζει).
  2. ΓΙΑΧΟΥΕ ΡΑΦΑ (Έξοδ.ιε:26) ΓΙΑΧΟΥΕ ο θεραπεύων  
  3. ΓΙΑΧΟΥΕ ΝΙΣΣΙ (Έξοδ.ιζ:11-15) ΓΙΑΧΟΥΕ η σημαία μου  
  4. ΓΙΑΧΟΥΕ ΣΑΛΩΜ (Κριτ.ς:24) Ο ΓΙΑΧΟΥΕ (είναι) ειρήνη  
  5. ΓΙΑΧΟΥΕ ΡΑ’Α (Ψαλμ.κγ:1) Ο ΓΙΑΧΟΥΕ είναι ο ποιμήν μου (Ο Ιησούς είπε: Εγώ ειμί ο Ποιμήν ο καλός). 
  6. ΓΙΑΧΟΥΕ ΤΣΙΝΤΚΕΝΟΥ (Ιερεμ.κγ:5,6) ΓΙΑΧΟΥΕ η δικαιοσύνη ημών  
  7. ΓΙΑΧΟΥΕ ΣΑΜΜΑ - Ο ΓΙΑΧΟΥΕ είναι εκεί.

Ο ΓΙΑΧΟΥΕ αποκαλύφθηκε στο λαό Του σαν θεραπεία, Ποιμένας, Δικαιοσύνη και με πολλούς άλλους τρόπους μέσα στην Π.Δ.

Η Επιστολή προς Εβραίους όμως εξηγεί καθαρά ότι αυτές οι πρόσκαιρες φανερώσεις ξεπεράστηκαν από τη φανέρωσή Του σ’ εμάς σαν ΣΩΤΗΡΑΣ.

Ο ΓΙΑΧΟΥΕ έγινε ΓΙΑΧΟΥΕ ΟΣΗΑ ή ΑΥΣΗΣ στο λαό Του, που θα πει ΓΙΑΧΟΥΕ ΣΩΤΗΡ. Η εξελισσόμενη αποκάλυψη του Θεού αποκορυφώθηκε όταν ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί. Ο Ιησούς ήταν ο ΓΙΑΧΟΥΕ που φανερώθηκε εν σαρκί. Το όνομα του Θεού στην Κ.Δ. έγινε «ΙΗΣΟΥΣ» που σημαίνει ΓΙΑΧΟΥΕ ΣΩΤΗΡ. Τα παρακάτω εδάφια δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία:

Ματθ.α:21 Θέλει δε γεννήσει υιόν και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν· διότι αυτός θέλει σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτών. Το ΑΥΤΟΣ θέλει ΣΩΣΕΙ ερμηνεύει το «ΙΗΣΟΥΣ».

Εβρ.α:1-2 Πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως πάλαι ὁ θεὸς λαλήσας τοῖς πατράσιν ἐν τοῖς προφήταις. ἐπ' ἐσχάτου τῶν ἡμερῶν τούτων ἐλάλησεν ἡμῖν ἐν υἱῷ, ὃν ἔθηκεν κληρονόμον πάντων, δι' οὗ καὶ ἐποίησεν τοὺς αἰῶνας· Ο ΓΙΑΧΟΥΕ ελάλησε σ’ εμάς (ΕΝ) μέσα από τον Υιόν Του.

Α’ Τιμ.γ:16 καὶ ὁμολογουμένως μέγα ἐστὶν τὸ τῆς εὐσεβείας μυστήριον· ὃς ἐφανερώθη ἐν σαρκί, ἐδικαιώθη ἐν πνεύματι, ὤφθη ἀγγέλοις, ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν, ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ, ἀνελήμφθη ἐν δόξη.. Αν ακολουθήσουμε το περιεχόμενο, βλέπουμε ότι ο Πατήρ εφανερώθη  εν σαρκί (εν Χριστώ Ιησού).

Α’ Ιωάν.γ:5 καὶ οἴδατε ὅτι ἐκεῖνος ἐφανερώθη, ἵνα τὰς ἁμαρτίας ἄρῃ καὶ ἁμαρτία ἐν αὐτῷ οὐκ ἐστιν. Διαβάζοντας από το εδ.1, καταλαβαίνουμε ότι ο Πατέρας είναι Αυτός που φανερώθηκε για να σηκώσει τις αμαρτίες μας.

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΦΑΝΕΡΩΣΗ ΕΝ ΤΩ ΥΙΩ

Παρόλο που ο Θεός φανερώθηκε με πολλούς και ποικίλους τρόπους τον καιρό της Π.Δ., φανέρωσε τον εαυτόν Του για τελευταία φορά εν Χριστώ Ιησού (ΕΒΡ.α:1-2).

Στους Κολ.α:19 λέει: ὅτι ἐν αὐτῷ εὐδόκησεν πᾶν τὸ πλήρωμα κατοικῆσαι. Το ρήμα «κατοικώ» θα πει «διαμένω εις οίκον» και έχει την έννοια της ΜΟΝΙΜΟΥ ΔΙΑΜΟΝΗΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΗΣΕΩΣ. Αυτό φανερώνει ότι ο Θεός εν Χριστώ είναι η ΜΟΝΙΜΗ ΦΑΝΕΡΩΣΗ του ΘΕΟΥ και όχι πια πρόσκαιρη.

Η λέξη «κατοικώ» όπως είπαμε φανερώνει μόνιμη διαμονή σε κάποιον οίκον και είναι σε αντίθεση με το «παροικώ» που σημαίνει κατοικώ κάπου προσωρινά. Άρα βλέπουμε και από την ίδια τη λέξη «ΚΑΤΟΙΚΩ» ότι ο Πατέρας μια για πάντα κατοίκησε και κατοικεί μέσα στον Χριστό Ιησού.

Έτσι, όσο αφορά στη φανέρωση του Πατρός εν Χριστώ, αυτή η φανέρωση είναι οριστική και παντοτινή, έγινε με σκοπό να φανερωθεί ο Πατέρας Θεός σ’ εμάς τους ανθρώπους με τον καλύτερο και πιο εκφραστικό τρόπο.

Το ίδιο ακριβώς κάνει ο Θεός με τους Αγίους Του. Κατοικεί εντός μας μόνιμα δια του Πνεύματός Του, εφόσον είμαστε πληρωμένοι με το Πνεύμα Του και θα συνεχίσει να κατοικεί στην αιωνιότητα:

Το περιεχόμενο στην Κολ.α:20 δείχνει το Θεό εν Χριστώ να συνδιαλλάσει τον κόσμο προς τον εαυτόν Του, όπως στη Β’ Κορ.ε:19 φανερώνει το σχέδιο του Θεού εν Χριστώ:

Κολ.α:15 ὅς ἐστιν εἰκὼν τοῦ θεοῦ τοῦ ἀοράτου,

Κολ.α:16 ὅτι ἐν αὐτῷ ἐκτίσθη τὰ πάντα

Κολ.α:17 καὶ τὰ πάντα ἐν αὐτῷ συνέστηκεν, είναι το κέντρο του σχεδίου και του σκοπού του Θεού.

Κολ.α:18 ἵνα γένηται ἐν πᾶσιν αὐτὸς πρωτεύων,

Κολ.α:19 ὅτι ἐν αὐτῷ εὐδόκησεν πᾶν τὸ πλήρωμα κατοικῆσαι.

Κολ.α:20 καὶ δι' αὐτοῦ ἀποκαταλλάξαι τὰ πάντα εἰς αὐτὸν εἰρηνοποιήσας διὰ τοῦ αἵματος τοῦ σταυροῦ αὐτοῦ, [δι' αὐτοῦ] εἴτε τὰ ἐπὶ τῆς γῆς εἴτε τὰ ἐν τοῖς οὐρανοῖς. Ακόμη έχυσε το αίμα Του στο Σταυρό για να αποκαταλλάξει (συμφιλιώσει) τα πάντα ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ (τον Πατέρα Θεό).