Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ε:8 «και ότε έλαβεν το βιβλίον, τα τέσσερα ζώα και οι εικοσι τέσσαρες πρεσβύτεροι έπεσαν ενώπιον του αρνίου, έχοντες έκαστος κιθάραν και φιάλας χρυσάς θυμιαμάτων, αι εισίν αι προσευχαί των αγίων».

Α.  Τόσο οι πρεσβύτεροι όσο και τα τέσσερα ζώα αναγνωρίζουν ότι είναι ανάξιοι, και ότι ο μόνος άξιος είναι ο Ιησούς Χριστός.

Β.  Πέφτουν και προσκυνούν τον Κύριο, έχοντας κιθάρες χρυσές. Ιδιαίτερα σ’ αυτό το βιβλίο βλέπουμε τις κιθάρες να είναι απόλυτα συνδεδεμένες με την ψαλμωδία της λύτρωσης των πιστών. Η κιθάρα είναι όργανο υμνωδίας και δοξολογίας στον Κύριο καθώς βλέπουμε και στο βιβλίο των ψαλμών του Δαβίδ.


Γ.  Έχουν ακόμη φιάλες χρυσές γεμάτες θυμιάματα. Το ίδιο παρατηρούμε και στο κεφάλαιο η:4 όπου αναφέρεται λιβανωτό γεμάτο θυμίαμα που είναι οι προσευχές των αγίων. Συχνά βλέπουμε το λιβάνι να είναι συνδεδεμένο με την προσευχή, π.χ. Ψαλμ.ρμδ:2 και Λευιτ.ις:12-13. Αυτές οι φιάλες που κρατούν οι άγιοι του Θεού, αναφέρονται στις φιάλες που είχαν οι ιερείς και τις χρησιμοποιούσαν για να φέρνουν μέσα στο Ναό τις προσφορές (Αριθ.ζ:13, ζ:19, 25  Ιερεμ.νβ:18-19   Α’ Βασ.κε:15, και Α’ Χρον.κη:17).

Αποκ.ε:9-10 «και άδουσιν ωδήν καινήν λέγοντες, Άξιος ει λαβείν το βιβλίον και ανοίξαι τας σφραγίδας αυτού, ότι εσφάγης και ηγόρασας τω Θεώ εν τω αίματί σου εκ πάσης φυλής και γλώσσης και λαού και έθνους και εποίησας αυτούς τω Θεώ ημών βασιλείαν και ιερείς, και βασιλεύουσιν επί της γής».

Α.   Όπως αναφέραμε στην αρχή αυτής της μελέτης, στα δύο αυτά εδάφια υπάρχουν ορισμένες διαφορές στις περγαμηνές και τα άλλα αρχαία χειρόγραφα.

Στο εδάφιο 9 η φράση «....και ηγόρασας τω Θεώ εν τω αίματί σου....» υπάρχει μ’ αυτή την έννοια στον Αλεξανδρινό κώδικα (Α), και στην Αιθιοπική μετάφραση. Αντίθετα όμως η περγαμηνή Αλεφ (a), η 046, 1006, 1611, 1859, 2020, 2042, 2053, 2065, 2081, 2138, 2432, η Κοπτική μετάφραση, τα συγγράμματα του Ανδρέα του Αρέθα, παρουσιάζουν την εξής διαφορά: «και ηγόρασας τω Θεώ ημάς εν τω αίματί σου....». Την ίδια διαφορά, με μια μικρή παραλλαγή, παρουσιάζουν και η 94, 1828, 2073, 2344, η Ιταλική με διορθώσεις, η Βουλγάτα, η Συριακή, και η Κοπτική με διορθώσεις, η Αρμενικη μετάφραση, ο Ιππόλυτος, ο Κυπριανός, ο Αυγουστίνος, ο Πριμάσιος στα αρχαία συγγράμματά τους την φράση αυτή την αναφέρουν ως εξής: «....και ηγόρασας ημάς τω Θεώ εν τω αίματί σου....»

Όπως δείχνουν αυτά τα στοιχεία, υπάρχει το ίδιο βάρος στις ομάδες που αναφέραμε. Συνεπώς τόσο η μία φράση όσο και η άλλη, έχουν τις ίδιες δυνατότητες να είναι οι σωστές.
Περίπου το ίδιο συμβαίνει και στο 10ο εδάφιο με τη φράση «....και βασιλεύσουσιν επί της γής....». Η Αλεφ, η Π, η Α, και πολλές άλλες μαρτυρίες υποστηρίζουν το «....βασιλεύσουσιν...» ενώ μια μικρότερη σε ισχύ ομάδα υποστηρίζει το «βασιλεύσομεν» και είναι η 2432, η Ιταλική η Βουλγάτα, ο Ματόνος, ο Τυκόνιος, ο Πριμάσιος, ο Μπέδε, ο Χάϋμο και ο Αρέθας.

Και στις δύο περιπτώσεις αυτή είναι η αλήθεια που αποκαλύπτεται. Οι 24 πρεσβύτεροι και τα 4 ζώα αντιπροσωπεύουν αυτό το σύνολο των ανθρώπων για τους οποίους και μιλούν. Αυτοί οι ίδιοι ψάλλουν τον ύμνο της λύτρωσης, που σημαίνει ότι είναι και μέτοχοι αυτής της λύτρωσης, άρα είναι το γκρουπ των Λυτρωμένων πιστών που έχουν αγοραστεί με το αίμα του Αρνίου. Αυτοί είναι που φορούν το στέφανο της νίκης τον οποίο υποσχέθηκε ο Κύριος σε όλους αυτούς που νικούν (βλέπε Αποκ.β:10, 17).

Β.  Τους βλέπουμε να χαίρονται και να ψάλλουν, γιατί το Αρνίο εξαγόρασε τη λύτρωσή τους. Έχουν σωθεί και θα είναι για πάντα μαζί Του. Ακόμη χαίρονται γιατί έγιναν βασιλείς και ιερείς και θα βασιλεύσουν πάνω στη γη.

Γ.  Για να καταλάβουμε τη χαρά των αγίων, θα κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στο λόγο του Θεού για να δούμε τι σημαίνει το να βασιλεύει κανείς με τον Κύριο Ιησού Χριστό στη γη.

Ο Θεός διάλεξε αυτή τη θέση της βασιλείας με τον Ιησού, γι’ αυτούς που Τον αγαπούν.

·     Αποκ.β:26-27 «και ο νικών και τηρών άχρι τέλους τα έργα μου, δώσω αυτώ εξουσία επί των εθνών, και ποιμανεί αυτούς εν ράβδω σιδηρά, ως τα σκεύη τα κεραμικά συντρίβεται».

·     Αποκ.γ:21 «ο νικών δώσω αυτώ καθίσαι μετ’εμού εν τω θρόνω μου, ως καγώ ενίκησα και εκάθησα μετά του Πατρός μου εν τω θρόνω αυτού»

·     Λουκ.ιθ:11-27 Αυτή είναι η παραβολή του Κυρίου που φεύγοντας μακριά για να αποκτήσει βασιλεία, δίνει στους δούλους του διαφορετικά ποσά για να τα εμπορευτούν και να τα αυξήσουν. Όταν ήρθε πάλι ο Κύριος (εδ.15) και ανέλαβε τη βασιλεία του, καλεί τους δούλους του και δίνει στον καθένα ανάλογα με την αξιοπιστία και τα πεπραγμένα του.

Αυτοί οι δούλοι φυσικά είμαστε εμείς, και ο κύριος της παραβολής ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος πρόκειται να βασιλεύσει επί της γης με τους αγίους του. Αυτό το βλέπουμε από την αμοιβή που έδωσε στους δούλους Του στο εδ.17-19 «και είπεν αυτώ, εύγε αγαθέ δούλε ότι εν ελαχίστω πιστός εγένου, ίσθι εξουσίαν έχων επάνω δέκα πόλεων και ήλθεν ο δεύτερος λέγων, η μνά σου κύριε, εποίησεν πέντε μνάς. Είπεν δε και τούτω, και σύ επάνω γίνου πέντε πόλεων...»

·     Αποκ.κ:4-6 «Και είδον θρόνους και εκάθησαν επ’ αυτούς και κρίμα εδόθη αυτοίς, και τας ψυχάς των πεπελεκισμένων δια την μαρτυρίαν Ιησού και δια τον λόγον του Θεού, και οίτινες ού προσεκύνησαν το θηρίον ουδέ την εικόνα αυτού και ουκ έλαβον το χάραγμα επί των μετώπων και επί την χείρα αυτών και έζησαν άχρι τελεσθή τα χίλια έτη. Αύτη η ανάστασις η πρώτη. Μακάριος και άγιος ο έχων μέρος εν τη αναστάσει τη πρώτη, επί τούτων ο δεύτερος θάνατος ουκ έχει εξουσίαν, αλλ’ έσσονται ιερείς του Θεού και του Χριστού, και βασιλεύσουσιν μετ’ αυτού τα χίλια έτη».

Τα εδάφια αυτά περιγράφουν πολύ καθαρά την αλήθεια, ότι οι πιστοί θα βασιλεύσουν πάνω στη γη με το Θεό, αφού βλέπουμε του αγίους μέσα και κύκλω του θρόνου. Όμως να μη νομίσουμε ότι βασιλεία στη γη σημαίνει ζωή σε παλάτια, στρατός, υπηρέτες, όπως έχουν οι γήινοι βασιλιάδες. Ο λόγος του Θεού μας λέει ότι το πολίτευμά μας είναι ουράνιο κι όχι γήινο. Ο απ. Παύλος λέει ότι η φθορά θα ενδυθεί αφθαρσία, και το θνητό την αθανασία. Με άλλα λόγια, το καινούργιο σώμα που θα μας δώσει ο Κύριος, θα είναι ουράνιο. Άρα, το ότι θα βασιλεύσουμε στη γη τα 1000 χρόνια, σημαίνει ότι αυτό θα γίνεται πνευματικά από τα επουράνια, όπου είναι ο θρόνος του Θεού, αλλά με τρόπο που θα εκδηλώνεται άμεσα η εξουσία των αγίων στη γη.

Το βιβλίο της Αποκάλυψης φανερώνει τον Ιησού σαν τον Βασιλιά των πάντων και εκθέτει τα γεγονότα που θα διαδραματιστούν προκειμένου να εδραιωθεί αυτή η Βασιλεία.

Αποκ.ια:15 «Και ο έβδομος άγγελος εσάλπισεν, και εγένοντο φωναί μεγάλαι εν τω ουρανώ λέγοντες, Εγένετο η βασιλεία του κόσμου του κυρίου ημών και του Χριστού αυτού, και βασιλεύσει εις τους αιώνας των αιώνων». Εδώ βλέπουμε την ώρα που η βασιλεία του Θεού εδραιώνεται πλέον στη γη, αυτό γίνεται κατά τη δεύτερη έλευση του Κυρίου, τότε που ο Ιησούς θα κατατροπώσει τα στρατεύματα του Αντίχριστου. Για τους πιστούς βέβαια, η βασιλεία του Κυρίου αρχίζει από τη στιγμή που Τον δέχονται μέσα στην καρδιά τους, και συνεχίζει στην αιωνιότητα.

Κολ.α:13 «ός ερρύσατο ημάς εκ της εξουσίας του σκότους και μετέστησεν εις την βασιλείαν του υιού της αγάπης». Η βασιλεία αυτή είναι δια πίστεως εδραιωμένη μέσα στις καρδιές μας τώρα και θα έρθει η στιγμή που θα εδραιωθεί και πάνω στη γη.

Αποκ.ιθ:6 «και ήκουσα ως φωνην όχλου πολλού και ως φωνήν υδάτων πολλών και ως φωνήν βροντών ισχυρών λεγόντων, Αλληλούϊα ότι εβασίλευσεν κύριος ο Θεός ημών ο παντοκράτωρ».

Ο λόγος που θα βασιλεύσουμε με τον Κύριο, είναι ότι Αυτός έβαλε τη ζωή Του για μας. Πέθανε στο σταυρό για να εξιλεώσει τις αμαρτίες μας, να μας αγοράσει από την εξουσία του σκότους και να μας φέρει στο θαυμαστό Του φως. Αυτή είναι η αιτία που βλέπουμε το Αρνίο, να είναι ο μόνος άξιος ν’ ανοίξει το βιβλίο το σφραγισμένο με τις επτά σφραγίδες, που αντιπροσωπεύει τη διαθήκη του Θεού για τον άνθρωπο και η οποία είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί χωρίς τη θυσία του Χριστού. Το θέλημα του Θεού, αυτή η Διαθήκη, περιλαμβάνει ανάμεσα στις άλλες υποσχέσεις και τον ερχομό της βασιλείας Του στη γη όπως στον ουρανό.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να κατατροπωθούν οι εχθροί του Χριστού στη γη και στον ουρανό. Στη γη θα καταστρέψει το σύστημα του Αντίχριστου και στον ουρανό θα καταρρίψει το Σατανά και τους αγγέλους του, για να κλειστούν για 1000 χρόνια στην άβυσσο και στη συνέχεια, μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα, να ριχτούν στη λίμνη του πυρός.

Έχουμε ένα παράδειγμα στην Π. Διαθήκη όπου ο βασιλιάς Δαβίδ άφησε το θέλημά του, τη διαθήκη του, στο γιο του Σολομώντα. Η διαθήκη αυτή αφενός αναγνώριζε τον Σολομώντα σαν βασιλιά και αφετέρου τον καθιστούσε υπεύθυνο να πάρει εκδίκηση απ’ τους εχθρούς του (Α’ Βασ. β:1-9). Μπορούμε να πούμε ότι ο Σολομώντας είναι τύπος του Χριστού που σαν άρχοντας ειρήνης θα βασιλέψει στο λαό του Θεού και ταυτόχρονα θα διαλύσει για πάντα τους εχθρούς του. Ο Σολομώντας πραγματικά κατέστρεψε όλους εκείνους που βλασφήμησαν το βασιλιά Δαβίδ και ακριβώς το ίδιο πρόκειται να κάνει ο Ιησούς όταν εδραιωθεί η βασιλεία Του. Είδαμε το θρόνο του Θεού εδραιωμένο στον ουρανό στην Αποκ.δ:1, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον ο εχθρός που να τον απειλεί.

Υπάρχουν άφθονα εδάφια μέσα στο λόγο του Θεού που δείχνουν αυτή ακριβώς την αλήθεια, ότι ο Ιησούς θα κατατροπώσει όλους του εχθρούς Του και θα βασιλεύσει στους αιώνες.

Ψαλμ.ρι:1-2 «Είπεν ο Κύριος πρός τον Κύριόν μου, Κάθου εκ δεξιών μου, εωσού θέσω τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου. Εκ της Σιών θέλει εξαποστείλει ο Κύριος την ράβδον της δυνάμεώς σου, κατακυρίευσε εν μέσω των εχθρών σου». Αυτό ακριβώς πρόκειται να γίνει, ο Κύριος θα βασιλεύσει σε όλα.

Α’ Κορ.ιε:24-28 «είτα το τέλος όταν παραδιδώ την βασιλείαν τω Θεώ και Πατρί όταν καταργήση πάσαν αρχήν και εξουσίαν και δύναμιν. Δει γαρ Αυτόν βασιλεύειν άχρι ού θή πάντας τους εχθρούς υπό τους πόδας Αυτού. Έσχατος εχθρός καταργείται ο θάνατος, πάντα γαρ υπέταξεν υπό τους πόδας Αυτού. Όταν δε είπη ότι πάντα υποτέτακται, δήλον ότι εκτός του υποτάξαντος αυτώ τα πάντα. Όταν δε υποταγή αυτώ τα πάντα, τότε και αυτός ο Υιός υποταγήσεται τω υποτάξαντι αυτώ τα πάντα, ίνα ή ο Θεός υποταγήσεται τω υποτάξαντι αυτώ τα πάντα, ίνα ή ο Θεός τα πάντα εν πάσιν». Εδώ βλέπουμε τη δόξα του Θεού εν Χριστώ Ιησού όταν πια τελειώσουν τα πάντα.

Βλέπουμε ακόμη ότι η έκχυση των πληγών πάνω στον κόσμο είναι μια ανταπόδοση εναντίον όλων αυτών που σκότωσαν το λαό του Θεού και πούλησαν τον εαυτό τους στο Σατανά δια μέσου του Αντίχριστου. Τα γεγονότα αυτά τα βλέπουμε να γίνονται στα κεφάλαια η-ι και ια:15-19 καθώς και στο ιε και ις.

Την ίδια εικόνα της ανταπόδοσης βλέπουμε στα κεφ. ιζ, ιη, ιθ:2-3, όπου κρίνεται και καταστρέφεται η πόρνη ψευδοεκκλησία η οποία βασάνισε και βασανίζει ακόμα τα αληθινά παιδιά του Θεού. Την ώρα που γίνεται αυτό οι άγιοι ανταποκρίνονται με το ΑΛΛΗΛΟΥΙΑ και με ευχαριστία στο πρόσωπο του Θεού.

Ακόμα, οι στρατοί του κόσμου που θα έρθουν εναντίον του Ισραήλ στη μάχη του Αρμαγεδώνα, κρίνονται από το Αρνίο και τους αγίους Του. Ο Αντίχριστος και ο ψευδοπροφήτης ρίχνονται ζωντανοί στη λίμνη του πυρός Αποκ.ιθ:19-20. Ο Σατανάς δένεται στην άβυσσο για 1000 χρόνια (κεφ.ιθ-κ). Μετά τα 1000 χρόνια ελευθερώνεται για λίγο και πλανά πάλι όλη την οικουμένη. Τελικά ρίχνεται μέσα στη λίμνη του πυρός όπου είναι ο Αντί-χριστος και ο ψευδοπροφήτης. Μετά είναι η κρίση του λευκού θρόνου, όπου οι άνθρωποι κρίνονται κατά τα έργα τους. Οι πονηροί ρίχνονται στη λίμνη του πυρός οι δε δίκαιοι απολαμβάνουν για πάντα πια την ομορφιά του Θεού, χωρίς θάνατο, πόνους, θλίψεις και βάσανα. (κεφ.κβ:4)

Έτσι εδραιώνεται για πάντα η βασιλεία και ο θρόνος του Κυρίου, του οποίου την δόξα και το κάλλος θα απολαύσουν μόνο εκείνοι που έζησαν για Κείνον και νίκησαν τον κόσμο με το αίμα του Αμνού.