Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Γιατί τα 4 ζώα δεν είναι άγγελοι, αλλά το σώμα της εκκλησίας.

Ο πρώτος λόγος είναι ότι αναφέρονται με τις ιδιότητες του Χριστού (άνθρωπος, λέων, μόσχος, και αετός) που έχουν απόλυτη σχέση και φυσική σύνδεση με τους ανθρώπους, και μάλιστα με το σώμα της εκκλησίας.

Στο βιβλίο των Αριθμών βρίσκουμε τέσσερις φυλές του Ισραήλ να έχουν σαν σύμβολα στις σημαίες τους  αντίστοιχα, τον άνθρωπο, το μόσχο, τον λέοντα και τον αετό. Τα σύμβολα αυτά έχουν να κάνουν με τον Ισραήλ, ο οποίος ήταν στρατοπεδευμένος γύρω από τη σκηνή του Μαρτυρίου. Έχουμε λοιπόν τέσσερις ομάδες ανθρώπων οι οποίοι ξέρουμε πολύ καλά ότι αντιπροσωπεύουν την εκκλησία του Χριστού στην Παλαιά Διαθήκη, με τα σύμβολα του ανθρώπου, του μόσχου του αετού και του λέοντος, γύρω από το θρόνο του Θεού, που είναι η ακριβώς αντίστοιχη εικόνα των 4 ζώων γύρω από την παρουσία του Θεού. Όλο αυτό δεν έχει καμία σχέση με αγγέλους αλλά μάλλον με την εκκλησία του Κυρίου στην παρουσία Του.


Η δεύτερη αίτία είναι ότι τα 4 ζώα παρουσιάζονται στην Αποκάλυψη σε στενή σχέση και επικοινωνία με τους 24 πρεσβυτέρους. Όπως είδαμε όταν εξετάσαμε τους 24 πρεσβύτερους αντιπροσωπεύουν αγίους και όχι αγγέλους για πολλούς λόγους τους οποίους προαναφέραμε. Βλέπουμε λοιπόν τους 24 πρεσβύτερους σε στενή σχέση με τα 4 ζώα όσον αφορά την προσκύνηση και τη δοξολογία στο πρόσωπο του καθήμενου επί του θρόνου.

Αποκ.δ:9-10 «και όταν δώσουσιν τα ζώα δόξαν και τιμήν και ευχαριστίαν τώ καθημένω επί τω θρόνω, τω ζώντι εις  τους αιώνας των αιώνων, πεσούνται οι είκοσι τέσσαρις πρεσβύτεροι ενώπιον του καθημένου επί του θρόνου , και προσκυνήσουσιν τω ζώντι εις τους αιώνας των αιώνων, και βαλούσιν τους στεφάνους αυτών ενώπιον του θρόνου λέγοντες....». Βλέπουμε εδώ ότι είναι συνδεδεμένα στην προσκύνηση με τους 24 πρεσβυτέρους.

Αποκ.ε:8 «και ότε έλαβεν το βιβλίον, τα τέσσερα ζώα και οι είκοσι τέσσαρες πρεσβύτεροι έπεσαν ενώπιον του αρνίου, έχοντες έκαστος κιθάραν και φιάλας χρυσάς γεμούσας θυμιαμάτων αι εισίν αι προσευχαί των αγίων».

Έχουν λοιπόν κιθάρες που όπως βλέπουμε στη Αποκ.ιδ:2 και ιε:2 παίζονται από λυτρωμένους ανθρώπους οι οποίοι έχουν φτάσει στην παρουσία του Θεού. Ακόμη έχουν αυτές τις χρυσές φιάλες που είναι γεμάτες από τις προσευχές των αγίων, που σημαίνει ότι προσφέρουν τις προσευχές αυτές στον Κύριο.

Οι άγγελοι δεν προσφέρουν προσευχές, αλλά οι άγιοι. Οι άγγελοι δεν χρειάζεται να προσευχηθούν. Τη στενή επικοινωνία μεταξύ των 4 ζώων και των 24 πρεσβυτέρων την βλέπουμε ακόμη στο ε:14 και στο ιθ:4

Η τρίτη αιτία που τα 4 ζώα δεν αντιπροσωπεύουν αγγέλους είναι το ότι στην Αποκ.δ:6 τα βλέπουμε μέσα και κύκλω του θρόνου. Αυτό δείχνει ότι τα 4 ζώα βασιλεύουν με τον Κύριο. Είναι σε θέση βασιλείας. Κανείς δεν μπορεί να καθίσει στο θρόνο του Θεού αν προηγουμένως δεν έχει κάποια σύνδεση με την εξουσία αυτού του θρόνου ώστε να μπορέσει να βασιλεύσει. Βρίσκουμε όμως ότι είναι οι άγιοι προορισμένοι να βασιλεύσουν με τον Κύριο και όχι άγγελοι.

Αποκ.ε:9-10 «και άδουσιν ωδήν καινήν λέγοντες, Άξιος εί λαβείν το βιβλίον και ανοίξαι τας σφραγίδας αυτού, ότι εσφάγης και ηγόρασας τω Θεώ εν των αίματί σου εκ πάσης φυλής και γλώσσης και λαού και έθνους, και εποίησας αυτούς τω Θεώ ημών βασιλείαν και ιερείς, και βασιλεύσουσιν επί της γής».

Είναι οι λυτρωμένοι άγιοι του Θεού που θα βασιλεύσουν με το Θεό. Επίσης διαβάζουμε στους Εβραίους β:5-19 «Διότι δεν υπέταξεν εις αγγέλους την οικουμένην την μέλλουσαν περί της οποίας λαλούμεν. Εμαρτύρησεν δε τις εν τινί μέρει, λέγων, «τι είναι ο άνθρωπος ώστε να ενθυμήσαι αυτόν......πάντα υπέταξες υποκάτω των ποδών αυτού.... Το δε ολίγον τι παρά τους αγγέλους ηλαττομένον Ιησούν βλέπομεν, δια το πάθημα του θανάτου.......Διότι έπρεπεν εις Αυτόν δια τον οποίον είναι τα πάντα, φέρων είς δόξαν πολλούς υιούς, να κάμει τέλειον τον αρχηγόν της σωτηρίας αυτών δια των παθημάτων». Ο Ιησούς φέρει εις δόξαν πολλούς υιούς. Η δόξα του Υιού είναι ότι κάθισε μετά του Θεού όπως άλλωστε βλέπουμε καθαρότατα στην Αποκ.κβ:1-5. Αυτή η δόξα είναι με την οποία πρόκειται να περιβάλλει και τους αγίους Του.

Αποκ.γ:21 «ο νικών δώσω αυτώ καθήσαι μετ’ εμού εν τω θρόνω μου, ως καγώ ενίκησα μετά του Πατρός μου εν τω θρόνω Αυτού». Βλέπουμε άλλη μια φορά ότι την θέση αυτή της βασιλείας ο Κύριος την έχει προορισμένη για τους αγίους και όχι για τους αγγέλους.

Εβρ.α:5-6 «Τίνι γαρ είπεν ποτέ των αγγέλων, Υιός μου εί σύ, εγώ σήμερον γεγέννηκά σε και πάλιν Εγώ έσομαι αυτώ Πατέρα και αυτός έσται μοι εις Υιόν, όταν δε πάλιν εισαγάγει τον πρωτότοκον εις την οικουμένην, λέει Και προσκυνησάτωσαν αυτώ πάντες οι άγγελοι του Θεού». Αυτό δεν ειπώθηκε στους αγγέλους αλλά στο Χριστό ο οποίος είναι ο Πρωτότοκος μεταξύ πολλών αδελφών, και εμείς οι αδελφοί Του συνκληρονόμοι Του. Αυτό σημαίνει πως ότι λέγεται για τον Χριστό αληθεύει εδώ και για μας.

Εβρ.13-14 «Πρός τίνα δε των αγγέλων είρηκέν ποτέ, Κάθου εκ δεξιών μου έως άν θώ τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου, ουχί πάντες λειτουργικά πνεύματα εις διακονίαν αποσταλλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν;» Που είναι λοιπόν η θέση των αγγέλων στη θέση που βλέπουμε να κατέχουν τα 4 ζώα που όπως είδαμε ανήκει μόνο σε αγίους υιούς της δόξας του Θεού;

Δεν προσπαθούμε να κλέψουμε τη δόξα των αγίων αγγέλων του Θεού, αλλά μάλλον να ορθοτομήσουμε το λόγο και να δείξουμε το μεγαλείο το οποίο έχει ετοιμάσει ο Κύριος για τον λαό Του. Οι άγγελοι είναι υπηρέτες αυτών που πρόκειται να κληρονομήσουν την σωτηρία.

Οι λυτρωμένοι είναι αυτοί που πρόκειται να καθίσουν στο θρόνο του Θεού για να ποιμάνουν και να κρίνουν τα έθνη εν δικαιοσύνη. Εμείς είμαστε το σώμα του Χριστού και όχι οι άγγελοι, συνεπώς όπου η κεφαλή εκεί και το υπόλοιπο σώμα που είναι η Νύμφη, η εκκλησία, τα 4 ζώα και οι 24 πρεσβύτεροι.

Ο 4ος λόγος είναι ότι ο Θεός δεν μας δίνει πολύπλοκες λεπτομερείς περιγραφές για τους αγγέλους Του. Δεν ταιριάζει με τους γενικούς κανόνες του λόγου του Θεού. Ο Θεός ποτέ δεν θα τραβούσε την προσοχή μας τόσες πολλές φορές σε αυτά τα διαφορετικά κεφάλαια για να μας περιγράψει αγγέλους, το πώς μοιάζουν και το τι κάνουν. Αντίθετα ο Θεός προσπαθεί  να τραβήξει την προσοχή μας σε πνευματικές αλήθειες που εκφράζουν το σχέδιο και το σκοπό που έχει για μας αν μείνουμε πιστοί σ’ Εκείνον, ώστε να τις καταλάβουμε και στην συνέχεια να τις ζήσουμε. Δεν ταιριάζει λοιπόν αυτή η λεπτομερής περιγραφή σε αγγέλους σύμφωνα με τον γενικό ειρμό του λόγου του Θεού, αλλά μάλλον στους πιστούς και την στενή σχέση που θα έχουν με το πρόσωπο του Κυρίου.

Η 5η αιτία είναι το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορές στην περιγραφή των 4 ζώων από όραση σε όραση. Στην όραση του Ιεζεκιήλ βλέπουμε τα 4 ζώα πάνω στη γη με χέρια, πόδια, 4 πτέρυγες και 4 τροχούς εν μέσω τροχών, ενώ στον Ησαία και στην Αποκάλυψη τα βλέπουμε διαφορετικά. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι δεν αναφέρονται σε αγγέλους αλλά σε αγίους, γιατί οι άγιοι έχουν να βαδίσουν ίσια και αμετάκλητα τον δρόμο του Θεού, πρέπει να υπηρετήσουν τον Κύριο, ώστε μετά να βρεθούν στην παρουσία του Θεού, μέσα στο θρόνο και τη δόξα Του.

Οι άγιοι είναι αυτοί που μεταβαίνουν από το γήινο στάδιο στο ουράνιο. Οι άγγελοι δεν μεταβάλλονται γιατί είναι πνεύματα και βλέπουν το πρόσωπο του Κυρίου διαπαντός. Οι άγιοι πρέπει να διεκπεραιώσουν τη μαρτυρία τους στη γη και όχι οι άγγελοι.

Τα βλέπουμε να έχουν τροχούς, οι οποίοι είναι αναγκαίοι για ταξίδια στη γη και όχι στον ουρανό. Οι άνθρωποι χρειάζονται τροχούς και όχι οι άγγελοι. Φυσικά οι τροχοί είναι συμβολικοί παραμένει όμως η αλήθεια ότι οι τροχοί είναι για τη γήινη σφαίρα και όχι για την ουράνια.

Ακόμα βλέπουμε τα 4 αυτά ζώα να έχουν από πάνω τους ένα κρυστάλλινο στερέωμα πάνω στο οποίο είναι ο θρόνος του Θεού. Αυτή η εικόνα ταιριάζει περισσότερο στους αγίους του Θεού, παρά στους αγγέλους.

Στον Ησαία τα βλέπουμε να έχουν 6 πτέρυγες και βλέπουμε ταυτόχρονα μια αλλαγή να έχει λάβει χώρα, μια μεταμόρφωση θα λέγαμε, γιατί αντί 4 πτερύγων τώρα απέκτησαν 2 ακόμη, και αντί να είναι χαμηλά κάτω από το θρόνο, τα βλέπουμε στην υψηλή και ένδοξη θέση του θρόνου του Θεού. Οι άγγελοι δεν αλλάζουν παρά μόνο οι άνθρωποι, από δόξα σε δόξα, και αυτή εδώ η αλλαγή είναι παράλληλη με την μεταμόρφωση της Αρπαγής.

Τα βλέπουμε λοιπόν να εισέρχονται από τη γήινη στην ουράνια σφαίρα της παρουσίας του Θεού. Εδώ δεν βλέπουμε τους τροχούς ούτε την περιγραφή των ποδιών τους, και το ίδιο βλέπουμε στην Αποκάλυψη, που φανερώνει ότι το βάδισμά τους και η διακονία τους κάτω στη γη έχει πια τελειώσει, έχει τελειοποιηθεί, και για αυτό βρίσκονται πάνω από το κρυστάλλινο στερέωμα. Τώρα πια είναι στη δόξα και στο μεγαλείο του Κυρίου τους τον οποίον υπηρέτησαν πιστά.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στην Αποκ.ιβ:5 βλέπουμε το παιδίον το άρσεν που γεννά η εκκλησία, ότι πρόκειται να ποιμάνει τα έθνη εν ράβδω σιδηρά, και μόλις γεννιέται αρπάζεται στο θρόνο του Θεού. Βλέπουμε αυτή την μετακίνηση από τον γήινο στον ουράνιο χώρο της παρουσίας του Ιησού Χριστού, τη θέση της Βασιλείας και της δόξας.

Ο 6ος λόγος είναι ότι τα 4 ζώα αναφέρονται σαν ένα, αλλά ταυτόχρονα σαν πολλά. Αναφέρονται ως «ζώο» και ως «ζώα» στον Ιεζ.ι:20 αναφέρονται ως χερούβ σαν να ήταν μόνο ένα, αλλά και σαν χερουβείμ, που είναι στον πληθυντικό αριθμό. Αυτή η αναλογία ταιριάζει μόνο στο σώμα του Χριστού και όχι σε αγγέλους. Ο απόστολος Παύλος λέει ότι είμαστε μέλη αλλήλων ένα όμως σώμα. Είμαστε πολλοί αλλά ταυτόχρονα ένα. Οι άγγελοι ποτέ δεν αναφέρονται μέσα στο λόγο του Θεού σαν ένα σώμα, αλλά μόνο με αριθμούς χιλιάδες χιλιάδων και μυριάδες μυριάδων, ποτέ σαν ένα σώμα με την έννοια του σώματος της εκκλησίας. Εμείς είμαστε ενωμένοι με την κεφαλή και όχι οι άγγελοι.

Σαν σύνοψη όλων αυτών που είδαμε για τα 4 αυτά ζώα ή χερουβείμ μπορούμε να πούμε:

Αυτά τα 4 ζώα, στον Ιεζεκιήλ, τα βλέπουμε τέλεια ενωμένα σε διακονία πάνω στη γη. Οι πτέρυγές τους ενώνονται και είναι σε πλήρη υποταγή σ’ Αυτόν που κάθεται από πάνω τους. Τα πρόσωπά τους βλέπουν ταυτόχρονα στα 4 σημεία του ορίζοντα. Όπου κι αν πηγαίνουν το κάθ’ ένα απ’ αυτά είναι στραμμένο ταυτόχρονα και στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Αυτό φανερώνει τη διακονία του έργου του Θεού που πρόκειται να επεκταθεί σ’ όλη τη γη.

Είναι 4 στον αριθμό, που φανερώνει ότι είναι ένα παγκόσμιο σώμα. Βλέπουμε ότι στον Ιεζεκιήλ έχουν πρόσωπο ανθρώπου. Έχουμε λοιπόν ένα παγκόσμιο σύνολο από πολλά μέλη, που όμως είναι τέλεια συνδεδεμένο μεταξύ του, σε πλήρη ενότητα πίστεως και πράξεως, ώστε όλα να κινούνται τέλεια σαν ένα.

Εφεσ.δ:13 «εωσού καταντήσωμεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως και της επιγνώσεως του Υιού του Θεού, εις άνδρα τέλειον εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού». Στην συνέχεια στο εδαφ. 16 λέει «εξ ού πάν το σώμα συναρμολογούμενος και συνδεόμενον δια πάσης συναφείας των συνεργούντων μελών, κατά την ανάλογον ενέργειαν ενός εκάστου μέρους, κάμνει την άυξησιν του σώματος, προς οικοδομήν εαυτού εν αγάπη».

Είναι όπως θα δούμε στην Αποκ.ιβ:5 το παιδίον το άρσεν, η νύμφη του Κυρίου, που πρόκειται ν’ αρπαχτεί στο θρόνο του Θεού. Βλέποντας όμως σήμερα το σώμα του Κυρίου, δεν μπορούμε με πούμε ότι υπάρχει τάξη και ενότητα αλλά μάλλον το αντίθετο. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να μας απογοητεύει αλλά να μας γεμίζει με πίστη, γιατί ο Κύριος υποσχέθηκε να δημιουργήσει ένα σώμα ενωμένο όπως το βλέπουμε στα 4 ζώα. Θα το κάνει σίγουρα, γιατί ο λόγος Του είναι Ναι και Αμήν. Άλλωστε αυτό έχει ήδη συμβεί στην πρόθεση Του, στην όραση του Ιεζεκιήλ, του Ησαΐα και του Ιωάννη. Εφόσον ο Κύριος το είπε θα γίνει, και μακάριοι οι μη ειδόντες και πιστεύσαντες. Πρέπει λοιπόν να σπουδάσουμε να έλθουμε όλοι σ’ αυτή την ενότητα που ο Κύριος περιγράφει εδώ με τα σύμβολα αυτά, να αφήσουμε τις σαρκικότητες και τους εγωισμούς, και να πλησιάσουμε ο ένας τον άλλον με αγάπη, ώστε να γίνει πραγματικότητα.