Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Αναπολόγητος


ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Το ευαγγέλιο κηρύττεται στη Σαμάρεια

Κείμενο: Πραξ.η

Α. Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ

Ήταν ένας απ’ τους πρώτους εφτά διακόνους. Δεν είναι ο ίδιος Φίλιππος μ’ αυτόν που ήταν απόστολος, αλλά κάποιος άλλος που προφανώς έμενε στην Καισάρεια (Πραξ.κα:8-9). Ωστόσο, ήταν Ελληνιστής. Αργότερα διαβάζουμε ότι είχε τέσσερις κόρες που προφήτευαν.
Αν και ο Φίλιππος χειροτονήθηκε σαν διάκονος, έγινε ένας δυνατός ευαγγελιστής. Αναζωπύρωση ακολούθησε τη διακονία του στη Σαμάρεια και ο Θεός βεβαίωσε τη διακονία του με σημεία και θαύματα.
Μπορούμε να δούμε πόσο πολύ είχε παραχωρηθεί στο θέλημα του Θεού αυτός ο άνθρωπος, που άφησε την αναζωπύρωση στη Σαμάρεια και πήγε στην έρημο για να κηρύξει σ’ ένα άτομο! Τί μάθημα είναι αυτό για όλους εμάς!

Η γλώσσα


ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ - 2. Χάρη και πίστη

«Διότι κατά χάριν είσθε σεσωσμένοι δια της πίστεως και τούτο δεν είναι από σας Θεού το δώρον ουχί εξ έργων, δια να μη καυχηθή τις» (Εφεσ.β:8-9).

Ορισμός της χάρης
Χάρις είναι η εύνοια του Θεού προς τον άνθρωπο που δεν την άξιζε.
Είναι ένα δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Η λέξη εννοεί ότι η σωτηρία είναι μια ευλογία που κανείς δεν δικαιούται, δεν κερδίζεται, αλλά απονέμεται δωρεάν απ' το Θεό. Ο Θεός κάνει όλο το έργο που σχετίζεται με τη σωτηρία μιας ψυχής. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει το Θεό στη σωτηρία του, δεν μπορεί να συμβάλλει σ' αυτήν. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να δεχτεί ή να απορρίψει το έργο που ο Θεός έχει κάνει κι είναι πρόθυμος να κάνει απ' τη μεριά Του.

Γερμανία: 2 παιδάκια τουρκικής καταγωγής και η γιαγιά τους σώζονται από έλληνα μετανάστη.

Ενας Ελληνας μετανάστης έπεσε στις φλόγες και έσωσε τρεις Τούρκους, επίσης μετανάστες, καθώς ήταν ο πρώτος που αντελήφθη την πυρκαγιά, στην οποία έχασαν τη ζωή τους οκτώ Τούρκοι, στις 10 Μαρτίου, κοντά στην Στουτγάρδη.

Τον τίτλο «Ο Ελληνας ήρωας» έδωσε η «Hürriyet» στο πρωτοσέλιδο της ηλεκτρονικής της έκδοσης για τον Χρήστο Κύρογλου, που έσωσε μια Τουρκάλα γιαγιά και τα δύο εγγόνια της, ηλικίας 10 και 14 ετών.

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013


Facebook


Το σύμβολο της πίστης τους

Μας λένε: Εμείς δεν πιστεύουμε σε τρεις θεούς, ένας είναι ο Θεός, αλλά έχει τρία πρόσωπα!!!

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ - 1. Μια τίμια ερώτηση

  
Θα ολοκληρωθεί σε 13 συνέχειες!


«Τι πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί;» (Πράξ.β:37)

«Κύριοι, τι πρέπει να κάμω δια να σωθώ;» (Πράξ.ις:30)

Κάθε άνθρωπος είναι αμαρτωλός κι έχει ανάγκη από σωτηρία. Δια μέσου των αιώνων, πολλοί άνθρωποι έχουν καταλάβει αυτό το γεγονός κι έχουν αναρωτηθεί «Πως μπορώ να σωθώ;». Ο χριστιανισμός διακηρύττει ότι ο Θεός έχει προμηθεύσει τη σωτηρία δια Ιησού Χριστού. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει, «Πως εγώ μπορώ να λάβω τη σωτηρία που ο Ιησούς Χριστός προμηθεύει;».

Εμείς, πιστεύουμε, ότι ο λόγος του Θεού απαντάει σ' αυτό το τόσο απλό αλλά και τόσο σημαντικό ερώτημα. Ο στόχος αυτής της σειράς, είναι να βρούμε τη Βιβλική απάντηση στο ερώτημα που μόλις αναφέραμε, αλλά και να εξετάσουμε τις διάφορες απόψεις που υπάρχουν γύρω από αυτό το θέμα. Θα προσπαθήσουμε να παραμερίσουμε ανθρώπινες διδασκαλίες και δόγματα για να δούμε τι η ίδια η Αγία Γραφή διδάσκει πάνω στο θέμα.

«Ελάβετε Πνεύμα Άγιον αφού επιστεύσατε;»

(Πράξ.ιθ:2)

Άρα η πίστις είναι, εξ ακοής η δε ακοή δια του λόγου του Θεού (Ρωμ.ι:17).

Ας ξανακούσουμε το λόγο του Θεού!!!

Διότι ο μεν Ιωάννης εβάπτισεν εν ύδατι, σεις όμως θέλετε βαπτισθή εν Πνεύματι Αγίω, ουχί μετά πολλάς ταύτας ημέρας (Πράξ.α:5).

Οικογένεια



Εκδηλώσεις μνήμης για τους 50.000 Εβραίους της Θεσσαλονίκης

Εβδομήντα χρόνια συμπληρώνονται στις 15 Μαρτίου από την αναχώρηση του πρώτου συρμού που έκανε το δρομολόγιο θανάτου Θεσσαλονίκη - Άουσβιτς. Συρμοί γεμάτοι Έλληνες Εβραίους...στοιβαγμένους σε βαγόνια μεταφοράς ζώων ή εμπορευμάτων, έφευγαν γεμάτοι. Μέχρι το τέλος του πολέμου, περίπου το 90% του εβραϊκού πληθυσμού της Ελλάδας είχε χαθεί, αποτελώντας ένα από τα υψηλότερα ποσοστά απωλειών στην Ευρώπη.

Γι' αυτήν την επέτειο μνήμης διοργανώνονται στη Θεσσαλονίκη, από 15 ως 17 Μαρτίου, εκδηλώσεις με τίτλο «Ποτέ ξανά: 70 χρόνια από την αναχώρηση του πρώτου συρμού», με σημαντικότερη την «πορεία μνήμης», στις 11.30 το πρωί του Σαββάτου, η οποία θα πραγματοποιηθεί ανάμεσα σε δύο συμβολικούς τόπους μαρτυρίου των Εβραίων της Θεσσαλονίκης: Θα ξεκινήσει από την πλατεία Ελευθερίας, όπου άρχισαν τα αντιεβραϊκά μέτρα τον Ιούλιο του 1942, με προορισμό τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, την αφετηρία των δρομολογίων θανάτου. 

Η αμαρτία


καλημέρα


Προσευχή

Έγινε κάποτε ένα ναυάγιο και κατάφεραν δυο να επιζήσουν, οι οποίοι αφού κολύμπησαν αρκετά, βγήκαν σε ένα ξερονήσι.
Το επόμενο βήμα ήταν να κάνουν κάτι για την επιβίωσή τους στο νησί. Αφού δεν είχαν απολύτως τίποτα, είπαν να κάνουν προσευχή.
Δεν μπορούσαν όμως να συμφωνήσουν στο πώς και το τι να προσευχηθούν, ώστε να έχει η προσευχή τους αποτελέσματα. Έτσι αποφάσισαν να χωρίσουν το ξερονήσι στη μέση και ο καθένας να προσεύχεται από τη δική του πλευρά.

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Α' Κορινθίους (4)



Α. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

Α’ Κορ. ιγ
Αυτό το κεφάλαιο είναι ένα στολίδι λογοτεχνίας. Ονομάστηκε «η εγκυκλοπαίδεια της αγάπης». Αγάπη σημαίνει ν’ αγαπάς χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα κι αυτή η αγάπη πηγάζει μόνο απ’ το Θεό (Α’Ιωαν.δ:8). Μ’ αυτή την έννοια, δεν βρίσκεται πουθενά στους Έλληνες κλασικούς.

Υπάρχουν δύο λέξεις που εκφράζουν την έννοια της αγάπης στην Καινή Διαθήκη. Η μία είναι η λέξη «αγάπη», ο υπέρτατος τύπος αγάπης. Αυτό είναι το είδος της αγάπης που ο Θεός έχει για τον κόσμο. Είναι αγάπη θυσίας. Η άλλη λέξη είναι «φιλέω». Αυτός είναι ένας κατώτερος τύπος αγάπης, όπως κάποιος αγαπά κάποιον σε μια αμοιβαία σχέση αγάπης. 

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 05 - Το Σάββατο



Μια απ’ τις ερωτήσεις, που ο άνθρωπος του Θεού πρέπει να έχει απαντήσει, όταν αρχίζει τη μελέτη και την έρευνα για την αλήθεια του λόγου του Θεού, είναι: «Ποια μέρα πρέπει να κρατάμε σήμερα»;

Πολλοί Χριστιανοί δεν μπορούν να δουν ότι η Παλαιά Διαθήκη που ο Θεός έκανε με τον Ισραήλ (Δευτ.δ:12,13) έχει καταργηθεί εξαιτίας της Καινής Διαθήκης κι ότι αυτή η Νέα Διαθήκη είναι μια πνευματική βασιλεία θεμελιωμένη πάνω στο νόμο του πνεύματος της ζωής εν Χριστώ Ιησού, κάτι τελείως διαφορετικό απ’ το νόμο της αμαρτίας και του θανάτου.

Στους Ρωμ.η:2 διαβάζουμε: «Διότι ο νόμος του Πνεύματος της ζωής εν Χριστώ Ιησού με ηλευθέρωσεν από του νόμου της αμαρτίας και του θανάτου». 

Ιωαν. ιβ 35-36


"Προτιμώ τον πόλεμο από τον ρατσισμό της Ελλάδας"

Η ιστορία της 29χρονης Ζιζάν, συγκλονίζει. Οι κακουχίες, η εκμετάλλευση για ένα ταξίδι μακριά από τον πόλεμο και ο ρατσισμός στην Ελλάδα, όπως τον βιώνει η ίδια στο πετσί της. Και η εικόνα της χώρας μας, μέσα από τη "ματιά" ενός πρόσφυγα. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι σενάριο ταινίας, αλλά δυστυχώς, η ιστορία της είναι πέρα για πέρα αληθινή και ενδεικτική των όσων αντιμετωπίζουν Σύριοι, και όχι μόνο, πρόσφυγες ανά τον κόσμο.

Στην ιστοσελίδα 1againstracism.gr, την πλατφόρμα της εκστρατείας κατά της ρατσιστικής βίας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, παρουσιάστηκε η μαρτυρία της Σύριας μητέρας έξι παιδιών, που κατάφερε να ξεφύγει από τον πόλεμο, για να αντιμετωπίσει αδιαφορία από τις αρχές και ρατσισμό από την ελληνική κοινωνία.

καλημέρα

Είναι ήδη ώρα να εγερθώμεν εκ του ύπνου· διότι είναι πλησιεστέρα εις ημάς η σωτηρία παρ' ότε επιστεύσαμεν.(Ρωμ. 13:11) 

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Μπορούμε να εγκαταλείψουμε το Θεό;

Το κάνουμε συχνά στη ζωή μας. Πιστεύω όλοι μας έχουμε παρόμοιες εμπειρίες. Λέμε κάποια πράγματα, χρησιμοποιούμε έννοιες που δεν ξέρουμε ακριβώς το πραγματικό τους νόημα, την ιδιαίτερη βαρύτητα που έχουν και τις συνέπειες που συνήθως ακολουθούν. Και αν μείνει κανείς μόνο στα λόγια, ας πούμε ότι οι συνέπειες είναι ελαφρύτερες. Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σκληρή, διότι συνήθως δεν αρκούμαστε στα λόγια, αλλά προχωράμε σε έργα, σε πράξεις, σε ζωή. Κάποτε προχωράμε τόσο γρήγορα, είμαστε τόσο αποφασισμένοι, που δεν μπορούμε ούτε καν να σκεφτούμε να γυρίσουμε πίσω, ούτε να ανακόψουμε πορεία. Και τότε η κατάληξη είναι συντρίμμια και ολοκληρωτικός όλεθρος. Σε αυτήν ακριβώς την κατηγορία ανήκει και η φράση «Εγκαταλείπω το Θεό, …προσπερνάω το Θεό, …αγνοώ το Θεό…» όποιος κι αν τη λέει, ό, τι κι αν εννοεί ο ίδιος και οι γύρω απ’ αυτόν. 






Από την αγάπη μας θα γνωρίσουν ότι είμαστε μαθητές Του

Ιωάν.ιγ:33-35,     Α' Ιωάν.γ:16-20,     δ:7-11

Τι είδους άνθρωποι θέλει ο Θεός να είμαστε. Όλοι έχουμε την επιθυμία να Τον υπηρετήσουμε. Για να μπορούμε όμως, να Τον υπηρετούμε όπως αρμόζει σ’ Εκείνο, πρέπει  πρώτα να είμαστε οι άνθρωποι που Εκείνος θέλει. Πρέπει, το Μάρκος γ:14 να είναι αλήθεια και για τη δική μας τη ζωή. Στο εδάφιο εκείνο διαβάζουμε, Και εξέλεξε δώδεκα, δια να ήναι μετ’ αυτού και δια να αποστέλλη αυτούς να κηρύττωσι.

Τι χρειάζεται να υπάρχει στη ζωή του καθένα ξεχωριστά, αλλά και όλων μαζί, ώστε να είμαστε και να γινόμαστε οι μαθητές που ο Χριστός μπορεί να χρησιμοποιήσει;

Πρώτο, ένα από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά του υγιούς χριστιανού είναι η πείνα και η δίψα που έχει για τον ίδιο το Θεό. Όχι για τα δώρα του Θεού, αλλά για την παρουσία του Θεού. Η όρεξη για αύξηση και αγιασμό. Να μην μένουμε ποτέ ευχαριστημένοι από το πόσο γνωρίσαμε το Θεό, γιατί απλά ο Θεός είναι ανεξάντλητος. Όχι στον εφησυχασμό, αλλά στην συνεχή αύξηση και αγιασμό. Να ζητήσουμε από το Θεό να μας βάλει πείνα και δίψα για το πρόσωπό Του. Οι άνθρωποι χωρίς Θεό πρέπει να δουν πως η πρώτη μας προτεραιότητα είναι Αυτός.

περί λειψάνων

xairete.blogspot

Εξαγοραζόμενοι τον καιρόν


ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Δεν ξέρω ποιος πρώτος διατύπωσε το παλιό ρητό πως  «ο χρόνος είναι χρήμα». Το σίγουρο είναι πως είχε επιτυχία 100%. Δεν είναι μονάχα η αξία του χρόνου που θυμίζει εκείνη του χρήματος. Είναι και πολλά άλλα. Όπως η συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στο χρόνο. Υπάρχουν, για παράδειγμα, άνθρωποι που σπαταλούν άσκοπα το χρόνο τους, κι όχι μονάχα δεν τους καίγεται καρφί γι’ αυτό, μα το ευχαριστιούνται κιόλας, απαράλλαχτα όπως γίνεται με τους άλλους, που νιώθουν ηδονή να σπαταλούν τα χρήματά τους.

Υπάρχουν τσιγκούνηδες του χρόνου που δε σου χαρίζουν ούτε δεκάλεπτο απ’ αυτόν. Κι υπάρχουν και πλεονέκτες του χρόνου που θέλουν όλο και περισσότερο και που δεν τους είναι ποτέ αρκετός. 

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013



Η κυρία του κυρίου...

 Ξανά και ξανά, εδώ και κάποια χρόνια, στις 8 του Μάρτη ο κόσμος γιορτάζει την "Ημέρα της Γυναίκας". Είναι τούτη άλλη μια ευκαιρία για να "κινηθεί" η αγορά, καθώς δώρα και λουλούδια θα πουληθούν, και μάλιστα σε τιμές υψηλότερες από τον υπόλοιπο χρόνο. Μετά, όμως, όταν η γιορτή τελειώσει, τι θα έχει αλλάξει; Θα γίνουν οι γυναίκες, και πιο συγκεκριμένα οι παντρεμένες γυναίκες, πιο ευτυχισμένες;

Πόσα όνειρα κάνουν τα μικρά κοριτσάκια για την ημέρα που θα φορέσουν το λευκό νυφικό φόρεμα και θα σταθούν δίπλα στον αγαπημένο τους "πρίγκιπα", για να δώσουν τις υποσχέσεις του γάμου! Αλλά ποιος θα είναι από εκεί και μετά ο ρόλος τους; Ιδιαίτερα στην εποχή μας, άντρες και γυναίκες φαίνονται τόσο μπερδεμένοι σ’ αυτό το ζήτημα. 

Θέλουν να προσθέσουν ασπαρτάμη στο γάλα !

Νέα υγειονομική βόμβα σχεδιάζεται από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες.

Ενώσεις γαλακτοβιομηχανιών πιέζουν πλέον τον Φορέα Ελέγχου Ασφάλειας Τροφίμων και Φαρμάκων των Η.Π.Α (FDA) να επιτρέψει την προσθήκη της επικίνδυνης τεχνητής γλυκαντικής ουσίας ασπαρτάμης στο γάλα, απειλώντας την ανθρωπότητα με μία ανεξέλεγκτη υγειονομική βόμβα.

Επιπρόσθετα, ζητούν από τον Φορέα να μην υπάρξει ειδική ετικέτα στα προϊόντα στα οποία θα γίνει προσθήκη τεχνητών γλυκαντικών ούτως ώστε οι “καταναλωτές να αναγνωρίζουν ευκολότερα την συνολική διατροφική τους αξία”.

Απορίες


Πόλεμος


Ερμηνευτικά - 13

ΠΕΜΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ


Παραλληλισμοί γενικών διδασκαλιών

Για την κατανόηση και τη σωστή ερμηνεία ορισμένων κειμένων, όπου δεν αρκούν οι παραλληλισμοί λέξεων και ιδεών, είναι αναγκαίο να ανατρέξουμε στο γενικό πνεύμα ή τη γενική διδασκαλία των Γραφών. Ο ερμηνευτής του λόγου του Θεού πρέπει πάντοτε να είναι σίγουρος ότι δεν παραβαίνει τον γενικό ειρμό, το πνεύμα της διδασκαλίας της Γραφής.

Παραδείγματα

Η Γραφή λέει: “ο άνθρωπος δικαιούται δια πίστεως χωρίς τα έργα του Νόμου”.  Αν, τώρα, κάποιος διαβάζοντάς το καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος που πιστεύει είναι ελεύθερος απ’ την υποχρέωση που έχει απέναντι στον άγιο νόμο του Θεού να ζει μία  ζωή σύμφωνη μ’ αυτόν και να εκτελεί τις εντολές, τότε ο άνθρωπος αυτός διδάσκει μία τραγική πλάνη, έστω κι αν καταφεύγει σε ορισμένους παραλληλισμούς του κειμένου.

«Εάν δε και αγωνίζηταί τις, δεν στεφανούται, εάν νομίμως δεν αγωνισθή» (Β΄Τιμ.β:5).



Η προτροπή του αποστόλου Παύλου παραμένει επίκαιρη και διαχρονική. Και πως θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, αφού η Καινή Διαθήκη, και κατ' επέκταση ολόκληρη η Αγία Γραφή, είναι λόγια εμπνευσμένα από τον ίδιο το Θεό και απευθύνονται στην καρδιά του κάθε ανθρώπου.


Η Καινή Διαθήκη δεν είναι ξένη προς τις έννοιες και τα ιδεώδη του αθλητισμού. Σε κάποιο άλλο σημείο (Α' Κορ.θ:24-25) γράφει ξανά ο Παύλος: "Δεν ξέρετε ότι αυτοί που τρέχουν μέσα στο στάδιο, όλοι μεν τρέχουν, όμως ένας παίρνει το βραβείο; Έτσι να τρέχετε ώστε να το πάρετε. Μάλιστα, καθένας που αγωνίζεται, εγκρατεύεται σε όλα. Εκείνοι μεν, για να πάρουν ένα φθαρτό στεφάνι, εμείς όμως ένα άφθαρτο". 

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Προς όλες τις τράπεζες



Να ο τρόπος!


Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Το κάλεσμα των μαθητών

Γραφικές αναφορές:  Ματθαίος δ:18-22, ι:2-11     Μάρκος α:16-20, γ:13-19    Λουκάς ε:1-11,  ς:12-19     Ιωάννης α:35-51.

Α. ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

«Μαθητής» είναι «αυτός που μαθαίνει» και σαν όρος εφαρμόζεται σε όλους όσους ακολουθούν τον Ιησού. Όλοι οι απόστολοι ήταν μαθητές, αλλά όλοι οι μαθητές δεν ήταν απόστολοι.

Η λέξη «απόστολος» σημαίνει «αυτός που στέλνεται σε μια αποστολή» και για την περίπτωσή μας, ο «ιεραπόστολος». Ο Ιησούς ήξερε ότι θα έπρεπε να έχει εκπαιδευμένους εργάτες για τη συνέχιση του έργου Του. Αυτοί οι απόστολοι θα ήταν συνεργάτες Του στην ίδρυση της Εκκλησίας Του και στον ευαγγελισμό του κόσμου.

Β. ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

Τα συνοπτικά Ευαγγέλια μας δίνουν το καθένα από ένα κατάλογο των δώδεκα ανδρών που ο Ιησούς διάλεξε. Ανάλογος κατάλογος μας δίνεται και στο πρώτο κεφάλαιο των Πράξεων των Αποστόλων.

Χρίσμα υπακοής

Σκέφτομαι πόσο υπέροχα επιδρά το όποιο έργο του Θεού μέσα στη ζωή μας. Έχουμε ανάγκη να βλέπουμε τον Κύριο να εκχέει τη χάρη Του πάνω στην Εκκλησία Του. Γεμίζουμε με πίστη και ελπίδα. Το χέρι του Κυρίου, σίγουρα, δεν έχει σμικρυνθεί και σίγουρα δεν έχει αδυνατίσει. Μάλιστα, στις μέρες μας είναι έτοιμος να μας δώσει "τον καλόν οίνον", τον οποίο έχει φυλάξει για το τέλος.

Ο Κύριος ενθαρρύνει το λαό Του να προσεύχεται για ένα νέο χρίσμα υπακοής, αφιέρωσης και ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗΣ. Αυτή η προσευχή θα σπάσει κάθε εμπόδιο, που ονομάζεται "χλιαρότητα", "συμβιβασμός", "μη κατανόηση του θελήματος του Θεού" κλπ.