Η αναβιωμένη Κόρινθος (η παλιά πόλη καταστράφηκε το 145
π.χ.) ιδρύθηκε από τον Ιούλιο Καίσαρα το 44 π.Χ. σαν αποικία της Ρώμης. Η
στρατηγική της θέση και το γεγονός ότι οι Ρωμαίοι την οίκισαν με “ελεύθερους”
(απελευθερωμένους σκλάβους) που ήταν λίγο πιο πάνω από τους σκλάβους στην
κοινωνική κλίμακα, συνδυάστηκαν για να προωθήσουν την γρήγορη ανάπτυξη,
κάνοντας την Κόρινθο, μετά τη Ρώμη και την Αλεξάνδρεια, την τρίτη πιο σημαντική
πόλη στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015
Αμαρτίες που γίνονται μετά το βάπτισμα.
Σα
Χριστιανοί, μπορούμε να συγχωρεθούμε για αμαρτίες που έγιναν μετά το βάπτισμα
(Α’ Ιωάν.β:1). Ο Θεός απλά περιμένει να μετανοήσουμε και να ομολογήσουμε τις
αμαρτίες μας: «Εάν ομολογώμεν τάς αμαρτίας ημών, είναι πιστός καί δίκαιος,
ώστε νά συγχωρήση εις ημάς τάς αμαρτίας καί καθαρίση ημάς από πάσης αδικίας»
(Α’ Ιωάν.α:9). Δεν απαιτεί δεύτερο βάπτισμα, το βάπτισμα που κάναμε στο νερό
συνεχίζει να μας καλύπτει, αρκεί να μετανοούμε και να ομολογούμε τις αμαρτίες αυτές
στο Θεό.
Ασφυξία
Το κάνουμε συχνά, να φορτώνουμε στο μέλλον που έρχεται όλες
μας τις ελπίδες. Όλα όσα προσδοκούσαμε, μα ακόμα δεν απολαύσαμε, τα σπρώχνουμε
στο μέλλον, που στη φαντασία μας δεν απέχει και στις κουβέντες μας δεν απέχει
πολύ από την πανάκεια των παλιών ή τη λύδια λίθο των ονειροπαρμένων αλχημιστών
του μεσαίωνα. Μα έστω κι αυτές οι απερίσκεπτες και ανόητες ελπίδες μαρτυρούν
ζωή, ύπαρξη, είναι «αναπνευστικές κινήσεις». Χωρίς ελπίδα είναι μύτη και στόμα
φραγμένα, ασφυχτική κατάσταση, θάνατος πραγματικός.
Κυριακή 12 Ιουλίου 2015
ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 18 - Η κρίση των εθνών
Θα φαινόταν αλαζονικό εκ
μέρους μας να ερχόμαστε σε αντίθεση με τόσες πολλές από τις καθιερωμένες
θεωρίες των καθ’ ομολογία Χριστιανών και πράγματι θα ήμασταν, αν δεν είχαμε τις
Γραφές να αποδεικνύουν τις θέσεις μας. Στο μάθημα αυτό, σχετικά με την κρίση ή
τις κρίσεις, επειδή δεν υπάρχει κάτι τέτοιο σαν μια γενική κρίση, θα
χρησιμοποιήσουμε μια σειρά από Γραφικές αναφορές που ήδη χρησιμοποιήσαμε σε
προηγούμενα μαθήματα σχετικά με την Ανάσταση και τη Δεύτερη Έλευση του Κυρίου.
Τα μεγαλύτερα κύματα του κόσμου είναι υποβρύχια
«Εσωτερικά κύματα», είναι κύματα σε ύψος ουρανοξύστη που διαδίδονται κάτω από την επιφάνεια των ωκεανών.
Σάββατο 11 Ιουλίου 2015
ΤΡΕΙΣ ΑΡΧΕΣ
Η διδασκαλία της Α’Κορ.ις:1-2 μας δίνει τρεις αρχές σχετικά με τις προσφορές στην
Καινή Διαθήκη.
1. Ο Παύλος είπε, “κατά την πρώτην της εβδομάδος”. Διδασκόμαστε ότι πρέπει να δίνουμε
συστηματικά, όχι απλώς όποτε το αισθανόμαστε.
2. Ο Παύλος είπε “έκαστος ημών ας εναποθέτη παρ’ εαυτώ”. Διδασκόμαστε ότι όλοι
χωρίς εξαίρεση είναι υπεύθυνοι να δίνουν στο Θεό.
3. Ο Παύλος είπε: “ο,τι αν ευπορείται”. Διδασκόμαστε να δίνουμε ανάλογα μ’ αυτά που
κερδίζουμε.
Η ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΗΜΕΡΑ
Όλα στην ύπαρξη, έχουνε μια αρχή. Μονάχα ο Θεός είναι
άναρχος. Είτε υλικά είναι είτε πνευματικά, ξεκινάνε από κάπου. Ειδικότερα ο
άνθρωπος, ο κάθε άνθρωπος, έχει μια αφετηρία, μπορεί δε μετά απ’ αυτή - αν το
θελήσει - να 'χει και μια δεύτερη. Γενέθλιες δηλαδή μέρες στη ζωή του, μπορεί
να 'χει δυο. Ας πλησιάσουμε πιο κοντά στο θέμα μας.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σ’ αυτό το
κεφάλαιο θα δούμε την έκχυση της πέμπτης πληγής πάνω στη γη, που είναι η πέμπτη
σάλπιγγα και το πρώτο ουαί. Σ’ αυτή την πληγή ανοίγεται το φρέαρ της αβύσσου
και εξέρχονται ακρίδες πάνω στη γη με εξουσία να βλάψουν και να βασανίσουν τους
ανθρώπους πέντε μήνες. Οι ακρίδες αυτές συμβολίζουν δαιμόνια.
Θα δούμε ακόμα
την έκτη πληγή, που είναι το δεύτερο ουαί. Σ’ αυτή την πληγή λύνονται οι 4
άγγελοι με εξουσία να θανατώσουν το 1/3 των ανθρώπων. Θα δούμε τι συμβολίζουν
αυτοί οι 4 άγγελοι.
Στο τέλος της 6ης
σάλπιγγας γίνεται η μάχη του Αρμαγεδδώνα.
Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ;
Μερικοί
Χριστιανοί πιστεύουν ότι μπορούν να δίνουν χρήματα όπως εκείνοι προαιρούνται
στις καρδιές τους (Β’Κορ.θ:7). Αυτή
η αρχή ισχύει, όμως, πολλοί από εκείνους που προσφεύγουν σ’ αυτό το εδάφιο ποτέ
δεν προαιρούνται να δώσουν μέχρι και 10% . Αντίθετα, προσπαθούν να ξεφύγουν, να
αποφύγουν, ή να γλιτώσουν το δέκατο, το μέτρο που ο Θεός καθιέρωσε.
Η διδασκαλία της Καινής Διαθήκης.
Ο τρόπος ντυσίματος της γυναίκας της Παλαιάς
Διαθήκης χρησιμοποιείται από τον απόστολο Πέτρο σαν παράδειγμα για το σωστό
ντύσιμο των γυναικών της Καινής Διαθήκης (Α’ Πετρ.γ:5). Ξέρουμε ότι οι άγιες
γυναίκες της Π.Δ. υπάκουαν στο Δευτ.κβ:5 κι έτσι ο Πέτρος είναι σίγουρος ότι
αυτό ισχύει και για σήμερα.
Πέμπτη 9 Ιουλίου 2015
Είμαστε πολίτες της Βασιλείας του Θεού.
«Κληρονόμοι μεν Θεού, συγκληρονόμοι δε Χριστού» (Ρωμ.η:17).
«Τώρα είμεθα τέκνα Θεού» (Α' Ιωάν.γ:2).
«Ανεγεννήθητε ουχί εκ φθαρτού σπέρματος αλλά αφθάρτου, δια του λόγου του
Θεού» (Α' Πέτρ.α:23)
«Τό γεγεννημένον εκ τής σαρκός είναι σάρξ καί τό γεγεννημένον εκ τού
Πνεύματος είναι πνεύμα» (Ιωάν.γ:6).
«ίνα διά τούτων γείνητε κοινωνοί θείας φύσεως, αποφυγόντες τήν εν τώ κόσμω
υπάρχουσαν διά τής επιθυμίας διαφθοράν» (Β' Πέτρ.α:4).
«διότι αγάπη τού Θεού είναι εκκεχυμένη εν ταίς καρδίαις ημών διά Πνεύματος Αγίου τού δοθέντος εις ημάς» (Ρωμ.ε:5) .
«διότι μεγαλήτερος είναι εκείνος όστις είναι εν υμίν παρά όστις είναι εν
τώ κόσμω» (Α' Ιωάν.δ:4).
«Εν τώ ονόματί μου θέλουσιν εκβάλλει δαιμόνια» (Μάρκ.ις:17).
Αλήθεια και Ψέμα
Από πολύ παλιά μέχρι σήμερα το μέλλον υπήρξε αντικείμενο
έρευνας και γόνιμου ενδιαφέροντος. Μόνο αυτό από τις τρεις διαστάσεις του
χρόνου - παρελθόν, παρόν, μέλλον - που μέσα τους κινείται και ξοδεύεται όλη η
ζωή μας, ερέθιζε και ερεθίζει τη φαντασία του ανθρώπου καταναλώνοντας όλη την
ικμάδα των ενδιαφερόντων του. Γεννιέται ο άνθρωπος και τα μάτια του είναι στυλωμένα
στο μέλλον. Όλη του τη ζωή αγωνίζεται
και δαπανιέται για το μέλλον το δικό του, των παιδιών του, δεν έχει σημασία,
και στο τέλος όταν η αχόρταγη νεροφίδα του έχει ρουφήξει όλο το βιός, πεθαίνει
με τη στιφή απογοήτευση πως κάποιος τον ξεγέλασε, πως δεν κατάφερε να πατήσει
τις κορφές των ονείρων του, πως κάποιος αλύπητα του στερεί το μέλλον, του
κλέβει τη ζωή με ένα δεσποτικό «πάμε, αρκετά μέχρις εδώ», ή κάτι παρόμοιο.
Νηπιοβαπτισμός.
Όπως
είδαμε μέχρι τώρα, ο νηπιοβαπτισμός δεν είναι έγκυρος κι ούτε πρόκειται ποτέ να
αναγνωριστεί, εφόσον το μωρό δεν έχει συνείδηση πίστης. Μερικοί λένε ότι ο Θεός
δίνει πίστη στο νήπιο, προκειμένου να νομιμοποιήσουν το βάπτισμα. Ωστόσο,
εφόσον ο Θεός είναι η απόλυτη πηγή της πίστης, ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος όσο
αφορά στη χρήση αυτής της πίστης, έχοντας την ελευθερία της εκλογής να κάνει
κάτι ή να μην το κάνει. Σώζουσα πίστη είναι η συνειδητή και εκούσια ανταπόκριση
στο Θεό. Η Βίβλος όταν μιλάει για βάπτισμα, αναφέρεται μόνο σε πιστούς
(Μάρκ.ις:16, Πράξ.η:37) και σε όσους έχουν μετανοήσει (Λουκ.γ:8, Πράξ.β:38). Τα
μωρά δεν μπορούν ούτε να πιστέψουν ούτε να μετανοήσουν, αλλά ούτε υπάρχουν
παραδείγματα νηπιοβαπτισμού μέσα στο λόγο του Θεού.
Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015
Η αιτία
'Έχουμε μάθει να αναζητούμε την αιτία. Καταφεύγουμε σ’ αυτήν
όταν νιώθουμε συντριμμένοι κάτω από το βάρος των γεγονότων γύρω μας, των
εξελίξεων που παρακολουθούμε. Σαν να ελπίζουμε πως γυρίζοντας πίσω και
ανακαλύπτοντας την αιτία, ίσως μαζί μ’ αυτή διαφανεί και κάποια κερκόπορτα
διαφυγής και σωτηρίας από την επερχόμενη κρίση. Μέσα στο λόγο του Θεού που
μελετούμε, γιατί τον πιστεύουμε και τον ζούμε, είναι όλα τόσο εύστοχα και
διάφανα δοσμένα, που δεν χωρά καμία συζήτηση. Υπάρχει φως έντονο, πηγαίο για
κάθε μας γνήσια εκζήτηση και προβληματισμό.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Αποκ.η:13 Και είδον,
και ήκουσα ένα άγγελον πετώμενον εις το μεσουράνημα, όστις έλεγε μετά φωνής μεγάλης,
Ουαί, ουαί, ουαί εις τους κατοικούντας επί της γης, δια τας λοιπάς φωνάς της σάλπιγγος
των τριών αγγέλων των μελλόντων να σαλπίσωσι.
Οι πρώτοι άγγελοι
έχουν ήδη σαλπίσει και οι πρώτες 4 πληγές από τις 7 έχουν ήδη λάβει χώρα. Τώρα
πρόκειται να εκχυθούν οι υπόλοιπες 3 πληγές, που είναι οι τρομερότερες για τους
κατοίκους της γης.
Βιομετρικές υπογραφές ακόμη και για τους χειρούργους στο μέλλον
Τα ρομπότ αναμένεται να γίνουν πολύ πιο ευρέως διαδεδομένα τα επόμενα χρόνια. Ήδη, έχουν γίνει λίγες πειραματικές τηλε-χειρουργικές επεμβάσεις, όπου ο χειρουργός βρίσκεται σε άλλο χώρο και το ρομπότ αναλαμβάνει την τεχνική δουλειά, δεχόμενο συνεχώς οδηγίες.
Προς το παρόν, τα ρομπότ χρησιμοποιούνται συνήθως στα χειρουργεία παρουσία του γιατρού στον ίδιο χώρο, αλλά όσο περνάνε τα χρόνια, η τάση θα είναι οι γιατροί να απομακρύνονται από το χειρουργικό τραπέζι. Κατά συνέπεια, ανακύπτει το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας των ρομποτικών επεμβάσεων, στο μέτρο που αυτές θα γίνονται μέσω διαδικτυακής σύνδεσης.
Τρίτη 7 Ιουλίου 2015
ΟΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Βρισκόμασταν πάλι σε προεκλογική περίοδο. Και δεν υπάρχει Έλληνας
- που οι διαγραφόμενες πολιτικές εξελίξεις, να τον αφήνουν αδιάφορο. Το
δημοψήφισμα που έγινε σφραγίζει την πορεία της χώρας μας, για πολλά ή λίγα
χρόνια. Η πατρίδα μας βρίσκεται ξανά σε σταυροδρόμι κι η ψήφος μας την τοποθέτησε
σ’ ένα δρόμο. Όλοι πρέπει γνώμονά μας να έχουμε όχι προσωπικές συμπάθειες ή
ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά την πορεία του έθνους μας στην ειρήνη, την προκοπή
και την ασφάλεια.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)