Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014
Κυριακή 16 Μαρτίου 2014
Καθήκοντα Διακονίας
Α’ ΚΟΡ.ιβ:28 Και
άλλους μεν έθεσεν ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας,
τρίτον διδασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα ιαμάτων, βοηθείας, κυβερνήσεις,
είδη γλωσσών.
Μερικές φορές
γίνεται άσοφη κριτική και επίκριση στα θέματα οργάνωσης. Αυτή η άσοφη και άδικη
κριτική προέρχεται κυρίως από τις παρακάτω δύο πηγές.
1.
Από
ένα άτομο που έχει σωθεί απ’ το χώρο της δογματικής εκκλησίας, θέλει να
αισθανθεί ελεύθερο από τη δουλεία των σχημάτων της παραδοσιακής εκκλησίας, κι
έτσι πετιέται στο άλλο άκρο, του να απορρίπτει κάθε εκκλησιαστική κυβέρνηση.
2.
Από
ένα άτομο που αρνείται να υποταχθεί, να πειθαρχήσει, υιοθετόντας μια ανεξάρτητη
θέση και στάση, κι ένα ανεξάρτητο πνεύμα, κι έτσι προάγει την αποκαλούμενη «ελεύθερη»
εκκλησία.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ «ΕΛΟΧΙΜ» ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ.
Η λέξη «ΕΛΟΧΙΜ» είναι Εβραϊκή και είναι η αντίστοιχη της λέξης «ΘΕΟΣ».
Είναι στον πληθυντικό αριθμό, και προέρχεται από τη ρίζα «OΥΛ», που σημαίνει «το
να είναι κανείς ΠΡΩΤΟΣ, ΑΡΧΗΓΟΣ, ή ΙΣΧΥΡΟΣ, ΔΥΝΑΤΟΣ».
O ενικός αριθμός του Ελοχίμ, είναι «ΕΛ». Σημαίνει το πλήθος της ισχύος και της δύναμης, που φανερώνεται στη θεότητα. Όταν το Ελοχίμ, ή το Ελ, αναφέρονται στον αληθινό Θεό, τότε μεταφράζονται και τα δύο στον ενικό αριθμό.
O ενικός αριθμός του Ελοχίμ, είναι «ΕΛ». Σημαίνει το πλήθος της ισχύος και της δύναμης, που φανερώνεται στη θεότητα. Όταν το Ελοχίμ, ή το Ελ, αναφέρονται στον αληθινό Θεό, τότε μεταφράζονται και τα δύο στον ενικό αριθμό.
Πάντες οι θέλοντες να ζώσιν ευσεβώς εν Χριστώ Ιησού θέλουσι διωχθή.(2Τιμ. 3:12)
Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις ημέραις
θέλουσιν ελθεί καιροί κακοί· διότι θέλουσιν είσθαι οι άνθρωποι φίλαυτοι,
φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς εις τους γονείς,
αχάριστοι, ανόσιοι, άσπλαγχνοι, αδιάλλακτοι, συκοφάνται, ακρατείς,
ανήμεροι, αφιλάγαθοι, προδόται, προπετείς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μάλλον
παρά φιλόθεοι, έχοντες μεν μορφήν ευσεβείας, ηρνημένοι δε την
δύναμιν αυτής. Και τούτους φεύγε. Διότι εκ τούτων είναι εκείνοι, οίτινες εισχωρούσιν
εις τας οικίας και αιχμαλωτίζουσι τα γυναικάρια τα πεφορτισμένα αμαρτίας,
συρόμενα υπό διαφόρων επιθυμιών, τα οποία πάντοτε μανθάνουσι και
ποτέ δεν δύνανται να έλθωσιν εις την γνώσιν της αληθείας.
2Τιμ. 3:1-7
Σάββατο 15 Μαρτίου 2014
εκείνος θέλει ελέγξει τον κόσμον περί αμαρτίας
Δεν είναι εκπληκτικό ότι ο Παύλος αφιερώνει τα τρία πρώτα
κεφάλαια της επιστολής προς Ρωμαίους ζητώντας να φέρει όλους τους ανθρώπους σε
κατάκριση;
Δεν είναι όμως η κατάκριση το πιο σημαντικό στη θεολογία
του. Δεν είναι ο σκοπός ή ο τελικός στόχος του. Είναι ένα μέσο να φέρει σωτηρία
στους αναγνώστες του, διότι οι άνθρωποι πρέπει να έρθουν σε αυτογνωσία πριν αφιερωθούν
στο Θεό.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:11
ο
έχων ούς ακουσάτω τι το πνεύμα λέγει ταις εκκλησίαις, ο νικών ου μη αδικηθή εκ
του θανάτου του δευτέρου
Α. ο νικών ου μη αδικηθή εκ του θανάτου του
δευτέρου
Η νίκη αυτή δεν είναι όπως πολλοί νομίζουν
εναντίον πολιτικών συστημάτων, γιατί οι Χριστιανοί δεν πρέπει να εμπλέκονται σε
βιοτικά τέτοιου είδους. Η νίκη αυτή είναι πνευματική και επιτυγχάνεται με το να
κηρύττει ο πιστός το λόγο του Θεού όχι μόνο με τα χείλη αλλά και με τη ζωή του.
Αυτό έκανε ο Ιησούς εδώ στη γη. Δεν ανακατεύτηκε με τα πολιτικά της εποχής Του,
αλλά παρέμενε ενωμένος με τον Πατέρα Του, κήρυττε το λόγο και φανέρωνε τη
δύναμη του Πατέρα. Αυτή ήταν η νίκη Του στον κόσμο αυτό (Α’ Ιωαν.ε:4).
Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014
Η καθημερινότητα των ανθρώπων στην Ελλάδα το 1950-1965
Ας ξαναδιαβάσουμε την ιστορία μέσα από τις φωτογραφίες[1].
Ο Εμφύλιος μόλις έχει τελειώσει. Οι άνθρωποι, μέσα σ’ αυτή τη χαώδη κατάσταση, προσπαθούσαν να οργανώσουν τη ζωή τους.
Ο αγώνας γινόταν για ένα πιάτο φαΐ, για ένα τρύπιο παντελόνι ή
φουστάνι, για ένα ζευγάρι παπούτσια, που είχαν βαρεθεί να
πηγαινοέρχονται στον τσαγκάρη.
Για να βρεθούν όμως κι αυτά, ο αγώνας γινόταν κυρίως για τη δουλειά, για το μεροκάματο.
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Ιακώβου (3)
Α.
ΚΟΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ
Ιάκωβος δ:1-10
Αφού ο Ιάκωβος έκανε τη δήλωση του ως προς
την ειρήνη, εξήγησε τους λόγους, στους οποίους οφείλονται οι μάχες και οι
πόλεμοι - είναι αποτέλεσμα των ηδονών. Ο Ιάκωβος είπε στους Ιουδαίους Χριστιανούς,
ότι επιθυμούν αυτό, που δεν μπορούν να έχουν, γι’ αυτό μισούν και είναι έτοιμοι
για φόνο. Δεν αποκτούν αυτά που επιθυμούν επειδή δεν προσεύχονται, Και όταν προσεύχονται, οι προσευχές τους δεν
απαντώνται, γιατί παρακινούνται από λάθος επιθυμίες.
Το δόγμα της τριάδας και η Αγία Γραφή
Η σχέση Θεού και ανθρώπου Χριστού
Ποιος λοιπόν είναι ο Θεός; Οι τριαδικοί πιστεύουν ότι ο Θεός
είναι σύνθετος και αποτελείται από τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. Είναι
έτσι; Ασφαλώς όχι. Η Αγία Γραφή είναι ξεκάθαρη πάνω στο ζήτημα αυτό. Δεν μας
αφήνει να κάνουμε τριαδικές υποθέσεις και συνθέσεις.
Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Εργαζόμενες σύζυγοι
Η παραπάνω επικεφαλίδα ίσως είναι λίγο παραπλανητική, επειδή είναι σαν να λέει ότι ορισμένες σύζυγοι εργάζονται, ενώ άλλες δεν εργάζονται. Η κάθε σύζυγος που έχει κάποια αξία είναι μια “εργαζόμενη” σύζυγος.
Στη σημερινή οικονομία οι περισσότερες
νεαρές σύζυγοι βρίσκουν ωφέλιμο το να εργαστούν ένα ή δύο χρόνια πριν να
ξεκινήσουν να δημιουργήσουν την οικογένειά τους. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα
γίνεται τελείως αναγκαίο, προκειμένου το νεαρό ζευγάρι ν’ αντιμετωπίσει τα
έξοδα του σπιτιού. Ωστόσο, είναι πολύ σοφό για τα ζευγάρια να προσαρμοστούν όσο
γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να βασίζονται μόνο στο εισόδημα του συζύγου. Τα
χρήματα που κερδίζει η σύζυγος είναι “επί πλέον” χρήματα που πρέπει να
χρησιμοποιηθούν για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Θα πρέπει να φροντίσουν, ώστε να
μην εξαρτώνται απ’ αυτά για τα μηνιαία έξοδά τους, ή να παρασυρθούν από την
πολυτέλεια των δύο εισοδημάτων. Είναι ακριβώς σε τούτο το στρατηγικό σημείο που
πολλά ζευγάρια αποφασίζουν ότι τα παιδιά είναι μια πολύ δαπανηρή υπόθεση και
καταλήγουν στην απόφαση της ατεκνίας.
ΠΟΙΗΤΙΚΑ - Το βιβλίο του Ιώβ
Πρώτη Σκηνή - Η ευημερία του Ιώβ (α:1-5)
Α.
Ο τόπος διαμονής του Ιώβ (α:1α)
Ο Ιώβ ζούσε
στη γη της Αυσίτιδας, η οποία βρισκόταν ανατολικά, Βα ή Να της Παλαιστίνης.
Β.
Ο χαρακτήρας του Ιώβ (α:1β)
1. Ήταν
άμεμπτος
2. Ήταν
ευθύς
3. Φοβόταν
τον Θεό
4. Άπεχε
από καθετί κακό
Γ.
Η ευημερία του Ιώβ (α:2,3)
1. Είχε
πολλούς γιούς και θυγατέρες (7 γιους και 3 θυγατέρες).
2. Είχε
πολλά ζώα (7.000 πρόβατα, 3.000 καμήλες, 1.000 βόδια και 500 γαϊδούρες).
3. Είχε
πολλούς υπηρέτες.
Δ.
Η ευσέβεια του Ιώβ (α:4,5)
Όταν
τελείωναν οι ημέρες που έκαναν συμπόσιο οι γιοι και οι θυγατέρες του, ο Ιώβ,
επειδή φοβόταν ότι τα παιδιά του μπορεί να είχαν αμαρτήσει με το να
βλασφημήσουν τον Θεό στην καρδιά τους, ενεργούσε σαν ιερέας και πρόσφερε
θυσίες, ολοκαυτώματα, για κάθε παιδί του χωριστά.
Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014
Ερμηνευτικά - 13
Παραλληλισμοί
γενικών διδασκαλιών
Για την κατανόηση και τη σωστή ερμηνεία
ορισμένων κειμένων, όπου δεν αρκούν οι παραλληλισμοί λέξεων και ιδεών, είναι
αναγκαίο να ανατρέξουμε στο γενικό πνεύμα ή τη γενική διδασκαλία των Γραφών. Ο
ερμηνευτής του λόγου του Θεού πρέπει πάντοτε να είναι σίγουρος ότι δεν παραβαίνει
τον γενικό ειρμό, το πνεύμα της διδασκαλίας της Γραφής.
Παραδείγματα
Η Γραφή λέει: “ο άνθρωπος δικαιούται δια
πίστεως χωρίς τα έργα του Νόμου”. Αν, τώρα,
κάποιος διαβάζοντάς το καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος που πιστεύει
είναι ελεύθερος απ’ την υποχρέωση που έχει απέναντι στον άγιο νόμο του Θεού να
ζει μία ζωή σύμφωνη μ’ αυτόν και να εκτελεί
τις εντολές, τότε ο άνθρωπος αυτός διδάσκει μία τραγική πλάνη, έστω κι αν
καταφεύγει σε ορισμένους παραλληλισμούς του κειμένου.
Μελχισεδέκ
«Διότι
ούτος ο Μελχισεδέκ……» (Εβρ.ζ:1-3).
Σχετικά με το πρόσωπο του Μελχισεδέκ,
ορισμένοι υποστηρίζουν ότι είναι ο Υιός του Θεού, ο Κύριος Ιησούς Χριστός που
φανερώθηκε πριν τη γέννηση Του στη γη, και το χρησιμοποιούν σαν απόδειξη ότι ο
Χριστός προϋπήρχε σαν «θεός Υιός».
Ο Μελχισεδέκ, ο ιερέας της πόλης
Σαλήμ, ήταν κάποιο φυσικό πρόσωπο που ζούσε τότε, γεννήθηκε από κάποιους
γονείς, ήταν απλός άνθρωπος, όπως όλοι, με τη διαφορά ότι ήταν ιερέας του Θεού
του Ύψιστου. Τότε που ο Νόμος δεν είχε δοθεί ακόμη, υπήρχαν άνθρωποι, που ήταν
ιερείς του Θεού, με κατευθείαν κλήση από το Θεό.
πατέρας κουβαλάει καθημερινά τον ανάπηρο γιο του 30χλμ μέχρι το σχολείο του
Ο Yu Xukang από την Κίνα, πατέρας ενός ανάπηρου αγοριού, καθημερινά διανύει μία απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων προκειμένου να μεταφέρει στους ώμους του, τον γιο του που αντιμετωπίζει σοβαρά κινητικά προβλήματα και να τον οδηγήσει στο σχολείο του.
Οι δυο τους, μένουν σε ένα μικρό σπίτι στην επαρχία Fengyi, στην νοτιοδυτική Κίνα. Ωστόσο, η μητέρα του αγοριού τους εγκατέλειψε. Ο 12χρονος Xiao Qiang, εξαιτίας της αναπηρίας του, δεν έγινε δεκτός σε κανένα από τα σχολεία που βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους.
Οι δυο τους, μένουν σε ένα μικρό σπίτι στην επαρχία Fengyi, στην νοτιοδυτική Κίνα. Ωστόσο, η μητέρα του αγοριού τους εγκατέλειψε. Ο 12χρονος Xiao Qiang, εξαιτίας της αναπηρίας του, δεν έγινε δεκτός σε κανένα από τα σχολεία που βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους.
Τρίτη 11 Μαρτίου 2014
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Ο Γολγοθάς
Γραφικές αναφορές:
Ματθ.κζ:32-61 Μάρκ.ιε:21-47 Λουκ.κγ:26-49 Ιωάν.ιθ:16-42
Α. Η ΜΑΣΤΙΓΩΣΗ
Η μαστίγωση λάμβανε
χώρα πριν απ’ τη σταύρωση. Ήταν μία τιμωρία τόσο φριχτή που το μυαλό μουδιάζει
και μόνο στη σκέψη της. Το θύμα γυμνωνόταν δημόσια, δενόταν απ’ τα χέρια σε
κυρτή στάση πάνω σ’ ένα πάσσαλο κι ύστερα, στα τεντωμένα νεύρα της γυμνής
πλάτης που συσπόνταν, έριχναν χτυπήματα με δερμάτινα λουριά, τα οποία κατέληγαν
σε βαριές, οδοντωτές άκρες από κόκαλο και μολύβι. Με κάθε χτύπημα σκιζόταν το
δέρμα μέχρι που φαίνονταν οι φλέβες. Συχνά, το μαστίγιο έπεφτε πάνω στο πρόσωπο
κι “έβγαζε” τα μάτια και τα δόντια. Το θύμα, τις περισσότερες φορές,
λιποθυμούσε και συχνά πέθαινε. Οταν
μαθαίνουμε πόσο φριχτό ήταν το μαστίγωμα των Ρωμαίων, τα λόγια του Πέτρου, “Με του οποίου την πληγήν ιατρεύθητε” (Α’
Πέτρ. β 24) αποκτούν καινούριο νόημα.
Εννοείς και γνωρίζεις Αυτόν;
«Ούτω λέγει Κύριος· Ας μη καυχάται ο σοφός εις την σοφίαν αυτού, και ας μη καυχάται ο δυνατός εις την δύναμιν αυτού, ας μη καυχάται ο πλούσιος εις τον πλούτον αυτού· αλλ' ο καυχώμενος ας καυχάται εις τούτο, ότι εννοεί και γνωρίζει εμέ, ότι εγώ είμαι ο Κύριος, ο ποιών έλεος, κρίσιν και δικαιοσύνην επί της γής· επειδή εις ταύτα ευαρεστούμαι, λέγει Κύριος» (Ιερ.θ:23-24).
«…Ταύτα έπραξας, και εσιώπησα· υπέλαβες ότι είμαι τω όντι όμοιός σου· θέλω σε ελέγξει, και θέλω παραστήσει πάντα έμπροσθεν των οφθαλμών σου. Θέσατε λοιπόν τούτο εις τον νούν σας, οι λησμονούντες τον Θεόν, μήποτε σας αρπάσω, και ουδείς ο λυτρώσων» (Ψαλμ.ν:21-22)
Εσείς, πόσο παραθείο φάγατε σήμερα;
Απεχθάνεστε τις κατσαρίδες; Δεν αντέχετε τα μυρμήγκια μέσα
στην κουζίνα σας; Φοβάστε μήπως τα κουνούπια μεταφέρουν δάγκειο
πυρετό στα παιδιά σας; Σιχαίνεστε τις μύγες; Είστε αραχνοφοβικοί;
Η λύση είναι απλή και θα τη βρείτε σε κάθε σούπερ μάρκετ:
Ένα ψέκασμα και ξεμπερδεύσατε. Ασφαλή και αποτελεσματικά εντομοκτόνα για τα
έρποντα έντομα… Εντομοαπωθητικά που διαρκούν 40 νύχτες (αλλά καλύτερα να
αφήσετε τα παράθυρα ανοικτά).
Ας προσέχουν κάποιοι....
Ο ιδρυτής της τεράστιας εκκλησίας 3.300 μελών σε μία από τις
μεγαλύτερες πόλεις της Σουηδίας ανακοίνωσε προχθες [Κυριακή, 9 Μαρτίου] την
απόφασή του να φύγει από την χαρισματική του συνάθροιση και να γίνει μέλος της
Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
O Ουλφ Έκμαν, ο οποίος έφερε στη Σουηδία το ευαγγέλιο της ευημερίας – δίνοντας έμφαση στο κίνημα «ο λόγος της πίστης» όταν ίδρυσε τη διακονία και εκκλησία «ο λόγος της ζωής», είχε ήδη παραιτηθεί από ποιμένας στην εκκλησία της Ουψάλα από την περασμένη άνοιξη.
O Ουλφ Έκμαν, ο οποίος έφερε στη Σουηδία το ευαγγέλιο της ευημερίας – δίνοντας έμφαση στο κίνημα «ο λόγος της πίστης» όταν ίδρυσε τη διακονία και εκκλησία «ο λόγος της ζωής», είχε ήδη παραιτηθεί από ποιμένας στην εκκλησία της Ουψάλα από την περασμένη άνοιξη.
Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014
Διότι τρεις είναι οι μαρτυρούντες εν τω ουρανώ
Διότι τρεις είναι οι
μαρτυρούντες εν τω ουρανώ, ο Πατήρ, ο Λόγος και το Άγιον Πνεύμα, και ούτοι οι
τρεις είναι έν (Α’ Ιωάν.ε:7)
Αυτό είναι ένα πολύ χρησιμοποιημένο εδάφιο, που αποτελεί για πολλούς
την κατ' εξοχήν απόδειξη της τριάδας μέσα στο λόγο του Θεού. Όμως, εδώ δεν πρόκειται
για το λόγο του Θεού, αλλά για μια καθαρή πρόσθεση, ακριβώς από αυτούς που έχουν
συμφέροντα στη διδασκαλία της τριάδας.
Η πρόσθεση αυτή δεν έγινε τους πρώτους αποστολικούς χρόνους, διότι
τότε κανένας από τους πιστούς δεν πίστευε σε κάτι τέτοιο! Έγινε πολύ αργότερα,
κάτω από την επίβλεψη του Πάπα της Ρώμης, όταν ο Έρασμος εξέδωσε τη δεύτερη
έκδοση του πρώτου Ελληνικού κείμενου της Καινής Διαθήκης!!!
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Συγκρούσεις μέσα στο γάμο
Πως εκδηλώνονται οι
οικονομικές πιέσεις
Υπερβολικά ψώνια. Οι οικονομικές
πιέσεις προκαλούν ένα καταθλιπτικό πνεύμα και μερικά άτομα νιώθουν προσωρινή
ανακούφιση από την κατάθλιψη με το να κάνουν πιο πολλά ψώνια. Βέβαια, στο
τέλος, αυτό δεν κάνει τίποτα άλλο από το να διογκώνει το πρόβλημα που ήδη
υπάρχει.
Κριτικό πνεύμα. Η γυναίκα, κυρίως,
έχει την τάση να εκφράζεται με κριτική, όταν βρίσκονται κάτω από πίεση. Θ’
αρχίσει να γκρινιάζει και ν’ αναλύει το κάθε τι που κάνει ο άντρας της, και που
δεν της ταιριάζει, μέχρι του σημείου να μεγαλοποιεί μικροπράγματα. Αυτό λειτουργεί σαν βαλβίδα
διαφυγής και ξεσπάσματος, για όλες τις μορφές έντασης που έχουν συσσωρευτεί.
Χρυσόστομος : ουνιταριανισμός και αντισημιτισμός
Ακόμη και όσοι ασκούν κριτική στους "πατέρες" της κρατικής εκκλησίας, αφήνουν συνήθως στο "απυρόβλητο" το πρόσωπο του Χρυσόστομου. Ο Ιωάννης ο «Χρυσόστομος» θεωρείται άγιος των καθολικιστών (παπικών,
ανατολικών, λουθηρανών, και αγγλικανών).
Στα τέλη του 4ου αιώνα ο καθολικισμός έχοντας απομακρυνθεί από το (έτσι κι αλλιώς διφορούμενο) δόγμα της Νίκαιας ενσωμάτωσε την ορολογία των αρειανιστών (σύνοδοι Αλεξάνδρειας και Νέας Ρώμης). Ο Χρυσόστομος είναι ο χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της νέας
Χριστολογίας που καθιερώθηκε την εποχή εκείνη από την άρχουσα τάξη (κοσμική και εκκλησιαστική)
στο ανατολικό ρωμαικό κράτος.
Κυριακή 9 Μαρτίου 2014
Πριν γείνη ο Αβραάμ, εγώ είμαι
«Είπε προς αυτούς ο Ιησούς· Αληθώς, αληθώς σας λέγω· Πριν γείνη ο Αβραάμ, εγώ είμαι» (Ιωάν.η:58)
Το εδάφιο αυτό στο κριτικό κείμενο, είναι ως εξής: «εἶπεν αὐτοῖς Ἰησοῦς· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ΕΓΩ ΕΙΜΙ».
Είναι αλήθεια, ότι ο Χριστός εδώ φανερώνει τη θεότητα που κατοικούσε και κατοικεί μέσα Του, διότι λέει «πριν γίνει ο Αβραάμ, ΕΓΩ ΕΙΜΙ». Δεν λέει πριν γίνει ο Αβραάμ «εγώ ήμουν», αλλά «ΕΓΩ ΕΙΜΙ», που φανερώνει την ύπαρξη Του πέρα από το χρόνο, ότι ήταν είναι και θα είναι, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει.
διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού
«και ότι από βρέφους
γνωρίζεις τα ιερά γράμματα, τα δυνάμενα να σε σοφίσωσιν εις σωτηρίαν διά της
πίστεως της εν Χριστώ Ιησού. Όλη η γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς
διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της
δικαιοσύνης, διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν
έργον αγαθόν» (Β’ Τιμ.γ:15-17)
Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε μια ισχυρή μάχη όσο αφορά στη
θεοπνευστία της Γραφής.
Όταν πιστέψεις ότι η Βίβλος είναι θεόπνευστη, έχεις κερδίσει
μόνο τη μισή μάχη, επειδή ακολουθεί η μεγαλύτερη ερώτηση που πρέπει να
απαντηθεί: Είναι η Βίβλος αρκετή ή πρέπει να φέρουμε μέσα κάθε κοινωνική
επιστήμη και πολιτισμική μελέτη για να ξέρουμε πώς θα λειτουργήσουμε σαν
εκκλησία;
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:10
Τω
αγγέλω της εν Εφέσω εκκλησίας γράψον, τάδε λέγει ο κρατών τους επτά αστέρας εν
τη δεξιά αυτού, ο περιπατών εν μέσω των επτά λυχνιών των χρυσών.
Α. μηδέν φοβού ά μέλλεις πάσχειν
1) Ο διάβολος
πρόκειται να βάλει ορισμένους στη φυλακή, αλλά ο Ιησούς λέει «μηδέν φοβού». Ο μόνος τρόπος να μην
φοβάσαι είναι να περπατάς στην αγάπη του Ιησού και στη δύναμη του Θεού. Αυτός
είναι ο μόνος τρόπος για να νικήσουμε το φόβο στη ζωή μας. Δεν έχει σημασία
πόσο αποφασισμένοι είμαστε, ποτέ δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε την σάρκα μας να
υπακούσει στο Θεό με σαρκικούς τρόπους. Η σάρκα θέλει τα δικά της, την ανάπαυση
και την ξεκούραση. Για να νικήσει κανείς αυτά τα πράγματα πρέπει να ζει εν
πνεύματι πάνω από τις επιθυμίες και τις σαρκικότητες του εαυτού του. Μόνο έτσι
δεν φοβόμαστε το διωγμό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)