Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Σάββατο 15 Μαρτίου 2014
Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014
Η καθημερινότητα των ανθρώπων στην Ελλάδα το 1950-1965
Ας ξαναδιαβάσουμε την ιστορία μέσα από τις φωτογραφίες[1].
Ο Εμφύλιος μόλις έχει τελειώσει. Οι άνθρωποι, μέσα σ’ αυτή τη χαώδη κατάσταση, προσπαθούσαν να οργανώσουν τη ζωή τους.
Ο αγώνας γινόταν για ένα πιάτο φαΐ, για ένα τρύπιο παντελόνι ή
φουστάνι, για ένα ζευγάρι παπούτσια, που είχαν βαρεθεί να
πηγαινοέρχονται στον τσαγκάρη.
Για να βρεθούν όμως κι αυτά, ο αγώνας γινόταν κυρίως για τη δουλειά, για το μεροκάματο.
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Ιακώβου (3)
Α.
ΚΟΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ
Ιάκωβος δ:1-10
Αφού ο Ιάκωβος έκανε τη δήλωση του ως προς
την ειρήνη, εξήγησε τους λόγους, στους οποίους οφείλονται οι μάχες και οι
πόλεμοι - είναι αποτέλεσμα των ηδονών. Ο Ιάκωβος είπε στους Ιουδαίους Χριστιανούς,
ότι επιθυμούν αυτό, που δεν μπορούν να έχουν, γι’ αυτό μισούν και είναι έτοιμοι
για φόνο. Δεν αποκτούν αυτά που επιθυμούν επειδή δεν προσεύχονται, Και όταν προσεύχονται, οι προσευχές τους δεν
απαντώνται, γιατί παρακινούνται από λάθος επιθυμίες.
Το δόγμα της τριάδας και η Αγία Γραφή
Η σχέση Θεού και ανθρώπου Χριστού
Ποιος λοιπόν είναι ο Θεός; Οι τριαδικοί πιστεύουν ότι ο Θεός
είναι σύνθετος και αποτελείται από τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. Είναι
έτσι; Ασφαλώς όχι. Η Αγία Γραφή είναι ξεκάθαρη πάνω στο ζήτημα αυτό. Δεν μας
αφήνει να κάνουμε τριαδικές υποθέσεις και συνθέσεις.
Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Εργαζόμενες σύζυγοι
Η παραπάνω επικεφαλίδα ίσως είναι λίγο παραπλανητική, επειδή είναι σαν να λέει ότι ορισμένες σύζυγοι εργάζονται, ενώ άλλες δεν εργάζονται. Η κάθε σύζυγος που έχει κάποια αξία είναι μια “εργαζόμενη” σύζυγος.
Στη σημερινή οικονομία οι περισσότερες
νεαρές σύζυγοι βρίσκουν ωφέλιμο το να εργαστούν ένα ή δύο χρόνια πριν να
ξεκινήσουν να δημιουργήσουν την οικογένειά τους. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα
γίνεται τελείως αναγκαίο, προκειμένου το νεαρό ζευγάρι ν’ αντιμετωπίσει τα
έξοδα του σπιτιού. Ωστόσο, είναι πολύ σοφό για τα ζευγάρια να προσαρμοστούν όσο
γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να βασίζονται μόνο στο εισόδημα του συζύγου. Τα
χρήματα που κερδίζει η σύζυγος είναι “επί πλέον” χρήματα που πρέπει να
χρησιμοποιηθούν για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Θα πρέπει να φροντίσουν, ώστε να
μην εξαρτώνται απ’ αυτά για τα μηνιαία έξοδά τους, ή να παρασυρθούν από την
πολυτέλεια των δύο εισοδημάτων. Είναι ακριβώς σε τούτο το στρατηγικό σημείο που
πολλά ζευγάρια αποφασίζουν ότι τα παιδιά είναι μια πολύ δαπανηρή υπόθεση και
καταλήγουν στην απόφαση της ατεκνίας.
ΠΟΙΗΤΙΚΑ - Το βιβλίο του Ιώβ
Πρώτη Σκηνή - Η ευημερία του Ιώβ (α:1-5)
Α.
Ο τόπος διαμονής του Ιώβ (α:1α)
Ο Ιώβ ζούσε
στη γη της Αυσίτιδας, η οποία βρισκόταν ανατολικά, Βα ή Να της Παλαιστίνης.
Β.
Ο χαρακτήρας του Ιώβ (α:1β)
1. Ήταν
άμεμπτος
2. Ήταν
ευθύς
3. Φοβόταν
τον Θεό
4. Άπεχε
από καθετί κακό
Γ.
Η ευημερία του Ιώβ (α:2,3)
1. Είχε
πολλούς γιούς και θυγατέρες (7 γιους και 3 θυγατέρες).
2. Είχε
πολλά ζώα (7.000 πρόβατα, 3.000 καμήλες, 1.000 βόδια και 500 γαϊδούρες).
3. Είχε
πολλούς υπηρέτες.
Δ.
Η ευσέβεια του Ιώβ (α:4,5)
Όταν
τελείωναν οι ημέρες που έκαναν συμπόσιο οι γιοι και οι θυγατέρες του, ο Ιώβ,
επειδή φοβόταν ότι τα παιδιά του μπορεί να είχαν αμαρτήσει με το να
βλασφημήσουν τον Θεό στην καρδιά τους, ενεργούσε σαν ιερέας και πρόσφερε
θυσίες, ολοκαυτώματα, για κάθε παιδί του χωριστά.
Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014
Ερμηνευτικά - 13
Παραλληλισμοί
γενικών διδασκαλιών
Για την κατανόηση και τη σωστή ερμηνεία
ορισμένων κειμένων, όπου δεν αρκούν οι παραλληλισμοί λέξεων και ιδεών, είναι
αναγκαίο να ανατρέξουμε στο γενικό πνεύμα ή τη γενική διδασκαλία των Γραφών. Ο
ερμηνευτής του λόγου του Θεού πρέπει πάντοτε να είναι σίγουρος ότι δεν παραβαίνει
τον γενικό ειρμό, το πνεύμα της διδασκαλίας της Γραφής.
Παραδείγματα
Η Γραφή λέει: “ο άνθρωπος δικαιούται δια
πίστεως χωρίς τα έργα του Νόμου”. Αν, τώρα,
κάποιος διαβάζοντάς το καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος που πιστεύει
είναι ελεύθερος απ’ την υποχρέωση που έχει απέναντι στον άγιο νόμο του Θεού να
ζει μία ζωή σύμφωνη μ’ αυτόν και να εκτελεί
τις εντολές, τότε ο άνθρωπος αυτός διδάσκει μία τραγική πλάνη, έστω κι αν
καταφεύγει σε ορισμένους παραλληλισμούς του κειμένου.
Μελχισεδέκ
«Διότι
ούτος ο Μελχισεδέκ……» (Εβρ.ζ:1-3).
Σχετικά με το πρόσωπο του Μελχισεδέκ,
ορισμένοι υποστηρίζουν ότι είναι ο Υιός του Θεού, ο Κύριος Ιησούς Χριστός που
φανερώθηκε πριν τη γέννηση Του στη γη, και το χρησιμοποιούν σαν απόδειξη ότι ο
Χριστός προϋπήρχε σαν «θεός Υιός».
Ο Μελχισεδέκ, ο ιερέας της πόλης
Σαλήμ, ήταν κάποιο φυσικό πρόσωπο που ζούσε τότε, γεννήθηκε από κάποιους
γονείς, ήταν απλός άνθρωπος, όπως όλοι, με τη διαφορά ότι ήταν ιερέας του Θεού
του Ύψιστου. Τότε που ο Νόμος δεν είχε δοθεί ακόμη, υπήρχαν άνθρωποι, που ήταν
ιερείς του Θεού, με κατευθείαν κλήση από το Θεό.
πατέρας κουβαλάει καθημερινά τον ανάπηρο γιο του 30χλμ μέχρι το σχολείο του
Ο Yu Xukang από την Κίνα, πατέρας ενός ανάπηρου αγοριού, καθημερινά διανύει μία απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων προκειμένου να μεταφέρει στους ώμους του, τον γιο του που αντιμετωπίζει σοβαρά κινητικά προβλήματα και να τον οδηγήσει στο σχολείο του.
Οι δυο τους, μένουν σε ένα μικρό σπίτι στην επαρχία Fengyi, στην νοτιοδυτική Κίνα. Ωστόσο, η μητέρα του αγοριού τους εγκατέλειψε. Ο 12χρονος Xiao Qiang, εξαιτίας της αναπηρίας του, δεν έγινε δεκτός σε κανένα από τα σχολεία που βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους.
Οι δυο τους, μένουν σε ένα μικρό σπίτι στην επαρχία Fengyi, στην νοτιοδυτική Κίνα. Ωστόσο, η μητέρα του αγοριού τους εγκατέλειψε. Ο 12χρονος Xiao Qiang, εξαιτίας της αναπηρίας του, δεν έγινε δεκτός σε κανένα από τα σχολεία που βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους.
Τρίτη 11 Μαρτίου 2014
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Ο Γολγοθάς
Γραφικές αναφορές:
Ματθ.κζ:32-61 Μάρκ.ιε:21-47 Λουκ.κγ:26-49 Ιωάν.ιθ:16-42
Α. Η ΜΑΣΤΙΓΩΣΗ
Η μαστίγωση λάμβανε
χώρα πριν απ’ τη σταύρωση. Ήταν μία τιμωρία τόσο φριχτή που το μυαλό μουδιάζει
και μόνο στη σκέψη της. Το θύμα γυμνωνόταν δημόσια, δενόταν απ’ τα χέρια σε
κυρτή στάση πάνω σ’ ένα πάσσαλο κι ύστερα, στα τεντωμένα νεύρα της γυμνής
πλάτης που συσπόνταν, έριχναν χτυπήματα με δερμάτινα λουριά, τα οποία κατέληγαν
σε βαριές, οδοντωτές άκρες από κόκαλο και μολύβι. Με κάθε χτύπημα σκιζόταν το
δέρμα μέχρι που φαίνονταν οι φλέβες. Συχνά, το μαστίγιο έπεφτε πάνω στο πρόσωπο
κι “έβγαζε” τα μάτια και τα δόντια. Το θύμα, τις περισσότερες φορές,
λιποθυμούσε και συχνά πέθαινε. Οταν
μαθαίνουμε πόσο φριχτό ήταν το μαστίγωμα των Ρωμαίων, τα λόγια του Πέτρου, “Με του οποίου την πληγήν ιατρεύθητε” (Α’
Πέτρ. β 24) αποκτούν καινούριο νόημα.
Εννοείς και γνωρίζεις Αυτόν;
«Ούτω λέγει Κύριος· Ας μη καυχάται ο σοφός εις την σοφίαν αυτού, και ας μη καυχάται ο δυνατός εις την δύναμιν αυτού, ας μη καυχάται ο πλούσιος εις τον πλούτον αυτού· αλλ' ο καυχώμενος ας καυχάται εις τούτο, ότι εννοεί και γνωρίζει εμέ, ότι εγώ είμαι ο Κύριος, ο ποιών έλεος, κρίσιν και δικαιοσύνην επί της γής· επειδή εις ταύτα ευαρεστούμαι, λέγει Κύριος» (Ιερ.θ:23-24).
«…Ταύτα έπραξας, και εσιώπησα· υπέλαβες ότι είμαι τω όντι όμοιός σου· θέλω σε ελέγξει, και θέλω παραστήσει πάντα έμπροσθεν των οφθαλμών σου. Θέσατε λοιπόν τούτο εις τον νούν σας, οι λησμονούντες τον Θεόν, μήποτε σας αρπάσω, και ουδείς ο λυτρώσων» (Ψαλμ.ν:21-22)
Εσείς, πόσο παραθείο φάγατε σήμερα;
Απεχθάνεστε τις κατσαρίδες; Δεν αντέχετε τα μυρμήγκια μέσα
στην κουζίνα σας; Φοβάστε μήπως τα κουνούπια μεταφέρουν δάγκειο
πυρετό στα παιδιά σας; Σιχαίνεστε τις μύγες; Είστε αραχνοφοβικοί;
Η λύση είναι απλή και θα τη βρείτε σε κάθε σούπερ μάρκετ:
Ένα ψέκασμα και ξεμπερδεύσατε. Ασφαλή και αποτελεσματικά εντομοκτόνα για τα
έρποντα έντομα… Εντομοαπωθητικά που διαρκούν 40 νύχτες (αλλά καλύτερα να
αφήσετε τα παράθυρα ανοικτά).
Ας προσέχουν κάποιοι....
Ο ιδρυτής της τεράστιας εκκλησίας 3.300 μελών σε μία από τις
μεγαλύτερες πόλεις της Σουηδίας ανακοίνωσε προχθες [Κυριακή, 9 Μαρτίου] την
απόφασή του να φύγει από την χαρισματική του συνάθροιση και να γίνει μέλος της
Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
O Ουλφ Έκμαν, ο οποίος έφερε στη Σουηδία το ευαγγέλιο της ευημερίας – δίνοντας έμφαση στο κίνημα «ο λόγος της πίστης» όταν ίδρυσε τη διακονία και εκκλησία «ο λόγος της ζωής», είχε ήδη παραιτηθεί από ποιμένας στην εκκλησία της Ουψάλα από την περασμένη άνοιξη.
O Ουλφ Έκμαν, ο οποίος έφερε στη Σουηδία το ευαγγέλιο της ευημερίας – δίνοντας έμφαση στο κίνημα «ο λόγος της πίστης» όταν ίδρυσε τη διακονία και εκκλησία «ο λόγος της ζωής», είχε ήδη παραιτηθεί από ποιμένας στην εκκλησία της Ουψάλα από την περασμένη άνοιξη.
Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014
Διότι τρεις είναι οι μαρτυρούντες εν τω ουρανώ
Διότι τρεις είναι οι
μαρτυρούντες εν τω ουρανώ, ο Πατήρ, ο Λόγος και το Άγιον Πνεύμα, και ούτοι οι
τρεις είναι έν (Α’ Ιωάν.ε:7)
Αυτό είναι ένα πολύ χρησιμοποιημένο εδάφιο, που αποτελεί για πολλούς
την κατ' εξοχήν απόδειξη της τριάδας μέσα στο λόγο του Θεού. Όμως, εδώ δεν πρόκειται
για το λόγο του Θεού, αλλά για μια καθαρή πρόσθεση, ακριβώς από αυτούς που έχουν
συμφέροντα στη διδασκαλία της τριάδας.
Η πρόσθεση αυτή δεν έγινε τους πρώτους αποστολικούς χρόνους, διότι
τότε κανένας από τους πιστούς δεν πίστευε σε κάτι τέτοιο! Έγινε πολύ αργότερα,
κάτω από την επίβλεψη του Πάπα της Ρώμης, όταν ο Έρασμος εξέδωσε τη δεύτερη
έκδοση του πρώτου Ελληνικού κείμενου της Καινής Διαθήκης!!!
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Συγκρούσεις μέσα στο γάμο
Πως εκδηλώνονται οι
οικονομικές πιέσεις
Υπερβολικά ψώνια. Οι οικονομικές
πιέσεις προκαλούν ένα καταθλιπτικό πνεύμα και μερικά άτομα νιώθουν προσωρινή
ανακούφιση από την κατάθλιψη με το να κάνουν πιο πολλά ψώνια. Βέβαια, στο
τέλος, αυτό δεν κάνει τίποτα άλλο από το να διογκώνει το πρόβλημα που ήδη
υπάρχει.
Κριτικό πνεύμα. Η γυναίκα, κυρίως,
έχει την τάση να εκφράζεται με κριτική, όταν βρίσκονται κάτω από πίεση. Θ’
αρχίσει να γκρινιάζει και ν’ αναλύει το κάθε τι που κάνει ο άντρας της, και που
δεν της ταιριάζει, μέχρι του σημείου να μεγαλοποιεί μικροπράγματα. Αυτό λειτουργεί σαν βαλβίδα
διαφυγής και ξεσπάσματος, για όλες τις μορφές έντασης που έχουν συσσωρευτεί.
Χρυσόστομος : ουνιταριανισμός και αντισημιτισμός
Ακόμη και όσοι ασκούν κριτική στους "πατέρες" της κρατικής εκκλησίας, αφήνουν συνήθως στο "απυρόβλητο" το πρόσωπο του Χρυσόστομου. Ο Ιωάννης ο «Χρυσόστομος» θεωρείται άγιος των καθολικιστών (παπικών,
ανατολικών, λουθηρανών, και αγγλικανών).
Στα τέλη του 4ου αιώνα ο καθολικισμός έχοντας απομακρυνθεί από το (έτσι κι αλλιώς διφορούμενο) δόγμα της Νίκαιας ενσωμάτωσε την ορολογία των αρειανιστών (σύνοδοι Αλεξάνδρειας και Νέας Ρώμης). Ο Χρυσόστομος είναι ο χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της νέας
Χριστολογίας που καθιερώθηκε την εποχή εκείνη από την άρχουσα τάξη (κοσμική και εκκλησιαστική)
στο ανατολικό ρωμαικό κράτος.
Κυριακή 9 Μαρτίου 2014
Πριν γείνη ο Αβραάμ, εγώ είμαι
«Είπε προς αυτούς ο Ιησούς· Αληθώς, αληθώς σας λέγω· Πριν γείνη ο Αβραάμ, εγώ είμαι» (Ιωάν.η:58)
Το εδάφιο αυτό στο κριτικό κείμενο, είναι ως εξής: «εἶπεν αὐτοῖς Ἰησοῦς· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ΕΓΩ ΕΙΜΙ».
Είναι αλήθεια, ότι ο Χριστός εδώ φανερώνει τη θεότητα που κατοικούσε και κατοικεί μέσα Του, διότι λέει «πριν γίνει ο Αβραάμ, ΕΓΩ ΕΙΜΙ». Δεν λέει πριν γίνει ο Αβραάμ «εγώ ήμουν», αλλά «ΕΓΩ ΕΙΜΙ», που φανερώνει την ύπαρξη Του πέρα από το χρόνο, ότι ήταν είναι και θα είναι, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει.
διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού
«και ότι από βρέφους
γνωρίζεις τα ιερά γράμματα, τα δυνάμενα να σε σοφίσωσιν εις σωτηρίαν διά της
πίστεως της εν Χριστώ Ιησού. Όλη η γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς
διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της
δικαιοσύνης, διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν
έργον αγαθόν» (Β’ Τιμ.γ:15-17)
Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε μια ισχυρή μάχη όσο αφορά στη
θεοπνευστία της Γραφής.
Όταν πιστέψεις ότι η Βίβλος είναι θεόπνευστη, έχεις κερδίσει
μόνο τη μισή μάχη, επειδή ακολουθεί η μεγαλύτερη ερώτηση που πρέπει να
απαντηθεί: Είναι η Βίβλος αρκετή ή πρέπει να φέρουμε μέσα κάθε κοινωνική
επιστήμη και πολιτισμική μελέτη για να ξέρουμε πώς θα λειτουργήσουμε σαν
εκκλησία;
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:10
Τω
αγγέλω της εν Εφέσω εκκλησίας γράψον, τάδε λέγει ο κρατών τους επτά αστέρας εν
τη δεξιά αυτού, ο περιπατών εν μέσω των επτά λυχνιών των χρυσών.
Α. μηδέν φοβού ά μέλλεις πάσχειν
1) Ο διάβολος
πρόκειται να βάλει ορισμένους στη φυλακή, αλλά ο Ιησούς λέει «μηδέν φοβού». Ο μόνος τρόπος να μην
φοβάσαι είναι να περπατάς στην αγάπη του Ιησού και στη δύναμη του Θεού. Αυτός
είναι ο μόνος τρόπος για να νικήσουμε το φόβο στη ζωή μας. Δεν έχει σημασία
πόσο αποφασισμένοι είμαστε, ποτέ δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε την σάρκα μας να
υπακούσει στο Θεό με σαρκικούς τρόπους. Η σάρκα θέλει τα δικά της, την ανάπαυση
και την ξεκούραση. Για να νικήσει κανείς αυτά τα πράγματα πρέπει να ζει εν
πνεύματι πάνω από τις επιθυμίες και τις σαρκικότητες του εαυτού του. Μόνο έτσι
δεν φοβόμαστε το διωγμό.
Σάββατο 8 Μαρτίου 2014
Άμ. 5:21-24
Εμίσησα, απεστράφην
τας εορτάς σας, και δεν θέλω οσφρανθή εν ταις πανηγύρεσιν υμών. Εάν μοι προσφέρητε τα ολοκαυτώματα
και τας θυσίας σας, δεν θέλω δεχθή αυτάς και δεν θέλω επιβλέψει εις τας ειρηνικάς
θυσίας των σιτευτών σας. Αφαίρεσον απ' εμού τον ήχον των ωδών
σου, και το άσμα των οργάνων σου δεν θέλω ακούσει. Αλλ' η κρίσις ας καταρρέη ως ύδωρ και
η δικαιοσύνη ως αένναος χείμαρρος.
Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014
Πως μπορείς να κρίνεις ένα προφητικό λόγο
Αν ένα άτομο υποστηρίζει ότι έχει λάβει λόγο Κυρίου για σένα,
το πρώτο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να «γνωρίζης τους όσοι κοπιάζουσι μεταξύ σας και είναι προεστώτές σας εν
Κυρίω και σας νουθετούσι» (Α’ Θεσ.ε:12).
Είναι το άτομο αυτό σεβαστό στην εκκλησία και στο σώμα του
Χριστού, ή είναι αυτός/η ένας επαναστάτης, ένας χαλαρός αυτόκλητος προφήτης που
άφησε μια εκκλησία με άσχημο τρόπο, επειδή ο «ποιμένας δεν ήταν αρκετά
πνευματικός»;
«χάρις είη υμίν και ειρήνη από Θεού Πατρός ημών και Κυρίου Ιησού Χριστού» (Φιλημ.α:3, Εφες.α:2, Γαλ.α:3)
Είναι αλήθεια ότι έχουμε δύο πρόσωπα, αλλά ο απόστολος Παύλος δεν βλέπει δύο θεούς, ούτε δύο πρόσωπα της τριάδας.
Υπάρχει ένας κανόνας της αρχαίας
Ελληνικής Γραμματικής, που λέει ότι: «Όταν δύο ονόματα
είναι στην ίδια πτώση, συνδέονται με το «και», και το πρώτο όνομα έχει μπροστά
του το οριστικό άρθρο, ενώ το δεύτερο το στερείται, τότε το δεύτερο όνομα
αναφέρεται στο ίδιο πρόσωπο, ή πράγμα, που δηλώνει το πρώτο». Ανάμεσα στα
ονόματα αυτά μπορεί να υπάρχουν επίθετα των ονομάτων, χωρίς να επηρεάζουν τον
κανόνα.
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Ιακώβου (2)
Α.
ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟΛΗΨΙΑ
Ιάκωβος β:1-7
Φαινομενικά, στην πρώτη Εκκλησία υπήρξε μια
τάση διάκρισης μεταξύ πλούσιου και φτωχού. Ο Ιάκωβος τους επίπληξε γι’ αυτό και
τους έγραφε, ότι δεν μπορούν να ισχυρίζονται, ότι ανήκουν στον Κύριο Ιησού, και
συγχρόνως να δείχνουν προσωποληψία. Ήταν ανάρμοστο από μέρους τους να δείχνουν
προσωποληψία. Σε έναν άνθρωπο με χρυσό δαχτυλίδι και ακριβά ρούχα θα δινόταν
θέση τιμής. Στον φτωχό, με τα κουρελιασμένα ρούχα θα δινόταν η πιο ευτελής
θέση, ή ίσως και να καθόταν πάνω στο πάτωμα. Η λέξη “ρυπαρό” στο εδάφιο 2
σημαίνει “φθαρμένο” ή “κουρελιασμένο”.
ΦΥΛΛΑΔΙΑ - Η μεγάλη απόφασή σου!
Μην αφήσεις την αντιπάθειά σου για τη θρησκεία να σε απομακρύνει απ` τον Ιησού Χριστό!
Στην πραγματικότητα Αυτός ήρθε για να συντρίψει τη θρησκεία!
Στην πραγματικότητα Αυτός ήρθε για να συντρίψει τη θρησκεία!
Δεν
είναι η προσπάθεια των ανθρώπων με την καλή τους ζωή που ευχαριστεί το
Θεό και κερδίζει γι` αυτούς μια θέση στον ουρανό. Είναι ο Θεός που
έρχεται με την αγάπη Του να ψάξει γι` ανθρώπους που είναι χαμένοι,
λέγοντάς τους:
Ελάτε σε μένα κι ας μοιραστούμε τη ζωή μαζί!
Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014
ΠΟΙΗΤΙΚΑ - Το βιβλίο του Εκκλησιαστή
ΤΑ ΠΟΙΗΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Τα ποιητικά βιβλία είναι: Ιώβ, Ψαλμοί,
Παροιμίες, Εκκλησιαστής, Άσμα Ασμάτων.
Τα βιβλία αυτά ονομάζονται και «Σοφία της Βίβλου».
Η περισσότερη Εβραϊκή ποίηση δεν είναι
πλασμένη από μυθικά πρόσωπα, αλλά από πραγματικά
ιστορικά πρόσωπα, τα οποία παίρνει σαν βάση για να διδάξει.
Λίγη ποίηση συναντούμε και σε άλλα βιβλία,
όπως στον Ησαΐα, το Δευτερονόμιο, τον Αβακούμ, τον Ιούδα κ.τ.λ.
Η ποίηση είναι αυτή που εκφράζει τα
συναισθήματα και τους υψηλούς πνευματικούς τόνους της ψυχής που είναι στραμμένη
μπροστά στο μεγαλείο του Θεού. Αυτή την
έκφραση βλέπουμε μέσα στο βιβλίο του Ιώβ και στους Ψαλμούς. Ο Θεός μας διδάσκει
ότι μπορούμε μέσα στην θλίψη μας να υψώσουμε σ’ Αυτόν ύμνο δοξολογίας και
ευχαριστίας γιατί Αυτός θα μας ελευθερώσει.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - Η ασφάλεια του Χριστιανού στην ελπίδα
Τα τρία σημαντικότερα πράγματα για την ειρήνη, την ευτυχία και την ευημερία του χριστιανού είναι αναμφισβήτητα η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη που είναι θεία αγάπη (Α’ Κορ.ιγ:13).
Η αγάπη, φυσικά, είναι το σπουδαιότερο, αλλά η ελπίδα
είναι αυτή η εμπιστοσύνη στο Θεό η οποία θα μας βγάλει ασφαλείς μέσα απ’ όλες
τις δυσκολίες, τις δοκιμασίες και τις θλίψεις της ζωής μας. Ο Παύλος λέγει ότι
σωθήκαμε με την ελπίδα (Ρωμ.η:24), αλλά λέγει επίσης ότι αν ελπίζουμε μόνο σ’
αυτή τη ζωή είμαστε ελεεινότεροι απ’ όλους τους ανθρώπους (Α’ Κορ.ιε:19). Η
αξία της ελπίδας στο Θεό είναι ότι φτάνει μέχρι το εσωτερικό του καταπετάσματος
και κρατιέται απ’ την αιώνια ζωή του Θεού (Εβρ.ς:19).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)