Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 6 Απριλίου 2018

Δανιήλ (19)



Η κεφαλή της εικόνας που ήταν από καθαρό χρυσό, ερμηνεύεται στα εδάφια 38-39, όπου ο Δανιήλ λέει: «συ είσαι η κεφαλή εκείνη η χρυσή». Δεν ήταν μόνο ο Ναβουχοδονόσωρ η κεφαλή εκείνη η χρυσή, αλλά και όλο το βασίλειο που αντιπροσώπευε. Για κάθε ένα από τα διαδοχικά βασίλεια μετά τη Βαβυλώνα, ο Δανιήλ λέει: «και μετά σε θέλει αναστηθή άλλη βασιλεία και κατόπιν άλλη τρίτη βασιλεία». Δεν εννοεί λοιπόν μόνο τον Ναβουχοδονόσωρ, αλλά ολόκληρη τη Βαβυλωνιακή αυτοκρατορία


Πριν την Βαβυλώνα υπήρξαν άλλες δυο αυτοκρατορίες, η Αίγυπτος και η Ασσυρία τις οποίες δεν αναφέρει, γιατί είχαν ήδη πέσει.

το στήθος αυτής και οι βραχίονες αυτής εξ αργύρου

Αυτό ερμηνεύεται στο εδ.39, και αναφέρεται στην κατώτερη βασιλεία που θα αναστηθεί μετά τη Βαβυλώνα. Θα δούμε παρακάτω γιατί ήταν κατώτερη. Εδώ αναφέρεται στην Μηδο-Περσική αυτοκρατορία.

η κοιλία αυτής και οι μηροί αυτής εκ χαλκού

Και αυτό επίσης ερμηνεύεται στο εδ.39, και είναι η τρίτη βασιλεία από χαλκό, η οποία θα κυριεύσει όλη τη γη. Αυτή είναι η Ελλάδα και αναφέρεται στην αυτοκρατορία του Μεγ. Αλεξάνδρου.

Δαν.β:33 αι κνήμαι αυτής εκ σιδήρου, οι πόδες αυτής μέρος μεν εκ σιδήρου, μέρος δε εκ πηλού.

Αυτό ερμηνεύεται στα εδάφια 40-43. Οι κνήμες και τα πόδια ήταν δυο διαφορετικά βασίλεια, αλλά συνδέονται κάπως και θα δούμε πως.

Η πρώτη βασιλεία είναι οι κνήμες και μετά τα πόδια που είναι μια άλλη βασιλεία από σίδηρο αναμεμιγμένο με πηλό. Η μια είναι προέκταση της άλλης σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Η πρώτη είναι ισχυρή σαν ο σίδηρος και είναι η αυτοκρατορία της Ρώμης. Η άλλη βασιλεία της οποίας τα πόδια και τα δάκτυλα είναι μέρος εκ πηλού και μέρος εκ σιδήρου, είναι το σύστημα του Αντίχριστου, το οποίο θα είναι βασιλεία διηρημένη.

Δαν.β:34 Εθεώρεις εωσού απεκόπη λίθος άνευ χειρών, και εκτύπησε την εικόνα επί τους πόδας αυτής τους εκ σιδήρου και πηλού και κατεσύντριψεν αυτούς.


Αυτός ο λίθος φυσικά δεν είναι άλλος από τον Κύριο μας τον Ιησού Χριστό.

Α' Πέτρ.β:4 Ο Κύριος είναι ο λίθος ο ζων στον οποίο πρέπει να προσερχόμαστε. Είναι ο ακρογωνιαίος λίθος, ο εκλεκτός, ο έντιμος, πάνω στον οποίο οικοδομείται η εκκλησία. Αυτός είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο στηριζόμαστε.

Ο Δανιήλ λέει ότι αυτός ο λίθος «απεκόπη άνευ χειρών». Αυτό δείχνει ότι δεν είναι έργο ανθρώπου, αλλά ενέργεια του Θεού. Κανείς άνθρωπος δεν θα πάρει την δόξα νομίζοντας ότι η Βασιλεία του Θεού έγινε με δική του δύναμη και δική του ικανότητα. Δεν είναι βασιλεία που θα έρθει με στρατούς και ανθρώπινα όπλα με σκοπό να κατακτήσει, όπως οι άλλες βασιλείες του κόσμου κάνουν, αλλά θα έρθει με την δύναμη του Θεού. Θα είναι ένα έργο πάνω από τη δύναμη και την ικανότητα του ανθρώπου. Θα είναι μια βασιλεία δικαιοσύνης που θα δημιουργήσει ο Θεός και θα μπορεί να κατοικήσει σ’ αύτη.

Ο Χριστός φέρνει τη βασιλεία Του πρώτα μέσα στην καρδιά του ανθρώπου. Έπειτα θα την φέρει και πολιτικά πάνω σε όλη τη γη κατά την χιλιετή βασιλεία, στη δεύτερη έλευση, όταν θα έρθει με τους αγίους Του «να ποιμάνη πάντα τα έθνη». Ο Χριστός είχε πει στους Φαρισαίους ότι η βασιλεία του Θεού είναι εντός υμών (Λουκ.ιζ:20,21).

Σχετικά με το ότι «απεκόπη ανευ χειρών», στην Έξοδ.κ:25, ο Θεός λέει στον Μωυσή, πως να κατασκευάσει το θυσιαστήριο και του λέει: «δεν θέλεις οικοδομήσει αυτό εκ πέτρας πελεκητής». Δεν ήθελε ο Θεός να κόψει ή να χαράξει αυτές τις πέτρες του θυσιαστηρίου. Ήθελε να πάρει λίθους ακατέργαστους πάνω στους οποίους κανένα ανθρώπινο χέρι ή εργαλείο δεν είχε περάσει, και με αυτούς να κατασκευάσει το θυσιαστήριο. Αυτό συμβόλιζε το έργο της σωτηρίας του Θεού εν Χριστώ, το οποίο δεν είναι ανθρώπινο έργο, αλλά καθαρό έργο του Θεού.

Αυτός ο λίθος που απεκόπη άνευ χειρών, «εκτύπησε την εικόνα επί τους πόδας αυτής». Αυτό δείχνει ότι η βασιλεία του Θεού θα εγκαθιδρυθεί στη γη τις τελευταίες ημέρες, στη χιλιετή βασιλεία, αφού οι προηγούμενες αυτοκρατορίες θα έχουν πέσει. Ο λίθος δεν κτύπησε το κεφάλι την Βαβυλώνα, ούτε το στήθος και τους βραχίονες, την Μηδο-Περσία. Κτυπά το σύστημα του Αντίχριστου των εσχάτων ημερών, την τελευταία αυτοκρατορία, όχι τις προηγούμενες.

Στην Αποκ.ιζ:10, ο άγγελος λέει στον Ιωάννη: «και είναι επτά βασιλείς· οι πέντε έπεσαν, και ο εις είναι, ο άλλος δεν ήλθεν έτι, και όταν έρθει, ολίγον πρέπει να μείνη».

Οι πέντε βασιλείες που έπεσαν είναι: η Αίγυπτος, η Ασσυρία, η Βαβυλώνα, η Μηδο-Περσία και η Ελλάδα. Η μία που υπήρχε τότε ήταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Και η άλλη που δεν ήλθε ακόμη, είναι το σύστημα του Αντίχριστου που συμβολίζεται με τα πόδια από σίδηρο αναμεμιγμένο με πηλό.

Υπάρχει ένα μικρό χρονικό διάστημα (7 χρόνια), και τότε ο λίθος που απεκόπη άνευ χειρών, το κτυπά. Ο Ιησούς θα καταστρέψει το βασίλειο του Αντίχριστου στη Δεύτερη Έλευσή Του και θα εγκαθιδρύσει τη δική Του βασιλεία, γεμάτη δικαιοσύνη, ειρήνη και ασφάλεια. Η τελευταία βασιλεία που θα πέσει είναι η έβδομη, το σύστημα του Αντίχριστου.

Στην Αποκ.ιβ:3-6, διαβάζουμε για τον δράκοντα τον μέγα, που είναι ο Αντίχριστος. Στο ιγ:1-4, μας λέει για το θηρίο με τα επτά κεφάλια, δέκα κέρατα και δέκα διαδήματα, που είναι πάλι ο Αντίχριστος, ο οποίος ανέζησε αφού η θανατηφόρος πληγή του εθεραπεύθη. Μετά, «ο λίθος άνευ χειρών», ο Χριστός, κτυπά το σύστημα του Αντίχριστου.

Στην Αποκ.ιθ:20 μας δείχνει ποιο θα είναι το τέλος αυτής της βασιλείας του Αντίχριστου που κτυπήθηκε από τον λίθο, τον Ιησού Χριστό, στη Δεύτερη Έλευση. Μας λέει ότι το θηρίο και ο ψευδοπροφήτης, «ζώντες ερρίφθησαν οι δύο εις την λίμνην του πυρός, την καιομένην με το θείον».

Υπήρχαν 7 παγκόσμιες αυτοκρατορίες, αλλά παρατηρώντας τη μορφή της εικόνας, βλέπουμε να περιγράφονται μόνο οι πέντε. Η κεφαλή η χρυσή είναι η Βαβυλώνα. Το στήθος και οι βραχίονες από άργυρο είναι η Μηδοπερσία. Η κοιλιά και οι μηροί από χαλκό, είναι η Ελλάδα. Οι κνήμες από σίδηρο είναι η Ρώμη, και τα πόδια από σίδηρο αναμεμιγμένα με πηλό είναι η κυβέρνηση του Αντίχριστου. Αυτές είναι οι πέντε αυτοκρατορίες από τις επτά που υπήρχαν συνολικά. Ο λόγος που βλέπουμε μόνο πέντε αυτοκρατορίες στην εικόνα του Ναβουχοδονόσωρ, είναι διότι στην εποχή του δυο από αυτές τις κοσμοκρατορίες είχαν ήδη πέσει, η Αίγυπτος και η Ασσυρία.