Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 14 Απριλίου 2018

Δανιήλ (27)


«και ο λόγος ήτο αληθινός και η δύναμις των λεγομένων μεγάλη»

Εδώ πάλι ο Βάμβας έχει κάνει λάθος στη μετάφραση. Στο Εβραϊκό κείμενο δεν λέει «και η δύναμις των λεγομένων μεγάλη», αλλά «ο_διορισμένος καιρός ήτο μεγάλος». 

Στα Εβραϊκά «ο διορισμένος καιρός» είναι «Τσεμπάαχ». Αυτή η λέξη σημαίνει: μάζα ανθρώπων συγκεντρωμένων για πόλεμο, στρατός, εκστρατεία. Η λέξη αυτή έχει διάφορες ερμηνείες. Θα μπορούσαμε έτσι να μεταφράσουμε την φράση «και ο λόγος ήτο αληθινός, και η δύναμις των λεγομένων μεγάλη», έτσι: «Και ο λόγος ήτο αληθινός και το πλήθος των ανθρώπων των συναθροισθέντων δια πόλεμον ήτο μεγάλον». 

Αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στους ασεβείς και διεστραμμένους ανθρώπους οι οποίοι θα πιέσουν και θα πολεμήσουν τον λαό του Θεού, και οι οποίοι θα είναι πολυάριθμοι. Επίσης μπορεί να εφαρμοστεί στον λαό του Θεού, οι οποίοι αγιάζονται και τελικά θριαμβεύουν. Ακόμη έχει εφαρμογή και στο πλήθος εκείνο που αποστάτησε τον καιρό του Αντίοχου του Επιφανούς, καθώς επίσης και σε κείνους που θα αποστατήσουν τον καιρό του αντίχριστου στις έσχατες ημέρες.

Όμως πολύ πιο καλά ταιριάζει να μεταφραστεί «και ο πόλεμος ή η εκστρατεία ήτο μεγάλη». Καθώς διαβάζουμε τα κεφάλαια ι,ια,ιβ, βλέπουμε ότι υπάρχει μια συνεχής διαμάχη, ένας συνεχής πόλεμος. Το κεφάλαιο ια αναφέρει τη διαμάχη ανάμεσα στον βασιλιά του Βορρά και τον βασιλιά του Νότου. Όμως ο πραγματικός πόλεμος ο οποίος αναφέρεται εδώ είναι ο πόλεμος που θα κάνει ο Σατανάς εναντίον του λαού του Θεού. Δεν πρέπει να δούμε μόνο τον Αντίοχο τον Επιφανή, ο οποίος προξένησε μεγάλη ταλαιπωρία στους Ιουδαίους. Πίσω από αυτόν είναι ο Σατανάς εκείνος που ενεργεί και θα κάνει ότι μπορεί για να διαφθείρει τον λαό του Θεού, ή εάν αρνηθούν να τους διαφθείρει θα τους καταστρέψει, και έτσι θα προσπαθήσει να εμποδίσει την εκπλήρωση της υπόσχεσης του Θεού για τον ερχομό του Μεσσία. 

Αν μπορέσει ο Αντίοχος να διαφθείρει, ή να καταστρέψει όλο το έθνος του Ισραήλ μέσω κάποιου ανθρώπου ή κάποιου έθνους, τότε το σχέδιο του Θεού γι’ αυτούς θα αποκλεισθεί. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει ο Σατανάς με τον βασιλιά Ηρώδη όταν θανάτωσε τα 2.000 παιδιά στη Βηθλεέμ. Και τότε είχε σαν σκοπό να αποκόψει το σπέρμα της επαγγελίας, του υπεσχημένου λυτρωτή. 

Αν ο Σατανάς κατάφερνε να εξαλείψει το εκλεκτό έθνος του Ισραήλ, τότε θα σταματούσε το σχέδιο του Θεού να στείλει τον Μεσσία – ο οποίος θα γεννιόταν από το σπέρμα της γυναικός για να συντρίψει το κεφάλι του Σατανά (Γέν.γ:15). Αλλά εδώ πρόκειται να δούμε τον Σατανά και τα σχέδια του να καταστρέφονται, διότι οι πιέσεις του και οι διώξεις του εναντίον του λαού του Θεού θα έχουν σαν αποτέλεσμα να τους εξαγνίσουν, να τους ενισχύσουν και δεν θα τους κάνουν να λυγίσουν. Έχουν πάρει στερεή απόφαση να ακολουθήσουν τον Θεό αδιάφορο τι θα στοιχίσει. Έτσι ο πόλεμος του Σατανά εναντίον των αγίων του Θεού τους εξαγνίζει, γιατί έχουν θέσει την καρδιά τους να περιπατούν μαζί με τον Θεό και να ζουν άγια γι’ Αυτόν.

Στον Δαν.ια:35 διαβάζουμε ότι «και εκ των συνετών θέλουσι πέσει δια να δοκιμασθώσι, και να καθαρισθώσι, και να λευκανθώσιν, έως του εσχάτου καιρού». Τώρα αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι πέσουν θα λευκανθούν. Εννοεί ότι θα υπάρξει κάποιος διαχωρισμός και αυτοί που δεν θα πέσουν, θα καθαριστούν και θα λευκανθούν. Έτσι ο Θεός διεφύλαξε το έθνος του Ισραήλ με το υπόλοιπο που απέμεινε, και δια μέσου αυτών έστειλε το θείο σπέρμα και γεννήθηκε ο Χριστός.

Το Δαν.ιβ:10 μας δείχνει ότι ο Σατανάς επιτίθεται πάλι εναντίον του λαού του Θεού στο τέλος των καιρών στη διάρκεια της Μεγάλης Θλίψης. Και τότε πάλι, αυτοί που θα έχουν πάρει την απόφαση να ζήσουν για τον Θεό θα καθαριστούν και θα λευκανθούν. Σ’ αυτό το εδάφιο λέει:

Πολλοί θέλουσι καθαρισθή και λευκανθή και δοκιμασθή· και οι ασεβείς θέλουσιν ασεβεί· και ουδείς εκ των ασεβών θέλει νοήσει· αλλ' οι συνετοί θέλουσι νοήσει.

Αυτή η αποκάλυψη στα κεφάλαια ι, ια, και ιβ του Δανιήλ, είναι μια εικόνα του αδιάλλακτου αγώνα μέχρι θανάτου μεταξύ της βασιλείας του Σατανά και της βασιλείας του Θεού. Και έχει εφαρμογή στους Ιουδαίους πιστούς της Παλαιάς Διαθήκης, όταν ο Αντίοχος ο Επιφανής επιτέθηκε εναντίον τους. Επίσης εφαρμόζεται στους αγίους των εσχάτων καιρών, ιδιαίτερα στο τέλος των κεφαλαίων ια και ιβ. Πρόκειται να δούμε τα σχέδια του Σατανά εναντίον των αγίων να καταστρέφονται, γιατί οι διωγμοί που θα ασκήσει εναντίον τους θα καταλήξουν στο να καθαριστούν και να λευκανθούν. Ενώ στο Δαν.ια:35 μας δείχνει τους αγίους που καθαρίζονται στην Παλαιά Διαθήκη με τον διωγμό του Αντίοχου, στο Δαν.ιβ:10 μας αναφέρει και για τους αγίους των εσχάτων ημερών.

και κατέλαβε τον λόγον και εννόησε την οπτασίαν.

Εδώ δεν εννοεί ότι κατάλαβε πλήρως την δράση, όπως εμείς σήμερα που γνωρίζουμε τα γεγονότα, διότι μπορούμε να κοιτάξουμε πίσω στην ιστορία και να δούμε τους αγώνες ανάμεσα στον βασιλιά του Βορρά και τον βασιλιά του Νότου, καθώς και τον Αντίοχο τον Επιφανή, ο οποίος ήταν ένας από τους βασιλείς του Βορρά, του βασιλείου των Σελευκιδών. Και μπορούμε να δούμε όλα τα γεγονότα που συνέβησαν αργότερα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά σήμερα ο Θεός μας δίδει περισσότερη αποκάλυψη σχετικά με τις έσχατες ημέρες. Έτσι όταν εδώ λέει ότι ο Δανιήλ κατάλαβε τον λόγο, αυτό σημαίνει ότι κατάλαβε βασικά αυτό που ο Θεός ήθελε να πει ή να δείξει με την προφητεία αυτή, όχι ότι γνώριζε κάθε τι με λεπτομέρεια, ή ότι του έδωσε ο Θεός όλα τα ονόματα αυτών των βασιλέων από πριν.